Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini määrittää naisen arvon sen perusteella...

Vierailija
23.06.2019 |

...onko nainen laiha vai lihava. Niin ärsyttävää. Olen vuosien varrella täysin kyllästynyt hänen juttuhinsa, joissa pointtina on se, kuka hänen tuntemistaan ihmisistä milloinkin on lihonut/laihtunut, kuka edes yrittää päästä kiloistaan eroon tai kuka on jo lakannut yrittämästä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa on ihmiset joille toiset ihmiset ovat ihmisiä, eikä tuotteita.

Jos on pakko arvostella ihmisiä ja laittaa heitä hierarkioihin, niin ainoa oikea tapa on se, että määrittelee ihmisen hyvyyden ja arvon sen mukaan, kuinka tämä kohtelee muita eläviä olentoja.

Kuka tekee noin? Harva!

Sen sijaan ihmisarvon määrä perustuu siihen oletko hyödyllinen/tuottava taloudellisesti, oletko silmää miellyttävä ja mielisteletkö mukavan mairealla äänellä kiherrellen ja toisen jutuille iloisesti nauraen.

Vaikka ulkoisesti olisi kaikki kulissit kunnossa mutta sydämen lämpö puuttuu, ei ole mitään.

Ihminen saattaa olla ihan hyvää tarkoittava ja rakastavakin, vaikka olisi omaksunut tuon typerän juntteuden. Tuntemani arvostelija haukkujat tekevät silkkaa sivistymättömyyttään ja tyhmyyttään tuota.

Väitän että ilmiö on rakenteellinen ja syvällä. Naisen keho on kaikkien yhteistä riistaa ja nainen on kehonsa. Nainen on omaisuutta ja alistettava.

Nainen ei ole ajatteleva tai välttämättä sellainen kenen tunteilla olisi väliä.

Sellainen mentaliteetti on syvällä kansakunnassa. Ja sitä ei haluta nähdä .

Alkeelliset denialistit kieltävät ilmiön olemassa olon, koska muualla maailmassa tehdään sitä ja tehdään tätä. Siksi täällä Suomessa ei ole muka minkäänlaista naisten ja tyttöjen sortamista.

On. Emotionaalista ja esineellistävää kontrollointia. Naisen keho on aina kaikkien muiden paitsi hänen itsensä.

Naiset itse pitävät yllä tätä paskaa omalla tavallaan.

Vierailija
42/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tätä tekee kaikki ennen vuotta 1970 syntyneet naiset. Minäkin olen menettänyt ihmisarvoni äitini silmissä koska olen lihava, johtuen masennuksesta ja lohtusyömisestä. Äiti ajattelee että kaikki lihavat ovat laiskoja hedonisteja. Ei pidä minuun edes yhteyttä enää. Samanlaisia tarinoita olen kuullut ystävieni äideistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti on tehnyt tuota koko elämänsä. On nyt yli 70v.

Samoin hänen kaksi tytärtään. Ovat nyt yli 40v molemmat.

Kaikki kolme ikuisia jojo-laihduttajia ja  luonnostaan pyöreänaamaisia, lyhyitä ja isoluisia.

Joten rankka elämä heillä kaikilla tämän suhteen...

Vierailija
44/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Huomattakoon että ennenvanhaan ihmiset oli keskimäärin paljon laihempia ja jos ala-asteella 70-luvulla joku oli lihava, häntä kiusattiin eli ihmisten keskipaino on noussut, joka ikäryhmässä.

Nyt vanhana kun olen kuunnellut äitiäni, katsonut etäämmältä. Tyhmähän tuo on, tyhmä ja narsistinen vaikkei tietäisi mitä se tarkoittaa. Äiti on yksinkertainen maalaisihminen jonka pitää päteä jotenkin, kun on pohjimmiltaan heikko, niin voi sitten kuvitella olevansa parempi. Kun on laiha ollut koko ikänsä.

Sinänsä vanhempien ruokavalio oli hyvä yksinkertainen, ennenvanhaan perunoita ja ruskea kastiketta, kalaa tai lihaa, ei välipaloja eikä naposteluja, pullaa vain sunnuntaisin.

Että kyllähän toisaalta nykyään syöminen on aika kummallista, mutta äidin ilkeydestä: jos joku on älykäs koulutetumpi tms hän puhuu heistä vähättelevään sävyyn ja se paljastaa tuon kompleksin. Tässä tyhmyys tarkoittaa että asenne uuden oppimiseen on kielteinen. Isä oli myös tosi tyhmä ja kumpikin varoi kehittymästä mihinkään suuntaan ettei kulissiliiton rakenteet murennut, perusteemana: koskaan et muuttua saa.

"Maalaismainen?" 😂 Anteeksi maalaisuuteni, kuten täällä tavataan sanoa

Aika tyhmä sanonta.

Ihminen ei voi itse päättää minne syntyy. Ihan sama kuin sanoisi tuolleen muka vitsillä "anteeksi n--kereyteni".

Vierailija
45/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Huomattakoon että ennenvanhaan ihmiset oli keskimäärin paljon laihempia ja jos ala-asteella 70-luvulla joku oli lihava, häntä kiusattiin eli ihmisten keskipaino on noussut, joka ikäryhmässä.

Nyt vanhana kun olen kuunnellut äitiäni, katsonut etäämmältä. Tyhmähän tuo on, tyhmä ja narsistinen vaikkei tietäisi mitä se tarkoittaa. Äiti on yksinkertainen maalaisihminen jonka pitää päteä jotenkin, kun on pohjimmiltaan heikko, niin voi sitten kuvitella olevansa parempi. Kun on laiha ollut koko ikänsä.

Sinänsä vanhempien ruokavalio oli hyvä yksinkertainen, ennenvanhaan perunoita ja ruskea kastiketta, kalaa tai lihaa, ei välipaloja eikä naposteluja, pullaa vain sunnuntaisin.

Että kyllähän toisaalta nykyään syöminen on aika kummallista, mutta äidin ilkeydestä: jos joku on älykäs koulutetumpi tms hän puhuu heistä vähättelevään sävyyn ja se paljastaa tuon kompleksin. Tässä tyhmyys tarkoittaa että asenne uuden oppimiseen on kielteinen. Isä oli myös tosi tyhmä ja kumpikin varoi kehittymästä mihinkään suuntaan ettei kulissiliiton rakenteet murennut, perusteemana: koskaan et muuttua saa.

Ei maaseudussa tietenkään mitään vikaa ole, mutta ennen Suomen kaupungistumista oli iso juttu jäikö pienelle kotipaikkakunnalle töihin vai lähtikö suuremmalle paikkakunnalle opiskelemaan. Ei ollut nettiä, ei edes kirjastoa, kyllä sillä joku merkitys oli. Mutta tässä puhuttiin aiemmista sukupolvista, nykyään on toisin.

Jos äitisi puhuu töykeästi, niin täytyy sanoa, että ikävästi sinäkin puhut äidistäsi.

Yksinkertainen maalaisihminen jonka pitää päteä, tyhmähän tuo on, tyhmä ja narsistinen, isä oli myös tyhmä...

Vierailija
46/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä sanonta.

Ihminen ei voi itse päättää minne syntyy. Ihan sama kuin sanoisi tuolleen muka vitsillä "anteeksi n--kereyteni".

Sanonnassa taitaa olla ripaus huumoria mukana

Vierailija
47/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä sanonta.

Sanonta on peräisin vanhasta komediallisesta brittikuunnelmasta 🙂

Vierailija
48/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tätä tekee kaikki ennen vuotta 1970 syntyneet naiset. Minäkin olen menettänyt ihmisarvoni äitini silmissä koska olen lihava, johtuen masennuksesta ja lohtusyömisestä. Äiti ajattelee että kaikki lihavat ovat laiskoja hedonisteja. Ei pidä minuun edes yhteyttä enää. Samanlaisia tarinoita olen kuullut ystävieni äideistä. 

Vanhankansan junttien mielestä nainen sai olla olemassa vain jos raatoi koko ajan toisten eteen, piilotti itsensä, nöyristeli, anteeksi pyyteli ja häivytti itsensä kokonaan.

Pahuutta ja hirvityksen kauhistusta oli jos nainen tai tyttö vain edes toisen ihmisen mielikuvituksessa ylpistyi tai luuli olevansa jotakin. Hirveää ja järkyttävää nou nouta oli myös jos nainen tai tyttö lepäsi ja oli hetken jouten. Ei ei ei. Jos halusi istua sohvalla, niin jalat ristissä ja kädessä piti olla joku käsityö.

Käsityötä ei saanut itselleen. Se piti aina tehdä toiselle.

No mitä luulette että tuollaisista handmade taleista tulee? Mikä on ainoa asia jota he voivat ruveta viihteenään tekemään?

Pahan puhuminen ja toistensa rääpiminen tietenkin.

Turvallinen kohde on nuorempi tyttö. Joku pienempi.

Ei miehiä vastaan voi alkaa hillumaan, koska turpasauna.

Helppo purkaa pahaolo alempaansa ja jatkaa kuviota.

Se on sitä rakenteellista sontaa, mitä ei muka meillä Suomessa ole.

Vierailija
49/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä sanonta.

Sanonnassa taitaa olla ripaus huumoria mukana

Niin aina kaikessa. Sano joku tyhmä sanonta joka muka ei ole vitsiksi kuitattavissa.

Vierailija
50/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri on työtön yksinhuoltaja ilman koulutusta (en muista saiko amiksen joskus loppuun, mutta ei ole alan töitä tehnyt), väkivaltainen eksä piinaa, veljet on alkoholisteja, päivät on kuulemma kuollettavan tylsiä. Itse kävin lukion ja lähdin sen jälkeen yliopistoon, löysin ihanan miehen ja elämme mukavassa omakotitalossa. Vaikeuksiensa keskellä kaverini keksi sen ainoan asian jolla saattoi päteä minulle: hän oli laihempi! Ja nimenomaan laihempi, itse en ole kiloakaan ylipainoinen, mutta lihaksikas ja isorintainen. Sain kuulla kerta toisensa jälkeen, kuinka näytän lihavalta vaatteissani, kuinka näytän lihavalta kuvissa ja kuinka hoikka hän itse on. En jaksanut tätä pitkään, vaan annoin olla. Mittailkoon nyt sitten vyötäröään yksikseen niiden tylsien päiviensä keskellä :) 

Kaverisi painaa sinua alas, koska on pienempi. Sinä painat kaveriasi alas, koska sinulla on ihana mies, koulutus, omakotitalo.

Hauska lukea näitä jossa sukulainen on tunteeton moukka ja samaan hengenvetoon haukutaan tämä...😂 Että pata kattilaa, vai miten se meni...

Ei se ole alas painamista että hommaa koulutuksen, varallisuutta ja perheen. Se on että näkvii toisen painosta ja vertailee ääneen ja huomauttelee.

Vierailija
51/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maaseudussa tietenkään mitään vikaa ole, mutta ennen Suomen kaupungistumista oli iso juttu jäikö pienelle kotipaikkakunnalle töihin vai lähtikö suuremmalle paikkakunnalle opiskelemaan. Ei ollut nettiä, ei edes kirjastoa, kyllä sillä joku merkitys oli. Mutta tässä puhuttiin aiemmista sukupolvista, nykyään on toisin.

Jos äitisi puhuu töykeästi, niin täytyy sanoa, että ikävästi sinäkin puhut äidistäsi.

Yksinkertainen maalaisihminen jonka pitää päteä, tyhmähän tuo on, tyhmä ja narsistinen, isä oli myös tyhmä...

Luuletko että hän livenä puhuu noin?

Sillä on eroa, sanooko keskustelupalstalla jossa keskustellaan ILMIÖISTÄ, jotain ihmistä vaikka pihiksi persereijäksi tai yltiömustasukkaiseksi pieksäjäksi asioiden selventämiseksi lukijoille, kuin päin naamaa ja kahvipöydässä toistuvasti ränkyttää toisten huonosti leikatuista tukista, kaksoisleuoista ja vääränkokoisista bleisereistä.

Vierailija
52/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni en ole pahemmin lihonut enkä laihtunut kolmeenkymmeneen vuoteen, koska setäni vaimo (kylläkin korkeakoulutettu, lähes 80-v.) on kommentoimassa, kauhistelemassa tai kehumassa aina kaikkien lihomisia ja laihtumisia.

Itse on niin kauan kuin muistan, eli n. 45 vuotta, ollut ikuinen laihdutushysteerikko ja jokaisen suupalansa muka tarkkailija muistaen pitää kaikissa juhlissa asiasta verrattain kovaa meteliä.

Hyvä, kun ei omaa lastaan hylännyt, kun tämä lihoi avioeron jälkeen melko lailla.

Onneksi äitini ei ole tuollainen...

Vähempikin musertaa ihmisen itsetunnon.

Vierailija
53/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa taas tämä sinun tekstisi. Niin tutulta.

En voi muuta sanoa, kun että kyllä ärsyttää junttimöllö vanhankansan ihmiset ja heidän vaikutuspiirissään kasvaminen.

Olen erittäin kateellinen kaikille, kenellä on koulutetut ja avaramieliset älyllisesti uteliaat vanhemmat. Ei sillä ole väliä onko lapsena ollut paljon rahaa ja härpäkkeitä. Sillä on väliä onko ollut sivistynyt koti.

Mun appivanhemmat on tuollaisia. Mies sanoo pelastuneensa fiksujen opettajien ja aikaisen kotoa lähdön ansiosta.

Entäs ne ihmiset joilla huonon vanhempionnen lisäksi on ollut epäonnea opettajienkin suhteen=(

Ja siitä sitten kun kierre lähtee syntymään, niin tulee mentyä kimppaan jonkun sivistymättömän ihmisen kanssa ja kuvitellen että saa muka olla onnellinen kun on edes sellaiselle kelvannut.

Siinä sitä menee koko elämä mukavasti kun asustelee lyttääjän kanssa ja tekee sille vielä lapsiakin.

Siksipä se laadukas peruskoulu olisi koko kansakunnan etu. Saataisiin aina edes joku ylös junttien suosta.

Vierailija
54/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen kaveri on työtön yksinhuoltaja ilman koulutusta (en muista saiko amiksen joskus loppuun, mutta ei ole alan töitä tehnyt), väkivaltainen eksä piinaa, veljet on alkoholisteja, päivät on kuulemma kuollettavan tylsiä. Itse kävin lukion ja lähdin sen jälkeen yliopistoon, löysin ihanan miehen ja elämme mukavassa omakotitalossa. Vaikeuksiensa keskellä kaverini keksi sen ainoan asian jolla saattoi päteä minulle: hän oli laihempi! Ja nimenomaan laihempi, itse en ole kiloakaan ylipainoinen, mutta lihaksikas ja isorintainen. Sain kuulla kerta toisensa jälkeen, kuinka näytän lihavalta vaatteissani, kuinka näytän lihavalta kuvissa ja kuinka hoikka hän itse on. En jaksanut tätä pitkään, vaan annoin olla. Mittailkoon nyt sitten vyötäröään yksikseen niiden tylsien päiviensä keskellä :) 

Kaverisi painaa sinua alas, koska on pienempi. Sinä painat kaveriasi alas, koska sinulla on ihana mies, koulutus, omakotitalo.

Hauska lukea näitä jossa sukulainen on tunteeton moukka ja samaan hengenvetoon haukutaan tämä...😂 Että pata kattilaa, vai miten se meni...

En ikinä "painanut alas" ystävääni kun olimme vielä väleissä. Olimme tuttuja jo peruskoulusta ja lähtöisin aika samanlaisista perheistä: kouluttamattomista, omalla tavallaan ongelmaisista. Eikä varmasti olisi vaadittu paljoa, ehkä vain yksi huono seurustelusuhde teini-iässä kuten hänellä, että olisin jakanut hänen elämäntilanteensa. Pidin häneen mielelläni yhteyttä kuten muihinkin lapsuudenkavereihini. Kerroin hänen taustansa edellisessä viestissäni tilanteen absurdiuden vuoksi: hänen oli keksimällä keksittävä jokin syy dissata minun elämääni, johon olen itse täysin tyytyväinen. Ja "lihavuus" oli vieläpä hyvin epäonnistunut sellainen, koska olen täysin tyytyväinen myös painooni ja ulkonäkööni, mutta hän yksin kehitti tästä jonkin pakkomielteen. Olen jättänyt soittelematta, koska en halua ympärilleni pahantahtoisia ihmisiä, mutta eipä ole soitellut hänkään vuosiin. Parempi kai sitten näin.

Vierailija
55/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa on ihmiset joille toiset ihmiset ovat ihmisiä, eikä tuotteita.

Jos on pakko arvostella ihmisiä ja laittaa heitä hierarkioihin, niin ainoa oikea tapa on se, että määrittelee ihmisen hyvyyden ja arvon sen mukaan, kuinka tämä kohtelee muita eläviä olentoja.

Kuka tekee noin? Harva!

Sen sijaan ihmisarvon määrä perustuu siihen oletko hyödyllinen/tuottava taloudellisesti, oletko silmää miellyttävä ja mielisteletkö mukavan mairealla äänellä kiherrellen ja toisen jutuille iloisesti nauraen.

Vaikka ulkoisesti olisi kaikki kulissit kunnossa mutta sydämen lämpö puuttuu, ei ole mitään.

Ihminen saattaa olla ihan hyvää tarkoittava ja rakastavakin, vaikka olisi omaksunut tuon typerän juntteuden. Tuntemani arvostelija haukkujat tekevät silkkaa sivistymättömyyttään ja tyhmyyttään tuota.

Väitän että ilmiö on rakenteellinen ja syvällä. Naisen keho on kaikkien yhteistä riistaa ja nainen on kehonsa. Nainen on omaisuutta ja alistettava.

Nainen ei ole ajatteleva tai välttämättä sellainen kenen tunteilla olisi väliä.

Sellainen mentaliteetti on syvällä kansakunnassa. Ja sitä ei haluta nähdä .

Alkeelliset denialistit kieltävät ilmiön olemassa olon, koska muualla maailmassa tehdään sitä ja tehdään tätä. Siksi täällä Suomessa ei ole muka minkäänlaista naisten ja tyttöjen sortamista.

On. Emotionaalista ja esineellistävää kontrollointia. Naisen keho on aina kaikkien muiden paitsi hänen itsensä.

Naiset itse pitävät yllä tätä paskaa omalla tavallaan.

Näin on. Olen itse vanhempi nainen ja allekirjoitan kyllä tämän huomion, että varsinkin vanhemmat naiset on näitä painon kyttääjiä. Ja joillakin heistä ainoa saavutus tai ilon aihe on se, että he ovat laihoja. Kiva tietysti, että heillä on edes jotain ilon aihetta elämässä, mutta samalla se on hirveän lohdutonta. Se elämän kumiseva onttous ja pinnan kiillottamine, vaikka ruoste jo paistaa. Nämä ihmiset ovat muuten lähes poikkeuksetta myös äärettömän tylsää seuraa.

Toinen asia on tämä metoo-kampanjan myötä esille tuleva juttu: vanhemmista naisista löytyy näitä vähättelijöitä ja melko naisvihamielisiä kommentteja. Sen takaa kuultaa kuitenkin jonkinlainen nolous - usein niin mielellään 'voimakkaina tahtonaisina' esiintyvät tyypit ovat koko ikänsä katsoneet läpi sormien miesten törkeyilyä (mm. eräs 'ikinuori' muodin ja tanssin piirissä pyörinyt), he ovat olleet sietäjiä, mukautujia ja mahdollistajia. Sitä yritetään jotenkin kompensoida sillä, että oottepa te herkkänahkaisia, eihän tuo ole vielä mitään...

Niin kuin joku tuolla aiemmin jo kirjoitti, viis mammonasta, kun olis saanut avarakatseiset ja fiksut vanhemmat, ja täytyy tämä myös muistaa: nämä pinnalliset tyypit ovat kuitenkin vain yksi osa sukupolviaan. Kyllä sieltä vanhoista löytyy myös ne pioneerit, asioiden muuttajat (esim Tellervo Koivisto). 

Vierailija
56/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole alas painamista että hommaa koulutuksen, varallisuutta ja perheen. Se on että näkvii toisen painosta ja vertailee ääneen ja huomauttelee.

Minusta on ihan sama onko se paino, raha, perhe, ammatti tai vaikka kengän numero.

Vierailija
57/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoille sukulaisille oli kauhistus, kun kasarilla pukeuduin jättipaitoihin ja muihin muodikkaisiin vaatteisiin. "Tuollaiset sopisivat lihaville ihmisille", sain kuulla. En tiedä kumpi on ällöttävämpää; ihmisten painon arvostelu vai se, että varhaisteinin pitäisi näyttää hoikkuutensa muille ihmisille. Herää kysymys, miksi?

Vierailija
58/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa taas tämä sinun tekstisi. Niin tutulta.

En voi muuta sanoa, kun että kyllä ärsyttää junttimöllö vanhankansan ihmiset ja heidän vaikutuspiirissään kasvaminen.

Olen erittäin kateellinen kaikille, kenellä on koulutetut ja avaramieliset älyllisesti uteliaat vanhemmat. Ei sillä ole väliä onko lapsena ollut paljon rahaa ja härpäkkeitä. Sillä on väliä onko ollut sivistynyt koti.

Mun appivanhemmat on tuollaisia. Mies sanoo pelastuneensa fiksujen opettajien ja aikaisen kotoa lähdön ansiosta.

Entäs ne ihmiset joilla huonon vanhempionnen lisäksi on ollut epäonnea opettajienkin suhteen=(

Ja siitä sitten kun kierre lähtee syntymään, niin tulee mentyä kimppaan jonkun sivistymättömän ihmisen kanssa ja kuvitellen että saa muka olla onnellinen kun on edes sellaiselle kelvannut.

Siinä sitä menee koko elämä mukavasti kun asustelee lyttääjän kanssa ja tekee sille vielä lapsiakin.

Siksipä se laadukas peruskoulu olisi koko kansakunnan etu. Saataisiin aina edes joku ylös junttien suosta.

Peruskoulu se tietääkseni 80-90 luvulla oli, jossa opettajana toimi 1800-luvun aivoilla varustettu ihminen.

Oikeastaan laadukas ja JOKAISELLE lapselle pakollinen varhaiskasvatus olisi parempi.

Mutta Lto on vain kurahousun vaihtaja jolle ei riitä mikään.

Vierailija
59/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Minun äitini tosin on itse kymmenisen kiloa ylipainoinen. Hänelle paino oli ongelma siinä mielessä, että hänellä paino on jojoillut iät ja ajat. Laihoihin hän suhtautuu aika ikävästi, hänestä hoikat naiset väkisinkin kiduttavat itseään nälällä, naama on luinen ja vanha, muodot kadonneet jne. Itse olen urheilullinen ja aktiivinen nainen, aina ollut siro ja nytkin syön tässä mutakakkua ja jätskiä välipalaksi eli en kiduta itseäni nälällä.

Tuntuu, että ihmiset, joilla paino on pääasiallisin puheenaihe, suhde omaan painoon on jotenkin.. ylikorostunut?

Vierailija
60/104 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on tommonen. Ai

na, kun tavataan, ensimmäiseksi kommentoi kovaan ääneen, olenko lihonut vai laihtunut sitten viime näkemän.

Olen pari vuotta sitten parantunut syömishäiriöstä ja olen terve ja sopusuhtainen, toisin kuin isäni. Mietin, haluaako isäni tahaltaan tuottaa minulle pahaa mieltä.

Mun isällä on musta ylioppilaskuva, ei muita kuvia. Kun tuossa joitakin vuosia sitten laihduin huomattavan paljon, isä halusi minusta kuvan. Lähetin kasvokuvan.

Ei, piti olla kokovartalokuva, kun kerrankin on jotain ylpeyden aihetta tyttärestä, kun se on laiha!

Järkyttävää. Ainahan se on ollut sovinisti enemmän tai vähemmän, mutta silti. Muilla elämäni meriiteillä ei ole hänelle väliä eikä häntä kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi