Veimme lapset mummilaan että saisimme olla juhannuksen kaksin, lähdimme terassille, mies sanoi pistäytyvänsä kotona- eikä tullut takaisin
Kun menin etsimään että mihin se jäi nukkui sohvalla, ei siis ollut sammunut vaan nukkui. Sanoi ettei jaksa olla missään terassilla.Kaunis aurinkoinen iltapäivä,juhannus, lapset mummilassa ja ukko haluaa halailla sohvaa ! Lähdin sitten yksin jatkamaan iltaa sinne terassille ja illan viilennettyä siirryin baariin. Palatessani kotiin n. klo 1.00 mies valvoi vielä ja oli kuin myrskynmerkki, meille tuli riita kun huusin etten halunnut viettää lapsivapaata katsellen kun yksi kuorsaa sohvalla! Miehen mukaan olisin vaikka voinut ottaa aurinkoa parvekkeella. Huudettiin niin että naapuritkin varmaan heräsi ja menin nukkumaan sohvalle. Nyt koko päivä ollut mykkäkoulua ja toisen katseen väistelyä. Minulla on krapula, en juuri nyt jaksa mitään syvällistä keskustelua enkä todellakaan näe tarpeen esittää anteeksipyyntöä jota mies luultavasti odottaa...
Kommentit (31)
Status-update #21: lähti yksin, kun uhkasin että jos sinne pakottaa niin vedän perslärvit omista eväistäni ;D.
Nyt saapi olla rauhassa kotona lasten kanssa, ja vaikkapa nukkua.
Eli mies ajatteli lähteä yhdelle oluelle ja ap tahtoi viilettää koko yön? Miten olisi ollut keskustelu illanvietosta ennen lapsivapaata? Molemmilla varmaan sentään suut löytyy ja puhe noin niinkuin yleensä luonnistuu...
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ajatteli lähteä yhdelle oluelle ja ap tahtoi viilettää koko yön? Miten olisi ollut keskustelu illanvietosta ennen lapsivapaata? Molemmilla varmaan sentään suut löytyy ja puhe noin niinkuin yleensä luonnistuu...
Monet riidat saavat alkunsa siitä, että toinen kuvittelee sanoneensa toiselle toiveensa... itselläni on myötätunto tuon väsyneen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt ihminen haluaa vain nukkua. Mitä teit etukäteen sen hyväksi, että miehesi olisi jaksanut paremmin bailata?
Oisitte ensin levänneet ja virkeinä nauttineet sen jälkeen juhannuksesta.
Mut ei sä aloit tappeleen. Eihän tuo sua estänyt menemästä, vaikkei itse jaksanut. Tuskin väsyneenä olisi kauheasti sulle iloa ollut ja vielä vähemmän itse nauttinut.Mies ei maininnut mitään väsymyksestä ja oli itse innokas lähtemään oluelle. En olisi meikannut ja muutenkin laittautunut vain yhtä drinkkiä varten, vaan odotin tottakai että siinä vietetään pidempi tovi! Yhdet oltiin kuitenkin vasta juotu, kun mies sanoi käyvänsä kotona (matkaa 1km) ja sille tielle jäi.
Ap
No suututtais kyllä minuakin! Eri asia, jos ois sanonut olevansa niin väsynyt, ettei jaksa. Asia selvä. Sitten nukkumaan. Silti voi jatkaa iltaa yksinkin. Ja sinua tuolla joku kutsui lapselliseksi :o Ei voi ymmärtää.
Eipä kyllä kiinnostaisi minuakaan pikkutunneille notkua täydessä ja meluisassa baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt ihminen haluaa vain nukkua. Mitä teit etukäteen sen hyväksi, että miehesi olisi jaksanut paremmin bailata?
Oisitte ensin levänneet ja virkeinä nauttineet sen jälkeen juhannuksesta.
Mut ei sä aloit tappeleen. Eihän tuo sua estänyt menemästä, vaikkei itse jaksanut. Tuskin väsyneenä olisi kauheasti sulle iloa ollut ja vielä vähemmän itse nauttinut.Mies ei maininnut mitään väsymyksestä ja oli itse innokas lähtemään oluelle. En olisi meikannut ja muutenkin laittautunut vain yhtä drinkkiä varten, vaan odotin tottakai että siinä vietetään pidempi tovi! Yhdet oltiin kuitenkin vasta juotu, kun mies sanoi käyvänsä kotona (matkaa 1km) ja sille tielle jäi.
Ap
Noin siinä käy kun oletetaan asioita, eikä puhuta niistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen tarina. Ei kai vaan ole kyse siitä, että miestä ei kiinnosta juominen ja ap:ta kiinnostaa liikaakin. Jos toinen on heti kännissä niin ei ihme jos mies häipyy mieluummin nukkumaan :D
Luulisi muutenkin, että lapsivapaaseen yhteiseen iltaan kuuluu muutakin kuin tälläytymistä ja sitten radalle painumista :D
Mistä sinä tiedät kenenkään illanvietot? Ei ap kertonut, että jokainen liikenevä "lapsivapaa" kiiruhdetaan terassille. Ennemminkin saa sellaisen käsityksen, että kun johonkin vihdoin pääsee miehen kanssa, niin kiva sentään juhannuksena jossain piipahtaa. Taitaa olla noita kotona yhdessä perheenä kyhnyteltäviä "vapaita" sen verran tarpeeksi, että seinät kaatuu päälle. Juhannusterassi ei tee kenestäkään juoppoa.
Ja ap:ta kiinnostaa juominen? Senkin omasta päästäsi vedät. Ja heti kännissä? Vielä lisää sinun nerokasta analyysiasi. Sano nyt vielä sekin, että ap halusi saada vierasta.
Siis kumpikin meni ja teki mielensä mukaan. Mitä siitä riitelemään tai suuttumaan? Eikö se menny just hyvin, kummankaan ei tarvinnu tehdä mitään mikä ei huvita vain toisen mieliksi. Tuohan oli juurikin se paras ratkaisu jos ei oteta niitä typeriä riitoja ja suuttumisia huomioon. Mistä se siitä tuli ja kumpi sen aloitti? Sen vika joka möksähti ensin.
Kertoisitko vähän tarkemmin taustaanne ap, minkä ikäiset lapset teillä on ja oletteko molemmat töissä vai toinen hoitovapaalla, opiskelee tms? Töissä käyvältä pikkulapsiarjessa väsymys tavallista ja ymmärrettävää jos lepo ja ruuhkavuosien palautumishetket menee kännäyksen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Siis kumpikin meni ja teki mielensä mukaan. Mitä siitä riitelemään tai suuttumaan? Eikö se menny just hyvin, kummankaan ei tarvinnu tehdä mitään mikä ei huvita vain toisen mieliksi. Tuohan oli juurikin se paras ratkaisu jos ei oteta niitä typeriä riitoja ja suuttumisia huomioon. Mistä se siitä tuli ja kumpi sen aloitti? Sen vika joka möksähti ensin.
Ap ja miehensä vievät lapset mummolaan. Siinä vaiheessa tyhminkin mies tajuaa, että ollaan ulos lähdössä kahdestaan, kun nainen meikkaa ja on varmaan keskustelua mihin mennään jne. Olisko viimeistään tässä vaiheessa, ja tietenkin tuolla mummolaan meno -vaiheessa jo, kannattanut miehen kertoa, että väsyttää tai että ei halua lähteä mihinkään?
Todella nolo temppu sanoa kipaisevansa kotona ja jättää kumppani yksin odottamaan. Ja ehkä molemmilla on puhelin? Pikkuruinen tekstari: En jaksa tulla takaisin, jatka sinä iltaasi, menen nukkumaan, ihan poikki. Sori.
Rouvani veti maissihernepaprikat nenäänsä ja mököttää. Syynä se, että hänen joku ystävättärensä keksi eilen kutsua koolle Juhannuksen rääppiäiset eli suvistyneesti viiniä lipittämään juustojen ja juorujen kera. Minä olen kuulemma ainoa mies joka ei halua mennä paikalle, muiden miehet ovat tulossa.
Ai miksikö ei oikein napostele - jumalauta, kahdessa viikossa takana keskimäärin 11h duunipäiviä ja ajattelin että otan keskikesän pippaloajan ihan rehellisesti levon merkeissä. Eilenkin peräti yksi mojito ja sitten nukkumaan.
On se niin helkutin vaikeaa mennä ihan yksin jos niin mielii sinne? Ja yleisesti ottaen, en kaipaa mitään ylimääräistä sosiaalisuuskeikkoja toisten järkkääminä, sen verran minulla on oltava oikeus määrätä vähästä vapaa-ajastani. Veikkaan nuo "muut miehet" eivät itsekään ole ihan niin innoissaan menossa, mutta eivät uskalla sanoa suoraankaan mielipidettään.