Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttynyt ystäväni käytöksestä! Juoruaa kertomani asiat perheelleen..

Vierailija
15.06.2019 |

Olen pitänyt meitä hyvinä ystävinä joille voi kertoa huolia jos niitä on.

Lasten kesäloman alkaessa puhuin omasta lapsestani jolla on oppimisvaikeuksia ja kerroin että pelottaa tuleva lukuvuosi kun lapsi ei osaa kunnolla plus ja miinuslaskuja ja muissakin aineissa on ongelmia. Sanoin että lapseni on tosia arka puhumaan asiasta ja yrittää kyllä kovvin harjoitella kotona. (Menee kolmannelle luokalle)

Nyt kun he tulivat käymään niin hänen lapsensa (vuotta nuorempi) alkoi pirullisesti kysymään omalta lapseltani että mitäs on on 11+7 etkös tiiä, mäpäs tiiän jne.. Ja ystäväni alkoi kehua kuinka X voisi opettaa lastani.
Yritin sanoa että kaikki oppii ajallaan asioita mutta lapseni suuttui ja meni huoneeseensa.

Toinen kerta oli sellainen kun oltiin miehen kanssa kinasteltu ja sanoin ystävälleni että ajattelin tänään yllätyksenä miehelleni viedä hänet ulos syömään ja olen jo hoitanut lapsenvahdin. Ystäväni oli heti puhelun jälkeen soittanut omalle miehelleen ja käskenyt tätä pyytää miestäni oluelle töiden jälkeen.
Tämä selvisi minulle vasta jälkeenpäin kun sanoin miehelleni mitä olin suunnitellut niin hän sanoi että ilman muuta hän olisi tullut mutta sai sen käsityksen että minä olisin halunnut hänen menevän oluelle ystäväni miehen kanssa..

En oikein ymmärrä tällaista.. onko teidän mielestä tässä toiminnassa jotain outoa?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että jotkut kertovat toisten asioita. En tunne edes ko ihmisiä!!

Vierailija
22/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ekan voisi vielä selittää jotenkin hyväksi (esim. kotona on puhuttu erilaisuudesta ja erilaisesta oppimisvauhdista ja vanhempi ei ole ajatellut että se olisi "salaisuus" ja olisi nostanut esiin sekä omalta että kaverilapselta jonkun lahjakkuuden ja jonkun enemmän harjoittelua vaativan asian osoittaakseen että ne ei määritä ihmistä ja että kaikilta löytyy molempia, ja sitten lapsi olisi esim. toisen kaverin mallista käyttänyt saamaansa tietoa vanhemman kauhuksi kiusaamiseen).

Mutta jälkimmäinen on kyllä varsin valaiseva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen jostain mitättömästä, varmaan sun kauniista perheestä. Kateuden myrkyttämien ihmisten mielestähän sellainen pitää ilman muuta kostaa.

Vierailija
24/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota tähän huinoon ystävääsi etäisyyttä ja hanki muita ystäviä. Tälle huonolle ystävälle kerrot vain sellaisia asioita, jotka kertookin hänestä itsestään esim. "Tuolla kylillä on kuulemma yksi kauhea akka, joka yrittää päteä ja on muka kaveri ja juoruaa muitten asioita heti eteenpäin kun hänelle selkänsä kääntää. Ihan kauhee ihminen, vai mitä?"

Pitää oppia ottamaan ilo irti tuollaisesta tyypistä.

Vierailija
25/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä ymmärtää luonnevikaisen käytöstä, vaan katkaise välit.

Vierailija
26/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että jotkut kertovat toisten asioita. En tunne edes ko ihmisiä!!

Kun törmäät tuollaiseen ihmiseen, voit olla ihan varma, että kaikki kertomasi lähtee kiertoon. Mitä mehevämmät juorut, sitä karmeampi tyyppi. Kannattaa kiertää kaukaa...

Vierailija
27/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kiusaajavanhempien lapsen. Lapsi on jo aikuinen ja ihan hukassa elämässään. Ihmettelee vain miksi elämä tuntuu vaikealta eikä mene mieleisesti. Mutta kun on oppinut kiusaajien tyylin hoitaa asioitaan, niin eihän siinä tietenkään synny toivottua lopputulosta. Ja ihmettelee, kun ihmissuhteet eivät toimi. Nii-in, on se kumma, kun ihmiset eivät halua pysyä kiusaajan elämässä.

Hän ei ole niin paha kuin vanhempansa. On fiksumpi. Mutta ei se niillä opeilla silti toimi. Surullista.

Vierailija
28/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ihan viikottain, joskus päivittäinkin viikonloppuisin erään ystävättäreni kriisi- ja trauma-avautumisia miesongelmineen lojaalisti ajankohdasta riippumatta ja aikaa säästämättä, paneutuen - koska hän oli pitkäaikainen ystävä.

Kunnes erään ainoan kerran  olin TODELLA pahassa pulassa pahalla mielellä  ja avauduin ensikerran itse estoitta ystävättäreni rohkaisemana puhelimitse arkaluonteisesta yksitysasiastani - vain tajutessani kotvan kuluessa järkyttyneenä, että ystävättäreni itse asiassa oli hädissäni puhumani puheluni aikana "sidukalla" terassilla poikansa kanssa, pitäen puhelintaan kaiuttimella ja sössöttäen välillä jotain ympäripyöreää luuriin. Vastatessaan puheluuni hän ei kertonut sanallakaan mitään missä oli vaan sanoi "voi että, kerro vain". 

Tämän jälkeen en enää kuunnellut keski-yön kriisiavautumisia ja vuosikymmenen ystävyytemme lopahtikin sen vuoksi hyvin nopeasti.

Vierailija
29/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täällä oli kysely kuinka moni kertoo ystävänsä asioita miehelleen, niin melkein kaikki naiset sanoivat että miehelle kertovat kaiken, tyyliin "meillä ei ole salaisuuksia miehen kanssa". Itselleni on kaksi ystävää, toinen ei kerro asioitani eteenpäin mutta toinen kertoo miehelleen kaiken ja siksi en puhukaan hänelle mitään arkaluontoista.

Vierailija
30/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tietävä Aviomies vm 68 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.

Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.

Ap

Ikävä kyllä todella moni nainen kertoo KAIKKI ystävättäriensä salaisuudet aviomiehelleen. Eli voitte olla varmoja siitä että jos olette uskoutuneet ystävällenne vaikka hiivatulehduksesta, huonosta panosta, siitä ettette saa orgasmia yhdynnässä, tai siitä että tuo Jokke ei oikeasti olekaan meidän Mikon isä vaan naapurin Pertti niin ystävättärenne aviomies tietää nämä jutut myös.

Naiset ei edes pidä salaisuuksien kertomista aviomiehelleen lupausten rikkomisena.

Muistakaa tämä kun ensi kerralla tekee mieli avautua kaverille!

Tuon tyyppinen nainen kertoo myös kaikki miehensä asiat ystävättärelleen ja äidilleen. Kaikki naiset eivät tuollaisia ole ole, osa on.

Vierailija
31/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.

Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.

Ap

Ikävä kyllä todella moni nainen kertoo KAIKKI ystävättäriensä salaisuudet aviomiehelleen. Eli voitte olla varmoja siitä että jos olette uskoutuneet ystävällenne vaikka hiivatulehduksesta, huonosta panosta, siitä ettette saa orgasmia yhdynnässä, tai siitä että tuo Jokke ei oikeasti olekaan meidän Mikon isä vaan naapurin Pertti niin ystävättärenne aviomies tietää nämä jutut myös.

Naiset ei edes pidä salaisuuksien kertomista aviomiehelleen lupausten rikkomisena.

Tää on ihan totta. Mulla on läheinen ystävä joka avautuu mulle todella kipeistäkin asioista ja pystyy luottamaan siihen etten kerro kenellekään mutta sitten kun olen esim lapsen jutuista hänelle puhunut niin olen huomannut hetken päästä että hänen miehensä tietää niistä myös ja mies on vielä niin vttumainen että vihjailee ja kiusaa noilla asioilla. Olen sitten joutunut ihan erikseen sanomaan muutamasta jutusta että älä kerro lapsillesi äläkä miehellesikään kun en luota miehen kykyyn olla kuittailematta. 

No, oma tytär ratkaisi asian sillä ettei enää suostu lähtemään tänne ystävän luokse käymään. Ketäpä sitä huvittaisi kuunnella kun puolituttu setämies vttuilee vaikeuksista seurustelusuhteessa tai ehkäisyasioista. 

Vierailija
32/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ok, että hän on kertonut lapsesi oppimisvaikeuksista omalle perheelleen. Mutta hänen lapsensa käytöksestä päätellen hän on kertoessaan haukkunut sekä sinut että lapsesi. Nyt tiedät mitä kaveri oikeasti ajattelee teistä.

Tuo toinen tapaus on niin uskomaton, että minä pitäisin hänen kaukana perheestäni enkä kertoisi hänelle jatkossa mitään perheeseeni liittyvää.

Vierailija
33/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää on ihan totta. Mulla on läheinen ystävä joka avautuu mulle todella kipeistäkin asioista ja pystyy luottamaan siihen etten kerro kenellekään mutta sitten kun olen esim lapsen jutuista hänelle puhunut niin olen huomannut hetken päästä että hänen miehensä tietää niistä myös ja mies on vielä niin vttumainen että vihjailee ja kiusaa noilla asioilla. Olen sitten joutunut ihan erikseen sanomaan muutamasta jutusta että älä kerro lapsillesi äläkä miehellesikään kun en luota miehen kykyyn olla kuittailematta. 

No, oma tytär ratkaisi asian sillä ettei enää suostu lähtemään tänne ystävän luokse käymään. Ketäpä sitä huvittaisi kuunnella kun puolituttu setämies vttuilee vaikeuksista seurustelusuhteessa tai ehkäisyasioista. 

Huhhuh. Ystävä kertoo mihelleen, vaikka tietää että mise on hölmö hölösuu joka aukoo naamaansa kaverille tämän ykistyisasioista. Käsittämätöntä typeryyttä !

Vierailija
34/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä taas ratkaisin asiat sillä, etten enää kertonut äidilleni omia asioitani. Miksi ihmeessä sinun pitää jakaa laspsesi asioita ystävällesi?

Vierailija
35/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaraansa hän ei ainakaan ole osannut kasvattaa, mutta mikä saakeli toi toka juttu on?? Ihan kauhea ihminen!

Vierailija
36/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi peräti tyttäresi luottamuksen kertomalla hänen asioistaan ympäri kyliä?

Vierailija
37/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve kertoa jollekin toiselle on suuri.

Turvallista on puhua vain säästä ja kesän tulosta kukkineen.

Jos on paremmat istutukset tai ostetut ruukkukukat ei sekään käy.

Kateus iskee toisella vesurin lailla

Joskus ihmettelee, mitä ihmiset toisilta/itseltä kadehtivat.

Mut sitä kai se on aina. Kieroilua tai vttuilua

Vierailija
38/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa mitään sellaista jota ei halua leviävän. Niin hyvää ystävää ei ole joka riidan tullen pitäisi salaisuutesi. 

Vierailija
39/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kertoa mitään sellaista jota ei halua leviävän. Niin hyvää ystävää ei ole joka riidan tullen pitäisi salaisuutesi. 

Äläpäs tyrkytä omia tapojasi nyt.

En itse ikinä koskaan paljastaisi minulle uskoutuneen läheisen yksityisasioita missään nimessä. 

Vierailija
40/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF nytkö vasta NAISET tajuaa että ne teidän kaverit kertoo kyllä ihan kaiken ainakin mieskavereilleen, sinkkuna voi sanoa tapailevan aika usein uusia naisia ja ne ihan nauttii kun pääsevät kertomaan jollekkin mitä heidän kaverille on sattunut/tapahtunut/ovat kertoneet

Tiedän kohta teidän kaikkien ongelmat tällä menolla, mukaanlukien sairaudet ja kolottamiset ja mitä teidän kaverin miehelle kuuluu.

Ei todellakaan tarvitse olla naimisissa että naiset kertoo kavereidensa asioita, riittää että käy treffeille useamman kerran ja tiedän kaiken heidän kavereistaan ja heidän lapsistaan mukaanlukien teidän lasten oppimisongelmat.