Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitotyön huonot palkat on vain myytti

Vierailija
17.06.2019 |

Monesti täällä saa lukea kuinka hoitotyössä olevat naiset valittaa huonosta palkasta. Kuitenkin kun lähtee vertailemaan sitä muihin ammatteihin joissa vaatimus on ammatillinen perustutkinto niin se on täysin linjassa koulutukseen nähden, joissain ammateissa tienaa paremmin ja joissain huonommin. Esim poliisien palkka on lähes sama kuin lähärin sillä erolla että poliisit käy ammattikorkean kovilla sisäänpääsyvaatimuksilla. Palomiehet tienaa taas huonommin kuin hoitajat, jopa farmaseuteilla on vain muutaman satasen korkeampi peruspalkka ja koulutus on yliopisto.

Tietenkin palkkaa voisi aina korottaa mutta tällä hetkellä se on täysin linjassa suhteessa muihin eikä ole mitenkään huono.

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt tähän hoitajien ruikutukseen. Heillä on hyvä palkka koulutuksen tasoon verrattuna. Mielestäni myös vuorolisät tulee laskea palkkaan. Itse tekisin kokoajan sunnuntai ja pyhätöitä, jos se olisi mahdollista.

Huomaa kyllä, että et vuorotyötä tee. Vuorolisät ovat korvausta kuluttavista työajoista, jotka vaikeuttavat sosiaalista elämää, vapaa-ajan suunnittelua ja harrastamista. Osalle epäsäännöllinen vuorotyö myös aiheuttaa terveyshaittoja. Ne eivät ole mitään bonuksia, joita jokainen hoitaja automaattisesti saisi peruspalkan päälle. Paljon hoitajia tekee myös päivätöitä alle 2500e palkalla eikä heitä lämmitä mikään kuvitteellinen 3000e mediaani.

Vierailija
202/204 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt tähän hoitajien ruikutukseen. Heillä on hyvä palkka koulutuksen tasoon verrattuna. Mielestäni myös vuorolisät tulee laskea palkkaan. Itse tekisin kokoajan sunnuntai ja pyhätöitä, jos se olisi mahdollista.

Huomaa kyllä, että et vuorotyötä tee. Vuorolisät ovat korvausta kuluttavista työajoista, jotka vaikeuttavat sosiaalista elämää, vapaa-ajan suunnittelua ja harrastamista. Osalle epäsäännöllinen vuorotyö myös aiheuttaa terveyshaittoja. Ne eivät ole mitään bonuksia, joita jokainen hoitaja automaattisesti saisi peruspalkan päälle. Paljon hoitajia tekee myös päivätöitä alle 2500e palkalla eikä heitä lämmitä mikään kuvitteellinen 3000e mediaani.

Voi, olen kyllä tehnyt vuorotyötä, mutta nykyisessä työssäni se ei ole mahdollista. Mielelläni työskentelisin myös sunnuntaisin ja juhlapyhinä pyhätyökorvauksella, mutta se ei nykyisessä työssäni ole edes mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, olen kyllä tehnyt vuorotyötä, mutta nykyisessä työssäni se ei ole mahdollista. Mielelläni työskentelisin myös sunnuntaisin ja juhlapyhinä pyhätyökorvauksella, mutta se ei nykyisessä työssäni ole edes mahdollista.

Tässäkin huomaa työntekijöissä suuria eroja. Ne ketkä on oikeasti huonolla palkalla rukoilee ylitöitä ja mielellään viikonloppuisin.

Vierailija
204/204 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan palkat ovat HYVÄT niiden töihinsä nähden...KUN VAAN ISTUVAT EIVÄKÄ HOIDA IHMISIÄ SE ON TOSI ASIA YMPÄRI SUOMEA..EI PALKKOJA LISÄÄ ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme