Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttynyt ystäväni käytöksestä! Juoruaa kertomani asiat perheelleen..

Vierailija
15.06.2019 |

Olen pitänyt meitä hyvinä ystävinä joille voi kertoa huolia jos niitä on.

Lasten kesäloman alkaessa puhuin omasta lapsestani jolla on oppimisvaikeuksia ja kerroin että pelottaa tuleva lukuvuosi kun lapsi ei osaa kunnolla plus ja miinuslaskuja ja muissakin aineissa on ongelmia. Sanoin että lapseni on tosia arka puhumaan asiasta ja yrittää kyllä kovvin harjoitella kotona. (Menee kolmannelle luokalle)

Nyt kun he tulivat käymään niin hänen lapsensa (vuotta nuorempi) alkoi pirullisesti kysymään omalta lapseltani että mitäs on on 11+7 etkös tiiä, mäpäs tiiän jne.. Ja ystäväni alkoi kehua kuinka X voisi opettaa lastani.
Yritin sanoa että kaikki oppii ajallaan asioita mutta lapseni suuttui ja meni huoneeseensa.

Toinen kerta oli sellainen kun oltiin miehen kanssa kinasteltu ja sanoin ystävälleni että ajattelin tänään yllätyksenä miehelleni viedä hänet ulos syömään ja olen jo hoitanut lapsenvahdin. Ystäväni oli heti puhelun jälkeen soittanut omalle miehelleen ja käskenyt tätä pyytää miestäni oluelle töiden jälkeen.
Tämä selvisi minulle vasta jälkeenpäin kun sanoin miehelleni mitä olin suunnitellut niin hän sanoi että ilman muuta hän olisi tullut mutta sai sen käsityksen että minä olisin halunnut hänen menevän oluelle ystäväni miehen kanssa..

En oikein ymmärrä tällaista.. onko teidän mielestä tässä toiminnassa jotain outoa?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliskohan vain ystävä ymmärtänyt väärin tuon toisen. Ja ekasta en ymmärrä mitä salaista siinä on jos et siis ole sanonut että älä kerro kellekkään.

Vierailija
42/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tietävä Aviomies vm 68 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.

Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.

Ap

Ikävä kyllä todella moni nainen kertoo KAIKKI ystävättäriensä salaisuudet aviomiehelleen. Eli voitte olla varmoja siitä että jos olette uskoutuneet ystävällenne vaikka hiivatulehduksesta, huonosta panosta, siitä ettette saa orgasmia yhdynnässä, tai siitä että tuo Jokke ei oikeasti olekaan meidän Mikon isä vaan naapurin Pertti niin ystävättärenne aviomies tietää nämä jutut myös.

Naiset ei edes pidä salaisuuksien kertomista aviomiehelleen lupausten rikkomisena.

Muistakaa tämä kun ensi kerralla tekee mieli avautua kaverille!

Ja monella naisella tämä menee myös siihen suuntaan, että oman miehen ja lasten (aikuistenkin) asiat kerrotaan ties missä työpaikan kahvipöydässä. En ihan haluaisi tietää palkanlaskija-Pirjon miehen potenssiongelmista ja tyttären tippurista. Itse en tällaisille kerro kuin ehkä jostain näkemästäni tv-ohjelmasta. Jos äitinne, siskonne tai anoppinne on tätä lajia, varokaa vähän puheitanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttava kertoo toisten ihmisten asioista minulle, en kerro hänelle mitään. Juttelen vain ympäripyöreitä. Tiedän, ettei tuollainen ihminen osaa pitää itsellään, hänelle kerrottuja asioita. Lopetin uskoutumisen "ystävälle", kun hän kertoi asioistani pereheelleen ja meidän yhteisille tuttaville. Puolisolleni en kerro kaikkea, koska hän "juttelee vaan" kavereidensa kanssa kertomastani.

Vierailija
44/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellainen hölösuu, etten kerro hänelle salassapidettäviä asioita. Vaikka olisin sanonut miehelle, että älä kerro kenelläkään, niin hän ei muista sitä, kun pääsee puheissaan vauhtiin.

Vierailija
45/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on juuri tuollainen "ystävä". Kun tajusin tilanteen, olin tosi loukkaantunut. Ratkaisu: en ole enää tekemisissä, ja kun välillä joudun olosuhteiden pakosta olemaan, en puhu hänelle mitään omia asioitani.

Vierailija
46/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että toiset ilmeisesti nauttivat siitä kun v*tulevat ja putoilevat "ystävilleen". Minä en viitsi olla missään tekemisissä tuollaisten kanssa.

Vierailija
47/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että toiset ilmeisesti nauttivat siitä kun v*tulevat ja putoilevat "ystävilleen". Minä en viitsi olla missään tekemisissä tuollaisten kanssa.

Putoilevat = piruilevat.

Vierailija
48/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävintähän tuossa ei olekaan se, että asiat kerrotaan eteenpäin. Vaan ystävähän käyttää saamiaan tietoja kiusaamiseen ja ilkeilyyn.

On myös se eteenpäin kertominen, koska ystävän lapsi vittuilee myös asiasta.

Äidiltään näköjään perinyt vittuilevan tyylin.

Vierailija
49/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja "ystäviä" joillain. Minun määritelmääni ystävyydestä sisältyy ehdoton ja molemminpuolinen ķeskinäinen luottamus.

Heikkoitsetuntoisilla ystävyyksien perusteet lienevät jotain muuta. Statusarvo?

Vierailija
50/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä, katkera ja kettumainen ihminen. Jos kaverini lapset alkaisivat lällätellä tuohon sävyyn lapselleni, niin lentäisivät pihalle koko sakki ja yhteyttä ei pidettäisi ennen kuin saa pyydettyä anteeksi, mutta välit eivät korjautuisi siltikään. Lakkaa informoimasta tuota perhettä enää mistään. 

Vierailija
51/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellaiset "ystävät", joista ei pääse eroon, esim. työkaverit? Tentataan henkilökohtaisia asioita, tehdään omia päätelmiä, ja juorutaan niitä suurena totuutena.

Juu, en todellakaan uskoudu hänelle/heille, ja sitten ihmetellään että miksi.

Vierailija
52/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti sitä vähemmistöä, joka ei kerro miehelleen kaikkea. Minua ei liiemmin kiinnosta ja toisekseen haluan säilyttää jotkin elämän osa-alueet täysin itselläni ja ystävyyssuhteet ovat sellainen juttu. Tiedän myös monia jotka sekoittavat tahallaan soppaa tällaisilla ja sellaiset kierrän kaukaa. 

Vierailija
53/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua muutenkaan ihmisiä jotka kertovat koko perheen asiat näille "ystäville" etenkin jos luottamus on jo aiemmin petetty. Etenkin lasten asiat pyrin pitämään ihan perhepiirissä, enkä muutenkaan huutele perheen omista asioista pitkin kyliä. Aina on joku joka ei toivo hyvää perheelle, joka haluaa ihan kiusallaan levitellä juttuja ja aiheuttaa mielipahaa. Siksi on kaikkien kannalta parasta ettei raportoi ihan kaikkea näille ystävättärille. Kai te nyt osaatte järjestää miehen yllätykset ja lasten koulunkäynnin ilman kanalaumaakin?

Vierailija
54/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua muutenkaan ihmisiä jotka kertovat koko perheen asiat näille "ystäville" etenkin jos luottamus on jo aiemmin petetty. Etenkin lasten asiat pyrin pitämään ihan perhepiirissä, enkä muutenkaan huutele perheen omista asioista pitkin kyliä. Aina on joku joka ei toivo hyvää perheelle, joka haluaa ihan kiusallaan levitellä juttuja ja aiheuttaa mielipahaa. Siksi on kaikkien kannalta parasta ettei raportoi ihan kaikkea näille ystävättärille. Kai te nyt osaatte järjestää miehen yllätykset ja lasten koulunkäynnin ilman kanalaumaakin?

Vierailija
55/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en enää pidäkkään mutta ihmettelen ettei hän näe omassa käytöksessään mitään väärää.

Sanoin hänelle asiasta niin hän vaan taivasteli että olen herkkänahkainen ja hän ei voi sille mitään jos hänen poikansa osaa laskea.

Ap

Kun on "ystävinä", kavereina ja etenkin tuollasia, niin ei tarvihe vihollisia. Mä sulkisin tämän "ystävän" piireistäin.

Vierailija
56/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sellaiset "ystävät", joista ei pääse eroon, esim. työkaverit? Tentataan henkilökohtaisia asioita, tehdään omia päätelmiä, ja juorutaan niitä suurena totuutena.

Juu, en todellakaan uskoudu hänelle/heille, ja sitten ihmetellään että miksi.

"Kiinteistöhuoltajalle" eli "siistijälle" ei kannata kertoa ikäänsä, vaikka tämä miten penäisikin sen tietämistä.

Vierailija
57/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kaverilleni yhden salaisuuden ja hän lupasi olla kertomatta sitä kenellekään. Muutamaa vuotta myöhemmin eräs yhteinen tuttumme otti sen salaisen asian kanssani puheeksi, muistellen sitä tyyliin "miten se asia nyt olikaan". Hänen ei pitänyt tietää asiasta mitään, mutta kyllä vain tiesi. Oli ilmeisesti unohtanut kuulleensa sen kaveriltani eikä minulta.

Vierailija
58/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevikainen katkera ihminen, mulla on lähisukulainen samanlainen, oon miettiny onko narsisti vai psykopaatti, joka tapauksessa normaali tunne-elämä on vaurioitunut, kiintymyssuhteet vinoutuneet, ei pitäisi koskaan avautua mistään vaan pitää etäisyyttä, unohdan usein kun sattuu olemaan oma sisko.

Vierailija
59/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän ne ikinä näe käytöksessään mitään väärää. Eikä tule näkemään. Turha toivoa tuollaisilta ihmisiltä minkäänlaista myötätuntoa. Ei ole heidän juttunsa.

Vierailija
60/76 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisissakin on kiusaajia. Jotain vikaahan sellaisten tunne-elämässä on. Mutta lähinnä vain se pitää tietää, että kiusaajien kanssa ei pidä olla missään tekemisissä.

Tämän olen itsekin joutunut kokemaan kun aikuinen nainen käyttäytyy kuin ala-astelainen. Terkkuja vaan Riikalle!