Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö mökille jossa ei ole sähköä ja juomavesi tuotava mukana?

Vierailija
16.06.2019 |

En oo vielä kysyny mitä se vuokra olisi juhannukselta vai onko vain viikkovuokrausta.
Siellä on lämmitysuuni.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen yhä, juhannukseksi. Sähköä tosin aurinkopaneeleilla. Liikkuminen on käynyt sairauden myötä vaivalloiseksi, menen silti. Juhannuspäivän aamuöisessä usvassa muistan jälleen miksi. Ehkä viimeistä kertaa.

Vierailija
62/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä joskus jos tuo ilmoitus tulee vastaan.

Otettava selville myös meneekö linkat läheltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollainen mökki. Ruoka- ja juomavesi haetaan autolla kauppareissujen yhteydessä. Saunassa peseydytään ja järvessä uidaan. Aggregaatti on, jolla saa sähköä hieman, mutta ei mitenkään tolkuttomasti. Kaasuliesi ja kaasujääkaappi. Paikka on aivan ihana. Hyttyset on se asia, jonka takia mietin lähdenkö juhannukseksi mökille vai olenko kaupungissa. Hyttysten takia olen mökillä paljon sisällä. Inhoan hyttysiä niin paljon.

Vierailija
64/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte kyllä semmosia hienohelmoja että...

So? Ei mökkeilyn tarvitse olla alkeellista ja epämukavaa.

Vierailija
65/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menisin ja olen mennyt ennenkin. Muutaman päivän kerrallaan oikein ihanaa, ainoa mitä karsastan on paarmat p*skahuussissa, ykköshädän takia en huussiin astele.

Vierailija
66/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuommoinen mökki, tosin aurinkopaneelit on joten valoa saa sisään ja kännykät ladattua. Juomavesi tuodaan mukana kotoa, kaivoa ei ole. Järvi on joten pesuvedestä ei tule pulaa. Kaasujääkaappi ja kaasuliesi löytyy.

Hyvin viihdytään.

Vierailija
67/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisin. Mitä ihmeen prinsessoja täällä oikein palstailee? :O

Vierailija
68/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Meidän mökillä ei ole sähköä, mutta valoa saadaan ledeillä ja ruokaa kaasulla. Veden vieminen mukana ei ole ongelma. Mua ei haittaa, koska lapsuuteni rakkaassa saarimökissä oli samoin. Molemmat mökit kuitenkin muuten kivoja ja paikat kauniita.

Vierailija
69/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja olen mennytkin. Yleensä näissä on kaivo pihassa pesuvettä varten ellei ole järven rannassa, juomavesi sitten kotoa tai lähteestä. Hienointa on juurikin se että on irti kaikesta turhasta hömpästä ja voi keskittyä mökkeilyyn ja rentoutumiseen

Vierailija
70/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIetenkin, se olisi hauskaa. Siinä olisi sitä mökkeilyhenkeä ja palauttavaa vastapainoa arkeen. Toki siellä ei varmastikaan jaksaisi yhtä kauan olla kuin perusmukavuuksilla varustetulla mökillä, mutta viikon nyt varmasti jaksaisi.

Vierailija
71/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen mökki 30 vuotta. Oli siellä sittemmin kyllä aurinkopaneelilla jonkinlaiset sähköt. Lähinnä valaistukseen ja viihteeseen. Menisin toki. Kaasulla keitettiin ja puilla saunottiin.

Vierailija
72/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on valoisia ja patteri tai ladattavia lamppuja on. Vesi kanisterit ei kaupassa paljon maksa jos ei kotoa löydy. Oliko 5 l pänikkä 5 e n. Asenne kysymys. Menisin mutta en ookkaan kermaperse

Vierailija
73/137 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menisin, ihan parasta olla välillä kaukana kaikesta ja kaikista.

Ihana keskittyä vain olemiseen, rentoutumiseen ja mökkipuuhiin. Syödään, uidaan ja saunotaan, luetaan. Kaikki muu on turhaa. N24

Vierailija
74/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin. Olen ollutkin. Ottaisin sen mielenkiintoisena kokemuksena. Sen jälkeen osaa taas hetken arvostaa suihkua, sisävessaa jne.

On tottakai niin että ihmiset haluavat lomaltaan erilaisia kokemuksia. Toiselle lomaa on se ettei tarvitse nähdä vaivaa päivittäisten perusasioiden eteen, toiselle taas se on just se juttu kun vaikka tiskailee astiat saunaneduspenkillä pesuvadissa. Mukavaa että on vaihtoehtoja.

Vierailija
75/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei kykene elämään alkeellisissa oloissa, ei tule selviämään kovin pitkään esimerkiksi pahan aurinkomyrskyn kohdatessa, koska sähköjen myötä menee myös vesi ja vedenpuhdistus, polttoainetta ei saa, lämmitys ei pelaa, jääkaapit ja pakastimet lakkaavat toimimasta, valot eivät toimi ja mihinkään ei voi soittaa, eikä tietenkään voi mennä AV:lta kysymään mitä tehdä, kun ei ole koskaan opetellut. Olen kiitollinen vanhemmilleni, jotka ovat minua käyttäneet pienestä pitäen mökeillä, joihin ei tule mitään nykyajan mukavuuksia. Osaan paikoista ei tullut kuin puhelinverkko, että voi soittaa ja se siitä. Yhteen paikkaan ei tullut edes sitä. Paljon on tullut selviytymistaitoja opittua ihan vain tuollaisella askeettisella elämäntavalla, vaikkakin on jäänyt kokonaiselämään verrattuna vähäiseksi. Mutta en menisi mökille, jossa ei olisi minkäänlaista vesistöä/kaivoa/lähdettä lähellä tai voisin mennä korkeintaan päiväksi. Se olisi kriisin aikaan täysin asumiskelvoton asunto, koska ihminen ei yksinkertaisesti selviä ilman vettä.

Vierailija
76/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jouduin lapsena viettämään kesät tällaisella mökillä. Hrrr, edelleen puistattaa.

Vierailija
77/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökin viehätyshän on juuri se luonnon lähellä olo eikä teknisten vempaiden käyttö.

Mulla ei ole mitään kaipuuta ankeaan 1800-luvun elämään tai lapsuuden lehmihakaan. Jos haluan elää alkeellisesti niin ainahan voin lähteä telttaretkelle metsään.

Samat sanat. Sain tarpeekseni alkeellisista oloista lapsuudenkodissani. Sähköt siellä tosin oli ja vesi tuli kaivosta kantamalla. Minulle mökissä pitää olla kaikki normaalit asunnon mukavuudet, poikkeuksena ehkä joku erämaamökki ilman naapureita vaellusretkellä yöpymiseen.

Vierailija
78/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää jep. Mun lapsuusperheellä on saaressa ollut tuollainen mökki. Eihän me ikinä oltu siellä kuin yksi yö kerrallaan, joskus aniharvoin kaksi eikä niitäkään montaa kertaa kesässä. Enimmäkseen käytiin sunnuntaisin päivän retkiä. Tunnin matka kaikkiaan/suunta. Kaverin kanssa teininä vietettiin siellä kerran muutama yö, mutta kun lähin kauppa oli siellä missä koti, ei järkeä viettää tuon kauemmin. 

Vierailija
79/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi yhtään syytä miksi menisin

Vierailija
80/137 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ettei. Asun sellaisessa ympäri vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme