Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksinäiset viikot lasten kanssa

Vierailija
25.06.2019 |

Ystävien miehillä kesälomakausi alkanut eli minun kohdallani tarkoittaa sitä, että olen aivan yksin lasten kanssa. Minulla on siis pari äitikaveria, joiden kanssa ollaan tunnettu jo ennen lapsia. Ollaan siis kaikki vielä kotiäitejä, ainoa ero on, että minä ja mieheni erosimme vuosi sitten.

Yleensä pidämme ystävieni kanssa päivittäin yhteyttä ja näemme joka viikko ja puistoilemme ym, mutta nyt kun heidän miehensä on kotona, yhteydenpito loppuu kuin seinään. Ymmärrän kyllä, että haluavat viettää perheen kesken aikaa, mutta siis täydellinen yhteydenpito katko on jo ehkä hieman liikaa. Tunnen siis heidän miehensäkin ja ennen olemme viettäneet kaikki yhdessä aikaa. Nyt kun olen kysellyt kuulumisia ja sitä, että voisimmeko nähdä esim puistoilun tai kahvin merkeissä, viesteihini tuskin edes vastataan ja jos vastataan, niin vastaus on luokkaa "joo voisi katsoa tässä joku päivä" ja tämä "joku päivä" on siis sitten, kun heidän miestensä loma on loppu.

Kovasti oli puhe, että tehdään ja nähdään kesällä, kun heidänkin miehet on kotona, että mennään esim ilman lapsia syömään kun minulla on lapset isällä. Nyt viikonloppuna olisi siis taas minulla lapsivapaa, mutta ilmeisesti olen yksin kotona.

Yksi hyvä esimerkki tästä on, että kysyin toista näistä ystävistäni läheiseen puistoon viime viikonloppuna. Hän vastasi, ettei tiedä heidän päivän suunnitelmia. Menin sitten yksin aamupäivällä puistoon lasten kanssa. Illalla huomasin Facebookissa tämän ystävän päivityksen, jossa oli kuva hänestä ja hänen miehestä ja lapsesta tässä samassa puistossa. Minulle hän ei itse maininnut mitään tästä. Ja siis ollaan ennen minun ja miehen eroa kyllä puostoiltu ihan porukalla jne.

Toinen esimerkki on, että ostin grilliin isomman kaasupullon ja lupasin tämän vanhan toiselle näistä ystävistä. Sanoin ystävälleni, että voivat tulla samalla hakemaan kun tulevat käymään vaikka kahvilla. Noh eilen ilmoittivat että voisivat tulla ja tulivatkin. Kun he olivat ovella pyytelin sisään ja kyselin haluavatko kahvia. Tähän ystäväni totesi, että jatkavat suoraan matkaa, että tulivat nyt vain hakemaan sen kaasupullon. Ei siinä, hain kaasupullon terassilta ja ojensin heille. Ystäväni kiitteli kovasti ja sanoi, että katsotaan niitä kahveja joku toinen päivä. Eipä ole sen jälkeen kuulunut, vaikka kyselin vielä eilen illalla hänen viikonloppu suunnitelmia, että pitäisikö silloin nähdä, kun minulla lapsivapaa.

Kyllä osaa ärsyttää ja samalla surettaa,kun tiedän, että johan alkaa taas minun seura kelvata kun heidän miehet palaavat takaisin töihin. Sitten taas puhelinlangat laulaa taukoamatta ja olisi niin kiva heidän puolestaan nähdä.

Sanottakoot vielä, että heillä molemmilla kyllä käy muita vieraita tuon tuosta vaikka heidän miehet on lomalla, mutta jostain syystä minuun ei pidetä sitten mitään yhteyttä.

On tämä kesälomakausi aika yksinäistä aikaa minulle. Sentään on lapset seurana, mutta kyllä sitä kaipaisi myös aikuista seuraa..

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kuulostaa, etteivät nuo ole aitoja ystäviä. Ihan kun itse mietin "ydinperheellisenä" voin hyvin lähteä miehen lomalla illaksi ystävän kanssa syömään ja viinille. Ei mun tarvii. 24 7 miehessä kyhnätä. Ja mikäs sen helpompaa kun toinen kotona niin pääsee hyvin lähtemään.

Ihanaa, kiitos. Sentään joku ymmärtää pointin! Siis harrastimme tätä ennen eroani, koska oli helppo treffata ilman lapsia kun miehet olivat kotona ja hekin saivat samalla ihan omaa laatuaikaa lasten kanssa. Kyllä minä silloin ydinperheellisenä myös näin ystäviä, koska en nähnyt syytä joka ilta nysvätä kotona miehen kanssa. Hän myös näki omia ystäviään lomalla.

Ap.

Oisko tässä se syy? Nyt sun kanssasi on vaikeampi sopia tapaamisista, koska sun pitää jostain hankkia lapsenvahti, mikäli lapset eivät ole juuri silloin isällään. 

Ei, koska minua on edelleen yhtä helppo tavata kuin aikaisemmin. Ollaan exä kanssa hyvissä väleissä ja hän muutti naapuritaloyhtiöön ihan sen takia että lasten tapaamiset ja olisivat helppoja eli voisin esim nyt laittaa hänelle viestin että voiko lapset mennä illaksi sinne niin se kyllä kävisi. Sovimme keskenämme lasten tapaamiset eikä olla tarvittu lastenvalvoja mihinkään.

Tapasimme myös silloin ennen iha porukallakin että miehet olivat mukana ja välillä toisella oli mies mukana ja toisella ei.

Ap

Kutsu exäsi sekä ystäväsi perheineen teille iltaa istumaan. Eiköhän onnistu. 

Vierailija
62/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuu, yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää. Tilanteet muuttuvat niin sinulla kuin sinun kavereillasi. Sinulla on nyt aikaa märehtiä muiden tekemisiä. Jos sinulla olisi vielä se mies, niin et märehtisi tätä asiaa. Mun mielestä on outoa ajatella, että elämä pysyisi samanlaisena vuosi toisensa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystäväsi ovat sanoneet, kun olet heidän kanssa keskustellut yksinäisyydestäsi?

Vierailija
64/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisätäsmennys, että kyllä silloin ystävilläni oli kesällä aikaa tavata minua kun olimme mieheni kanssa vielä yhdessä, mutta tämä tosissaan muuttui viime vuonna eron myötä.

Ap

Eli he tapasivat sinua (ilman miehiään ja sinun miestäsi) aiemmin, vaikka heidän miehensä olivatkin kesälomalla?

Tapasimme keskenämme ilman miehiä ja myös miesten kanssa. Miehet ovat myös kavereita keskenään.

Ap

Kumpi teistä haki eroa, sinä vai exäsi? Miehet saattavat olla lojaaleja kavereilleen eivätkä sen vuoksi halua viettää aikaa sinun kanssasi. Kenties pelkäävät, että alat puhua jotain pahaa exästäsi, joka taas on heidän kaverinsa. Voisivat kokea joutuvansa kiusalliseen tilanteeseen. 

Oli ihan yhteinen päätös, todettiin molemmat että parempi että ollaan vaan ystäviä ja homma toiminut hyvin näin eli kummallakaan ei ole syytä puhua pahaa toisesta.

Ap

Vierailija
65/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisätäsmennys, että kyllä silloin ystävilläni oli kesällä aikaa tavata minua kun olimme mieheni kanssa vielä yhdessä, mutta tämä tosissaan muuttui viime vuonna eron myötä.

Ap

Eli he tapasivat sinua (ilman miehiään ja sinun miestäsi) aiemmin, vaikka heidän miehensä olivatkin kesälomalla?

Tapasimme keskenämme ilman miehiä ja myös miesten kanssa. Miehet ovat myös kavereita keskenään.

Ap

Kumpi teistä haki eroa, sinä vai exäsi? Miehet saattavat olla lojaaleja kavereilleen eivätkä sen vuoksi halua viettää aikaa sinun kanssasi. Kenties pelkäävät, että alat puhua jotain pahaa exästäsi, joka taas on heidän kaverinsa. Voisivat kokea joutuvansa kiusalliseen tilanteeseen. 

Oli ihan yhteinen päätös, todettiin molemmat että parempi että ollaan vaan ystäviä ja homma toiminut hyvin näin eli kummallakaan ei ole syytä puhua pahaa toisesta.

Ap

Sitten laitat grillibileet pystyyn vanhalla kokoonpanolla eli sekä exäsi että ystäväsi puolisoineen mukaan. Ehkä ystäväsi ja varsinkaan heidän miehensä eivät tiedä, miten hyvät välit sinulla ja exälläsi on. 

Vierailija
66/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kuulostaa, etteivät nuo ole aitoja ystäviä. Ihan kun itse mietin "ydinperheellisenä" voin hyvin lähteä miehen lomalla illaksi ystävän kanssa syömään ja viinille. Ei mun tarvii. 24 7 miehessä kyhnätä. Ja mikäs sen helpompaa kun toinen kotona niin pääsee hyvin lähtemään.

Ihanaa, kiitos. Sentään joku ymmärtää pointin! Siis harrastimme tätä ennen eroani, koska oli helppo treffata ilman lapsia kun miehet olivat kotona ja hekin saivat samalla ihan omaa laatuaikaa lasten kanssa. Kyllä minä silloin ydinperheellisenä myös näin ystäviä, koska en nähnyt syytä joka ilta nysvätä kotona miehen kanssa. Hän myös näki omia ystäviään lomalla.

Ap.

Ehkä he ottivat sinun tilanteestasi opikseen, ja tajusivat, että perheen ja parisuhteen aikaan pitää satsata.

Vierailija
67/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Teillä on monta pientä lasta, ja erositte ilman mitään vakavaa syytä? Joko et ole rehellinen tai ratkaisunne on aika erikoinen.

Vierailija
68/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Teillä on monta pientä lasta, ja erositte ilman mitään vakavaa syytä? Joko et ole rehellinen tai ratkaisunne on aika erikoinen.

Ei olisi mitenkään harvinaista, että kaveripiirissä paheksuttaisiin tuollaista eroa. Erityisesti miehet tuntuvat olevan aika konservatiivisia, kun tulee kyseeseen ydinperheen hajottaminen iolman järkevää syytä ja lasten ollessa vielä pieniä.

Vierailija
69/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roiku ystävissäsi. Mene töihin tai opiskelemaan tai hanki uusi harrastus, saat muuta ajateltavaa kuin nuo ystävät.

Oletko riippuvainen muutamasta ystävävästä?

Mikset mene kesälomamatkalle, että ajatukset ja maisemat vaihtuisivat.

Hanki muutakin elämää, kuin nuo muutamat ystävät.

Vierailija
70/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa riittää terveellä ihmisellä valittamista.

Vaihda maisemaa kesäksi, vuokraa vaikka mökki jostain, onhan sitä muutakin elämää kuin pari kolme ystävää, joille tärkeintä tietenkin on oma perheensä.

Vierailija
71/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän tuomitsevia ja ärtyneitä kommentteja. Johtuisiko huonosta omastatunnosta?

Nainen voi elämässä olla hyvä äiti, hyvä puoliso, hyvä ystävä ja hyvä työntekijä. Jos et ole supernainen, voit valita noista 1-2 ja lopuissa rooleissa kitkuttaa.

Valitsit mitä vain, niistä huonoista hoidetuista rooleista kuitenkin valitetaan sinulle :)

Vierailija
72/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eli ns mukavuusero? Jos perhettä arvostetaan korkealla silloin on vaikea hyväksyä ihmistä joka laittaa lapsensa kokemaan eron järkyttävimmät seuraukset. Vaikka kuinka yrittäisi puhua mustaa takaisin valkoiseksi lapsesi on menettäneet arjen jakamisen ja yhteisasumisen toisen vanhempansa kautta. 

Vierailija
73/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Miksi sitten rakas entinen puolisosi ei vietä kanssasi aikaa, jos kerran olette ystäviä?

Vierailija
74/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ystäväsi ovat sanoneet, kun olet heidän kanssa keskustellut yksinäisyydestäsi?

Huhuu ap?

Ainoa tapa ottaa todellista vastuuta tilanteesta on puhua ystäville miten koet asiat tällä hetkellä. 

Vierailija
75/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän tuomitsevia ja ärtyneitä kommentteja. Johtuisiko huonosta omastatunnosta?

Nainen voi elämässä olla hyvä äiti, hyvä puoliso, hyvä ystävä ja hyvä työntekijä. Jos et ole supernainen, voit valita noista 1-2 ja lopuissa rooleissa kitkuttaa.

Valitsit mitä vain, niistä huonoista hoidetuista rooleista kuitenkin valitetaan sinulle :)

Höpsis. Ap tapaa ystäviään joka viikko ja pitää yhteyttä ystäviinsä joka ainoa päivä. Nyt, kun hänen ystäviensä miehet ovat lomalla, ap ei suostu hyväksymään, että ystävät eivät huomioikaan häntä kuten 11 kuukautta vuodessa. Ei siis kestä sitä yhtä kuukautta, kun ystävien miehet on lomalla.  Todennäköisesti hänen kaikkien ystäviensä miehet eivät edes ole lomalla samaan aikaan, joten kyse on vain hyvin lyhyestä ajasta kalenterivuodessa, jolloin hänen pitäisi pärjätä ilman tiivistä yhteydenpitoa ystäviinsä. 

Vierailija
76/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sääliaika on ohi ja ystävät katsoo että sinun on jo aika seistä omilla jaloillasi eron jälkeen? Ja hyvä sitä on pitää vähään lomaa niistä ystävistäkin. Kuulostaa vähän takertuvalta olla joka päivä yhteydessä ystäviin.

Vierailija
77/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ap tapaa ystäviään joka viikko ja pitää yhteyttä ystäviinsä joka ainoa päivä. Nyt, kun hänen ystäviensä miehet ovat lomalla, ap ei suostu hyväksymään, että ystävät eivät huomioikaan häntä kuten 11 kuukautta vuodessa. Ei siis kestä sitä yhtä kuukautta, kun ystävien miehet on lomalla.  Todennäköisesti hänen kaikkien ystäviensä miehet eivät edes ole lomalla samaan aikaan, joten kyse on vain hyvin lyhyestä ajasta kalenterivuodessa, jolloin hänen pitäisi pärjätä ilman tiivistä yhteydenpitoa ystäviinsä. 

Kuinka moni teistä tapaa ystäviään joka viikko tai pitää heihin yhteyttä joka päivä? Itse en jaksaisi.

Ja onko ap tosiaan ollut aina näin kun olette olleet ystäviä?

Vierailija
78/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi tarvitsevat lomaa sinusta! He ovat ehkä erosi jälkeen halunneet pitää sinuun noin tiivistä yhteyttä, jotta selviäisit paremmin erostasi. Nyt on kuitenkin erosta aikaa jo yli vuosi ja sinunkin pitäisi alkaa elämään omaa elämääsi eikä jatkuvasti olla yhteydessä ystäviisi. Kerroit, että joku ystäväsi oli sanonut, miten olisi ihanaa tavata, kun ei olla pitkään aikaan (hänen miehensä kesäloma) nähty. Tuo on voinut olla jo hienovarainen vihjaus sinulle, että tapaaminen on mukavampaa, kun nähdään vain harvakseltaan eikä jatkuvasti. He haluavat vihdoin tavata muitakin ystäviään ja tehdä muitakin asioita eikä aina olla sun käytetävissäsi. 

Vierailija
79/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa ihan minun ystävältäni. Hän tosin on sinkku ollut aina ekä hänellä ole lapsia. Hän vielä vuosi sitten soitti minulle joka päivä ja sopi treffejä. Hän halusi olla kanssani aina vapaa-ajat ja lomat. Lapsi sai olla mukana sentään. Minä vösyin ja mieheni väsyi. Miehen kesälomalla laitoin puhelimen kiinni ja painelimme mökille. Hän tuli sinnekkin!!

Siinö vaiheessa ärähdin tosissaan ja hän otti itse etäisyyttä. Nyt näemme kerran kuussa ja välillä sekin ärsyttää.

Vierailija
80/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä tapaa ystäviään joka viikko tai pitää heihin yhteyttä joka päivä? Itse en jaksaisi.

Ja onko ap tosiaan ollut aina näin kun olette olleet ystäviä?

Niin ap...onko tuo yli 10 vuotinen ystävyytenne ollut sitä, että yhteyttä pidetään joka päivä ja tavataan joka viikko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan