Saako vanhemmat kassahenkilöt jotain tyydytystä, kun kyselevät henkkareita selvästi aikuiselta?
Ja oikein tarkkaan täytyy sihdata. Tätä olen huoimannut usein. Onko jokin pätemisen tarve, kun ei ole koskaan elämässään päässyt olemaan auktoriteettina missään, niin kassalla sitä on hyvä harrastaa?
Kommentit (222)
Olen erakoitunut kaikesta. Nyt varmasti en mene enä kauppaan koska ei siellä ole ruokakaan minulle.
Ei suomessa tiedetä mitään ruoasta joten teidän on turha edes selittää minulle mitä ruoka on ja miten se menee!
Vierailija kirjoitti:
Joo valtavaa nautintoa saan. Ei ole miehelle illalla enää käyttöä jos olen saanut päivän kysellä papereita naama väärin päin olevilta asiakkailta, aah.
Kun itse on vanhempi, kaikki näyttävät nuorilta. Iän tarkistamista seurataan. Pitää olla tietty prosentti tarkistuksia. Eaimiea seuraa ja karu palaute tulee, jos prosentit jää vajaaksi. Jos jää koeostajalle kiinni, varoitus. Jos toinen varoitus, jopa työsuhteen päättyminen. Alaikäiselle myymisestä sakot myyjälle jne.
Mene itkemään vaikka lainsäätäjille äläkä meille, jotka teemme työtämme. Kiksejä siitä ei saa, mutta voi tulla turpaan jos jättää tekemättä. Comprendo?
Kuvittele jos sinua sensoroitaisiin nyt idíóótilla kommentilla päätteeksi.
Veikkaan että tämä kommentti jää seuraavaan kiviaikaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Olen erakoitunut kaikesta. Nyt varmasti en mene enä kauppaan koska ei siellä ole ruokakaan minulle.
Ei suomessa tiedetä mitään ruoasta joten teidän on turha edes selittää minulle mitä ruoka on ja miten se menee!
Häh?
Ässäläinen kirjoitti:
Meillä on tavoite/velvoite että 90% alle 30-vuotiaista on kysytty paperit. Jos ei ole niin kysellään missä vika. Jos jättää kysymättä, voi tulla pahimmassa tapauksessa potkut.
Ei siitä potkuja tule mitenkään, varoituskäytännön kautta edetään.
Mutta meilläkin myös tuo velvoite ja kaikki merkataan kassaan. Pomo niitä sitten katselee ja kommentoi.
Olen huomannut, että pahimmat henkkareista välittäjät ovat juuri 8 vuotta täyttäneet. Näytänkö muka alaikäiseltä? Joo.
Vierailija kirjoitti:
Joo valtavaa nautintoa saan. Ei ole miehelle illalla enää käyttöä jos olen saanut päivän kysellä papereita naama väärin päin olevilta asiakkailta, aah.
Kun itse on vanhempi, kaikki näyttävät nuorilta. Iän tarkistamista seurataan. Pitää olla tietty prosentti tarkistuksia. Eaimiea seuraa ja karu palaute tulee, jos prosentit jää vajaaksi. Jos jää koeostajalle kiinni, varoitus. Jos toinen varoitus, jopa työsuhteen päättyminen. Alaikäiselle myymisestä sakot myyjälle jne.
Mene itkemään vaikka lainsäätäjille äläkä meille, jotka teemme työtämme. Kiksejä siitä ei saa, mutta voi tulla turpaan jos jättää tekemättä. Comprendo?
blaa...blaa...blaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa tiedetä mitään ruoasta joten teidän on turha edes selittää minulle mitä ruoka on ja miten se menee!Häh?
Narsisti. Mene oman perheen pariin apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan loukkaantuisi papereiden kysymisestä?
No minulla on jäänyt juomat Alkoon papereiden puuttumisen takia 43-vuotiaana. En tosiaan kokenut asiaa yhtään hauskana tai imartelevana tms. Myyjääkin tuntui hieman nolottavan, kun kuitenkin olen ihan selkeästi aikuinen mutta tietenkään hän ei sitten voinut kysymystään enää perua kun kerran oli sen jostain ihmeen syystä tullut kysyneeksi eikä minulla ollutkaan papereita. Aika iso lasti juhlajuomia jäi sitten kassalle ja minulle koitui huomattava ylimääräinen vaiva.
Minulla ei ole mitään tarvetta näyttää nuoremmalta kuin olen, koska 43 on mielestäni täysin hyvä ikä, paljon parempi kuin esimerkiksi 18 tai 20.
Ja loukkaannuit kassalle? Minullekin on jäänyt juomat monta kertaa sekä kaupan että alkon kassalle. Olen ratkaissut ongelman sillä, että kannan papereitani mukana, en sillä että pahoitan mieleni kassan inhimillisestä erehdyksestä.
T. 41-vuotias
Suomessa ei tunneta kunnioitusta.
Suomi on jo kerran menettänyt luottamukseni. Annan luottamukseni vain ja ainoastaan finlandialle.
Vierailija kirjoitti:
Ässäläinen kirjoitti:
Meillä on tavoite/velvoite että 90% alle 30-vuotiaista on kysytty paperit. Jos ei ole niin kysellään missä vika. Jos jättää kysymättä, voi tulla pahimmassa tapauksessa potkut.
Ei siitä potkuja tule mitenkään, varoituskäytännön kautta edetään.
Mutta meilläkin myös tuo velvoite ja kaikki merkataan kassaan. Pomo niitä sitten katselee ja kommentoi.Olen huomannut, että pahimmat henkkareista välittäjät ovat juuri 8 vuotta täyttäneet. Näytänkö muka alaikäiseltä? Joo.
Hieno kevennys tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on jäänyt juomat Alkoon papereiden puuttumisen takia 43-vuotiaana. En tosiaan kokenut asiaa yhtään hauskana tai imartelevana tms. Myyjääkin tuntui hieman nolottavan, kun kuitenkin olen ihan selkeästi aikuinen mutta tietenkään hän ei sitten voinut kysymystään enää perua kun kerran oli sen jostain ihmeen syystä tullut kysyneeksi eikä minulla ollutkaan papereita. Aika iso lasti juhlajuomia jäi sitten kassalle ja minulle koitui huomattava ylimääräinen vaiva.
Minulla ei ole mitään tarvetta näyttää nuoremmalta kuin olen, koska 43 on mielestäni täysin hyvä ikä, paljon parempi kuin esimerkiksi 18 tai 20.
Ja loukkaannuit kassalle? Minullekin on jäänyt juomat monta kertaa sekä kaupan että alkon kassalle. Olen ratkaissut ongelman sillä, että kannan papereitani mukana, en sillä että pahoitan mieleni kassan inhimillisestä erehdyksestä.
T. 41-vuotias
Tätä voi vähän verrata siihen kuin Donald Trump oli suomessa 90-luvulla ja kadulla ihmiset mulkoilivat häntä ilkeästi suoraan haveröstä tai jostain saaristosta saatujen kommandaattien johdosta. Tätä kristillistä mystikköä...
Jos juuťàlainen tulee suomeen niin hän saa teinejä ja pillua niiltä niin että he eivät edes muista sitä, tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 41-vuotias
Mee hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Itse 29-vuotias, ostin paketillisen energiajuomia. Kysyivät henkkarit. Näytin mitään sanomatta.
Olin kyllä mielessäni että mitä ihmettä ?!
29-vuotias es jonne.
Vierailija kirjoitti:
Multa joskus myyjä kysynyt, kun jo ostokset on hihnan loppupäässä eli maksua vaille valmis. Sitä ennen huomannut syrjäsilmällä kun myyjä katselee kohti ja miettii, että kysyiskö papereita :D Sit kun se on vetänyt tuotteet läpi kuuluu "Oliko sulla henkkareita näyttää" :D
Nuorilta näkyvät kysyvän ennen ostosten skannausta. Vanhemmilta vasta maksun yhteydessä.
Samaa mietin kun minulta, rupsahtaneelta 42 v akalta kysyttiin paperit ostaessani tupakka-askin.
Sivuava ongelma:
Mikä helewetti siinä niin yleisongelmallista on hankkia se perushenkkari ja pitäytyä niissä 5v välein ja kantaa lompakossa? Se on niin jumalattoman pieni ja kätevä. Ajokortti ja ajokortti, eikö se ikivanha rähjä teillä kulu riekaleiksi jatkuvasti kaivellessa? Jos on ollut vara ajokorttiin ja on vara koslaan ja sen ylläpitoon nykymaailmassa, kai nyt on joku muutama € vuosi varaa säästää uuteen henkkariin 5v välein? Nykyään ei saa edes pankista tunnuksia hakea ilman kynnon henkkareita, joku väitti.
Minä olen n. 500€ sairauspäivärahoilla, ja minäkin sain sen irti, saat kai sinäkin. Jos olisin tiennyt miten sen oikein hoitaa, olisin vieläpä saanut senkin kulun vuosi sitten Kelasta pois ...
Epäbyrokraattisin hoitaa, kun vanha vielä voimassa. Jos se menee liian vanhaksi, pitää käydä poliisilla.
Äidit ja isät katsokaa että nuorellanne on henkkarit. Älkää päästäkö maailmalle ilman sitä. Opettakaa siihen että ne on oltava.
Se mikä on tyhmä juttu on ettei ole yksinkertaisesti vain Kelan sairausvakuutuskortin ja henkkarin yhdistelmää. Miksei tuotakin systeemiä keksitä uusiksi. Jokin kätevä missä olisi ainakin kaikki julkisten palveluiden jutut, Kela, ajokortti, henkkarit, kirjastokortti, liikenteen maksut, mitä nyt voi olla, yhteen ympättynä. PIN-koodi. Jos toimisi vielä maksukorttina, niin hyvä.
Miksei ole toteutettu?
Vierailija kirjoitti:
Itse 29-vuotias, ostin paketillisen energiajuomia. Kysyivät henkkarit. Näytin mitään sanomatta.
Olin kyllä mielessäni että mitä ihmettä ?!
Onko energiajuomissakin joku ikäraja?
Tyydyttynyt kassa-akka kirjoitti:
Jos ohjeistus on se, että alle 30v näköisiltä kysytään, niin silloin kysytään.
Työnantaja seuraa sitä taajuutta, jos et kysy riittävän usein, niin varoitus tulee että heilahtaa.Näin meillä.
Miten työnantaja seuraa paperien kysymistaajuutta?
Minulta jäi Lidlin kassalle alkoholiton glögi perusteena, että kun siinä kuitenkin on pisara alkoholia!
Naurettavaa , teki oikeasti nostaa meteli kassalla että on se jumalauta kun 38v ei saa ALKOHOLITONTA juomaa koska henkkareita ei mukana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta pari viikoa sitten kävi niin, että myyjä kysyi paperit (valitettavasti en todellakaan näytä ikäistäni nuoremmalta) vaikka selkeästi ostin viikon tarpeet lapsiperheelle, mukana myös vaippoja ja muuta tarpeellista, ja minulta oli sitten sattumalta juuri silloin jäänyt ajokortti poikkeuksellisesti matkasta. Sain silti saunaoluet ostettu, tiedä sitten olisko esimieheltä tullut sanomista jos olisi kiinni jäänyt, olen kuitenkin selkeästi yli 30. Sitä, miksi kysyi ne paperit alunperinkään, en myöskäämän tiedä, niiden olemassa ololla ei tässä tapauksessa selvästikään ollut merkitystä.
Ei olis saanut myydä sulle oluita.
Onneksi käytti tervettä järkeä ja myi.