Minä, entinen sporttimimmi, en ole urheillut yhtään kertaa viimeiseen 10 kk JA olen juonut alkoholia melkein joka päivä sen viimeisen 10 kk aikana.
Kommentit (37)
No kunto on todella romahtanut. Tiedän, ettei tarttis paljoakaan treenata että palaisin lähtötasolle. Se vaan on niiiiin paljon vaadittu just nyt. Ehkä huomenna, ehkä ens viikolla, niin itselleni uskottelen ja selittelen.
Oon aina nukkunut hyvin, ihme kyllä tää muutos ei oo vienyt unia.
Mielila on toki ärtyisämpi, kun en oo tyytyväinen tilanteeseen.
Kropassa näkyy vatsamakkarana. Ulkopuolinen ei ehkä huomaa, kun vaatteet päällä mut perhe kyl toki.
Ihme kyllä, kasvoista ei näy. Labrakokeisiin en uskaltaisi mennä.
Olet sankarini. Olet ansainnut rajattoman ihailuni.
Vierailija kirjoitti:
Olet sankarini. Olet ansainnut rajattoman ihailuni.
No en kai 😁
Ap
Kerrankin näin päin. Ihan tarpeeksi tullut päinvastaisia "sankaritarinoita". ...me ollaan sankareita kaikki, kun ihan tarkkaan katsotaan...
Juuri pohdiskelin samaa: vuosi sitten juoksin 10 km kaksi kertaa viikossa ja kaksi kertaa kuntosalia plus joogaa ja tanssia päälle ja hyvät ruokarytmit. olo oli timanttinen ja kroppa jäntevä. Mutta viime kesänä tuli kuukauden katko, enkä sen jälkeen saanut kuntoilurytmistä kiinni. En mukamas ole ehtinyt. Ja niin vaan pehmusteet ovat ilmestyneet kupeisiin ja olo väsähtänyt, vaatteet jääneet roikkumaan kaappiin kun kutistuneet. Nyt olen käynyt henkistä keskustelua itseni kanssa ja olen päättänyt korjata tilanteen. Koska aina voi aloittaa alusta, eikä tämä ole rakettitiedettä. Tsempit kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin näin päin. Ihan tarpeeksi tullut päinvastaisia "sankaritarinoita". ...me ollaan sankareita kaikki, kun ihan tarkkaan katsotaan...
Ehkä mä tästä teen vielä ns sankaritarinan 😁
Joskus.
Ap
Mites se nyt noin? Ahdistaako vai onko ihan mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Menetin rakkaan ystäväni.
Yllättäen menetin myös otteen omaan hyvään elämääni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mites se nyt noin? Ahdistaako vai onko ihan mukavaa?
Tottakai ahdistaa, mut alkoholi mukamas sit lievittää ahdistusta. Sen hetken.
Ap
Koitappa vähentää sitä alkoa. Hyvinvointisi ja terveytesi ja perheesi tähden. Jokapäiväinen juominen on liikaa. Pidä huolta itsestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Juuri pohdiskelin samaa: vuosi sitten juoksin 10 km kaksi kertaa viikossa ja kaksi kertaa kuntosalia plus joogaa ja tanssia päälle ja hyvät ruokarytmit. olo oli timanttinen ja kroppa jäntevä. Mutta viime kesänä tuli kuukauden katko, enkä sen jälkeen saanut kuntoilurytmistä kiinni. En mukamas ole ehtinyt. Ja niin vaan pehmusteet ovat ilmestyneet kupeisiin ja olo väsähtänyt, vaatteet jääneet roikkumaan kaappiin kun kutistuneet. Nyt olen käynyt henkistä keskustelua itseni kanssa ja olen päättänyt korjata tilanteen. Koska aina voi aloittaa alusta, eikä tämä ole rakettitiedettä. Tsempit kaikille.
Just näin. Isosti tsemppiä sulle ja mulle!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koitappa vähentää sitä alkoa. Hyvinvointisi ja terveytesi ja perheesi tähden. Jokapäiväinen juominen on liikaa. Pidä huolta itsestäsi!
Totta. Sen ymmärrän. Mieli on vaan yllättänyt minut ja oon antanut liian varhain periksi.
Ap
Oletko aiemmin ollut alkoholismiin taipuvainen?
Vierailija kirjoitti:
Labrakokeisiin en uskaltaisi mennä.
Aika paljon saa juoda ennenkuin se näkyy maksa-arvoissa. Olen jo lähes 10 vuotta juonut vähintään 3 annosta päivässä, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, mutta hyvin olen pysynyt maksa-arvojen viitealueella, ei ole ollut raja edes lähellä.
Joskus tulee kausia että treenimotivaatio on nollassa. Pakota itsesi lähtemään edes pikaiselle käynnille salille tai lenkille niin se lähtee siitä taas pikku hiljaa. Mulla oli reilu vuosi kun ei vain saanut itsestä irti tehdä mitään. Helpompaa jäädä sohvalle katsomaan telkkaria. Viikonloppuina illalla jokunen tölkki alkoa. Maha kasvoi äkkiä ja olin yli 100 kiloinen. Nyt keväällä löysin taas halun treenata ja olen laihtunut melkein ihannepainoon kun hillitsin syömistä. On näitä "romahduksia" ollut huippukuntoisillakin. Älä anna itsesi lihoa enää sillä jos levähdät oikein kunnolla jonkun 20-30 kiloa niin sitten on vaikea aloittaa uudelleen ja vaikea laihduttaa.
Onko kunto romahtanut? Näkyykö kropassa? Kärsikö unet? Entä mieliala?