Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys lapsettomuuden syy. Muita samassa tilanteessa?

Vierailija
19.06.2019 |

Olen lapseton johtuen työttömyydestäni.
Onko muita, jotka eivät uskalla lähteä yrittämään lasta, koska perheen taloudellinen tilanne on työttömyydestä johtuen huono?
Pelkään myös joutuvani olemaan hyvin pitkään työtön äitiyslomalta palattuanikin, jos saan lapsen nyt lähes 40 vuotiaana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pätkätyöt yhtenä syynä. Elämäntilanne tuntuu liian epävarmalta. Pelkään töiden loppuvan kokonaan. Ja vakituista paikkaa taas ei saa juuri tästä syystä, että on riskinä ryhtyä lasten hankkimiseen heti vakipaikan saatuaan. 

Toisaalta lasten saamista ei voi lykätä loputtomiin. Mielestäni lapset menee etusijalle. Jonkun aikaa pärjää pienemmilläkin tuloilla, ja eihän vakituinenkaan työpaikka ole varma nykymaailmassa. Onko puolisosi töissä? 

Vierailija
2/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työttömänä sitä lasta kerkiää hoitamaan, eli oikea aika on nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hölmöjä syitä.

Vierailija
4/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä sain lapseni kesken opiskelujen. Oli mielestäni ihan hyvä aika. Opinnot oli helpompi keskeyttää kuin työt ja niitä oli myös helpompi jatkaa osa-aikaisesti, kun lapsi oli vielä pieni ja kotihoidossa. Opinnot joustavat paremmin kuin työelämä.

Vierailija
5/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa yrittää lasta! Pienituloisilla kotihoidontuki on ihan ok ja asumistukeakin saa aika varmasti. Ja jos puolisosi on töissä niin hyvin pärjäätte vaikka ei suuri palkka hänellä olisikaan.

Me ei olla työttömiä mutta molemmat pienituloisia ja erittäin hyvin olen molempien lasten kanssa pärjännyt vuorollaan 3 vuotta kotona.

Ja päiväkotiin jos joskus viette lapsen niin työttömyys otetaan huomioon päivähoitomaksussa.

Tsemppiä teille!

Vierailija
6/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin työnteko estää edes harkitsemasta, kuvottaa ajatellakin jotain työ-päivähoito-kotiarkirumbaa. Hyi.

Vierailija
7/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös samassa tilanteessa! Lapsi vaatii paljon rahaa, enkä koe, että minun tulotasollani lapsi saisi mielekkään lähtökohdan elämään. Lapsesta tulisi ns. lähiölapsi, jolla ei ole kesälomalla varaa käydä edes jäätelöllä. En ole niin itsekeskeinen, että omista haluista huolimatta saattaisin lapsen kurjaan ja köyhään elämään.

Vierailija
8/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työssäoleva voi pelätä työelämän epävarmuutta niin paljon ettei uskalla hankkia lapsia. Suosittelen kuitenkin hankkimaan lapsia, jos on jo löytänyt miehen. Monilla lasten hankkiminen on mahdottomuus, kun sopivaa kumppania ei löydy. Lasta kun ei voi ihan kenen tahansa kanssa hankkia. Työttömänä on jo menettänyt työn, joten lapsia kannattaisi juuri nyt synnyttää. Taloudellisesti ei välttämättä ole ongelmaa, jos mies käy töissä. Aikaisemmat tulot vaikuttavat tukiin, joten aikaisemmasta työn teosta on hyötyä.

Vierailija
9/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein esikoisen 90 luvun laman aikana. Usko tulevaisuuteen oli kuitenkin vahva.

Vierailija
10/16 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös työssäoleva voi pelätä työelämän epävarmuutta niin paljon ettei uskalla hankkia lapsia. Suosittelen kuitenkin hankkimaan lapsia, jos on jo löytänyt miehen. Monilla lasten hankkiminen on mahdottomuus, kun sopivaa kumppania ei löydy. Lasta kun ei voi ihan kenen tahansa kanssa hankkia. Työttömänä on jo menettänyt työn, joten lapsia kannattaisi juuri nyt synnyttää. Taloudellisesti ei välttämättä ole ongelmaa, jos mies käy töissä. Aikaisemmat tulot vaikuttavat tukiin, joten aikaisemmasta työn teosta on hyötyä.

Aikaisemmat tulot eivät vaikuta mitenkään pitkäaikaistyöttömällä tukiin.

Vierailija
11/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko onnistumistarinoita?

Pitkäaikaistyöttömyydestä huolimatta joku hankkinut lapsen ja työllistynyt tämän jälkeen vielä vakituisesti?

Olen työtä vieroksumaton pitkäaikaistyötön, jolla oli aina ennen töitä, jopa 2-3 työpaikkaa. Nyt paremmalla koulutuksella ja kokemuksella en saa edes niitä töitä mitä ennen sain. Luulin vahvistavani asemaani työelämässä kouluttautumalla lisää. Toisin kävi.

Olen elänyt säästöillä, mutta lapsen tullessa pitäisi varmaan alkaa omaisuutta laittamaan rahaksi. Tuntuu pahalta ajatukselta. En voi käsittää miten olen joutunut tähän tilanteeseen. Vähemmän kouluttautuneet vähättelevät koulutustani ja kokemustani, eivätkä halua palkata minua... Olen olemukseltani liian kiltin oloinen, joten herättelen joidenkin demonit alkuun, kunnes pistän sille lopun. (Tiedän, kuulostaa oudolta, mutta näin noita joitakin tilanteita voisi tulkita... todella harmillista, koska menisin vaikka paistamaan hampurilaisia tässä tilanteessa.)

Vierailija
12/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Rinne auttaa meitä tässä?

Suurimmalle osalle työttömyys on iso tragedia varsinkin, jos jatkuu yli vuoden. Tosin työttömyys, sairaus, vuorotteluvapaa voivat olla hyvä tapa piristää uraa myös. Tauko tekee hyvää monelle leipääntyneelle, mutta myös muillekin.

Vierailija
13/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ehkä huonoin syy mitä voi olla, enemmän niihin ominaisuuksiin miten itse voi ja jaksaa ja miten suhde kestää pitäisi kiinnittää huomiota, ei lapsi loppujen lopuksi paljon rahaa vie, riippuu siitä millaista laatua haluaa antaa, ei etelän matkailu ole välttämätöntä... Jos perheessä ei ole päihdeongelmia, sairauksia joiden hoitoon menee paljon rahaa, tai yli velkaantumista, niin kyllä tuet riittävät antamaan sellaista perus elintasoa, jossa ei ole pulaa ruuasta tai vaatteista.

Vierailija
14/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne.

Vierailija
15/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtosi on, että yrität nyt haluamaasi lasta tai että et yritä ja menetät viimeisenkin toivomasi asian elämästäsi. Mitä järkeä on jäädä lapsettomaksi? Ei se lapsi siitä rikki mene, jos kulkee kirpparivaatteissa ja syö terveellistä, edullista kotona tehtyä ruokaa, mihin työttömällä on hyvin aikaa!

Vierailija
16/16 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain niinkin yksinkertainen syy ettemme halua tehdä uutta työtöntä tähän maahan, saati sellaista joka joutuu työskentelemään alipalkattuna. Kaikista kun ei voi tulla lääkäreitä ja insinöörejä joten hän joutuisi mitä todennäköisemmin taistelemaan alipalkatuista paikoista tai sitten liittymään työkkärin toimiston ''asiakkaaksi'' :,(