Kaupan kassalla oli harjoittelija, joka ei tiennyt mitä stidit ovat
Pitäisikö lähettää palautetta hänen esimiehelleen? Varmaan haluavat, että asiakkaat saavat parempaa palvelua.
Kommentit (105)
Voit olettaa tulevasi ymmärretyksi murteella, jos asioit sen murrealueen sisäpuolella. Slangilla pärjännee Helsingissä ja ihan lähialueilla. Fiksu ihminen käyttää kuitenkin yleiskieltä eikä kiusaa aspaa jollain arvuutteluleikeillä.
Ap, miksi kertoisit juttusi, jos et itse ollut se, joka kyseistä sanaa käytti? Tai kaverisi, jonka kanssa olit liikkeellä? Lähdittekö tyhjin käsin pois kielimuurin takia vai saitteko tulitikut? Tarina voisi kertoa.
Kyllä oli kuulemma nuorella Etelä-Suomesta tulleella lääkärillä ihmettelemistä, kun meni Seinäjoelle töihin ja mummelit tulivat hänelle puhumaan kikeistään 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä en 16 v. kesäharjoittelijana grillikioskilla tiennyt mikä on kortonkipaketti... ööö tupakkakartonki?
Taisi tulla burnout sekä noin 18 v. asiakkaalle että harjoittelijalle :D
Siis ihanko sinä uuvuit ja jouduit sairaslomalle, koska et tunnistanut murresanaa?? Saiko asiakas kondominsa vai oliko hänkin liikaa burn outin kourissa?
:D :D
Vierailija kirjoitti:
En ole kassa, mutta hitto että ärsyttää sunlaiset urpot, jotka ei käytä kunnon suomen kieltä vaan jotain todella tyhmän kuulosia sanoja!
Sama, ärsyttää jotkut ulkomaalaset ketkä puhuvat englantia, ovat todella typerän kuuloisia, että ärsyttää tollaset, puhukoot kunnon suomea
Eikö muuten tästä sanasta ollut pieni kohu äidinkielen yo-kokeessa jonain vuonna? Moni ei tuota slangisanaa tiennyt ja koettiin epäreiluna että se oli siellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en 16 v. kesäharjoittelijana grillikioskilla tiennyt mikä on kortonkipaketti... ööö tupakkakartonki?
Burnout?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli kuulemma nuorella Etelä-Suomesta tulleella lääkärillä ihmettelemistä, kun meni Seinäjoelle töihin ja mummelit tulivat hänelle puhumaan kikeistään 😂
Mikä se sitten on?
Stidit pitäisi tietää, aika tynnyrissä kasvatettu, jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Voit olettaa tulevasi ymmärretyksi murteella, jos asioit sen murrealueen sisäpuolella. Slangilla pärjännee Helsingissä ja ihan lähialueilla. Fiksu ihminen käyttää kuitenkin yleiskieltä eikä kiusaa aspaa jollain arvuutteluleikeillä.
Ap, miksi kertoisit juttusi, jos et itse ollut se, joka kyseistä sanaa käytti? Tai kaverisi, jonka kanssa olit liikkeellä? Lähdittekö tyhjin käsin pois kielimuurin takia vai saitteko tulitikut? Tarina voisi kertoa.
En ymmärrä miten se vaikuttaa asiaan, että olin sivustaseuraaja? Koko kassajono hörähti tuon aspatytön hönöydelle, mutta kotona tuli mieleen, että hänhän on oikeastaan aika epäpätevä työhönsä. Varmaan parempiakin olisi. Asiakas sai lopulta tikut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö muuten tästä sanasta ollut pieni kohu äidinkielen yo-kokeessa jonain vuonna? Moni ei tuota slangisanaa tiennyt ja koettiin epäreiluna että se oli siellä.
Oli. Ja kyllä oli myös minun mielestä epäreilua, suosi slangia tuntevia ja Helsingin seudulla asuvia ihan selkeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sitten on?
Kikit eli tissit eli rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitkö itse jos sulta pyydettäis jotain murteella
Kokeile, sano jotain, enkä katso kuukkelista vastausta
Pitääs saara uus lesta Tunturihin kun on mennyt niin risaaseks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääs saara uus lesta Tunturihin kun on mennyt niin risaaseks.
Stikkasko snadin boksin vai buleja takkastidejä?
Vierailija kirjoitti:
Heh, olin nuorena miehenä vasta muuttanut e-pohjanmaalle ja löytänyt tehtaasta töitä.
Katselin seinällä olevaa tyttökalenteria ja takaa kuului römeä miesääni: "Eikös oliskin kiva vähän kikkiä imaasta?"
Kieltämättä ensin vähän hätkähdin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen sanan, koska olen lukenut joitakin slangijuttuja. Koskaan en muista kuulleeni sitä käytettävän ihan livenä. Tuulahdus 50-luvulta.
Jep, täydellinen kysymys kassaneideille nuorelta Pentti Siimekseltä!
Yks gepardi, baarimikko ei tiennyt, kysyi mitä siihen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs saisin jos ankkastukkia tai mötyksiä kysyisin?