Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhemmat kassahenkilöt jotain tyydytystä, kun kyselevät henkkareita selvästi aikuiselta?

Vierailija
15.06.2019 |

Ja oikein tarkkaan täytyy sihdata. Tätä olen huoimannut usein. Onko jokin pätemisen tarve, kun ei ole koskaan elämässään päässyt olemaan auktoriteettina missään, niin kassalla sitä on hyvä harrastaa?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta pari viikoa sitten kävi niin, että myyjä kysyi paperit (valitettavasti en todellakaan näytä ikäistäni nuoremmalta) vaikka selkeästi ostin viikon tarpeet lapsiperheelle, mukana myös vaippoja ja muuta tarpeellista, ja minulta oli sitten sattumalta juuri silloin jäänyt ajokortti poikkeuksellisesti matkasta. Sain silti saunaoluet ostettu, tiedä sitten olisko esimieheltä tullut sanomista jos olisi kiinni jäänyt, olen kuitenkin selkeästi yli 30. Sitä, miksi kysyi ne paperit alunperinkään, en myöskäämän tiedä, niiden olemassa ololla ei tässä tapauksessa selvästikään ollut merkitystä.

Ei olis saanut myydä sulle oluita.

Vierailija
42/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupoissa seurataan kuka kysyy ja kuinka monelta?

Jos kassalla ei käy yhtään alle 30v näköistä niin sittenkö on pakko kysellä vaikka 70 vuotiaalta.

Kassakoneesta painetaan salaista nappia kysymisen merkiksi. Asiaa myös seurataan mysteerishoppaajilla.

Galjaa ja sidukkaa menee niin paljon, että kyllä jokaiselle kassalle pidemmällä aikavälillä pitäisi tulla suunnilleen sama määrä kysyttäviä.

Kyllä kyllä, mutta mistä kukaan tietää kysyitkö siltä kolmevitoselta vai painoitko salanappia kysymättä? jos käy vakooja ostoksilla osaako ne todella minuutilleen sanoa painoitko hänen kohdalla jos kassa menee ripeästi ja moni ostaa alkoholia/tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyydyttynyt kassa-akka kirjoitti:

Jos ohjeistus on se, että alle 30v näköisiltä kysytään, niin silloin kysytään.

Työnantaja seuraa sitä taajuutta, jos et kysy riittävän usein, niin varoitus tulee että heilahtaa.

Näin meillä.

Höpsistä! Vain kommarit noudattavat tiukasti sääntöjä vaikka säännöt olisivat kuinka typeriä. Kannattaa käyttää sitä maailaisjärkeä ja soveltaa. On typerää kysellä henkkareita täysi-ikäisiltä yli 18 v täyttäneiltä tuollaisella säännöllä " jos henkilö näyttää alle 30 v, kysy aina henkkarit". Asiakaskunnasta suuri osa on alle 30 vuotiaita, joten saat olla jatkuvasti kyselemässä typeriä. 

Kommarit ja suomalaiset. Etenkin kun suuri osa myyjistä on nippa nappa 20.

Vierailija
44/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupoilla tosiaan on aika tiukka ohjeistus, että papereita on kysyttävä, niin mitenkäs jos tulee tuttuja kassalle?

Kaveri joka näyttää alle kolmekymppiseltä, mutta jonka 100% varmasti tiedät täysi-ikäiseksi. Tuleeko satikutia jos ei kysy, vai riittääkö se että kassa itse varmasti iän tietää?

Vierailija
45/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vielä pari vuotta sitten kaupassa töissä ja voin vannoa, ettei kukaan kassatyöntekijä nauti siitä papereiden kysymisestä. Se hidastaa jonon kulkua huomattavasti: kysytään paperit, asiakas niitä jostain hetkisen kaivelee, etsitään niistä papereista syntymävuosi ja vielä merkataan kassaan onko kysytty ja jos on, niin onko myyty.

Pienen paikkakunnan kaupassa oli ohjeistuksena käyttää maalaisjärkeä, vaikka lain mukaan kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä tulisi aina kysyä paperit. Toisin sanoen tutuilta, joiden ikä oli tiedossa, tai vakioasiakkailta ei kukaan kysynyt papereita yhtä kertaa enempää. Tosin meille myyjille tiedotettiin aina, kun oli tiedettävästi mysteryshoppaajia tai tarkastajia liikkeellä paikkakunnalla. Tällöin piti paperit kysyä vaikka omalta puolisolta tai siltä joka ilta saunakaljansa hakevalta kanta-asiakkaalta, koska mysteryshoppaaja voi jonossa sattua kyseisen tyypin taakse.

Vierailija
46/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana on tosi  vaikea arvioida, minkä näköinen on 30-vuotias. Moni kysyy varmuuden vuoksi kaikilta, jotka eivät näytä heidän mielestään "vanhoilta". 

Vierailija
47/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu, että ihmisen on kaikkein helpoin arvioida ikä suurin piirtein samaan ikäryhmään kuuluvilta. Eli vanhempien kassa henkilöiden on vaikea arvioida nuorempien asiakkaiden ikää ja samoin nuorien vanhempien asiakkaiden.

Vierailija
48/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tyydytystä. Rađíķaalinen kysyminen on suomalaista osaamista mikä sopii chimpanssien luontoon heidän luontaisen agression takia jota ne ovat luonnostaan. Sen takia ei ole hyvä että nämä chimpanssit pyörittävät suomen systeemiä ja politiikkaa sekä dissasivat juha sipilän pääministeri pestin mikä oli haluttua "globaalisesti.

Pitäisi olla henkkareiden kysyminen chimpansseille 50 vuotiaaksi saakka kerta äärivasemmistolta on lähtenyt sellaista juttua että se korkki pitää tosissaan laittaa kiinni.

Vierailija
49/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu, että ihmisen on kaikkein helpoin arvioida ikä suurin piirtein samaan ikäryhmään kuuluvilta. Eli vanhempien kassa henkilöiden on vaikea arvioida nuorempien asiakkaiden ikää ja samoin nuorien vanhempien asiakkaiden.

Olen huomannut että suomalaiset eivät ole hevonpaskaakaan työntekijöitä.

Kyllä jos osaa ahkeruuden niin osataan kiusata pois työpaikalta ja ne maksavat vaikka omasta taskusta että näin tapahtuisi.

Vierailija
50/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa jos olen lapseni kanssa liikenteessä ja minulta kysytään paperit ja lapseltani ei :D Se lämmittää vaan tämmösen mummon mieltä :)

Vierailija
51/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka lain mukaan kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä tulisi aina kysyä paperit.

Siis ei kai tuo kolmikymppisiltä paperien kysely sentään lakiin perustu, vaan on kaupan itse käyttöön ottama toimintatapa?

Vierailija
52/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-vuotiaana on tosi  vaikea arvioida, minkä näköinen on 30-vuotias. Moni kysyy varmuuden vuoksi kaikilta, jotka eivät näytä heidän mielestään "vanhoilta". 

Tämä tapaus on äärettömän typerä ja liian utelias. Iän kyllä näkee jos on keskittynyt työhön. Kassa myyjä näki jonossa minut ja kosketteli hiuksia kiinnostuksesta miestä kohtaan....

Mies kysyy tupakkaa ja 30v ei saa tupakkaa myyjän uteliaisuudesta joka johtuu kiihoittuneisuudesta. Olen kärsinyt kaikissa vähissä työpaikoissa tästä missä olen ollut.

Suomalaiset ovat paskoja työntekijöitä koska ne eivät erota miehiä naisista työpaikalla, eikä tämä ole mikään kala juttu.

Vierailija
53/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppoa selvittää onko joku yli 18v jos ei ole papereita. Kysyy ensimmäistä säkeistöä den glider in biisistä. Sen muistaa väkisin ulkoa kaikki yhtään järjissään olleet vuodelta 1995 koska se soi viikkoja kaikkialla.

Vierailija
54/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä suomesta ollaan yritetty tehdä joku sellainen pelikenttä että 5miljoonan kulttuurittomasta yhteisöstä pitää tehdä iso omena jotta pääsee ääneen maailmankartalla.

Vierailija
55/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa joskus myyjä kysynyt, kun jo ostokset on hihnan loppupäässä eli maksua vaille valmis. Sitä ennen huomannut syrjäsilmällä kun myyjä katselee kohti ja miettii, että kysyiskö papereita :D Sit kun se on vetänyt tuotteet läpi kuuluu "Oliko sulla henkkareita näyttää" :D

Vierailija
56/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa joskus myyjä kysynyt, kun jo ostokset on hihnan loppupäässä eli maksua vaille valmis. Sitä ennen huomannut syrjäsilmällä kun myyjä katselee kohti ja miettii, että kysyiskö papereita :D Sit kun se on vetänyt tuotteet läpi kuuluu "Oliko sulla henkkareita näyttää" :D

t. 28 v

Vierailija
57/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka lain mukaan kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä tulisi aina kysyä paperit.

Siis ei kai tuo kolmikymppisiltä paperien kysely sentään lakiin perustu, vaan on kaupan itse käyttöön ottama toimintatapa?

Jos se on vain kauppojen ja alkojen oma toimintatapa, miksi sitä valvotaan kauppojen ulkopuolisten tahojen toimesta?

Vierailija
58/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä laki. Suomen lait ovat perseestä ja tämän sivuston nuolet sojottavat ķyrpää vain.

Vierailija
59/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kysyi minulta koska hän oli rasisti.

Kiihoittunut tyhmä rasisti nainen.

Sellaisia suomalaiset naiset ovat.

Vierailija
60/222 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn vain, jos henkilö on selkeesti alaikäisen näköinen. Enkä painele mitään kuittausnappuloita, koska mua vtuttaa tuollaiset naurettavat säädökset.

Terv. Kassatäti 56v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi