Entä onko 2 harrastusta/vko liikaa ekaluokkalaiselle joka EI käy ip-kerhoa?
Koulusta tulee suoraan kotiin. Minä tulen klo 14 aikaan kotiin myös.
Kommentit (9)
meillä on tuon verran eskarilaisella. Meillä tulee olemaan pitkä koulumatka, joten siksi olen miettinyt, onko siinä sitten liikaa, mutta minusta sinulla ei ole.
2
tässä lähellä ei asu oman ikäisiä kavereita, joten harrastukset kivoja etenkin juuri ikäisensä seuran vuoksi.
ap
... on innostunut ja pitää harrastuksista, en näkisi mitään estettä. Mutta jos lapsi harrastaa "pakosta" ja väsyy, ei kannata!
eli siis kyse on kahdesta erillisestä harrastuksesta, joissa käydään milemmissa kerran viikossa? mun mielestä ok. mutta jos molemmissa harrastuksissa käydään useampana päivänä viikossa, niin kannattaa miettiä uudelleen.
Ekaluokkalaisella menee valtavasti energiaa koulunkäynnin opetteluun, läksyrutiinin luomiseen jne.
Koulun ansiosta elämä on paljon ohjatumpaa "kahlitumpaa" kuin koskaan ennen, ja siksi vastapainoksi tarvitaan paljon vapaata aikaa, vapaata leikkiä, oleilua, rentoutumista.
Harrastuksetkin on kuitenkin ohjattuja ja vaativat keskittymistä.
Itse vasta kolmosluokkalaiselle harkitsisin kahta harrastusta, mutta silloinkin vielä ehkä 1 parempi kuin 2 kertaa viikossa.
Meillä ekaluokkalainen harrasti 3x viikossa. Mutta silti oltiin joka päivä kotona/ pihalla ja läksyt tehtyinä, jo ennenkun kaverit tuli iltapäiväkerhosta.
koskaan en pakottanut menemään, vaan lapsi sai itse valita meneekö. Muutaman kerran jätti jonkun harrastuksen väliin.
Jos harrastus vie 2 iltaa viikossa, ei se mielestäni ole liikaa, varsinkin jos lapsi todella nauttii ja itse haluaa ko. harrastuksia.
Ekaluokkalaisten koulupäivät on tosi lyhyitä.
Ip-kerhon lisänä max 1 harratus, jos ei ip-kerhoa niin 2 on ok.
varsinkaan jos ei ole juuri koulumatkaa.