Olen järkyttynyt ystäväni käytöksestä! Juoruaa kertomani asiat perheelleen..
Olen pitänyt meitä hyvinä ystävinä joille voi kertoa huolia jos niitä on.
Lasten kesäloman alkaessa puhuin omasta lapsestani jolla on oppimisvaikeuksia ja kerroin että pelottaa tuleva lukuvuosi kun lapsi ei osaa kunnolla plus ja miinuslaskuja ja muissakin aineissa on ongelmia. Sanoin että lapseni on tosia arka puhumaan asiasta ja yrittää kyllä kovvin harjoitella kotona. (Menee kolmannelle luokalle)
Nyt kun he tulivat käymään niin hänen lapsensa (vuotta nuorempi) alkoi pirullisesti kysymään omalta lapseltani että mitäs on on 11+7 etkös tiiä, mäpäs tiiän jne.. Ja ystäväni alkoi kehua kuinka X voisi opettaa lastani.
Yritin sanoa että kaikki oppii ajallaan asioita mutta lapseni suuttui ja meni huoneeseensa.
Toinen kerta oli sellainen kun oltiin miehen kanssa kinasteltu ja sanoin ystävälleni että ajattelin tänään yllätyksenä miehelleni viedä hänet ulos syömään ja olen jo hoitanut lapsenvahdin. Ystäväni oli heti puhelun jälkeen soittanut omalle miehelleen ja käskenyt tätä pyytää miestäni oluelle töiden jälkeen.
Tämä selvisi minulle vasta jälkeenpäin kun sanoin miehelleni mitä olin suunnitellut niin hän sanoi että ilman muuta hän olisi tullut mutta sai sen käsityksen että minä olisin halunnut hänen menevän oluelle ystäväni miehen kanssa..
En oikein ymmärrä tällaista.. onko teidän mielestä tässä toiminnassa jotain outoa?
Kommentit (76)
Miksi ihmeessä pidät tuollaista tyyppiä ystävänäsi... ihan painajainen ihmisenä...
No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.
Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.
Ap
Varsinkin toi toinen esimerkki on aika creepy, ei kuulosta ihan normaalilta toiminnalta.
Ihan normaalia puhua asioista, noinkin tavallisista, mutta toi olut juttu on käsittämätöntä.
Kai kysyit, miksi teki noin?
En kertoisi enää omia asioitani tuollaiselle. Itselläni kokemusta vähän vastaavasta "ystävästä".
Kysyi minulta mm. joskus, että hän on miettinyt onko minulla mitään erikoistaitoa tai lahjakkuutta, kun yleensä ihmisillä on....
No hänen taitonsa onkin ihmisille piruilu 😁
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin toi toinen esimerkki on aika creepy, ei kuulosta ihan normaalilta toiminnalta.
Jep, tarkoituksellista kiusantekoa. En laskisi ystäväksi, vaan vihamieheksi.
Vierailija kirjoitti:
No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.
Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.Ap
"Ystäväsi" empatiakyky ja älytaso on lähellä nollaa...
V*ttumaisuuttaan vaan kiusaa sua tolla tapaa. Katkoisin välit kokonaan tuollaiseen kaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.Ap
En ole vielä tähän mennessä törmännyt vittumaiseen, juonittelevaan ja täysin paskaan tyyppiin, joka itse toteaisi olevansa sellainen.
Aikuisissakin on kiusaajia. Jotain vikaahan sellaisten tunne-elämässä on. Mutta lähinnä vain se pitää tietää, että kiusaajien kanssa ei pidä olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä todella moni nainen kertoo KAIKKI ystävättäriensä salaisuudet aviomiehelleen. Eli voitte olla varmoja siitä että jos olette uskoutuneet ystävällenne vaikka hiivatulehduksesta, huonosta panosta, siitä ettette saa orgasmia yhdynnässä, tai siitä että tuo Jokke ei oikeasti olekaan meidän Mikon isä vaan naapurin Pertti niin ystävättärenne aviomies tietää nämä jutut myös.
Naiset ei edes pidä salaisuuksien kertomista aviomiehelleen lupausten rikkomisena.
Muistakaa tämä kun ensi kerralla tekee mieli avautua kaverille!
Ikävintähän tuossa ei olekaan se, että asiat kerrotaan eteenpäin. Vaan ystävähän käyttää saamiaan tietoja kiusaamiseen ja ilkeilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ikävintähän tuossa ei olekaan se, että asiat kerrotaan eteenpäin. Vaan ystävähän käyttää saamiaan tietoja kiusaamiseen ja ilkeilyyn.
On myös se eteenpäin kertominen, koska ystävän lapsi vittuilee myös asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Sitä pienet perässä mitä isot edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on pahinta, että opetetaan lapsikin kiusaamaan. Kiusaamista olisi paljon vähemmän ellei vanhemmat sitä opettaisi lapsilleen omalla käytöksellään.
Ota tähän huinoon ystävääsi etäisyyttä ja hanki muita ystäviä. Tälle huonolle ystävälle kerrot vain sellaisia asioita, jotka kertookin hänestä itsestään esim. "Tuolla kylillä on kuulemma yksi kauhea akka, joka yrittää päteä ja on muka kaveri ja juoruaa muitten asioita heti eteenpäin kun hänelle selkänsä kääntää. Ihan kauhee ihminen, vai mitä?"
Miksi tuollainen ei tajua, että hänen toimintansa paljastuu parin kerran jälkeen? Ei ilmeisesti ymmärrä, että vaikka heidän perheessään ei puhuta asioista, niin muissa perheissä kyllä puhutaan, kun outoja juttuja tapahtuu. Tyhmyyttään varmaan ei vain ymmärrä.
Tosi on niin, etyä puhut ystävillesi vain sellaista, mitä voit puhua kenelle tahansa.
Olet naivi, kun kuvittelet ihmisten pitävän kertomatta jollekin!
Mene terapeutille puhumaan tai vastaavalle, heillä on vaitiolovelvollisuus.
No ei hän ainakaan pidä sinua ystävänään.