18-vuotiaan kotiintuloajat
Poikamme täytti vähän aikaa sitten 18 ja nyt meillä on ollut kotona vääntöä pojan kotiintuloajoista. Kun poika oli 17, hänen kotiintuloaikansa oli viikonloppuisin klo 21 ja arkisin klo 19. No ajattelimme mieheni kanssa, että poika voisi tulla nyt täysi-ikäisenä kotiin klo 23 viikonloppuisin sekä kesälomalla ja arkisin klo 20:30. Jos hän saisi olla pidempään ulkona, niin hän menisi todennäköisemmin baariin, eikä se ole hyvä juttu. Poikamme ei kuitenkaan tykännyt meidän ideasta, vaan alkoi vänkäämään vastaan. Väitti olevansa aikuinen ja että hän saa tulla ja mennä miten haluaa. Todellisuudessa 18-vuotias on vielä teini, eikä teinien kuuluisi hillua tuolla pihalla keskellä yötä.
No poikamme lähti eilen kavereidensa kanssa ulos, mutta hän ei tullut kotiin klo. 23, hän ei vastannut puhelimeen, emme tienneet missä hän on. Lähdimme etsimään häntä autolla joka paikasta, mutta emme löytäneet häntä. Klo 5 aamulla hän tulee kotiin todella humalassa. Olin aivan järkyttynyt, pojasta on tullut aivan holtiton. Osaatteko auttaa minua, miten saan hänet tottelemaan meitä?
Kommentit (27)
Niin kauan kuin hän asuu teillä, hän noudattaa teidän sääntöjänne. Jos hän ei halua noudattaa sääntöjänne, muuttakoon omilleen, eläköön miten tahtoo ja rahoittakoon elämänsä itse.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin hän asuu teillä, hän noudattaa teidän sääntöjänne. Jos hän ei halua noudattaa sääntöjänne, muuttakoon omilleen, eläköön miten tahtoo ja rahoittakoon elämänsä itse.
No kyllä ap on vähän outo tapaus. Minun 16v tyttäreni saa olla klo 12 yöllä pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki vanhemmat eivät ole tuollaisia ylihuolehtivia kiristäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös samaa mieltä, toisaalta en halua että hän muuttaa pois kotoa, hän on vielä niin nuori, ettei hän pärjäisi.
-ap
Kyllä teidän olisi nyt jo korkea aika ruveta puhumaan pojalle kukkasista ja mehiläisistä, kun on kesäkin.
Muuten voi käydä hassusti, jos vaikka jokin orvokki hyökkää hänen kimppuunsa valoisilla kesäyön retkillä.
Nyt hei oikeasti jotain tasoa näihin provoihin! Kesäloma-aikaan tarvitaan laadukkaampaa viihdettä, ja luulisi myös provoilijoilla olevan hyvin aikaa juttujen kehittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Nyt hei oikeasti jotain tasoa näihin provoihin! Kesäloma-aikaan tarvitaan laadukkaampaa viihdettä, ja luulisi myös provoilijoilla olevan hyvin aikaa juttujen kehittelyyn.
Tämä ei ole mikään provo. Olen todella ongelmissa tuon pojan kanssa ja tarvitsen apua.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään provo. Olen todella ongelmissa tuon pojan kanssa ja tarvitsen apua.
-ap
Eiköhän ne ongelmat kohta häviä, kun poikasi muuttaa omilleen. Tuskin jaksaa katsella tuollaista äitiä kovinkaan kauaa.
Meidän taloudessa aikuisilla ei ole kotiintuloaikoja. On vain velvollisuus ilmoittaa etukäteen, milloin on tulossa kotiin jos menee yli kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apEiköhän ne ongelmat kohta häviä, kun poikasi muuttaa omilleen. Tuskin jaksaa katsella tuollaista äitiä kovinkaan kauaa.
Toisaalta, on varmaan kasvanut sellaiseksi tossukaksi että jääminen mamman helmoihin loppuiäksi on ihan todennäköistä myös.
Tee pojasta lasu. Sossutt nauraa sulle päin naamaa niin ehkä silloin tajuat missä mennään.
Moni 16v asuu jo omillaan. Hanki koira, niin sulla on joku käskytettävä.
Mitä ihmettä ?! Kyseessä siis 18 v poika eikä 14 v tyttö! Poikahan on jo täysi-ikäinen eikä todellakaan tarvitse mitään kotiintulo aikoja. Tai jos sellaiset on, ei varmasti noudata niitä enää. Baarithan ne vetää heti noita kersoja kun täysi-ikäisyys koittaa. Niin sitä on itekin aikoinaan tehnyt ja mennyt tuolla tukka putkella, hengissä on selvitty ja ihan ok ihmisiksi kasvettu :) Muistelkaa vaan omaa nuoruuttanne. Sehän kuuluu nuoruuteen, kaljottelut sun muut. Ei sille mitään voi. Pitää vaan toivoo että penskat säilyy hengissä!
Kunhan itse kustantaa rilluttelunsa ja muut kulunsa, niin mikä ettei?
Olisiko aika jo katkaista napanuora?