Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuiki tavallisia kotiruokia jotka ovat teille suurta herkkua?

Vierailija
21.06.2019 |

Mulle jauhelihakeitto. Perunaa, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa, mausteeksi mustapippuria ja liemikuutio ja se on siinä. Parasta ikinä!

Toinen, letut. Ihan vain letut ja hillo, ei tarvitse edes kermavaahtoa.

Sanon vielä että hyvin tehdyt kermaperunat, kaurapuuro voisilmällä ja keitetyt vihreät pavut. ❤️

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinkoivet. Pidän niistä enemmän kuin mistään muusta broilerituotteesta (suikaleet yms).

Vierailija
22/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ja karjalanpaisti. Kaalilaatikko, mutta sitä ei tule tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, menimme joka toinen sunnuntai isovanhempien luokse lounaalle. Siellä tarjottiin usein perunamuusia ja haukimureketta kananmunakastikkeella. Oi kuinka hyvää se oli! Ja mureke oli tehty kalanmuotoiseen vuokaan ja kumottu tarjoiluvadille.

Vihdoin löysin Riitta Suomisen keittokirjasta hänen anoppinsa reseptin ja nyt alkaa maku olla kohdallaan - kerma ja voisula mureketaikinaan sen ihanan maun tekevät.

Vierailija
24/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhempieni kotona syöty ruoka, esimerkiksi lihapullat ja muusi, paistetut silakat, uudet perunat, letut, kaalilaatikko, makaronilaatikko jne. Ruoissa ei ole melkein mitään mausteita, voita totta kai on käytetty reilusti. Teen näitä itsekin ja ihan hyvää on, mutta ei sellaista kuin kotona.

Vierailija
25/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudutettu puuro. Rakastan hotelliaamiaisia joissa on aina pehmeää puuroa haudutuskattiloissa.

Pitkään haudutettu ruisjauhopuuro, ja uunipuuro. Pitääkin taas jonakin päivänä tehdä. Uunijuusto, joka ei nykyään ole todellakaan tavallista kotiruokaa niille, joilla ei ole omaa lypsykarjaa. Kampsut (= vedessä keitetyt verikakut), sama juttu niissäkin.

Että eivät ole tavallisia? Olivat minun mummolassani ja teen noita kaikkia itsekin, vaikka liian harvoin. Mutta kun ei niistä muut pidä.

Vierailija
26/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike

Jauhelihaperunalaatikko

Tilliliha

Jalostajan lihapullat

Vierailija
27/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoon tehty kaurapuuro, kattilassa hitaasti haudutettu.

Vierailija
28/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas, vosin syödä aina!

Vierailija
29/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudutettu puuro. Rakastan hotelliaamiaisia joissa on aina pehmeää puuroa haudutuskattiloissa.

Pitkään haudutettu ruisjauhopuuro, ja uunipuuro. Pitääkin taas jonakin päivänä tehdä. Uunijuusto, joka ei nykyään ole todellakaan tavallista kotiruokaa niille, joilla ei ole omaa lypsykarjaa. Kampsut (= vedessä keitetyt verikakut), sama juttu niissäkin.

Että eivät ole tavallisia? Olivat minun mummolassani ja teen noita kaikkia itsekin, vaikka liian harvoin. Mutta kun ei niistä muut pidä.

Ternimaitoa ja verta saa marketistakin. Teen juustoa, verilettuja ja palttua.

Vierailija
30/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin reseptillä tehty haudutettu sipulipihvi ja muussi, hapankaaligulassi. Rosmariinipossukastike tai kanttarellikastine ja paistetut perunat

Vierailija
31/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto, itse tekemä ja pari keitettyä kananmunaa.

32/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti ja ihan tavallinen jauhelihakastike. Olen kai sitä sukupolvea joka on oppinut tekemään pasta bolognesea tomaattipohjalla, ja tuo perus ruskean jauhelihakastikkeen teko tuntuu jotenkin ''turhalta''. Sitä kuitenkin tekee taas mieli. 

Vierailija
33/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt lihapullat ja lohkoperunat.

Makaroni, jauheliha ja sipuli ruoka, ei laatikko vaan kattilassa sekaisin.

Vierailija
34/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhemaksapihvit, haudutetut sipulirenkaat ja puikulamuusi

Vierailija
35/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaperunasose laatikko,

maksakastike, uunimakkara ja muusi.

Vierailija
36/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- valkosipulipasta

- kaalilaatikko (soijarouheeseen tehtynä) ja puolukkahillo

- ohukaiset ja omenahillo

- munakas jossa juustoraastetta päällä

- kesäkeitto

Vierailija
37/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- valkosipulipasta

- kaalilaatikko (soijarouheeseen tehtynä) ja puolukkahillo

- ohukaiset ja omenahillo

- munakas jossa juustoraastetta päällä

- kesäkeitto

Garlic Spaghetti - Spaghetti Aglio e Olio Recipe - Pasta with Garlic and Olive Oil

Eipä ole helpompaa ja tavallisempaa ruokaa joka on kuitenkin suurta herkkua.

Vierailija
38/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunikala, silakkapihvit195

Vierailija
39/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeitto ja tomaatti-riisikeitto, ja ihan vaan keitetty makaroni ja juustoa päälle.

Ja letut. En voi saada tarpeeksi letuista.

Vierailija
40/41 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet, pitkään uunissa muhinut ja päältä vähän rapea kaalilaatikko, murukastike perunoiden ja säilykepunajuurien kanssa, uudet perunat itse tehtyjen lihapullien tai jauhelihapihvien kanssa, läskisoosi, haudutettu kaurapuuro voisilmän ja suomalaisten mansikoiden kera. Ai niin ja uudet perunat kananmunakastikkeella. Tykkään tosi paljon kaikenlaisesta etnisestä ruuasta ja italialaisesta ja espanjalaisesta keittiöstä mutta kyllä melkein hyvin tehty perinteinen kotiruoka on kaikista parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä