Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhemmat kassahenkilöt jotain tyydytystä, kun kyselevät henkkareita selvästi aikuiselta?

Vierailija
15.06.2019 |

Ja oikein tarkkaan täytyy sihdata. Tätä olen huoimannut usein. Onko jokin pätemisen tarve, kun ei ole koskaan elämässään päässyt olemaan auktoriteettina missään, niin kassalla sitä on hyvä harrastaa?

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohtalaisen raivostuttavaa kun paperit jää kotiin niin et saa ostaa edes alkoholitonta olutta (alkoholia 0,3%) eikä puolisokaan papereineen saa ostaa sitä vaikka on 34 ja olet itse 31. Vain koska myyjä päätti kysyä papereita ja niitä ei ollut mukana.

Jokseenkin tulee sellainen olo että kyseessä on pieni power trip.

Vierailija
122/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni kertoi piruuttaan kysyvän papereita selvästi 30+ näyttäviltä asiakkailta. Että kyllä tätä tapahtuu, jotain vallankäyttöä Kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni (60 v.) ei myyty Ässä-arpaa, kun olin mukana ostoksilla ja minulla (34 v.) ei ollut henkkareita mukana. Ärsytti niin paljon, etten ole tuon jälkeen laittanut senttiäkään Veikkauksen peleihin.

Vierailija
124/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä päättömiä henkkarikysymisiä on kyllä Suomessa naurettavuuksiin asti. Typeryyden multihuipentuma oli kyllä kerta jolloin kolmekymppiselle  siskolleni ei meinattu myydä alkoholitonta olutta koska mukana olleet henkkarit oli menneet vanhaksi. Siis ei helvetti, äly hoi älä jätä :D 

Vierailija
125/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan loukkaantuisi papereiden kysymisestä?

Ei loukkaannukaan kuin muutama palstan trolli.

Vierailija
126/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.llekin tulee vielä ikävä aikaa jolloin kysyttiin henkkareita.

Sori, mutta ei tunnu kauhean imartelevalta, että on jonkun mielestä mahdollisesti lapsi.

Vierailija
127/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilleni (60 v.) ei myyty Ässä-arpaa, kun olin mukana ostoksilla ja minulla (34 v.) ei ollut henkkareita mukana. Ärsytti niin paljon, etten ole tuon jälkeen laittanut senttiäkään Veikkauksen peleihin.

Niin, onko tällaisessa teidän mielestä, ihmiset, jotain järkeä? Moni on tästä pohdinnasta näköjään ottanut nokkiinsa, mutta kassojen aivojen käyttö voisi olla sallittua. Ap

Vierailija
128/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt mieleni pahoitin 😂 veikkauksen vikako se oli että myyjä kysyi papereita joita pidät kotona jossain yöpöydän laatikossa 😂

Vierailija
129/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa paperien kysely, mut kieltämättä ärsyttää joidenkin myyjien tapa vetää ne oluet tai tupakat kassan läpi, ja vasta sitten kysellä papereita.

Mä teen niin kun tiedän että asiakas on täysi-ikäinen. Ne henkkarit on periaatteessa kysyttävä aina. Ei kettuillaakseen vaan koska seuraavana jonossa saattaa olla tarkastaja, joka raportoi työnantajalle ettei alle 30 vuotiaan näköisestä kysytty papereita. Pomo antaa huomautuksen työtehtävien laiminlyönnistä.

Joten, mä kysyn ne henkkarit niin monta kertaa kun kysyn.

Vierailija
130/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi ollut että se raja olisi vain pysynyt 18v. Minusta ainakin 30 vuotiaita on paljon vaikeampi arvioida, ihmisiä on niin eri näköisiä. Sitten käy näin että joku 40v. Loukkaantuu niin verisesti että lehteen soittaa :D

Vierailija
131/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri naisen, joka oli silminähden onnellinen ja ilahtunut, kun häneltä kysyttiin paperit. Vanhemmat ihmiset eivät erota aina eri ikäisiä ihmisiä yhtä hyvin, kun nuoremmat. Kaikki alkavat näyttää nuorilta, kun itse rypistyy.

Vierailija
132/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun teidän 16-vuotiaalle myydään olutta marketista, niin turha tulla palstalle vinkumaan, kun kassa ei kysynyt papereita ja möi lapselle alkoholia.

Onko sinulla lukutaidossa vai ymmärryksessä vikaa? Tässä pohdittiin sitä, kun selvästi aikuiselta ihmiseltä täytyy niitä henkkareita kysellä ja oikein suureleisesti.

Vierailija
133/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kertoi piruuttaan kysyvän papereita selvästi 30+ näyttäviltä asiakkailta. Että kyllä tätä tapahtuu, jotain vallankäyttöä Kai.

Voi pientä. Ei ole jaksanut kouluttautua, ja sitten kettuillaan muille kaupan kassalla.

Vierailija
134/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut siideriä  kun 10v tyttöni oli mukana. Kysyin myyjältä silmiin katsoen luuleeko  tosissaan että ostan alkoholia KYMMENVUOTIAALLE LAPSELLE, mumisi vain paniikkisen oloisena jotain.  Säännöt on säännöt, mutta sen järjen käyttökin on sallittua!

Vierailija
135/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut siideriä  kun 10v tyttöni oli mukana. Kysyin myyjältä silmiin katsoen luuleeko  tosissaan että ostan alkoholia KYMMENVUOTIAALLE LAPSELLE, mumisi vain paniikkisen oloisena jotain.  Säännöt on säännöt, mutta sen järjen käyttökin on sallittua!

Jotkut voi ostaa

Vierailija
136/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä henkkareiden kysymisestä sulle on? Itseä harmittaa aina kun joku ei kysy, tulee niin vanha olo.

Vierailija
137/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tälläkin palstalla on asialle joskus naureskeltu. Mammat luulee olevansa nuoria kun kysytään papereita, vaikka tehdään ihan huvin vuoksi ja saadaan näin salanappia painaa niin kuin nappia ei voisi painaa kysymättä. Kuinka juuri todennäköisyys on, että joku alkaa tutkia kameroita ja mitä on myyty ja mihin aikaan ja onko jotain nyt tapahtunut. Ei kait ne esimiehet ja pomotkaan kaupoissa voi olla niin dillejä jos kassa sanoo ettei ole tullut tiettyä määrään tilanteita joissa kysymiselle olisi ollut selkeästi tarvetta. Minun mutua, mutta luulisi, että eri viikonpäivinä ja kuukausina alkoholin menekissä on paljon eroja. Ostetaanko kaljaa yhtä paljon tiistaina tammikuussa kuin kesällä perjantaisin.

Vierailija
138/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 29-vuotias, ostin paketillisen energiajuomia. Kysyivät henkkarit. Näytin mitään sanomatta.

Olin kyllä mielessäni että mitä ihmettä ?!

Only in Finland.

Vierailija
139/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi pelkään, että joudun joskus kassahommiin. Henkkareiden näyttäminen tuntuu olevan niin iso homma joillekin. Itse olen sen verran epävarma, että mielummin kysyisin varmuuden vuoksi kun en kysyisi. 

Pelasin jotakin ikäpeliä ja siinä meni suurin osa väärin. 

Ostan itse aika vähän alkoholia sun muita k18 tuotteita, että ehkä siksi henkkareiden näyttäminen ei ole niin ongelmallista. Näytän niitä jo ennen kuin kassahenkilö kysyy. 

Vierailija
140/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tällaisesta henkkareiden aikuiselta kyselystä lähinnä mieleen, että haluavat udella vain henkilön nimen yms. tietoja jotta voivat stalkata FB:ssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi