Taas yksinäiset viikot lasten kanssa
Ystävien miehillä kesälomakausi alkanut eli minun kohdallani tarkoittaa sitä, että olen aivan yksin lasten kanssa. Minulla on siis pari äitikaveria, joiden kanssa ollaan tunnettu jo ennen lapsia. Ollaan siis kaikki vielä kotiäitejä, ainoa ero on, että minä ja mieheni erosimme vuosi sitten.
Yleensä pidämme ystävieni kanssa päivittäin yhteyttä ja näemme joka viikko ja puistoilemme ym, mutta nyt kun heidän miehensä on kotona, yhteydenpito loppuu kuin seinään. Ymmärrän kyllä, että haluavat viettää perheen kesken aikaa, mutta siis täydellinen yhteydenpito katko on jo ehkä hieman liikaa. Tunnen siis heidän miehensäkin ja ennen olemme viettäneet kaikki yhdessä aikaa. Nyt kun olen kysellyt kuulumisia ja sitä, että voisimmeko nähdä esim puistoilun tai kahvin merkeissä, viesteihini tuskin edes vastataan ja jos vastataan, niin vastaus on luokkaa "joo voisi katsoa tässä joku päivä" ja tämä "joku päivä" on siis sitten, kun heidän miestensä loma on loppu.
Kovasti oli puhe, että tehdään ja nähdään kesällä, kun heidänkin miehet on kotona, että mennään esim ilman lapsia syömään kun minulla on lapset isällä. Nyt viikonloppuna olisi siis taas minulla lapsivapaa, mutta ilmeisesti olen yksin kotona.
Yksi hyvä esimerkki tästä on, että kysyin toista näistä ystävistäni läheiseen puistoon viime viikonloppuna. Hän vastasi, ettei tiedä heidän päivän suunnitelmia. Menin sitten yksin aamupäivällä puistoon lasten kanssa. Illalla huomasin Facebookissa tämän ystävän päivityksen, jossa oli kuva hänestä ja hänen miehestä ja lapsesta tässä samassa puistossa. Minulle hän ei itse maininnut mitään tästä. Ja siis ollaan ennen minun ja miehen eroa kyllä puostoiltu ihan porukalla jne.
Toinen esimerkki on, että ostin grilliin isomman kaasupullon ja lupasin tämän vanhan toiselle näistä ystävistä. Sanoin ystävälleni, että voivat tulla samalla hakemaan kun tulevat käymään vaikka kahvilla. Noh eilen ilmoittivat että voisivat tulla ja tulivatkin. Kun he olivat ovella pyytelin sisään ja kyselin haluavatko kahvia. Tähän ystäväni totesi, että jatkavat suoraan matkaa, että tulivat nyt vain hakemaan sen kaasupullon. Ei siinä, hain kaasupullon terassilta ja ojensin heille. Ystäväni kiitteli kovasti ja sanoi, että katsotaan niitä kahveja joku toinen päivä. Eipä ole sen jälkeen kuulunut, vaikka kyselin vielä eilen illalla hänen viikonloppu suunnitelmia, että pitäisikö silloin nähdä, kun minulla lapsivapaa.
Kyllä osaa ärsyttää ja samalla surettaa,kun tiedän, että johan alkaa taas minun seura kelvata kun heidän miehet palaavat takaisin töihin. Sitten taas puhelinlangat laulaa taukoamatta ja olisi niin kiva heidän puolestaan nähdä.
Sanottakoot vielä, että heillä molemmilla kyllä käy muita vieraita tuon tuosta vaikka heidän miehet on lomalla, mutta jostain syystä minuun ei pidetä sitten mitään yhteyttä.
On tämä kesälomakausi aika yksinäistä aikaa minulle. Sentään on lapset seurana, mutta kyllä sitä kaipaisi myös aikuista seuraa..
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lisätäsmennys, että kyllä silloin ystävilläni oli kesällä aikaa tavata minua kun olimme mieheni kanssa vielä yhdessä, mutta tämä tosissaan muuttui viime vuonna eron myötä.
ApEli he tapasivat sinua (ilman miehiään ja sinun miestäsi) aiemmin, vaikka heidän miehensä olivatkin kesälomalla?
Tapasimme keskenämme ilman miehiä ja myös miesten kanssa. Miehet ovat myös kavereita keskenään.
ApKumpi teistä haki eroa, sinä vai exäsi? Miehet saattavat olla lojaaleja kavereilleen eivätkä sen vuoksi halua viettää aikaa sinun kanssasi. Kenties pelkäävät, että alat puhua jotain pahaa exästäsi, joka taas on heidän kaverinsa. Voisivat kokea joutuvansa kiusalliseen tilanteeseen.
Oli ihan yhteinen päätös, todettiin molemmat että parempi että ollaan vaan ystäviä ja homma toiminut hyvin näin eli kummallakaan ei ole syytä puhua pahaa toisesta.
ApSitten laitat grillibileet pystyyn vanhalla kokoonpanolla eli sekä exäsi että ystäväsi puolisoineen mukaan. Ehkä ystäväsi ja varsinkaan heidän miehensä eivät tiedä, miten hyvät välit sinulla ja exälläsi on.
Tätä voisi kyllä yrittää. Olisi mukava viettää aikaa vanhalla porukalla pitkästä aikaa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lisätäsmennys, että kyllä silloin ystävilläni oli kesällä aikaa tavata minua kun olimme mieheni kanssa vielä yhdessä, mutta tämä tosissaan muuttui viime vuonna eron myötä.
ApEli he tapasivat sinua (ilman miehiään ja sinun miestäsi) aiemmin, vaikka heidän miehensä olivatkin kesälomalla?
Tapasimme keskenämme ilman miehiä ja myös miesten kanssa. Miehet ovat myös kavereita keskenään.
ApKumpi teistä haki eroa, sinä vai exäsi? Miehet saattavat olla lojaaleja kavereilleen eivätkä sen vuoksi halua viettää aikaa sinun kanssasi. Kenties pelkäävät, että alat puhua jotain pahaa exästäsi, joka taas on heidän kaverinsa. Voisivat kokea joutuvansa kiusalliseen tilanteeseen.
Tässä on varmaan totuuden siemen. Luulen, että kaverit ovat erossa valinneet puolensa, ja valinta ei osunut ap:hen. Enkä ihmettele yhtään.
Olen tosi yllättynyt siitä, miten moni on sitä mieltä että on ihan ok että esim. eronnutta ei enää kutsuta parisuhteellisten seuraan. Kun muka elämäntilanteet ovat erit, ihan kuin se suhde jotenkin erityisesti määrittäisi elämäntilannetta. Olen taas entistä onnellisempi omasta ystäväpiiristäni jossa ei hylätä ketään esim. eron takia. Päinvastoin, kun itse erosin, minut kutsuttiin silti itsepäisesti tuttujen pariskuntien illanviettoihin, mitä arvostin todella vaikka itse välillä hieman nolostelin sitä että aina oli pariton määrä ihmisiä takiani. Mutta kukaan muu ei asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, ja nyt kun ajattelen niin miksi olisikaan. En minä ilman miestä miksikään ja ainakaan huonommaksi ihmiseksi muuttunut.
Minusta ap:n ystävät ovat vain hieman itsekkäitä. Yksinäinen jätetään oman onnensa nojaan vaikka silloin seura kelpaa kun ei muutakaan ole. Ymmärrän halun viettää aikaa oman perheen kanssa, mutta ei se paljoa vaadi huomioida sitäkin jolla sitä suhdetta/perhettä ei ole. Itselläni on juuri tuore suhde käynnissä ja se vie toki aikaa ja menee prioriteeteissa helposti ykköseksi mutta yritän silti varata aikaa myös ystäville jotka viettävät kesäänsä yksinäisempinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan yhteinen päätös, todettiin molemmat että parempi että ollaan vaan ystäviä ja homma toiminut hyvin näin eli kummallakaan ei ole syytä puhua pahaa toisesta.
ApTeillä on monta pientä lasta, ja erositte ilman mitään vakavaa syytä? Joko et ole rehellinen tai ratkaisunne on aika erikoinen.
Ei olisi mitenkään harvinaista, että kaveripiirissä paheksuttaisiin tuollaista eroa. Erityisesti miehet tuntuvat olevan aika konservatiivisia, kun tulee kyseeseen ydinperheen hajottaminen iolman järkevää syytä ja lasten ollessa vielä pieniä.
Pitääkö erotessa olla aina jotain draamaa? Joskus vaan käy niin, että huomataan, että sitä oikeaa parisuhdetta ei enää ole ja että ollaan periaatteessa vain kämppiksiä. Pitääkö muka lasten takia vanhempien pysyä väkisin yhdessä vaikka parisuhde olisikin kuollut vain sen takia, kun ei ole soveliasta erota kun siihen ei liity mitään draamaa?
Ap
Lueskelin nämä kommentit pariin kertaan läpi ja alkoi masentaa entisestään. Ehkä olette oikeassa ja jätän ystäväni lopullisesti rauhaan, enkä pidä enää yhteyttä kun en enää eronneena kuulu joukkoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTeillä on monta pientä lasta, ja erositte ilman mitään vakavaa syytä? Joko et ole rehellinen tai ratkaisunne on aika erikoinen.
Ei olisi mitenkään harvinaista, että kaveripiirissä paheksuttaisiin tuollaista eroa. Erityisesti miehet tuntuvat olevan aika konservatiivisia, kun tulee kyseeseen ydinperheen hajottaminen iolman järkevää syytä ja lasten ollessa vielä pieniä.
Pitääkö erotessa olla aina jotain draamaa? Joskus vaan käy niin, että huomataan, että sitä oikeaa parisuhdetta ei enää ole ja että ollaan periaatteessa vain kämppiksiä. Pitääkö muka lasten takia vanhempien pysyä väkisin yhdessä vaikka parisuhde olisikin kuollut vain sen takia, kun ei ole soveliasta erota kun siihen ei liity mitään draamaa?
Ap
No ei tietenkään pidä, mutta kyllä se olisi lapsille parempi että vanhemmat tuossa tilanteessa pysyisivät yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo ei tietenkään pidä, mutta kyllä se olisi lapsille parempi että vanhemmat tuossa tilanteessa pysyisivät yhdessä.
Eli vanhemmat olisivat onnettomia toistensa kanssa ja talossa jatkuvasti kireä /kiusallinen ilmapiiri jonka lapsetkin varmasti vaistoavat?
Aika pitkälti kyllä ja nimenomaan ystävieni puolelta. Arkena minun ei tarvitse edes heihin ottaa itse yhteyttä kun he soittelevat/viestittelevät minulle 24/7 kun heillä on tylsää ja yksinäistä.
Ap