Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö mökille jossa ei ole sähköä ja juomavesi tuotava mukana?

Vierailija
16.06.2019 |

En oo vielä kysyny mitä se vuokra olisi juhannukselta vai onko vain viikkovuokrausta.
Siellä on lämmitysuuni.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, en edes täysillä mukavuuksilla varustellulle mökille koska mökkeily ei ole minun juttuni. Suuntaan taas kesälomallani välimeren rannalle.

Vierailija
102/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen monta kertaa vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni lähellä on lähde. Vettä siis voi hakea.

Ja lämmitys sillä uunilla sekä ruoanlaitto.

Maalaisena yllä pystyisin.

Minkä yllä pystyisit 🤣

Kuule, lähes jokainen osaa valmistaa ruokaa, kantaa vettä ämpärissä ja sytyttää tulet uuniin. Nuo eivät liity "maalaisuuteen" vaan ovat kansalaisen perustaitoja.

En lähtisi kiusaamaan itseäni moiseen alkeellisuuteen. Suurin ongelma on ruuan säilyminen luvatussa helteessä.

Vierailija
104/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisin mennä jos muuten hyvät/toimivat puitteet.

Vierailija
105/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olen sellaisella mökillä. Kaivovesi käy kyllä peseytymiseen, mutta juoda sitä ei pitämän. Yleisvalaistus toimii kaasulla, samoin jääkaappi sekä hella. Lisäksi on puuhella ja pönttöuuni. Näillä pärjää hienosti - kaiken lisäksi mökki on kuivalla maalla.

Vierailija
106/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, pahin painajainen.

Vierailija
107/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei olisi minulle mitään lomaa.

Kummasti vaan edes se sähkö helpottaa elämää kun on esim. jääkaappi ja hella ym.  Alkeellisella mökillä oli myös hyvä sauna ja meren rannalla. Juoma/ruokavesi piti tuoda mukana. Saunassa sade- ja merivettä.

Vierailija
108/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin olen sellaisella mökillä. Kaivovesi käy kyllä peseytymiseen, mutta juoda sitä ei pitämän. Yleisvalaistus toimii kaasulla, samoin jääkaappi sekä hella. Lisäksi on puuhella ja pönttöuuni. Näillä pärjää hienosti - kaiken lisäksi mökki on kuivalla maalla.

Kuivalla maalla! En keksi kyllä mitään ankeampaa kuin viettää vapaa-aikaa kehitysmaaoloissa jossain metsän keskellä kuivalla maalla.

Vierailija
109/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei kykene elämään alkeellisissa oloissa, ei tule selviämään kovin pitkään esimerkiksi pahan aurinkomyrskyn kohdatessa, koska sähköjen myötä menee myös vesi ja vedenpuhdistus, polttoainetta ei saa, lämmitys ei pelaa, jääkaapit ja pakastimet lakkaavat toimimasta, valot eivät toimi ja mihinkään ei voi soittaa, eikä tietenkään voi mennä AV:lta kysymään mitä tehdä, kun ei ole koskaan opetellut. Olen kiitollinen vanhemmilleni, jotka ovat minua käyttäneet pienestä pitäen mökeillä, joihin ei tule mitään nykyajan mukavuuksia. Osaan paikoista ei tullut kuin puhelinverkko, että voi soittaa ja se siitä. Yhteen paikkaan ei tullut edes sitä. Paljon on tullut selviytymistaitoja opittua ihan vain tuollaisella askeettisella elämäntavalla, vaikkakin on jäänyt kokonaiselämään verrattuna vähäiseksi. Mutta en menisi mökille, jossa ei olisi minkäänlaista vesistöä/kaivoa/lähdettä lähellä tai voisin mennä korkeintaan päiväksi. Se olisi kriisin aikaan täysin asumiskelvoton asunto, koska ihminen ei yksinkertaisesti selviä ilman vettä.

Se, ettei halua viettää tuollaisissa oloissa aikaa vapaaehtoisesti, ei missään tapauksessa tarkoita, etteikö niissä selviäisi silloin kun on pakko.

Vierailija
110/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin. Kuulostaa, että nykyään suurella osalla mökkeily tarkoittaa täysvarusteista kakkoskämppää. Mitä alkeellisempi, sen mukavempi. Pää pääsee arjesta täysin irti, kun saa kalastaa/metsästää syötävänsä, tehdä muuta kun roikkua netissä, kantaa ja lämmittää veden jos haluaa pesulle.

Samaa mieltä!

Nytkin olen 9kk lapsen kanssa lomaillut sähköttömällä ja vedettömällä mökillä 2vko, ja hienosti pärjätään!

T.N33

Jep. asennekysymys. Lastenkin kanssa pärjää kun tahtoo.

Vierailija
111/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kermaperseitä. Vietin kaikki lapsuuden ja nuoruuden kesät, yli parikymppiseks, mökillä jossa ei ollut sähköä eikä juoksevaa vettä. Aivan loistavaa.

Vierailija
112/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
113/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt pitää olla

Vierailija
114/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä, pahin painajainen.

Pahin painajainen mulle on istua kerrostalossa koko kesä.

Ei pihaa, ei puutarhaa.

Kun menet ulos, kaikki on julkista tilaa.

Edessä asfalttinen parkkipaikka autojen melu sekä vieraat ihmiset.

Vierailija
115/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä ettei. Asun sellaisessa ympäri vuoden.

Käyt kerran viikossa saunassa. Voin vain kuvitella miten likainen olet🤧

Niinhän sä kuvittelet. Peseydyn kyllä ihan joka päivä, tarpeen vaatiessa kahdesti päivässä. Ei ole pakko saunoa joka päivä. Voi esim lämmittää vain vesipadan. Kun illalla sen lämmittää, peseytyy ja lopuksi laittaa vielä padan täyteen ja tulet alle, on vielä aamullakin lämmintä pesuvettä.

Mulla on tässä tällainen yhden naisen omavaraistalous ja työ sen verran sottaista, että kyllä sitä pitää joka päivä itsensä pestä ja aina jos on lähdössä ihmistenilmoille.

Vierailija
116/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole edes kaivoa? Aika outoa jos ei ole.

Kuinka niin outoa? ei todellakaan joka tontille kaivoa kaiveta. Meille ei tarvitse tuoda vettä muualta, eikä meillä ole kaivoa, silti raikasta hanavettä riittää!

Vierailija
117/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuottaisia ongelmia.

Vierailija
118/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä kuvittelet. Peseydyn kyllä ihan joka päivä, tarpeen vaatiessa kahdesti päivässä. Ei ole pakko saunoa joka päivä. Voi esim lämmittää vain vesipadan. Kun illalla sen lämmittää, peseytyy ja lopuksi laittaa vielä padan täyteen ja tulet alle, on vielä aamullakin lämmintä pesuvettä.

Mulla on tässä tällainen yhden naisen omavaraistalous ja työ sen verran sottaista, että kyllä sitä pitää joka päivä itsensä pestä ja aina jos on lähdössä ihmistenilmoille.

Missä peset pyykkisi? Talvella puita menee tolkuttomasti veden lämmitykseen. Sitä paitsi saunaneteinen missä pata varmaan sijaitsee om jääkylmä eikä vesi pysy talvella lämpimänä. Missä säilytät kesällä pilaantuvat elintarvikkeet?

Vierailija
119/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen joka viikonloppu. Ihanaa.

Vierailija
120/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä peset pyykkisi? Talvella puita menee tolkuttomasti veden lämmitykseen. Sitä paitsi saunaneteinen missä pata varmaan sijaitsee om jääkylmä eikä vesi pysy talvella lämpimänä. Missä säilytät kesällä pilaantuvat elintarvikkeet?

Pyykkikoneessa lampolassa, siellä on sähkö ja vesi. Pata on kyllä ihan siellä löylyhuoneessa kiukaan vieressä, ei missään eteisessä. Kesällä elintarvikkeet on syvässä sadevesikaivossa tiiviissä laatikossa, tai lampolan pienessä jääkaapissa.