Miten perustelet itsellesi sen, että ostat esim. 1000 euron käsilaukun tai rannekellon kun saisit ihan hyvän 20 eurolla ja voisit lahjoittaa lopun 980 euroa vaikkapa spr:lle?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. En tarvitse perusteluja ostoksilleni.
Ei tietenkään tarvitse perustella mutta itsensä ja omien toimiensa kyseenalaistaminen on ihan hyvästä.
Loppujen lopuksi edellä mainittu asenne on todella itsekäs. Mutta, ainahan se on jollekin työ valmistaa esim. kalliita tuotteita ja myydä. Taas toisaalta aivan älytöntä resurssien tuhlausta vain koska ihmisen ego, ja luonto kärsii koska ihminen on aivopesty haluamaan asioita jotka hänet tekevät loppujen lopuksi onnettomaksi ja siitä seuraa jotain muuta tarvetta millä paikataan alkuperäistä oiretta ja niin edelleen, onko tämä tahallista toimintaa tietyltä taholta? ehkä on ehkä ei... Nurinkurinen elämisentapa meillä ihmisillä.
Ainoa, jonka kanssa keskustelen rahankäyttötottumuksistani, on puolisoni. Ei minun tarvitse perustella kenellekään sitä, että en anna itse tienaamaani rahaa hyväntekeväisyyteen. Ja silloin harvoin kun annan, niin kohde ei varmasti ole SPR.
Tonnin käsilaukkua en ole ostanut, mutta parin sadan veskan kyllä. Syynä ihan se, että kyllästyin marketin muutaman kympin romuihin jotka eivät kestäneet kuin pari viikkoa. Tuo kalliimpi veska on kestänyt jo 11 vuotta, eikä ole mennyt miksikään. Kestää varmasti vielä toiset 11 vuotta.
Eli mitä järkeä on ostaa 40 e veska kerran tai kaksi kuussa, jos yhdellä paremmalla veskalla selviää 20 vuotta?
Ja mikään syy ei riitä siihen, että antaisin rahaa SPR:lle. Alkaa vtuttaa jo kun näkee feissareita kaupungilla, tulevat tielle eivätkä päästä ohi ja tunkevat jopa iholle silittämään ja kyselemään "What's your name? You have very beautiful hair. How old you are?"
Noista feissareista on täällä Oulussa valitettukin useampaan otteeseen... Ei ole kiva, että otavat käsivarresta kiinni, eivät päästä etenemään, ja silittelevät. Puhusivat edes suomea.
Ja kun noille karjaisee F*CK YOU!!, niin möksähtävät ja alkavat marmattaa. Joo voivoi, ei kiinnosta edelleenkään!
Eiköhän juuri ne osingot jotka osakkeenomistajat saavat ole rahoja joita ne eivät ole rehellisellä työnteolla ansainneet.
Ja oli sitä joku järjestö joka analysoi hyväntekeväisyysjärjestöjä siitä paljonko menee johdolle ja paljonko suoraan avunsaajille. Eli ei
tuo ahne johtokaan ole mikään syy olla lahjoittamatta.
Nämä instabimbot ovat saastaa jotka eivät välitä lähimmäisistään. Ilmaston lämpeämisestä eivät myöskään välitä kun kaukomaissa yhtenään ravaavat. Heille on ihan sama vaikka miljoonia kuolisi nälkään tai jos miljardi afrikkalaista olisivat kohta suomeen pyrkimässä kunhan ne vaan saavat lisää seuraajia ja viettää sitä ihku luksus elämäänsä.
Hävetkää marttina, belörf, sieppi ym!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tuhannesta eurosta maksetaan palkka monen suunnittelu-, tuotanto- ja kauppaketjuun kuuluvan työntekijän rehellisestä työstä.
Ai niitä halpalaukkujako tehdään talkootyönä? Kyllähän tuo kalliisiin laukkuihin rahan työntäminen on pelkästään rikkaiden rikastuttamista, sillä noissa on katteet >90%.
Tiedätkö paljonko eroa valmistuksessa voi olla jos laukku valmistetaan Ranskassa vs. Bangladeshissa?
En osta parin kympin laukkua, niitä joutuu ostamaan vuosittain kun eivät kestä. Eli osa siitä tonnista pitää varata seuraavan 10vuoden laukkuihin. En kyllä osta tonninkaan laukkua, pärjään satasen laukulla ihan hyvin.
En laita hyväntekeväisyyteen kuin verot ja viikottaisen loton. En ole vielä löytänyt hyväntekijää joka vastaksi omia arvojani, en kyllä mitenkään aktiivisesti etsikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse perustella mutta itsensä ja omien toimiensa kyseenalaistaminen on ihan hyvästä.
Loppujen lopuksi edellä mainittu asenne on todella itsekäs. Mutta, ainahan se on jollekin työ valmistaa esim. kalliita tuotteita ja myydä. Taas toisaalta aivan älytöntä resurssien tuhlausta vain koska ihmisen ego, ja luonto kärsii koska ihminen on aivopesty haluamaan asioita jotka hänet tekevät loppujen lopuksi onnettomaksi ja siitä seuraa jotain muuta tarvetta millä paikataan alkuperäistä oiretta ja niin edelleen, onko tämä tahallista toimintaa tietyltä taholta? ehkä on ehkä ei... Nurinkurinen elämisentapa meillä ihmisillä.
Mikä tuosta asenteesta tekee itsekkään? Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, eikös niin? Jos on rehellisesti itse rahat tienannut, niin miksi ei olisi oikeutettu päättämään, mihin ne roposet käyttää?
Mä ajattelin valmistaa seuraavan käsilaukkuni itse. SPR:lle lahjoitan kaiken hyväkuntoisen, mitä lapsilta jää pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuosta asenteesta tekee itsekkään? Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, eikös niin? Jos on rehellisesti itse rahat tienannut, niin miksi ei olisi oikeutettu päättämään, mihin ne roposet käyttää?
Totta kai saa käyttää miten haluaa, mutta aina on viisasta pohtia ja perustella valintojaan.
Punainen Risti onnistui Haitin kriisin jälkeen rakentamaan keräämillään 500 niljoonalla dollarilla kuusi (6) taloa.
Kallista "avustamista". Avustan mieluummin maksamalla veroja.
En näe antamani rahan hyödyttävän ketään, joten miksi antaisin sen spr:lle? En kokisi sitä iloa, mikä hyödyttämisen näkemisestä tai hyödyksi olemisesta syntyy. Siksi en.
SPR käyttäisi rahat epämääräisiin tarkoituksiin, kuten haittaekäukoitten maa hantuliloihin.
Afrikanmaanosaan on syydetty rahaa jo usean vuosikymmenen ajan - ei tulosta - ei omillaan pikkuhiljaa toimeentulemaan. Ainut keräys johon antaisin ylenpalttisesti rahaa olisi ehkäisyvälineet ja tyttöjen koulutus. Muu on turhaa. Loputon suo. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Ei tarvitse perustella mitenkään kun koko elämän kattava ajatus on että jokainen huolehtikoon itsestään.
Kehitysmaat ovat olleet kehitysmaita aina ja tulevat aina olemaan. Kun katsoo jo ihan perusmeininkiä siellä niin sanonta siitä että maan asukkaat tekevät maastansa kehitysmaan on harvinaisen totta. Euroakaan en kyseisiin hukkavaltioihin työnnä kun vasta siinä tapauksessa kun se menee kierukoihin, sterilointeihin tai piuhojen katkaisuun millä varmasti pistetään stoppi tuolle järkyttävälle ylikansoittamiselle mitä nuo aiheuttavat.
Annan kuukausilahjoittajana avustusta KOTIMAISELLE eläinsuojeluyhdistykselle joka yrittää korjata typerien pohjanmaalaisten jyväjemmarien aikaansaamaa kissaräjähdystä. Romania, Espanja sekä muut vastaavat maat pitäköön huoli omista elukoistaan, ja lopettakoon niiden lobbaamisen tänne.
Ostan palkallani vastedeskin ihan mitä ikinä haluan, kiitti ja kuitti.
Olen opiskellut, kouluttautunut ja tehnyt kovasti töitä taatakseni itselleni tietyn elintason.
Jos olisin tyytyväisempi vähempään olisin ihan hyvin vain sluibailla läpi elämän jossain paskaduunissa.
Miksi minun pitäisi raataa vain siitä ilosta että pääsen luovuttamaan työni hedelmät jollekin toiselle?
Ja yllättäen lähes aina nämä toisten lompakoille hamuavat syyllistäjät ovat "lahjoittaisin, mutku ei ole rahaa"-tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut, kouluttautunut ja tehnyt kovasti töitä taatakseni itselleni tietyn elintason.
Jos olisin tyytyväisempi vähempään olisin ihan hyvin vain sluibailla läpi elämän jossain paskaduunissa.
Miksi minun pitäisi raataa vain siitä ilosta että pääsen luovuttamaan työni hedelmät jollekin toiselle?
Ja yllättäen lähes aina nämä toisten lompakoille hamuavat syyllistäjät ovat "lahjoittaisin, mutku ei ole rahaa"-tyyppejä.
perusvassareita, toisten rahoja on mukava kuluttaa
Olen elänyt köyhän lapsuuden ,joten nyt käytän rahaa itseni hemmotteluun. Tuen taloudellisesti kahta kummityttöä.
Spr:lle? HAHAHAHAAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAH!
En helkkarissa rahojani lahjoita järjestölle, joka tukee terrorismin lisäämistä suomessa. Ennemmin vaikka poltan rahani.
Ensinnäkään en ikinä ostaisi noin kallista laukkua vaikka voittaisin lotossa. Ostin juuri Suomessa kierrätysmateriaaleista valmistetun laukun. En vaan halua esim. kiinalaista (siellä valmistettua) laukkua vaikka se olisikin yhtä hyvä ja halvempi.