Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksinäiset viikot lasten kanssa

Vierailija
25.06.2019 |

Ystävien miehillä kesälomakausi alkanut eli minun kohdallani tarkoittaa sitä, että olen aivan yksin lasten kanssa. Minulla on siis pari äitikaveria, joiden kanssa ollaan tunnettu jo ennen lapsia. Ollaan siis kaikki vielä kotiäitejä, ainoa ero on, että minä ja mieheni erosimme vuosi sitten.

Yleensä pidämme ystävieni kanssa päivittäin yhteyttä ja näemme joka viikko ja puistoilemme ym, mutta nyt kun heidän miehensä on kotona, yhteydenpito loppuu kuin seinään. Ymmärrän kyllä, että haluavat viettää perheen kesken aikaa, mutta siis täydellinen yhteydenpito katko on jo ehkä hieman liikaa. Tunnen siis heidän miehensäkin ja ennen olemme viettäneet kaikki yhdessä aikaa. Nyt kun olen kysellyt kuulumisia ja sitä, että voisimmeko nähdä esim puistoilun tai kahvin merkeissä, viesteihini tuskin edes vastataan ja jos vastataan, niin vastaus on luokkaa "joo voisi katsoa tässä joku päivä" ja tämä "joku päivä" on siis sitten, kun heidän miestensä loma on loppu.

Kovasti oli puhe, että tehdään ja nähdään kesällä, kun heidänkin miehet on kotona, että mennään esim ilman lapsia syömään kun minulla on lapset isällä. Nyt viikonloppuna olisi siis taas minulla lapsivapaa, mutta ilmeisesti olen yksin kotona.

Yksi hyvä esimerkki tästä on, että kysyin toista näistä ystävistäni läheiseen puistoon viime viikonloppuna. Hän vastasi, ettei tiedä heidän päivän suunnitelmia. Menin sitten yksin aamupäivällä puistoon lasten kanssa. Illalla huomasin Facebookissa tämän ystävän päivityksen, jossa oli kuva hänestä ja hänen miehestä ja lapsesta tässä samassa puistossa. Minulle hän ei itse maininnut mitään tästä. Ja siis ollaan ennen minun ja miehen eroa kyllä puostoiltu ihan porukalla jne.

Toinen esimerkki on, että ostin grilliin isomman kaasupullon ja lupasin tämän vanhan toiselle näistä ystävistä. Sanoin ystävälleni, että voivat tulla samalla hakemaan kun tulevat käymään vaikka kahvilla. Noh eilen ilmoittivat että voisivat tulla ja tulivatkin. Kun he olivat ovella pyytelin sisään ja kyselin haluavatko kahvia. Tähän ystäväni totesi, että jatkavat suoraan matkaa, että tulivat nyt vain hakemaan sen kaasupullon. Ei siinä, hain kaasupullon terassilta ja ojensin heille. Ystäväni kiitteli kovasti ja sanoi, että katsotaan niitä kahveja joku toinen päivä. Eipä ole sen jälkeen kuulunut, vaikka kyselin vielä eilen illalla hänen viikonloppu suunnitelmia, että pitäisikö silloin nähdä, kun minulla lapsivapaa.

Kyllä osaa ärsyttää ja samalla surettaa,kun tiedän, että johan alkaa taas minun seura kelvata kun heidän miehet palaavat takaisin töihin. Sitten taas puhelinlangat laulaa taukoamatta ja olisi niin kiva heidän puolestaan nähdä.

Sanottakoot vielä, että heillä molemmilla kyllä käy muita vieraita tuon tuosta vaikka heidän miehet on lomalla, mutta jostain syystä minuun ei pidetä sitten mitään yhteyttä.

On tämä kesälomakausi aika yksinäistä aikaa minulle. Sentään on lapset seurana, mutta kyllä sitä kaipaisi myös aikuista seuraa..

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole muita kuin äitikavereita?

Ja miten ihmeessä sinulla on varaa olla kotiäitinä, jos erositte jo vuosi sitten? Tavallisesti yh:t on aika lailla pulassa, kun ei ole muuta tuloa kuin kotihoidontuki. Eli jos olet sijoittaja, niin eikö niistä piireistä löytyisi mukavaa juttuseuraa niiksi viikonlopuiksi, kun lapset on isällään? Luulisi, että jo jonkun 2000 e/kk tuottavan osakesalkun kasvattamisen kanssa on sen verran hauskaa tekemistä, että saisi elämäänsä muutakin sisältöä kuin kavereitten puolisot.

