Miten perustelet itsellesi sen, että ostat esim. 1000 euron käsilaukun tai rannekellon kun saisit ihan hyvän 20 eurolla ja voisit lahjoittaa lopun 980 euroa vaikkapa spr:lle?
Kommentit (164)
Kuka ostaa tonnin käsilaukun?
Kirppiksiltä olen ostanut todella hienoja nahkalaukkuja, kuin uusia.
Suutarillakin käsilaukun teettää pariin sataan, saa kestävän ja uniikin laukun.
Itsellä sama vanha suomalainen nahkalaukku ollut jo 8 v käytössä. Ikää sillä on varmaan jo kohta 50 vuotta.
Mutta eihän se miksikään mene kun on laadukasta nahkaa ja hyvin tehty, ajattoman mallinen.
Minusta on älyvapaata ostaa laukkuja joissa maksaa vain merkki. Pitääkö sillä Guessin tai Vuittonin logolla yrittää todistella jotain? Statussymboleitahan ne ovat. Lapsityövoimalla huonoista materiaaleista tehty, brändi niissä ainoastaan maksaa. En vain voi käsittää.
Mutta ostoksensa kullakin, eikä se minulle kuulu miten muut käyttävät rahansa :)
Tonnin kello ranteessa muistuttaa että rakkauden arvo on häviävää mutta rahan arvo säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Noi kaikki "avustus"järjestöt on ahneita, kiittämättömiä rottia. Yks sellanen feissaaja tuli tuputtamaan lahjoituksia ja sanoin että kertasumman voin lahjoittaa kun muuhun nyt tulee menemään tulevaisuudessa rahat. >>> EI KÄY, "emme halua kertasummia".
Olikohan kyse kuitenkin vain siitä, että kuukausilahjoittajasta kyseinen feissari saa itselleen provikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. En tarvitse perusteluja ostoksilleni.
Ei tietenkään tarvitse perustella mutta itsensä ja omien toimiensa kyseenalaistaminen on ihan hyvästä.
Loppujen lopuksi edellä mainittu asenne on todella itsekäs. Mutta, ainahan se on jollekin työ valmistaa esim. kalliita tuotteita ja myydä. Taas toisaalta aivan älytöntä resurssien tuhlausta vain koska ihmisen ego, ja luonto kärsii koska ihminen on aivopesty haluamaan asioita jotka hänet tekevät loppujen lopuksi onnettomaksi ja siitä seuraa jotain muuta tarvetta millä paikataan alkuperäistä oiretta ja niin edelleen, onko tämä tahallista toimintaa tietyltä taholta? ehkä on ehkä ei... Nurinkurinen elämisentapa meillä ihmisillä.
järkipuhetta.
SPR:lle lahjoittaminen tulee pitkässä juoksussa kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
SPR:lle lahjoittaminen tulee pitkässä juoksussa kalliimmaksi.
Mitähän tuokin sitten tarkoitti?
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai voisit ap ostaa 20 centillä muovikassin ja vetää sen päähäsi? Ihan vähän vaan, sen verran ettei meidän tarvisi katsella tuollaista pöljäilyä?
Muovikassit eivät ole kovinkaan ekologisia. Tuollainen kommentti kertoo paljon sen kirjoittajasta
Pikku pissikset ei tarvi mitään perusteluita, minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
minäminäminäminä..tätähän se on
Mikä velvollisuus olisi antaa rahaa tuntemattomalle? Voivat hekin hankkia ihan itse sitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi kaikki "avustus"järjestöt on ahneita, kiittämättömiä rottia. Yks sellanen feissaaja tuli tuputtamaan lahjoituksia ja sanoin että kertasumman voin lahjoittaa kun muuhun nyt tulee menemään tulevaisuudessa rahat. >>> EI KÄY, "emme halua kertasummia".
Olikohan kyse kuitenkin vain siitä, että kuukausilahjoittajasta kyseinen feissari saa itselleen provikan
Tai sitten hänellä ei ole lupaa ottaa rahaa vastaan. Eikös pidä olla aina keräyslupa?
Käsilaukkuja en osta, vaan elektroniikkaa, viskiä ja muita miehisiä juttuja.. Omat rahat, omat valinnat. Käsi ojossa pyytävät voivat käyttää omia rahojaan, ei kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tuhannesta eurosta maksetaan palkka monen suunnittelu-, tuotanto- ja kauppaketjuun kuuluvan työntekijän rehellisestä työstä.
Eikä makseta, vaan oikeasti raha menee yhdelle ja samalle taholle. Sen merkkifirman omistajille.
Sen halpislaukun rahat menee ennemminkin työntekijöille.
Mitä sitten? Omistajille suurinosa rahasta kuuluukin.
Kyllä, juuri näin, esim minulle. Suosittelen ennemmin ostamaan niitä laukkuja.
Siksi, koska 980 € summasta menisi, 960 € SPR:n johtajien palkkaan ja tulospalkkioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäminäminäminä..tätähän se on
Mikä velvollisuus olisi antaa rahaa tuntemattomalle? Voivat hekin hankkia ihan itse sitä rahaa.
Hohhoijaa
Sillä että olen tehnyt töitä sen eteen 8h joka hemmetin arkipäivä.
Maksan jo nyt keskituloisesta palkastani n. 700 euroa veroihin. Päälle vielä muut sivukulut. Ja tietysti välilliset verot kaikesta mitä ostan. Ne mitä valtio ei minulta vie käytän hyvällä omatunnolla itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Sillä että olen tehnyt töitä sen eteen 8h joka hemmetin arkipäivä.
Mikä perustelu tuo on? Miksi et mieluummin lahjoittaisi rahaa sitä enemmän tarvitsevalle?
Eihän tuollaista voi mitenkään perustella. Itsekkyydestähän tuollainen vain kertoo.