Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla lenkilläkin kuulokkeet päässä, eikö

Vierailija
20.06.2019 |

Ihmiset osaa yhtään olla omien ajatustensa kanssa.
Kun teen pyörälenkkejä, haluan kuunnella lintujen laulua.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin musiikin suurkuluttaja (tai ehkä OLIN), mutta en oo koskaan ymmärtänyt miksi sitä musiikkia pitää kuunnella ihan joka paikassa. Siis salilla, lenkillä, bussissa, kotona, joka paikassa. Voi kai sitä joskus olla ilmankin? Oonkin niitä ihmisiä kenen mielestä musiikkia tulee kuunnella ajatuksen kanssa, eikä vain taustameluna.

Miksi kuvittelette, että kaikki kuuntelee musiikkia kuulokkeistaan? Mä olen ruuhavuosia elävä perheenäiti ja mulle ainoat mahdolliset hetket kirjallisuuden parissa on työmatkat, lenkit, sali eli kuuntelen kuulokkeistani äänikirjoja. Välillä hömppää ja välillä tietokirjoja. 

Omassa lähipiirissä lähes kaikilla aikuisilla on joko Book Beat tai Storytel -sovellus käytössään. Kuunnelkaa te ylemmyyden tuntoiset ihan rauhassa omia ajatuksianne kauppalistoista, viikkosiivouksista ja lapsen kouluongelmista ja antakaa meidän muiden rauhassa irrottautua hetkeksi arjesta hyvän dekkarin tai itsensä kehittämiseen tähtäävän äänikirjan avulla.

Vierailija
42/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pururadalla kuuluu yleensä vain akkojen kälätystä. Eli turha haaveilla jostain lintujen laulun kuulemisesta. Sen takia kuulokkeet koska en jaksa kuunnella kun Jonne-Petterin ja Jessica-Isabellan mammat kailottavat niin lujaa että koko kylä kaikuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuunnella lintujen laulua omalla takapihalla. Lenkille lähden saamaan hikeä pintaan ja kunnon rokista saa hyvää virtaa 👍

Vierailija
44/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites turvallisuus? Ei kai paljon kuule muuta liikennettä. Soittokellon ääntä, autoja, karhuja jne.

Karhuja?! Teilläpäin on erikoista liikennettä.

Vierailija
45/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lenkeillä kuulokkeet mutta alle 50% lenkillä olosta sieltä tulee mitään. Lenkin alussa ekat 5-15min kuuntelen äänikirjaa/podcastia/musiikkia mutta usein huomaan katkaisevani sen jossain kohti ja ajattelevani vain omia.

Vierailija
46/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on

t. pullukka

Vierailija
47/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä lie oire, että maailma pitää sulkea pois tietoisuudesta? Saahan sillä myös rauhan ikävistä bussissa viereen istuvista ihmisistä, mutta samaa pakenemista sekin on. Hyvin tulee väelle sopimaan se, että vanhuksina kaikki hoidetaan/unohdetaan omiin kämppiin eikä ihmisiä juuri tavata. Siihenhän on harjoiteltu joko elämä. Tosiaan, miksiköhän syntyvyys ja naimisiinmenointokin laskee koko ajan? Ihminen haluaa olla yksin.

Vierailija
48/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin kuulokkeita kuulemaan treeniohjelmani opastuksen, jotta tiedän milloin on aika nostaa vauhtia jne.

Lyhyinä/helppoina treenipäivinä (~30-45 min) kuuntelen treeniohjelman lisäksi juoksutempooni sopivaa musaa ja vaivun samalla ajatuksiini, mutta myönnän että sen 30 min jälkeen rupean tylsistymään joten kun ohjelmassa on pidempi matka (~60 min tai yli) niin kuuntelen äänikirjaa.

Olen ”lukenut” jo muutaman kirjan lenkkeilyn aikana ja se on paras motivaatio jatkamiseen kun haluaa kuulla mitä tarinassa käy seuraavaksi :D kummasti unohtaa olla väsynyt kun kirjassa on jännä paikka kesken!

Vierailija
49/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mistä lie oire, että maailma pitää sulkea pois tietoisuudesta? Saahan sillä myös rauhan ikävistä bussissa viereen istuvista ihmisistä, mutta samaa pakenemista sekin on. Hyvin tulee väelle sopimaan se, että vanhuksina kaikki hoidetaan/unohdetaan omiin kämppiin eikä ihmisiä juuri tavata. Siihenhän on harjoiteltu joko elämä. Tosiaan, miksiköhän syntyvyys ja naimisiinmenointokin laskee koko ajan? Ihminen haluaa olla yksin.

Siis eikö riitä, että olen koko päivän työssä, jossa olen ihmisten kanssa tekemisissä, keskustelen ja olen sosiaalinen ja vapaa-ajalla olen lähes koko ajan perheeni ja ystävieni kanssa?

Pari kertaa viikossa käyn lenkillä musiikkia kuunnellen ja bussissa kuuntelen äänikirjaa parikymmentä minuuttia kerralla. Sun tulkinnan mukaan se tekee minusta maailmaa pakenevan erakon. Jepjep.

Sitä omaa aikaa omille ajatuksille riittää muuten myös. Aloitan aamuni meditaatiolla ja pari kertaa viikossa käyn joogassa.

Vierailija
50/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin musiikin suurkuluttaja (tai ehkä OLIN), mutta en oo koskaan ymmärtänyt miksi sitä musiikkia pitää kuunnella ihan joka paikassa. Siis salilla, lenkillä, bussissa, kotona, joka paikassa. Voi kai sitä joskus olla ilmankin? Oonkin niitä ihmisiä kenen mielestä musiikkia tulee kuunnella ajatuksen kanssa, eikä vain taustameluna.

Ilmeisesti stalkkaat ihmisiä voidessasi väittää, että joku kuuntelee musiikkia kaikkialla.

Oletan, että julkisilla paikoilla sitä kuunnellaan siksi, että halutaan olla kuuntelematta muiden tuottamaa hälyä. Eli suljetaan stressitekijöitä ja epäviihtyvyyden aiheuttajia pois.

Ja kun näet tätä, kuvittelet tyhmästi, että ihmisillä on AINA luurit päässä.

Vierailija
51/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lenkillä kieliä. On mukavampaa kun teen sitä kuulokkeet päässä. Heti kun linnut alkaa sirkuttaen opettamaan mulle baskin kieltä niin voit olla varma että jätän kuulokkeet kotiin! 😅

Vierailija
52/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois mennä itseensä, jos muiden kuulokkeet häiritsevät. Oletko riippuva ja takertuva ihminen, jota muiden pitäisi koko ajan katsoa ja kuunnella? Ehkä olet niille häiriötekijä.

Vierailija
53/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö riitä, että olen koko päivän työssä, jossa olen ihmisten kanssa tekemisissä, keskustelen ja olen sosiaalinen ja vapaa-ajalla olen lähes koko ajan perheeni ja ystävieni kanssa?

Pari kertaa viikossa käyn lenkillä musiikkia kuunnellen ja bussissa kuuntelen äänikirjaa parikymmentä minuuttia kerralla. Sun tulkinnan mukaan se tekee minusta maailmaa pakenevan erakon. Jepjep.

Sitä omaa aikaa omille ajatuksille riittää muuten myös. Aloitan aamuni meditaatiolla ja pari kertaa viikossa käyn joogassa.

Ajattelet siis vain muutaman kerran viikossa, mutta onhan se parempi kuin ei ollenkaan.

Vierailija
54/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites turvallisuus? Ei kai paljon kuule muuta liikennettä. Soittokellon ääntä, autoja, karhuja jne.

Suomi on iso maa.

Vierailija
55/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi erittäin tärkeä syy dementiaan on aivojen käyttämättömyys. Tutkittu juttu.

Vierailija
56/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keitä kuulokkeet ärsyttää, miettikääpä ihan rehellisesti mikä on sen ärsytyksen takana. Sanoisin että 95% tapauksista siellä on kontrollinhalu....

Ja ap, ei se valitettavasti ole sinun asia kuunteleeko joku ja mitä. Koita pärjätä asian kanssa.

Vierailija
57/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on kuulokkeet päässä, kuuntelen usemmiten äänikirjaa. 

Vierailija
58/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on iso maa.

En ole tiennyt, että missään päin Suomea on niin paljon karhuja, että niitä menee jatkuvasti liikenteen joukossa siinä missä autoja ja kelloa rimputtavia pyöräilijöitäkin.

Vierailija
59/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan lenkillä zombie runia. Toiset varmaan arvostaa kuulokkeita kun zombiet hyökkäävät.

Vierailija
60/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet häivyttävät liikenteen melun ja päästävät läpi äkkinäiset äänet kuten kellon rimputuksen. Suojelen kuuloani ja tahditan liikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi