Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fundamentalistikristityksi hurahtamisen ABC?

Vierailija
14.06.2019 |

Mitä suosittelette? Miten pääsisin alkuun? Olen nainen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit pyytää että "Jeesus tuu mun sydämeen" sit voit lukea Raamatusta Johanneksen evankeliumin.

Vierailija
2/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sivusta seuranneena järkeilyn en usko auttavan, vaan siihen tarvitaan tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ympäristön pitää olla sopiva; vankilassa on moni tullut uskoon.

Sinne ei vain pääse nykyään niin helposti kuin ennen. Jos kuitenkin haluat yrittää niin tee joku pieni veropetos, siitä saa ehdotonta eikä tarvitse vahingoittaa ketään.

Vierailija
4/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan toisaalta yrittää vierailla jossain nykyään turistikohteena olevassa vankilassa - vaikka Alcatrazissa - ja katsoa aukeaisiko Taivas siellä?

Vierailija
5/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundikset on ihan erillaan muista, liity persuihin. Kristinusko ilman persuilua ei ole kovin fundista.

Vierailija
6/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalisti??? Joku jenkkilahko jonka kristillisyyden taviskristityt kyseenalaistavat. Netistä varmaan löytyy kaikenlaista villiä. Valitset vaan millainen fundis haluat olla.

Vierailija
7/26 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulle on fundamentalisti kristitty?

"Usko Herraan Jeesuksen niin sinä pelastut" 

Vierailija
8/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fundikset on ihan erillaan muista, liity persuihin. Kristinusko ilman persuilua ei ole kovin fundista.

Näinkö on? Mihin tuo perustuu?

Vierailija
9/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jollain tasolla hurahtanut jo, mutta en tunne ketään muuta uskovaista, enkä käy missään seurakunnassa. Tavalliset ev. lut. jumalanpalvelukset tuntuvat sellaisilta, että siellä ne ihmiset eivät välttämättä edes ole uskovaisia, vaan menevät "turisteina" tai muodon vuoksi kirkkoon.

Sama pätee esim. Tuomas-messuun. Tuntui ihan hullulta, kun jotkut keski-ikäiset leidit menivät lisäämään huulipunaa wc-tiloihin ennen messuun menoa (!). Haluan muuttua, oppia, olla aivan toisenlainen. Mihin meen? Olen hyvin, hyvin yksinäinen muutenkin; ei ole ystäviä tai mitään kaveripiiriä jne. Asun Helsingissä.

T. Ap

Vierailija
10/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala selvästi kutsuu sua :) Minua kutsui 10 vuotta sitten. Olen aina uskonut Jumalaan, mutta uskonasiat alkoivat tosissaan kiinnostamaan ihan uudella tavalla 10 vuotta sitten.

Kävin muutamassa srk:ssa, mutta se oli vaikeaa... En osaa änkeä mihinkään porukkaan eikä ole ketään, jonka kanssa mennä... Vanhat kaveritkin on jäänyt, kun en jaksa mitään baareja enää. Ja he nauravat uskoville.

Seurasin paljon ns. vapaiden suuntien saarnoja, mutta viime aikoina tunnustuksellinen luterilaisuus on puhutellut.

Vierailija
11/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala selvästi kutsuu sua :) Minua kutsui 10 vuotta sitten. Olen aina uskonut Jumalaan, mutta uskonasiat alkoivat tosissaan kiinnostamaan ihan uudella tavalla 10 vuotta sitten.

Kävin muutamassa srk:ssa, mutta se oli vaikeaa... En osaa änkeä mihinkään porukkaan eikä ole ketään, jonka kanssa mennä... Vanhat kaveritkin on jäänyt, kun en jaksa mitään baareja enää. Ja he nauravat uskoville.

Seurasin paljon ns. vapaiden suuntien saarnoja, mutta viime aikoina tunnustuksellinen luterilaisuus on puhutellut.

Mulla on hyvinkin samantyyppinen tilanne. Ne harvat läheiseni ja sukulaisenikin karsastavat uskovaisia, joten en juurikaan kehtaa puhua niistä asioista heille. Olen myös liian ujo tuppautumaan mihinkään porukkaan kovin oma-aloitteisesti. Baarit ym. eivät ole mua kiinnostaneet koskaan. Kunpa löytyisi samanhenkisiä ihmisiä jostain.

T. Ap

Vierailija
12/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvinkin samantyyppinen tilanne. Ne harvat läheiseni ja sukulaisenikin karsastavat uskovaisia, joten en juurikaan kehtaa puhua niistä asioista heille. Olen myös liian ujo tuppautumaan mihinkään porukkaan kovin oma-aloitteisesti. Baarit ym. eivät ole mua kiinnostaneet koskaan. Kunpa löytyisi samanhenkisiä ihmisiä jostain.

T. Ap

Minkä ikäinen olet ap? Olen myös pk-seudulta ja nainen. Olen 38. Olen joskus harkinnut laittavani ilmoituksen jonnekin ystävänhakusivulle, mutta en ole jotenkin vielä uskaltanut. Olisi vaan niin mukava puhua joskus uskonasioistakin jonkun ystävän kanssa. Olen tuo nro 10.

Vierailija
13/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksiksi minä käännyin silloin kun "hurahdin".

Vierailija
14/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain parannuksen vanhoillislestadiolaikseksi. 

Vierailija
15/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ja kädet  ristiin, hame päälle, kasvatat pitkät hiukset ja odotat

Vierailija
16/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Minkä ikäinen olet ap? Olen myös pk-seudulta ja nainen. Olen 38. Olen joskus harkinnut laittavani ilmoituksen jonnekin ystävänhakusivulle, mutta en ole jotenkin vielä uskaltanut. Olisi vaan niin mukava puhua joskus uskonasioistakin jonkun ystävän kanssa. Olen tuo nro 10.

Olen 41-vuotias. Minustakin olisi mukavaa jutella. 🙂

T. Ap

Vierailija
17/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa molemmat huomenna Verkosto-seurakunnan messuun Munkkiniemen kirkkoon klo 17. Uusille ja etsiville löytyy muutakin ohjelmaa, esim. Alfa-kurssi.

Vierailija
18/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa molemmat huomenna Verkosto-seurakunnan messuun Munkkiniemen kirkkoon klo 17. Uusille ja etsiville löytyy muutakin ohjelmaa, esim. Alfa-kurssi.

Miten Verkosto eroaa ev.lut. "normikirkosta"? Eikö se ole kuitenkin ev.lutin sisäinen liike? Mikä on asenne naispappeuteen esimerkiksi?

t. Nro 10

Vierailija
19/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Olen 41-vuotias. Minustakin olisi mukavaa jutella. 🙂

T. Ap

Katsotaan, jos uskaltaudun luomaan jonkun väliaikaisen sähköpostin ja laitan sen tänne :)

T. Nro 10

Vierailija
20/26 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Verkosto on seurakunta ev.lut.kirkon sisällä. Pappeina on sekä miehiä että naisia. Toiminta on aktiivista ja siinä on mukana paljon kaikenikäisiä. Ihmisiä yhdistää henkilökohtainen usko Jeesukseen ja se on kaiken toiminnan ytimenä. "Normikirkko" tuntuu keskittyvän enemmän suvaitsevaisuuden, lähimmäisen auttamisen ja ympäristöasioiden esille tuomiseen. Tärkeitä asioita nekin, mutta AP taisi hakea hengellisempiä juttuja.

T: 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä