Mitä sellaisia ruokia teet mitä luulisit aika harvan tekevän?
Mitä sellaisia ruokia teet mitä luulisit aika harvan tekevän?
Kommentit (124)
veripalttua, kalaa hapankermakastikkeessa, haukea taikinakuoressa rasvassa uppopaistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalariisilaatikko, ei tee muut eikä ole syöneet.
Todella hyvää, resepti suvun piirissä.
Tälle syttyy vasta kun maistanut, ei nimen perusteella.
Kiva että teillä on suvussa säilynyt resepti. Tonnikala-riisilaatikko oli 90-luvun herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle syttyy vasta kun maistanut, ei nimen perusteella.Tonnikalariisilaatikon teon opin 70-luvulla koulussa kotitaloustunnilla. Teen sitä silloin tällöin ja hyvää on. Olisikohan joku sinunkin sukulaisesi oppinut sen koulussa.
Äitini sitä teki ja ikää 82v. On muuten hyvää. Kaikki ihastuneet jotka sitä syöneet.
Kun olen kysynyt niin kukaan ei ole maistanut eikä kuullut.
Äitini puolen suvussa tehdään tätä ruokaa.
Maut on kohdillaan.
Makua ei pysty kuvittelemaan.
Tein juhannukseksi naurissalaattia keitetyistä nauriista, majoneesista, persiljasta ym. yrteistä.
Sori jos te teette tätä kerran kuussa.
Itse juuri tilasin paella pannun. Eri kokoja ja on liedelle tarkoitettu.
Otin samalla paella riisiä ja paella maustetta.
Espanjalainen kauppa Helsingissä.
Broilerinmaksakastiketta, keitettyä kieltä, munuaiskeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
leipäressua, läskisoossia, borchkeittoa, luullisesta lihasta lihakeittoa keit. väh. 6 tuntia, juustokeittoa, paistuttua kania.
Borssikeitto se on suomeksi ja se on ollut ihan perusruokaa jo vaikka kuinka kauan. "Luullisesta lihasta lihakeittoa"? Lienee joku köyhä versio häränhäntäkeitosta.
Juustokeittoa oli pussikeittonakin kun olin lapsi. Ihan peruskamaa silloin.
Ei ole köyhä versio häränhäntäkeitosta vaan aito lihakeitto. Lihakeitto on sitä parempaa mitä ´vähäarvoisemmasta´ lihasta sen keittää, luusta ja vaikkapa kuvelihasta liemeen tulee maku jota eivät maista ne nykyihmiset jotka keittävät lihakeiton paistilihasta.
Sanottava tähän väliin, borssi alunpitäen tehtiin rasvaisesta lihasta, luita myös. Sitten liha otettiin pois kun oli kypsää ja liemeen kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri tilasin paella pannun. Eri kokoja ja on liedelle tarkoitettu.
Otin samalla paella riisiä ja paella maustetta.
Espanjalainen kauppa Helsingissä.
Tilasitko yhdys sanoja myös?
Rössypottua, harva minun ikäisistäni tästä tykkää, saati keittelee itse.
Voi jeesus, mä en edes tiedä mitä on paella 🤭
Kokonainen itse teurastettu lammas avotulella vartaassa grillattuna. 10 tuntia pyöri avotulella yrtti- ja punaviinitäytteellä ja jatkuvallla valkosipulivoilla valelulla. Riittää hyvin isolle porukallle ja vielä saa elimistä tappaiskeiton aineet!
Vierailija kirjoitti:
- kaalikääryleet
- hernekeitto (ei purkista)
- pinaattikeitto
- silakkapihvit
- silakkarullat
- kasvismaksapihvit
- lindströmin pihvit
- lihaperunasoselaatikko
Näytti tulevan aika "perinneruoka" listaa
Ihan perusjuttuja! Miksi luulet ettei muut näitä tee?
Mä teenn skökööördie Bleuuu skököö. Tai sit Chateu batouelera moulyoonssia.
Paistettua välilihaa pottuperunoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tälle syttyy vasta kun maistanut, ei nimen perusteella.
Mun isä teki lohi-riisilaatikkoa purkkilohesta 60-70 luvulla
Uskon ettei aiemmin mainittua läskisoosia monikaan tee. Usein söin sitä lapsena mummolassa ja kysyin miksi pappa syö läskiä.
Samoin tuo kieli.
En aio tehdä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
leipäressua, läskisoossia, borchkeittoa, luullisesta lihasta lihakeittoa keit. väh. 6 tuntia, juustokeittoa, paistuttua kania.
Borssikeitto se on suomeksi ja se on ollut ihan perusruokaa jo vaikka kuinka kauan. "Luullisesta lihasta lihakeittoa"? Lienee joku köyhä versio häränhäntäkeitosta.
Juustokeittoa oli pussikeittonakin kun olin lapsi. Ihan peruskamaa silloin.
Ei ole köyhä versio häränhäntäkeitosta vaan aito lihakeitto. Lihakeitto on sitä parempaa mitä ´vähäarvoisemmasta´ lihasta sen keittää, luusta ja vaikkapa kuvelihasta liemeen tulee maku jota eivät maista ne nykyihmiset jotka keittävät lihakeiton paistilihasta.
Hirven selkäranganpätkän kun laittaa yöksi uuniin pataan muhimaan, siihen liemeen tulee hyvä lihakeitto.
Mantelikeitto eli sopa de almendras. Espanjalaisen keittiön resepti. Ei ole tullut Suomessa vastaan mantelikeittoa kenenkään tekemäni.
Gazpacho. Kylmä vihanneskeitto. Tämäkin resepti Espanjasta.
Kasvispaella. Aika harvalla Suomessa on edes omaa paellapannua. Paellaan laitetaan saframia mausteeksi.