Kiitos huolenpidosta, mutta minun talous on ihan hyvin kunnossa eikä tee tiukkaa olla kotona.

Nämä äitiystäväni olen siis tuntenut yli 10 vuotta eli jo kauan ennen lapsia. Oli ehkä väärä ilmaisu aloitukseen. Muut ovat sitten pudonneet vuosien varrella pois matkasta, kun on ollut niin eri elämän tilanteet.

Ap.

Vierailija
22/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ihmeessä sinulla on varaa olla kotiäitinä, jos erositte jo vuosi sitten? Tavallisesti yh:t on aika lailla pulassa, kun ei ole muuta tuloa kuin kotihoidontuki. Eli jos olet sijoittaja, niin eikö niistä piireistä löytyisi mukavaa juttuseuraa niiksi viikonlopuiksi, kun lapset on isällään? Luulisi, että jo jonkun 2000 e/kk tuottavan osakesalkun kasvattamisen kanssa on sen verran hauskaa tekemistä, että saisi elämäänsä muutakin sisältöä kuin kavereitten puolisot.

Kiitos huolenpidosta, mutta minun talous on ihan hyvin kunnossa eikä tee tiukkaa olla kotona.

Nämä äitiystäväni olen siis tuntenut yli 10 vuotta eli jo kauan ennen lapsia. Oli ehkä väärä ilmaisu aloitukseen. Muut ovat sitten pudonneet vuosien varrella pois matkasta, kun on ollut niin eri elämän tilanteet.

Ap.

Ja nyt nämä ihmiset putoaa pois koska on eri elämän tilanteet. Ei yli 10 vuodenkaan ystävyyssuhteet kestä auttamatta hautaan asti vaan mukautuu sen elämän mukaan. Ero maksaa aina myös ystävyyssuhteita.

Ja näin varoituksen sanana jo etukäteen, että myös töihin paluu muuttaa niitä suhteita ja ystäville on vähemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ihmisen asema muuttuu eron myötä. Tuliko se sulle yllätyksenä?

Rehellisesti ehkä hieman, etenkin tämän toisen ystävän kanssa, koska olen kuitenkin hänen lapsensa sylikummi.

Ap

Vierailija
24/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä yksinään lähteä vaikka kylpylään tai yökerhoon, ei siihen ystäviä mukaan tarvitse, kun sitä vapaata on niin kannattaa käyttää.

Lasten kanssa voisi puuhata yhdessä jotain, hekin tarvitsee sitä "laatuaikaa" :ei tän tarvitse olla mitään ihmeellistä, tehkää ruokaa yhdessä, pelatkaa vaikka korttia tai minigolfia, syökää ulkona, viettäkää päivä uimarannalla...

Siis tätä laatuaikaa olen tässä kokokesän viettänyt lasten kanssa. Ollaan käyty rannalla, korkeasaaressa, puistoiltu, käyty piknikillä jne. Mutta kyllä sitä välillä kaipaisi jotain aikuista juttuseuraa, kun siihen on tottunut. Siis arkena soitellaan ja viestitellään ystävien kanssa pitkin päivää ja nähdään, mutta nyt lomakautena niin hiljaista. Ja edelleen ymmärrän että haluavat viettää perheaikaa. Erityisesti haluaisin tavata kummilastani nyt kesällä, mutta ilmeisesti saan odotella siihen asti, että arki taas alkaa.

Ap

Vierailija
25/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän, että tuo tuntuu todella ikävältä, etenkin jos heidän käytös sua kohtaan on muuttunut erosi jälkeen. Mutta he haluavat varmaan lomalla nähdä niitä ystäviä, joita eivät nää muulloin. Ja viettää sitä ydinperheaikaa.

Onko sulla muita ystäviä, joiden kanssa voisit viettää aikaa kun lapsesi ovat isällään?

Vierailija
26/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika rasittavalta ihmiseltä. Ei pahalla.

Vierailija
27/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He pelkää että miehensä saa päähänsä erota, jos näkevät muita eronneita, tai että miehensä ihastuu sinuun. Oletko nätimpi kuin nämä ystäväsi kenties?

Vierailija
28/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He pelkää että miehensä saa päähänsä erota, jos näkevät muita eronneita, tai että miehensä ihastuu sinuun. Oletko nätimpi kuin nämä ystäväsi kenties?

Hohhoijaa

Vierailija
29/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin julmalta kuin kuulostaakin, niin teillä on eri elämäntilanteet. Olet eronnut etkä sovi pariskuntien illanviettoon yhtään sen paremmin kuin aikanaan ne sinkkuystävät, jotka tippuivat pois eri elämäntilanteen takia.

Toisaalta jos olette tunteneet kauan, on ehkä mahdollisuus, että ystävyys tiivistyy joidenkin vuosien jälkeen, kun lapset ovat isompia tai ehkä joku pariskunnista eroaa ja olet näin taas samassa elämäntilanteessa hänen kanssaan.

Minulla oli lapsuudenystävä, joka elämäntilanteiden mukaan vaihtoi ystäväpiiriä. Roikuin mukana tosi pitkään sivusta seuraillen ja nähden max kerran vuodessa, kun ensin vaihtoi meidät lapsuudenystävät opiskelijaystäviin, sitten äitikerholaisiin, sitten työkavereihin, kun teki uraa jne. Yksi lapsuudenystävistä pääsi hetkeksi takaisin piireihin, kun tosiaan elämäntilanteet vaihtuivat, mutta ei ollut kovin pysyvä muutos. Joillekin ihmisille - ja aika monelle uskoisin - on tosi tärkeää, että ystävät ovat samankaltaisessa elämäntilanteessa ja muut häivytetään taka-alalle tai tiputetaan kokonaan pois.

Näinhän näemmä olet tehnyt itsekin niille sinkkuystävillesi.

Vierailija
30/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota kutsua, vaan kysy voitko itse mennä kahville "tänäiltana". Kysy monelta sopii mennä. 

Vierailija
31/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Miltä mahtoi näistä pudonneista tuntua tuolloin? 

Vierailija
32/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä yksinään lähteä vaikka kylpylään tai yökerhoon, ei siihen ystäviä mukaan tarvitse, kun sitä vapaata on niin kannattaa käyttää.

Lasten kanssa voisi puuhata yhdessä jotain, hekin tarvitsee sitä "laatuaikaa" :ei tän tarvitse olla mitään ihmeellistä, tehkää ruokaa yhdessä, pelatkaa vaikka korttia tai minigolfia, syökää ulkona, viettäkää päivä uimarannalla...

Siis tätä laatuaikaa olen tässä kokokesän viettänyt lasten kanssa. Ollaan käyty rannalla, korkeasaaressa, puistoiltu, käyty piknikillä jne. Mutta kyllä sitä välillä kaipaisi jotain aikuista juttuseuraa, kun siihen on tottunut. Siis arkena soitellaan ja viestitellään ystävien kanssa pitkin päivää ja nähdään, mutta nyt lomakautena niin hiljaista. Ja edelleen ymmärrän että haluavat viettää perheaikaa. Erityisesti haluaisin tavata kummilastani nyt kesällä, mutta ilmeisesti saan odotella siihen asti, että arki taas alkaa.

Ap

No nyt ei olekaan arki vaan ystävilläsi loma. Tilanne normalisoituu, kun lomat on ohi. Tuskin ystäviesi miehet koko kesää lomailevat. Kummilastasi voit varmaan pyytää luoksesi heidän lomansa aikanakin, eihän hänen vanhempiensa tarvitse olla mukana, jos et kestä muutamaa viikkoa erossa kummilapsestasi. 

Vierailija
33/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin julmalta kuin kuulostaakin, niin teillä on eri elämäntilanteet. Olet eronnut etkä sovi pariskuntien illanviettoon yhtään sen paremmin kuin aikanaan ne sinkkuystävät, jotka tippuivat pois eri elämäntilanteen takia.

Toisaalta jos olette tunteneet kauan, on ehkä mahdollisuus, että ystävyys tiivistyy joidenkin vuosien jälkeen, kun lapset ovat isompia tai ehkä joku pariskunnista eroaa ja olet näin taas samassa elämäntilanteessa hänen kanssaan.

Minulla oli lapsuudenystävä, joka elämäntilanteiden mukaan vaihtoi ystäväpiiriä. Roikuin mukana tosi pitkään sivusta seuraillen ja nähden max kerran vuodessa, kun ensin vaihtoi meidät lapsuudenystävät opiskelijaystäviin, sitten äitikerholaisiin, sitten työkavereihin, kun teki uraa jne. Yksi lapsuudenystävistä pääsi hetkeksi takaisin piireihin, kun tosiaan elämäntilanteet vaihtuivat, mutta ei ollut kovin pysyvä muutos. Joillekin ihmisille - ja aika monelle uskoisin - on tosi tärkeää, että ystävät ovat samankaltaisessa elämäntilanteessa ja muut häivytetään taka-alalle tai tiputetaan kokonaan pois.

Näinhän näemmä olet tehnyt itsekin niille sinkkuystävillesi.

Siis minä itse yritin pitää yhteyttä näihin sinkku ystäviin, silloin kun perustin perheen, mutta heillä oli eri intressit ja omat menonsa. He kävivät töissä, bilettämässä ja matkustelemassa, kun minä taas elin perhe-elämää. Näimme siis joskus kahvin merkeissä, mutta yhteiset puheen aiheet olivat loppuneet joten pikku hiljaa yhteydenpito vain loppui.

Ap

Vierailija
34/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ihmisen asema muuttuu eron myötä. Tuliko se sulle yllätyksenä?

Rehellisesti ehkä hieman, etenkin tämän toisen ystävän kanssa, koska olen kuitenkin hänen lapsensa sylikummi.

Ap

Kummius tekee sinusta jotenkin erikoisen, että menet jopa perhen yhteisajan edelle?

Vierailija
35/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siis minut pudotettiin sinkkujen joukosta pois kun perustin perheen. Yritin kyllä pitää yhteyttä mutta heillä oli ihan eri elämä kuin minulla. Ei heitä lapsiperheen arjen kuulumiset niin kiinnostaneet kun heidän elämä pyöri töiden, bilettämisen ja matkustelun ympärillä.

Ap

Vierailija
36/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko siitä erosta ja ex miehestä näille kavereillesi? Jos ne ei jaksa sitä. Minulla tuttavapiirissä eronnut henkilö, joka on vanha hyvä kaveri, mutta välillä tosi raskasta seuraa kun en vaan aina jaksa vatvoa sitä eroa. Kun kaikilla muillakin on omat murheet.

Vierailija
37/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siis minut pudotettiin sinkkujen joukosta pois kun perustin perheen. Yritin kyllä pitää yhteyttä mutta heillä oli ihan eri elämä kuin minulla. Ei heitä lapsiperheen arjen kuulumiset niin kiinnostaneet kun heidän elämä pyöri töiden, bilettämisen ja matkustelun ympärillä.

Ap

Ja nyt sinut pudotetaan pois perheellisten joukosta, kun olet eronnut. Ei heitä kiinnosta eronneen naisen bilettämiset(tai tämän kanssa bilettäminen) ja yhden illan jutut, kun heidän elämä pyörii sen perheen ymprärillä, eikä sinun navan.

Vierailija
38/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko siitä erosta ja ex miehestä näille kavereillesi? Jos ne ei jaksa sitä. Minulla tuttavapiirissä eronnut henkilö, joka on vanha hyvä kaveri, mutta välillä tosi raskasta seuraa kun en vaan aina jaksa vatvoa sitä eroa. Kun kaikilla muillakin on omat murheet.

Ja minä en tahdo jaksaa sitä joka toisen viikonlopun täpinää kun ollaan niin villiä ja vapaata :D

Ja tämän ystävän kun kutsuu niihin perheviikonloppuihin esim. mökille tekee kyllä selväksi miten tylsää hänellä on, kun ei ole sinkkumiehiä.

Vierailija
39/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu, koska erosimme erittäin hyvissä väleissä exäni kanssa, joten ei ole oikeastaan mitään vatvottavaa koskaan ollut. Ohimennen ilmoitin ystäville tästä eropäätöksestä ja siitä että exä sai asunnon naapuri taloyhtiöstä. Ollaan siis tosi hyvissä väleissä exän kanssa eli entiset yhteiset grilli-illat ym onnistuisivat yhä. En edes sen kummemmin selittänyt että miksi päädyimme eroamaan eli syy ei ainakaan ole siinä että vatvoisin eroa.

Ap

Vierailija
40/88 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en tahdo jaksaa sitä joka toisen viikonlopun täpinää kun ollaan niin villiä ja vapaata :D

Ja tämän ystävän kun kutsuu niihin perheviikonloppuihin esim. mökille tekee kyllä selväksi miten tylsää hänellä on, kun ei ole sinkkumiehiä.

Minuakaan ei mikään bilettäminen ja sinkkumiesten jahtaaminen jaksa kiinnostaa. Enemmänkin olisi mukava käydä hyvien ystävien kanssa syömässä ym

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi