Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja he yrittävät kusettaa?!??
Sain keväällä kirjeen jonka mukaan osa vuokrista on maksamatta ja niiden yhteissumma on 650€ maksettava HETI
Soitin sinne ja kysyin mistä vuokrista on mahdollisesti kysymys, vastaus oli vain että koko vuoden vuokrat näyttää miinusta ja useasta vuokrasta puuttuu osa!
Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin erittelyä.
Tuli maksumuistutus ja taas soitin sinne, nainen sanoi että asunistukeni on mahdollisesti voinut pienentyä ja siksi osasta puuttuu rahaa. Sanoin että ei voi olla mahdollista ja pyysin taas erittelyä.
Nyt tuli toinen maksumuistutus korkojen kera mutta ei taaskaan eritelty mitenkään. Sekä uhkaus että seurravaksi menee ulosottoon.
Jokaisen vuokran olen maksanut ja tarkistanut ainakin viiteen kertaan.
Mitä tässä pitäis nyt tehdä? Soitto sinne kestää aina vartin ja sekin maksaa helkkaristi.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha sun on soittaa, hommaat tiliotteet ym todisteet ja näytät niille että maksettu on.
Minne mä ne laitan kun ei ole kuin joku yleinen sähköpostiosoite ja en tosiaan halua tilitietoja i lähettää mihinkään yleiseen postiin koko vuodelta!!
Ap
MENET KÄYMÄÄN NIIDEN TOIMISTOSSA. Järki hoi...
Toimisto on auki vain silloin kun olen töissä. Ja en pyytele vapaaksi kun tarvin joka pennin mitä tarjotaan
Ap
Tuut tarvimaan pennosia ku maksat ulosotot ja perinnät. Nää asiat voi hoitaa helpon tai vaikean kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista verkkopankista, paljonko olet kuukausittain maksanut, että täsmääkö summat vuokraan. Sitten pistät niille kopiot/kuvat maksuista, jos olet maksanut riittävästi.
Kaikki täsmää ja olen aina maksanut ajoissa, joka kerta kolmen vuoden aikana.
Tiliotteet on osittain maksulliset tai en ainakaan pääse nettipankissa kuin puoli vuotta taaksepäin. En halua maksaa turhasta.
Miten tuollainen lasku voi olla edes oikeudenmukainen kun ei kerrota mistä on kysymys ja minun pitäisi tehdä kauhea työ sen vuoksi.
Kai he nyt tietävät mistä vuokrista on kysymys kun ovat tuon summankin laskeneet.
No voi voi sitten, maksat satasien ulosotot päälle. Hei hei luottotiedot.
Jaa minkä päälle? Lasku on aiheeton!
Ap
Paljonko sitä asumistukea kela sinne maksaa oikeasti? Onko se summa pienentynyt?
Ei tarvitse tilitietoja lähettää, vaan MAKSUN tiedot (näkee verkkopankista)
Listaa sähköpostiin joka kuukaudelta (esim. vuoden ajalta, tai mikä aika onkaan kyseessä) seuraavasti:
Maksupäivä 1.1.2019
Summa 550e
Tilinumerolle ---------
Viitenumerolla ------------
Arkistointunnus --------------
Maksupäivä 1.2.2019
Summa 550e
Tilinumerolle ---------
Arkistointunnus ------------
Jne.
Noilla tiedoilla löytävät maksut, jos on jokin tieto väärin (esim. viitenumero) jäljittävät maksun sisäisesti, jos väärä tilinumero (ei vuokrafirman tili) pyynnöstäsi pankki hoitaa asian.
Onko jossain vuokrassa ehkä ollut mukana tasausmaksu vesilaskusta tmv. tai onko ehkä vuokra noussut esim. vuoden alussa tmv. mikä selittäisi asiaa. Tuo summa on n. 50e/kk jos kertynyt esim. vuoden ajalta.
Asumisneuvojan yhteystiedot pitäisi olla jokaisella saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis meneekö sulla Kelasta suoraan jotain vuokranantajalle?
Ei mene! Virkailija vaan yritti tällä selittää olematonta laskua! Maksan aina täyden vuokran viikon ennen eräpäivää.
Ap
Missä asut? Monessa kaupungissa on erityisentuen sossu erityistukea tarvitseville. Ne osaa verrata mitä olet maksanut ja mitä olisi pitänyt maksaa. Ne löytää verkkopankista sun tiliotteet ja kysyy kaupungilta erittelyn mistä karhuttava summa koostuu.
Ei kannata arkailla pyytää apua kun on selkeästi erityistuen tarpeessa.
Kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töihin menoa harkinnut?
Ja mistä päättelit että en ole?
Ap
Myös luetun ymmärryksessä vikaa? Eihän tuossa väitetty ettet olisi hakenut töitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista verkkopankista, paljonko olet kuukausittain maksanut, että täsmääkö summat vuokraan. Sitten pistät niille kopiot/kuvat maksuista, jos olet maksanut riittävästi.
Tiliotteet on osittain maksulliset tai en ainakaan pääse nettipankissa kuin puoli vuotta taaksepäin. En halua maksaa turhasta.
Miten tuollainen lasku voi olla edes oikeudenmukainen kun ei kerrota mistä on kysymys ja minun pitäisi tehdä kauhea työ sen vuoksi.
Kai he nyt tietävät mistä vuokrista on kysymys kun ovat tuon summankin laskeneet.
Ap
Todistappa se.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sitä asumistukea kela sinne maksaa oikeasti? Onko se summa pienentynyt?
Ai yhtään. Maksan itse vuokrani, virkailija vaan yritti tällä kiertää sen kun pyysin erittelyä.
Ap
Ahhahhaa, vai tarviit joka pennin... Jos olet maksanut vuokrasi penneinä tai jopa markkoina, niin ihan ansaitset luottotietojesi menetyksen.
Pääsethän Kelan sivuillekin tarkistamaan ovatko maksaneet oletetun summan asumistukea.
Jospa vuokra on noussut? Olet vain kadottanut sen lapun missä siitä ilmoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just tuon 650 päälle. Nousee tonniin, ylikin mitä joudut maksaan.
Jos vuokra on noussut niin että et ole huomannut asiaa? Noista kyllä tiedotetaan hyvin, mutta jos et kerran asumistukea saa, ei ole juuri muuta selitystä. Mene käymään toimistossa. Jos et mene, etkä halua soittaa sinne, eipä mitään muuta taida olla tehtävissä. Pahimmassa tapauksessa saat häädön. Ei täällä kukaan muuta ratkaisua sulle tuohon keksi.
Kuinka vaikeaa se nyt on mennä sinne vuokratoimistoon tiliotteiden kans näyttään että on vuokransa maksanu? Ja kerta oot töissä käyvä ihminen, niin ei pitäisi olla ongelma vaikka joutuisi vähän maksamaan tiliotteista. Vai menetätkö mieluummin asunnon ja luottotiedot ja saat lisäksi ison laskun?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tilitietoja lähettää, vaan MAKSUN tiedot (näkee verkkopankista)
Listaa sähköpostiin joka kuukaudelta (esim. vuoden ajalta, tai mikä aika onkaan kyseessä) seuraavasti:
Maksupäivä 1.1.2019
Summa 550e
Tilinumerolle ---------
Arkistointunnus --------------Maksupäivä 1.2.2019
Summa 550e
Tilinumerolle ---------
Arkistointunnus ------------Jne.
Noilla tiedoilla löytävät maksut, jos on jokin tieto väärin (esim. viitenumero) jäljittävät maksun sisäisesti, jos väärä tilinumero (ei vuokrafirman tili) pyynnöstäsi pankki hoitaa asian.
Onko jossain vuokrassa ehkä ollut mukana tasausmaksu vesilaskusta tmv. tai onko ehkä vuokra noussut esim. vuoden alussa tmv. mikä selittäisi asiaa. Tuo summa on n. 50e/kk jos kertynyt esim. vuoden ajalta.
Kävin jo pankissa ja tarkistin että olen maksanut, pyysin saada paperiversiot mutta se olisi maksanut. Olen myös todella tarkka rahoistani ja tiedän itsekkin että aina olen maksanut ajallaan ja tämän olen myös nyt tarkistanut.
Mutta otan yhteyttä tuonne sosiaalihuoltoon jos sieltä osaisi joku auttaa. Harmittaa kun olen virastoaikoina itse töissä ja en haluaisi menettää yhtään työtuntia tuollaisen kusetuksen takia. Miten voin todistaa että olen maksanut jos he eivöt kerro mitä en ole maksanut.
Ap
Missä pankissa sinulla on tili? Ainakin Nordean verkkopankissa saa tiliotteet viimeisen kuuden vuoden ajalta ilman eri maksua.
No tuskin se kauheesti maksaa pyytää pankista ne 3 vuoden tiedot. Veikkaisin alle 10 euroa.
Kaikki olen tarkistanut ja ovat oikein. En saa nettipankista koko vuodelta kuitteja, pankista pyytäminen (tulosteen) maksaa.
Kysyin onko mahdollista edes lähettää vain tuollaista laskua ilman erittelyä vaikka olen sitä 2 kertaa pyytänyt?
Ap