Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyöttömille te-toimisto ehdottaa työkokeilua 9 e korvauksella pv?

Vierailija
24.05.2024 |

Olen 61-vuotias ja työkokeiluun menossa.

Takana pitkä työura.

Onpas uusi keksintö? Onko nykypäivää että firmat saa ilmaisen työntekijän?

Satosen idea? Ilmainen työntekijä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo monet vuodet. Et vaan ole kiinnitänyt aiemmin huomiota.

Vierailija
2/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan kokeileman ja rohmua kaikki kamat mitä irti saat. Aivan sama mitä touhuilet kun olet vain kokeilija etkä tiedä mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut jo monet vuodet. Et vaan ole kiinnitänyt aiemmin huomiota.

Mutta eikö löydy mitään uusia juttuja työttömille?

Vierailija
4/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha homma jo. Nauti hiluista.

Vierailija
5/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia työntekijöitä joille luvataan ehkä työpaikka. Käytännössä uusia työkokeilijoita on jonossa asti joten ketään ei vakinaisteta vaan käytetään hyväkseen valtion järjestämää ilmaistyövoimaa.

Vierailija
6/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota vuosikaudet ollut.Jotkut firmat kierrättävät "kokeilijoita" ilmaistyövoimana aina puoli vuotta ja sitten seuraava ilmaistyöläinen.Kierrätyskeskukset,kahvilat ja muut.

Vierailija
7/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sullahan on asiat hyvin. Olet saanut olla 40v töissä. Sinä aikana kerryttänyt omaisuuttasi. Nyt voit lomailla muutaman vuoden ennen eläkeikää. Toiset ei pääse ikinä työelämään ja joutuvat pärjäämään.

Vierailija
8/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tuosta on kenellekään? Ei kukaan palkkaa työkokeilijaa. Ehkä 1 % työllistyy kokeilupaikkaan.

Onko tämä nykypäivää?? 

Vierailija
9/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia työntekijöitä joille luvataan ehkä työpaikka. Käytännössä uusia työkokeilijoita on jonossa asti joten ketään ei vakinaisteta vaan käytetään hyväkseen valtion järjestämää ilmaistyövoimaa.

Ketä tuo innostaa? Ei työllisyysvaikutuksia.

Vierailija
10/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok.

Nivelet liikkuu. Ehkä jopa suu.

Vierailija
11/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuommoisessa 9€ päivä hommassa vajaan viikon sitten sanoivat että ei tarvi tulla enää,paikallinen kkk marketti oli,olettivat vissiin että olisin kovastikkin töitä siellä tehnynnä.Saattoi toki myös johtua siitä että tykkäsin maistella erinäisiä pois heitettäviä ruokaherkkuja.

Vierailija
12/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä toinen samanikäinen. Määräsivät minut sinne Typin puolelle. Ajattelin tehdä niin, että otan karenssin suosiolla, mieluummin kuin lähden siihen pelleilyyn mukaan. On säästöjä sen verran, että pärjään.  

Vierailija
13/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sullahan on asiat hyvin. Olet saanut olla 40v töissä. Sinä aikana kerryttänyt omaisuuttasi. Nyt voit lomailla muutaman vuoden ennen eläkeikää. Toiset ei pääse ikinä työelämään ja joutuvat pärjäämään.

Olen tämän kyllä tiedostanut. Nuorille ehdottomasti töitä ja kunnon toimenpiteitä jotta työllistyminen onnistuisi.

itse kyllä lähtisin töihin Norjaan tai Pohjois-Ruotsiin jos nyt olisin alle 30-vuotias. 

Vierailija
14/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla päättyi joku aika työkokeilu jossain Joensuulaisessa ravintolassa. Ei saanut töitä sieltä enempää, vaikka työnantajalle kelpasi kuuliainen ja ahkera työläinen ilmaiseksi usean kuukauden ajan.

Vierailija
15/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä tuo innostaa? Ei työllisyysvaikutuksia.

Yritysten omistajia tietenkin. Miksi palkata ketään kun saa ilmaiseksikin.

Vierailija
16/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pelkästään pitkäaikaistyöttömille ole, minulle työkkäri ehdotti työkokeilua heti kun jäin työttömäksi.

Aluksi uskoin sen hyväksi ideaksi, joten yritin hakea työkokeilupaikkaa monesta kiinnostavasta paikasta, joihin korkeakoulututkintoni olisi ollut sopiva. En saanut :D Itse asiassa hakemuksiini ei edes vastattu.

Vierailija
17/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa eri kokeilupaikassa ollut ja nyt alkaa näyttämään työkalupakkini suht hyvältä. Aina vahingossa joku työkalu jäänyt taskuun ja kulkeutunut kotiin.

Omia hommia voi myös askarrella aika vapaasti.

Tulee samat tuet + 9€ päivässä.

Vierailija
18/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle. Terve tuloa todellisuuteen.

Vierailija
19/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo pelkästään pitkäaikaistyöttömille ole, minulle työkkäri ehdotti työkokeilua heti kun jäin työttömäksi.

Aluksi uskoin sen hyväksi ideaksi, joten yritin hakea työkokeilupaikkaa monesta kiinnostavasta paikasta, joihin korkeakoulututkintoni olisi ollut sopiva. En saanut :D Itse asiassa hakemuksiini ei edes vastattu.

Huom: en kelvannut työkokeiluun edes kirjastoon, jonka piti olla se paikka, mihin kuulemma kaikki epätoivoisimmat tapaukset työnnetään työkokeiluun

Vierailija
20/105 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä toinen samanikäinen. Määräsivät minut sinne Typin puolelle. Ajattelin tehdä niin, että otan karenssin suosiolla, mieluummin kuin lähden siihen pelleilyyn mukaan. On säästöjä sen verran, että pärjään.  

Ap. Loppukin ihmisarvo viedään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi