Miksi te hoitajat ette VAADI lisää palkkaa?
Miksi ette ala toimiin? Lopettakaa työnteko, uhatkaa irtisanoutua. Opiskelijat, älkää menkö alan töihin vielä vaan odottakaa.
Noinhan miehetkin tekee. Eivät suostu tekemään töitä jos palkka ei ole tarpeeksi hyvä.
Kaikki hoitajat ihan jo lähäreistä alkaen ansaitsevat enemmän palkkaa, ruvetkaa nyt ihmeessä toimiin älkääkä tyytykö! Miettikää nyt, kellä te voisitte saada palkanne paljon paremmaksi jos oikeasti haluatte!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten voidaan luulla, että sh:n työ on jotain sängyn petaamista ja vessaan viemistä pelkästään!
Itse olen tavallisen tk-vuodeosaston saikkari, ja meidän työmme on todella, todella vastuullista. Lääkäriä ei ole mailla halmeilla virka-ajan ulkopuolella ja ainakin muutama viikko sitten elvytystilanteessa ei nuori kesälääkärimme osannut tehdä mitään.
Tälläkin hetkellä osastollamme on paitsi yleisiä i.v-antibioottien saajia, myös esim. saattohoidettava kipupumppuineen ja omaisineen, suonensisäisesti kaiken ravitsemuksen ja lääkkeet saava, hankala alipaineimuhaavahoito sekä tällä viikolla olo myös 2 punasolutiputusta. Mistä tuli mieleeni , että muutaman kerran potilaani on saanut punasoluista reaktion, jota ei ikävä kyllä "koulutettu apinakin" olisi pystynyt hoitamaan.
Kukaan mies ei teksii tätä 2470 euron palkalla , 40 % yölisällä. Siksi miehiä on alalla niin vähän.
Meillä me kokeneet hoitsut teemme yleensä lääkärinhommatkin. Tai siis "avustamme " lääkäriä. Eli kun keskellä yötä tulee m1 lähetteellä sekava henkilö, ja vastassa on 12-vuotias takapäivystäjä"lääkäri", jota pelottaa, ja joka ei ole koskaan nähnyt meidän asiakaskuntaamme, niin me hoitajat katsomme että lääkäri tekee oikeat päätökset. Sinänsä hassua, koska lääkärihän niistä ottaa vastuun, vaikka me sh:t päätämmekin mitä tehdään.
Lääkärin ei pitäisi antaa vastuutaan pois juuri siitä syystä, että on lopulta itse virkavastuussa toisin kuin hoitajat. Oikeudelliset seuraamukset ovat eri luokkaa, en itse antaisi muiden tulla huseeraamaan tontilleni. Toki tiimityötä tehdään, mutta kukin pysyköön lestissään.
Tämän takia on hassua kun hoitajat puhuvat "vastuustaan", mitä ei käytännössä oikeudellisesti ole. Eli voi ottaa osaa päätöksen tekoon jos joku kysyy, mutta mitään velvollisuutta ja oikeutta tähän ei ole, toisin kuin niillä joille siitä maksetaan. Miksi siitä pitäisi maksaa? Tästähän voi ja kannattaa myös kieltäytyä.
Mulla on ihan ok palkka. Helppoa työtä, ja saa tehdä niin paljon kuin jaksaa, ja palkka tulee sen mukaan. Eiköhän se kuitenkin ole kaikille parempi että me avustetaan näitä lekureita. Pääsee potilaat hoitoon, ja osasto ei täyty turhista tapauksista. Me kun tämä oma homma osataan, ollaan oltu niin kauan alalla, toisin kuin iso osa lääkäreistä jotka tuuraa. En mäkään antaisi vastuutani muille, mutta onneksi en olekaan lääkäri. Meillä lääkärit oppii ennen kaikkea meiltä hoitajilta, koska lääkärit vaihtuu, hoitajat ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäis lähärin peruspalkka olevan 2 017,41 € +lisät
Paljonko noille oikein pitäisi maksaa?
Onko tuo jotenkin hyvä bruttopalkka hoitajan työstä? Itse saan merkonomina melko leppoisasta toimistotyöstä 2500€ bruttona ja mitä nyt jotain tiedän muidenkin palkoista, niin taitaa siivoojat ja laitoshuoltajat olla niitä, jotka saavat lähihoitajaa vähemmän...
Siis tuohan on vasta peruspalkka, ei mielestäni mikään huono siihen nähden että koulutus on ammatillinen perustutkinto
lähihoitaja 2 017,41 € ammattitutkinto
vanhempi leipuri 1979€ ammattitutkinto
Metsuri 1 824,92€ ammattitutkinto
Palomies (kanta-häme) 1892,28€ ammattitutkinto
Farmaseutti 2 430€ yliopisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jotenkin hyvä bruttopalkka hoitajan työstä? Itse saan merkonomina melko leppoisasta toimistotyöstä 2500€ bruttona ja mitä nyt jotain tiedän muidenkin palkoista, niin taitaa siivoojat ja laitoshuoltajat olla niitä, jotka saavat lähihoitajaa vähemmän...
Siis tuohan on vasta peruspalkka, ei mielestäni mikään huono siihen nähden että koulutus on ammatillinen perustutkinto
Poliisi, Valvontatehtävien aloitustaso 2 066,31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksinkuljettaja 1 936€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksinkuljettaja 1 936€
Terminaalityöntekijä 2280,21€
Mitä näitä nyt käynyt läpi niin ei lähihoitajilla mitenkään huono palkka ole verrattuna muihin ammatteihin
Mun mielestä on ihan kohtuullista, että ammattikoulutasoisen tutkinnon peruspalkan lähtötaso on 2000 euroa. Sen sijaan alempaa korkeakoulututkintoa vaativasta työstä kuten sairaanhoitotyöstä pitäisi saada 3000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Moni lakkaakin tekemästä hoitajan työtä vaihtamalla alaa. Joukkoirtisanomisella uhattiin 12 vuotta sitten mutta Vanhasen porvarihallitus kielsi sen lailla. Lakoilla ei ole saatu mitään aikaan, koska julkisen puolen työnantaja ei menetä rahaa, jos potilaat jäävät hoitamatta ja arvatkaa miten suhtautuvat poliitikot ja media, joista enemmistö on oikeistolaisia?
Kyllä muistan tämän.Haastemiehet vai mitkä lie aluehallintoviraston työntekijät kiersi viemässä hoitajille pakkomääräyksiä töihin.Ei hoitajilla ole oikeasti lakkoasetta.Tarja Halonen oli presidentti ja riensi ulkomailta allekirjoittamaan sen pakkolain, että saatiin hoitajat pakolla töihin.
Hoitajat ei voi loppupelissä kieltäytyä töistä, kun poistamalla ammattilupansa Valviran rekisteristä.Sen teenkin heti muutaman vuoden päästä.Ei ainakaan minua sitten määrätä pakolla töihin.
Tilanne on kyllä todella hankala. Kaverini tienaa sh:na n. 600e vähemmän kuussa kuin minä helpohkossa päivätyössä toimistossa. Ihmettelen kyllä, miksi kukaan viitsii kouluttautua hoitoalalle, kun työ on raskasta, palkka ei nouse ikinä ja kaiken lisäksi on uran suhteen ansassa 😬 Nämä asiat ovat kaikkien tiedossa, mutta silti ala vetää? On muitakin ”naisammatteja”, joista maksetaan paljon paremmin.
Kertokaas fiksut että mistä nämät rahat palkankorotuksiin otetaan? Turha verrata yksityisellä töissä olevaan toimistotyöntekijään jonka palkkaa ei maksa muut veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Jaana Laitinen-Pesolan johdolla Tehy-hoitajia uunotettiin v2007 oikein kunnolla.
Suurlakon jälkeen Pj julisti hoitajien saavan tulevina lähivuosina kaikkiaan 30% liksan korotukset.
Kitarisat ulkona huusi hoitajalauma riemuaan, kun luulivat pääsevänsä ns hyväosaisten kastiin.
Noh, kuoppakorotukset sitten tulivatkin koko julkiselle sektorille ja tulevaisuuden korotukset unohdettiin. Loput hoiti inflaatio.
Käytännössä hoitajat eivät siis saaneet muuta, kuin indeksin verran "palkankorotusta"
Tämä mahalasku nolottaa Tehyä edelleen niin, ettei mitään lakko-uhkailua ole enää sen koommin tullut, vaan hoitajat ovat tyytyneet asemaansa alemmassa keskiluokassa
Juuri tästä on kysymys edelleenkin.
Tämä floppi muistetaan edelleen myös kuntatyönantajan leirissä ns. "hyvänä vitsinä"
Faktaa on, että matalapalkka-alat ovat ja pysyvät matalapalkka-aloina.
Ei siinä AP:n tyyliset "vaatimukset" auta hevon veetä. Jos hoitsu tahtoo isompaa liksaa,
niin se on edessä alan vaihto, opiskelu, yrittäjyys jne..
Tiedän , että alapeukut tästä tulee, mutta totuushan on aina ikävä asia
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas fiksut että mistä nämät rahat palkankorotuksiin otetaan? Turha verrata yksityisellä töissä olevaan toimistotyöntekijään jonka palkkaa ei maksa muut veronmaksajat.
Kuule ihan samasta potista, mistä kaikkien elämäntapaintiaanien, työttömien, työhaluttomien ja muidenkin kotona makaavien rahat otetaan. Työnteosta sentään kannattais maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta mikä olisi sitten se kohtuullinen korvaus hoitajien työstä?? Vauva palstan tuntien varmaan 4000€??
Juu ja vuoden päästä vänistäisiin taas ettei neljä tonnia riitä mihinkään, pitää saada lisää palkkaa vähintään viisi tonnia, koska joku muu eri alalle kouluttautunut ja yksityisellä työskentelevä saa sen ja enemmän. Hoitsujen ahneus alkaa todella tympiä ja sympatiat on vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitajien palkat ovat hyvää keskitasoa, ei palkka ole ongelma. alalla on muita ongelmia jotka pitäisi saada hoidettua, esim ainainen kiire, liian vähän aikaa potilasta kohti. ei kukaan viihdy työssään kun ei voi tehdä laatua, ei voi keskittyä potilaaseen. kun näkee päivästä toiseen, että potilaalla ei ole ihmisarvoa, tärkeämpää on kirjata kaikki ylös kuin käyttää aikaa potilaan hyvinvointiin.
tänään viimeksi kolme hoitajaa seisoi vastaanottoluukulla, ja asiakkaita ei otettu 20 minuuttiin.
Tähän saattoi olla syynä tietojärjestelmien takkuaminen. Mitään ei pysty tehdä, kun esim. Effica on nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa hoitajista ja potilaista on naisia
Eli naiset hoitavat lähinnä toisia naisia, ja vaativat miehiä maksajiksi. 😂💯Suurin osa potilaista naisia? No itse asiassa suurin osa potilaista on miehiä, muuten hyvä.😂
Urologialla varmaan juu, mutta kyllä ne terveyskeskuksessa suurin osa on naisia.
Hoitajanaiset vaativat, että Suomi osallistuu ilmastotalkoisiin enemmän, jotta verotulot pienenevät ja jatkossa on entistä vähemmän varaa hoitajien palkankorotuksiin! 😂
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan välillä siivoojien palkkoja, eikä AINA Sari sairaanhoitajan.
Ymmärrätkö, että siivoojalla ei voi olla parempi palkka kuin sairaanhoitajalla? Sairaanhoitajien palkan nosto tarkoittaisi kaikkien naisvaltaisten palkkojen nostoa ajan kanssa. Sairaanhoitajat ymmärtääkseni kuitenkin ovat kaikkein koulutentuinpia matalapalkkaisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miten voidaan luulla, että sh:n työ on jotain sängyn petaamista ja vessaan viemistä pelkästään!
Itse olen tavallisen tk-vuodeosaston saikkari, ja meidän työmme on todella, todella vastuullista. Lääkäriä ei ole mailla halmeilla virka-ajan ulkopuolella ja ainakin muutama viikko sitten elvytystilanteessa ei nuori kesälääkärimme osannut tehdä mitään.
Tälläkin hetkellä osastollamme on paitsi yleisiä i.v-antibioottien saajia, myös esim. saattohoidettava kipupumppuineen ja omaisineen, suonensisäisesti kaiken ravitsemuksen ja lääkkeet saava, hankala alipaineimuhaavahoito sekä tällä viikolla olo myös 2 punasolutiputusta. Mistä tuli mieleeni , että muutaman kerran potilaani on saanut punasoluista reaktion, jota ei ikävä kyllä "koulutettu apinakin" olisi pystynyt hoitamaan.
Kukaan mies ei teksii tätä 2470 euron palkalla , 40 % yölisällä. Siksi miehiä on alalla niin vähän.
Meillä me kokeneet hoitsut teemme yleensä lääkärinhommatkin. Tai siis "avustamme " lääkäriä. Eli kun keskellä yötä tulee m1 lähetteellä sekava henkilö, ja vastassa on 12-vuotias takapäivystäjä"lääkäri", jota pelottaa, ja joka ei ole koskaan nähnyt meidän asiakaskuntaamme, niin me hoitajat katsomme että lääkäri tekee oikeat päätökset. Sinänsä hassua, koska lääkärihän niistä ottaa vastuun, vaikka me sh:t päätämmekin mitä tehdään.
Teillä otetaan esiteinejä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajanaiset vaativat, että Suomi osallistuu ilmastotalkoisiin enemmän, jotta verotulot pienenevät ja jatkossa on entistä vähemmän varaa hoitajien palkankorotuksiin! 😂
Hoitajanaiset valittavat, että heitä on liian vähän ja siksi työ on raskasta. Matemaattisesti lahjattomat kuvittelevat, että kun potista maksetaan suurempia palkkoja, se muka johtaisi hoitajamäärien lisäyksiin ja työn helpottumiseen 😂 Kun heillä itsellään ei riittänyt aivokapasiteettia opiskella esim. insinööriksi, he kateellisina vaativat silti samaa palkkaa kuin insinöörit saavat 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostetaan välillä siivoojien palkkoja, eikä AINA Sari sairaanhoitajan.
Ymmärrätkö, että siivoojalla ei voi olla parempi palkka kuin sairaanhoitajalla? Sairaanhoitajien palkan nosto tarkoittaisi kaikkien naisvaltaisten palkkojen nostoa ajan kanssa. Sairaanhoitajat ymmärtääkseni kuitenkin ovat kaikkein koulutentuinpia matalapalkkaisista naisista.
Älä jaksa. Sairaanhoitajat eivät ole mitään matalapalkkaisia vaan ihan normaali- ja hyvätuloisia. Ärsyttää tuollainen jatkuva valehtelu ja uhriutuminen.
Kyllä se on mun vastuullani hoitaa ja osata tehdä potilaan kannalta oikeita päätöksiä, kun se lääkäri nyt tosiaan on suurimman osan aikaa poissa, ja yllättäviä voinnin muutoksia tulee koko ajan. Musta on täysin sairasta, että väitetään, ettei hoitajilla ole vastuuta!