Mitä sellaisia ruokia teet mitä luulisit aika harvan tekevän?
Mitä sellaisia ruokia teet mitä luulisit aika harvan tekevän?
Kommentit (124)
Eilen väännettin miehen kanssa rissois-pasteijoita koko ilta (suolaturskaraguulla täytettyjä raviolin näköisiä nyssäköitä). Ei näitä hirveän moni jaksa kotona nykertää :)
Muita ei-tavallisia on kai thaimaalaiset kevätrullat, kimchi ja bacalhau.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Khmer curry ja bulgogi, näitä on tullut tehtyä jo yli kymmenen vuoden ajan. Jälkimmäistä on tosin tehnyt varmaan "kaikki" kun oli hetken aikaa korealaisen ruuan buumi.
Olen syönyt bulgogia Soulissa mutta en ole tehnyt itse. Hyvää oli!
11
Ettei olis ollut bulldogia.
Poronkäristys, karjalanpaisti ym. suomalaiset perinneruoat.
Käytän kastanjajauhoja pinaattiohukaistaikinassa lisänä, pullan kohotan villihiivalla.
Vierailija kirjoitti:
Haggista.
Jo useimmat ostaa, harva tosiaan tekee itse.
Silakkalaatikoa teen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Keittelen pelkkää makaronia kanaliemessä (yleensä paistinpannulla). Tänäänkin lapset söivät pitkiä makaroneja, muutama nakki ja ketsuppia.
Eikö tämä ole aika harvinaista kuitenkin? Kukaan ei syö nakkeja, ei käytä kanaliemikuutioita, eikä syö näin epäterveellistä muutenkaan. Ja moniko laittaa pitkiä makaroneja?
Vierailija kirjoitti:
Käytän kastanjajauhoja pinaattiohukaistaikinassa lisänä, pullan kohotan villihiivalla.
ihan vaan villihiivalla hilloviivasta
Vierailija kirjoitti:
Verilettuja, siis ihan (poron)verestä, ei mistään "lisää vain vesi"-jauheesta.
Hernekeitto kuivatuista herneistä.
Nuo veriletut on parhaita ja isoja sipulin paloja taikinaan.
Munakastiketta varhaisperunoiden kyytipojaksi, tirripaistia pottuvoin kera, uunipuuroa ja mehukeittoa, mummon makaronilaatikkoa ilman lihaa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan vaan villihiivalla hilloviivasta
Hyvä jos vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Keitän melkein joka päivä kuorimattomia kokoperunoita! Tykkään niistä. Halpaa lähiruokaa.
Onpa erikoista ja harvinaista 😂
(Viimeksi eilen söin ite.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haggista.
Jo useimmat ostaa, harva tosiaan tekee itse.
Missä Suomessa myydään haggistä?
Vierailija kirjoitti:
Moni ei varmaan tee ruokia tuoreista simpukoista tai hummerista. Yleensä mereneläviä meillä syödään paljon useammin kuin monissa muissa perheissä jotka tunnen.
Suomessa kun ei tuoreita mereneläviä varsinkaan hummeria meinää saada. Harvemmin simpukoitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä suhteessa laitat pinaattiohukaistaikinaan vehnä- ja kastanjajauhoja?
Sushia, hernekeittoa alusta asti, palapaistia.
Kolmen teinin äiti kirjoitti:
Maksamakkarakeitto taitaa olla sen verran suuritöinen, että en usko kovin monen sitä kotona valmistavan. Lanttukiisseli saattaa myös olla vähän harvinaisempi ruoka, vaikka onkin periaatteessa ihan helppo tehdä.
Kun olin pieni, äiti teki aina lanttukiisseliä. En ole kuullut koko ruuasta sen koommin. En moneen, moneen vuoteen.
Ajvaria teen itse koska itse tehden saan parempaa kuin purkista. Saatan toki olla väärässä mutta Suomessa en ole törmännyt kovin moneen jolle se olisi tuttu.