Harmaaseksuaalisuus / Greysexuality
Sattuisiko täällä olemaan ketään tällä janalla olevaa?
Olen vuosia miettinyt mikä minussa on vialla. Mutta nyt kun luin tästä, ehkä löysin itseäni kuvaavan sanan. Olen siis koko elämäni aikana tuntenut jonkinlaista vetoa kolmeen mieheen, kenenkään kanssa en ole edennyt suhteeseen/sänkyyn. Haaveilen suhteesta, jossa pidetään kädestä, halaillaan ja nukutaan vierekkäin. Ja tietenkin jaetaan koko elämä. Mutta ei seksin osalta sen enempää. En kuitenkaan ole aseksuaali, sillä voin tuntea jotain, enkä kai demiseksuaali, sillä en ollut suhteessa/muodostanut emotionaalista yhteyttä noiden miesten kanssa. 99,999999% ihmisistä kuitenkin on täysin yhdentekeviä tässä mielessä. Onko tämä siis harmaaseksuaalisuutta?
Kommentit (6)
Sovitaanko ettei sinussa ole mitään vikaa.
Saat olla mikä haluat, se ettet keksi sanaa sille ei ole sama asia kuin että olisit viallinen.
Kuulostaisi siltä että olet aseksuaali, muttet aromanttinen. Seksuaalinen ja romanttinen suhde eivät välttämättä kulje käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi siltä että olet aseksuaali, muttet aromanttinen. Seksuaalinen ja romanttinen suhde eivät välttämättä kulje käsi kädessä.
Hmm, totta. Mutta en kai ole aseksuaali sillä olen tuntenut vetoa toiseen ihmiseen? Harmaasta sanotaan että voi tuntea tai olla tuntematta, mutta yleensä ei. Se tuntuisi kuvaavan minua.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko ettei sinussa ole mitään vikaa.
Saat olla mikä haluat, se ettet keksi sanaa sille ei ole sama asia kuin että olisit viallinen.
Toki, enkä enää ajattelekaan olevani viallinen. Mutta sanan löytäminen helpottaa, koska se tarkoittaa etten ole ainoa.
Oon ite bluesexuaali.