Taapero, joka ei saa kontrolloimattomia itkupotkuraivareita, ei ole normaali!
Jokaiselta lapselta on löydyttävä oma tahto ja sen ilmaisu. Ja tuon ikäinen ei kykene järkikeskusteluun. Niinpä hän ilmaisee tahtonsa muuten.
Ystäväni on ylpeä lapsestaan, joka näitä itkupotkiksia ei koskaan saa, vaan myöntyy melko helposti kaikkeen. Meitä normaalien lapsien äitejä hän katsoo kieroon raivareita seuratessaan. Ei tajua että hänen lapsessaan on jotain vialla. Ugh olen puhunut!
Kommentit (120)
Joopajoo.
Tempperamenteissa on eroa.
Väitteesi on yhtä tosi kuin se, että väittäisin kaikkien murkkuikäisten paiskovan joskus ovia. Jos ei paisko, niin vikaa on varmasti.
Vierailija kirjoitti:
No et säkään taida ihan normaali olla 🤔
Olen kyllä, kiitos vain! Ärsyttää tuo ystäväni niin vietävästi! ap
Jaa. Mun esikoinen ei saanut koskaan tuollaisia raivareita. Ehkä pukemisesta talvella pari kertaa. Muistan miten säikähdin kun toka lapsi sai ekan raivarin, koska en ollut tottunut niihin. Ihan normaali tuosta esikoisesta tuli, nyt jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Väitteesi on yhtä tosi kuin se, että väittäisin kaikkien murkkuikäisten paiskovan joskus ovia. Jos ei paisko, niin vikaa on varmasti.
Eikö sitten ole? Lapsi ilman tempperamenttia ei ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun esikoinen ei saanut koskaan tuollaisia raivareita. Ehkä pukemisesta talvella pari kertaa. Muistan miten säikähdin kun toka lapsi sai ekan raivarin, koska en ollut tottunut niihin. Ihan normaali tuosta esikoisesta tuli, nyt jo aikuinen.
Tahdoton reppana luuseri.
Eli ystävälläsi on helppo lapsi joka ei huuda ja raivoa? Omasi taas lienee sellainen rasittava kiljukaula? Vika on sinussa, ei ystävässäsi tai hänen lapsessaan. Kasvattaisit lapsesi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Kaikilla on tempperamentti mutta jotkut on tempperamentiltaan rauhallisia.
Kyllä kaikki aikanaan tasoittuu. Yksi lapsistani oli parivuotiaana kuin enkeli, ja kuusivuotiaana olikin sitten kestämistä.
Ja sitten on vielä murkkuikä, jolloin ehtii käydä väliin jääneitä itsenäistymisvaiheita. Ja sen jälkeen loppuikä, mutta siitä vanhemmat eivät enää tiedä, onneksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Mulla on vain temperamentti.
Ruispala kirjoitti:
Eli ystävälläsi on helppo lapsi joka ei huuda ja raivoa? Omasi taas lienee sellainen rasittava kiljukaula? Vika on sinussa, ei ystävässäsi tai hänen lapsessaan. Kasvattaisit lapsesi paremmin.
Ei ole mitään tekemistä kasvatuksen kanssa.
Olen tyypillinen esimerkki ,ollut lapsesta saakka rauhallinen. En saanut pienenä itkupotkuraivareita , enkä raivostu nyt ikääntyneenäkään, mutta omaa tahtoa minulta on aina löytynyt riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Mulla on vain temperamentti.
Vau, taidat lisäksi olla tosi älykäskin kun ymmärsit kuitenkin mitä sanaa tarkoitettiin tuosta valtavasta kirjoitusvirheestä huolimatta.
Olisit säkin hyötynyt katumuspilleristä.
Vierailija kirjoitti:
Ruispala kirjoitti:
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeästi sanottu. Kutennsanottu, hän on nykyään normaali ja pärjäävä aikuinen. Kiltti ollut kyllä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruispala kirjoitti:
Kyllä on.
Sanoo helpon lapsen vanhempi. Meillä noi raivarit ei lopu millään, vaikka kuinka jäähytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeästi sanottu. Kutennsanottu, hän on nykyään normaali ja pärjäävä aikuinen. Kiltti ollut kyllä aina.
Mitä saavuttaa ihminen, joka ei ilmaise itseään? Ihan uteliaisuuttani kysyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruispala kirjoitti:
Kyllä on.
Sanoo helpon lapsen vanhempi. Meillä noi raivarit ei lopu millään, vaikka kuinka jäähytän.
Jäähy onkin tosi huono keino, jos lapsella on itsesäätelyn ongelmia.
T. Sekä helpon ja tavallisen, että ”vaikean” lapsen äiti.
Lapsi, joka ei saa itkuraivareita ja tottelee jo ensimmäisestä kehotuksesta, on usein väkivaltaisen perheen lapsi.
Olin itse sellainen. Oma tahto olisi voinut viedä hengen tai johti ainakin vakaviin pahoinpitelyihin.
Joka kerta, kun näen tällaisen liian kiltin lapsen, niin sydämeeni sattuu.
No et säkään taida ihan normaali olla 🤔