Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhemmat kassahenkilöt jotain tyydytystä, kun kyselevät henkkareita selvästi aikuiselta?

Vierailija
15.06.2019 |

Ja oikein tarkkaan täytyy sihdata. Tätä olen huoimannut usein. Onko jokin pätemisen tarve, kun ei ole koskaan elämässään päässyt olemaan auktoriteettina missään, niin kassalla sitä on hyvä harrastaa?

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme. Housut vaahdossa kysellään ja vapisevin vartaloin hoiputaan tauolle.

Vierailija
2/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohjeistus on se, että alle 30v näköisiltä kysytään, niin silloin kysytään.

Työnantaja seuraa sitä taajuutta, jos et kysy riittävän usein, niin varoitus tulee että heilahtaa.

Näin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ap:n kaltaisia yksinkertaisia yksilöitä olla olemassa? 

Vierailija
4/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttynyt kassa-akka kirjoitti:

Työnantaja seuraa sitä taajuutta, jos et kysy riittävän usein, niin varoitus tulee että heilahtaa.

Näin meillä.

Kenen mielestä alle 30-vuotiaan näköisiltä? Sinun vai esimiehesi? Jos se on sinun mielestäsi näyttänyt yli 30-vuotiaalta, niin tuleeko silloinkin varoitus?

Vierailija
5/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis vaan kiva, jos kysyttäisi. Kerran on tosin tämä vuonna kysytty. Mietin miltä tuntuis, jos kaljat jäis kassalle 39-vuotiaana. :D

Vierailija
6/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa 40vuotiaana miehenä kun on kaksi kertaa kysytty tänä vuonna :D Ja siis olen todella isokokoinen läski enkä justin bieberin näköinen. Kai sitten parran ajaminen nuorentaa.

Vierailija
7/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 29-vuotias, ostin paketillisen energiajuomia. Kysyivät henkkarit. Näytin mitään sanomatta.

Olin kyllä mielessäni että mitä ihmettä ?!

Vierailija
8/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olen yksinkertainen jos pohdin asioita?

Vierailija
9/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan loukkaantuisi papereiden kysymisestä?

Vierailija
10/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Älä aliarvioi ihmisten typeryyttä!

Vierailija
11/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vielä suht normaali verrattuna siihen, millaisia tyyppejä asiakaspalvelutyössä saattaa kohdata.

Vierailija
12/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttynyt kassa-akka kirjoitti:

Näin meillä.

Höpsistä! Vain kommarit noudattavat tiukasti sääntöjä vaikka säännöt olisivat kuinka typeriä. Kannattaa käyttää sitä maailaisjärkeä ja soveltaa. On typerää kysellä henkkareita täysi-ikäisiltä yli 18 v täyttäneiltä tuollaisella säännöllä " jos henkilö näyttää alle 30 v, kysy aina henkkarit". Asiakaskunnasta suuri osa on alle 30 vuotiaita, joten saat olla jatkuvasti kyselemässä typeriä. 

Vierailija
13/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.llekin tulee vielä ikävä aikaa jolloin kysyttiin henkkareita.

Vierailija
14/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää ne parikymppiset tytöt, jotka happamana vaatii papereita. Voisi edes nätisti pyytää, eikä tiuskia. Ja eikö ne muka huomaa, että olen niitä jonkun 10-15 vuotta vanhempi? Itseäni reilusti vanhemmilta vielä ymmärrän haksahdukset iän arvioinnissa, mutta minä en ole alle 30 v enkä näytä sellaiselta.

Vierailija
15/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtään ne myyjät vain tekevät. Ihmisen ikää on tosi vaikea arvioida. Multakin kysytään aina yhtä saunakaljaa ostaessa paperit, vaikka olen jo yli kolmekymppinen. Tiedän että se johtuu siitä, että olen lyhyt ja melko babyface ilman meikkiä. En todellakaan loukkaannu tai ajattele että papereiden kysyminen olisi kassamyyjän vallankäyttöä. Ottaisit sinäkin vähän rennommin.

Vierailija
16/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ala haluaa epätoivoisesti viinit kauppoihin ja osoittavat vastuullisuutensa kysymällä paperit selkeästi yli-ikäisiltä.

Kaupassa ollaan tosi tarkkoja tuosta ja jos jättää kysymättä, tulee satikutia. Eikä todellakaan saa myydä, vaikka asiakas näyttäisi vähintään 25-vuotiaalta, mutta ei vaan ole esittää papereita.

Mistään laista ei siis ole kyse ja Alkossa alempi ikäraja, koska he saavat jo myydä viiniä ja väkeviäkin.

Vierailija
17/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan loukkaantuisi papereiden kysymisestä?

Rouva juuri sai erittäin ilkeän vastauksen asiakkaalta, jolta kysyi paperit.

Vierailija
18/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että saavat. Minulle kerran tällainen elämäänsä kyrpiintynyt kassamamma huusi että "tämä ajokortti menee sitten vanhaksi parin kuukauden päästä, sen jälkeen en enää myy sinulle!!" Olin ihan hämmästynyt, miksi minä nyt vanhoilla papereilla menisinkään mitään ostamaan.

Vierailija
19/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa he mitään kicksejä tuosta kyselystä saavat, tekevät vaan työtään ohjeiden mukaisesti.

Vanhemmiten näkökyky alkaa heikentyä, joten pienellä printattu teksti luultavasti aiheuttaa kuvailemasi sihtaamisen.

Vierailija
20/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaupoissa seurataan kuka kysyy ja kuinka monelta?

Jos kassalla ei käy yhtään alle 30v näköistä niin sittenkö on pakko kysellä vaikka 70 vuotiaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä