Arkkipiispa vastaa Päivi Räsäsen avoimeen kirjeeseen: ”Kirkko ei ole täydellinen”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006147819.html
Kun Räsänen huomauttaa että kirkko toimii räikeästi Raamatun vastaisesti on arkkipiispan vastaus "Kirkko ei ole täydellinen".
Onneksi en tue enää tätä mätäpesäkettä.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ei edes yritä olla
Sehän se tässä se perustavaa laatua oleva ongelma onkin. Kirkon ja piispojen tehtävä on edes yrittää sitä kohti, eikä lyödä hanskoja tiskiin nykytyyliin että no joo tsori läskiksi menee mutta menköön.
arkkipiispa väisteleee vastuutaan ja mielistelee ihmisiä eli täyspaska varmaan vapaamuurari tääkin piispa
Tulee mieleen nämä Jeesuksen sanat Matteuksen evankeliumista:
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Luterilainen kirkko (ja samoin myös monet muut kirkkokunnat) eksyttävät ihmisiä pahemmin kuin koskaan. Jumala onneksi pysyy samana iankaikkisesti eikä usko vaadi kuulumista mihinkään kirkkokuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se tässä se perustavaa laatua oleva ongelma onkin. Kirkon ja piispojen tehtävä on edes yrittää sitä kohti, eikä lyödä hanskoja tiskiin nykytyyliin että no joo tsori läskiksi menee mutta menköön.
Totisesti AAMEN.
Vierailija kirjoitti:
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Luterilainen kirkko (ja samoin myös monet muut kirkkokunnat) eksyttävät ihmisiä pahemmin kuin koskaan. Jumala onneksi pysyy samana iankaikkisesti eikä usko vaadi kuulumista mihinkään kirkkokuntaan.
Muistetaan aina tarkentaa että Suomen virallinen evlut kirkko. Maailmalla, ja Suomessakin toimii yhä luterilaisia kirkkoja joissa vallitsee terve oppi.
Itse en kuulu enää kirkkoon, enkä aio liittyäkään koska pian siellä ei ole muita kuin hínttareita ja mùslimeja.
En itsekään ymmärrä, miksi kirkko on lähtenyt julistamaan homojen ja lesbojen asiaa, siihen ei ole mitään järjellistä syytä.
Markkinoida homoutta uutena "normaalina", ihan sairasta.
Kirkon tulisi olla heterosuhteiden mainostaja, normaaliuden tässä sairaaksi mennessä maailmassa, jossa osa (vihervasemmistolainen) on valmis ottmaan maahamme terrroristeja vain, koska he ovat he edustavat iislamia.
Toisin sanoen ollaan valmiita luopumaan kaikesta omasta, kulttuurista. tasa-arvosta, naisten- ja lasten oikeuksista, jne,jne.
-Ollaan palaamassa ajassa takaisinpäin noin 1500 vuotta, jolloin profeetta muhammmed eli ja hänen oppejaa esim vihervasemmistolaiset kannattaa.
-Samalla on vedetty kirkko mukaan tähän kehitykseen, toisin sanoen kirkko toimii itseään vastaan ja kirkolle tuleekin pikkuhiljaa loppu, kun suuret ikäluokat kuolee, ei kirkkoon jää kuin muutama homo ja lesbo.
Nyt olisi aika uudelle kirkolle, joka ajaisi todella kristinuskon sanomaa saatanasta olevaa iislamia vastaan.
Täytyy sanoa, että ihailen kyllä Räsästä. En tiedä onko toista poliitikkoa, joka olisi saanut yhtä paljon lokaa niskaan. Silti Räsänen ei mielistele ketään ja pysyy kannassaan. Räsäsellä on oikeus mielipiteeseensä siinä missä muillakin. "Suvaitsevaisten" vain tuntuu olevan kovin vaikea tätä asiaa sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Krooh pyyh. Ihanan avarakatseisia olette, ihan kuin jeesus❤️
Rakasta ihmistä, vihaa syntiä.
Hyvä että alkaa tämäkin selvitä. Erosin kirkosta muutama vuosi sitten, mutta olisin kuitenkin liittynyt takaisin. Odotin ratkaisua tähän homokysymykseen. Nyt ei tarvitse enää liittyä kirkkoon takaisin.
Luuk. 17:26
Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
24 Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
25 Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
31 Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin.
32 Muistakaa Lootin vaimoa!
33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.
34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."
37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?" Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat".
1. Piet. 3:20
jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
2. Piet. 2:5
Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Suomen virallinen evlutkirkko voisi jo tulla ulos kaapistaan, riisua ristit kirkoistaan ja jättää jeesukset ynnä muut puheistaan.
Sateenkaarisymboli vain kirkon katolle ja saarnojen tilalle Palefacen yhteiskuntaräppiä.
Raamatun tilalle vain ytimekäs slogan "Kaikki käy!".
Tämä kehitys tullaan näkemään vielä vapaissa suunnissakin. Siellä tosin tällä hetkellä taitaa akuutimpana ongelmana olla kaikenlaiset oudot "uuskarismaattiset" suuntaukset. Todella pitää tutkia tarkkaan saarnaajien taustat sillä kaikenlaista eksyttäjää on liikkeellä.
Mutta toisaalta, jos on Raamattua lukenut, ei mikään tästä yllätä. Lopun aikoja kohti mennään ja nyt olisi tärkeä pysyä siinä Raamatun totuudessa eikä lähteä näihin eksytyksiin mukaan.
Aiheeseen liittyen: David Wilkerson kirjoitti v.1974 ilmestyneessä Näky-kirjassaan tulossa olevasta homoseksuaalisuuden tulvasta. Kun mietitte 70-lukua niin tuollainen väitehän on ollut ihan absurdi siihen aikaan. Nyt kun seuraa maailman menoa niin en tiedä olisiko parempaa sanaa kuin tulva kuvaamaan tätä mitä tällä hetkellä todistamme.
Uskonnollinen ja poliittinen kiihkoilu kumpuaa passiivisesta aivokuoresta.
Se on se kohta aivoja, jossa normaalilla ihmisellä tapahtuu looginen ajattelu.
Kiihkoilijoiden takia uskonnot pitäisi poistaa julkisesta elämästä ja uskonnoilla politikointi lopettaa. Uskonnon varjolla tapahtuva syrjintä on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollinen ja poliittinen kiihkoilu kumpuaa passiivisesta aivokuoresta.
Se on se kohta aivoja, jossa normaalilla ihmisellä tapahtuu looginen ajattelu.
Kiihkoilijoiden takia uskonnot pitäisi poistaa julkisesta elämästä ja uskonnoilla politikointi lopettaa. Uskonnon varjolla tapahtuva syrjintä on rikos.
...sanoo liberaali kiihkoilija, joka näkee ratkaisuna kieltää kaikki eriävät mielipiteet. Sepäs vasta liberaalia.
Vierailija kirjoitti:
Suomen virallinen evlutkirkko voisi jo tulla ulos kaapistaan, riisua ristit kirkoistaan ja jättää jeesukset ynnä muut puheistaan.
Sateenkaarisymboli vain kirkon katolle ja saarnojen tilalle Palefacen yhteiskuntaräppiä.
Raamatun tilalle vain ytimekäs slogan "Kaikki käy!".
Niin, tai "Kaikki käy, paitsi Jeesus."
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Paitsi ei taida Suomen ev. lut. piispoilla edes tuota puolustusta että olisivat Jeesuksen nimessä profetoineet ja ajaneet ulos riivaaja.
Mitä he ovat tehneet? Nostaneet suurta palkkaa ja viis veisanneet kun kirkko menee kiville niin että rytisee.