Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis vaan landelainen sanoo Sokkari

Vierailija
23.07.2008 |

kun puhuu Sokoksesta.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pari kertaa käynyt Turun (rumassa) keskustassa enkä ole nähnyt siellä mitään Wikkeä tai Wiklundia, tai ainakaan kiinnittänyt huomiota siihen. Ja jos se ei ole Sokos, niin miksi joku sanoi, että Turussa Sokosta sanotaan Wikkeksi?!

Vierailija
22/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja Poriakin landemmalla s-market on osuuskauppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niinkuin Köpis.

Sokkariin olen törmännyt vasta ihan hiljattain ja minustakin se kuulostaa hölmöltä. Miksei voi vaan suoraan sanoa Sokos niinkuin aina ennenkin? En ole sanoja tietenkään kieltämässä, mutta kyllä se minustakin vähän juntilta kuulostaa. Niinkuin suunnilleen kaikki vähän aikaa sitten ekaa kertaa kuullut sanat, jotka käyttäjiensä mukaan ovat (muka) ikivanhoja.

Sittarin ymmärrän täysin, koska sitimarket on niin paljon pidempi sana. Sen sijaan Sokoksessa on vain kaksi tavua, kun taas sokkarissa on kolme, joten kyseinen lempinimi on mielestäni tarpeeton.

Vähän sama kuin sanoo noksu eikä nokia, vaikka nokia on paljon helpompi sanoa.

Vierailija
24/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaanko me??

En tiedä ketään muuta kuin itseni kutsuvan Nokiaa Noksuksi. :D

Minulla on muutenkin tapana vääntää joka asiasta lempinimiä, usein pidempiä ja hankalampia sanoa, mutta hauskempia (ainakin omasta mielestäni).

Vierailija
25/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkariin olen törmännyt vasta ihan hiljattain ja minustakin se kuulostaa hölmöltä. Miksei voi vaan suoraan sanoa Sokos niinkuin aina ennenkin? En ole sanoja tietenkään kieltämässä, mutta kyllä se minustakin vähän juntilta kuulostaa. Niinkuin suunnilleen kaikki vähän aikaa sitten ekaa kertaa kuullut sanat, jotka käyttäjiensä mukaan ovat (muka) ikivanhoja.

Olen 34-vuotias ja minulle Sokos on ollut Sokkari niin kauan kuin muistan. Täällä (Jkl) ei todellakaan ole sanottu Sokos "aina ennenkin".

Sinä vain elät jossain pimennossa, sori.

Vierailija
26/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä väännöksillä ja lempinimillä ole aina tarkoituskaan olla lyhyempiä. Miksi jostain tylsästä sanasta tai nimestä ei saisi käyttää jotain muuta muotoa? Ei kissa aina tarvi olla kissa, se voi olla katti tai kisuli. Poliisi voi olla pollari tai kyttä. Kahvia voi juoda kupista tai mukista. Ei ihmistenkään lempinimet ole kovinkaan paljon lyhyempiä tai helpompia sanoa, Tiina on Tintti, Niina on Ninni, Sami on Samppa, Jaana on Jaanuska jne..

Vähän niinkuin Köpis.

Sittarin ymmärrän täysin, koska sitimarket on niin paljon pidempi sana. Sen sijaan Sokoksessa on vain kaksi tavua, kun taas sokkarissa on kolme, joten kyseinen lempinimi on mielestäni tarpeeton.

Vierailija
27/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jopa "kitymarket"

Vierailija
28/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse sano noin, koska nokialla ei ole minulle mitään läheistä merkitystä.

Toki tietynlaisessa seurassa väännellään sanoja (kymysys, kepsuppi, jne.), mutta yleensä tarkoituksena on välittää viesti, ja silloin yleiskieli on kätevin. Jos puhutaan ihan Nokiasta sellaiselle, joka ei ole siellä töissä, sanotaan yleensä Nokia eikä noksu, jottei tarvi heti vastata kysymykseen "mikä se on". Oman puolison ja läheisten kavereiden kanssa sitten voidaan huvitella vääntelemällä sanoja oikein urakalla. :)

Vierailija
29/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jopa "kitymarket"

Ja kaupungille mennään kityyn.

Vierailija
30/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Sokkari taitaa olla alunperin lyhyempi lempinimi Citysokoksesta.

Vierailija
31/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin luonnollisesti, että minulle Sokos on aina ollut Sokos, eikä mikään ihmeen sokkari. Luonnollisesti eri yhteisöissä käytetään eri sanoja, mutta ei se tee niistä ulkopuolisille yhtään sen tutumpia tai vähemmän hölmöjä.

Vierailija
32/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos Wiklund on Turun keskustassa kauppatorin laidalla sijaitseva tavaratalo, jonka omistaa Turun Osuuskauppa ja toiminnasta vastaa TOK:n omistama Turun Sokos Oy.

Vierailija
33/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muidenkin olemme kuulleet käyttävän tätä lempinimeä.

Vierailija
34/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itse keksinyt tätä juttua, vaikka yritätkin vaikuttaa jotenkin innovatiiviseltä.

Vierailija
35/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itse keksinyt tätä juttua, vaikka yritätkin vaikuttaa jotenkin innovatiiviseltä.

Ei kai täällä kukaan väittänyt tuota keksineensä. Se oli vain esimerkki lempinimestä, joka on vaikeampi ääntää kuin alkuperäinen sana. Lisäksi olin joutunut sen ekaa kertaa kuullessani kysymään, että mitä se tarkoittaa, eli se ei ollut kaikkein kätevin ilmaus, koska ei välittänyt viestiä.

-53

Vierailija
36/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t, kaupunkilainen lande

Vierailija
37/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paljastaa sisäisen junttiutensa 6-0.

Epäilen jos ryhdytään pamlaamaan slangia niin ap on huulipyöreenä niin kun fogelit sjungaa.

Hienoa, että eri paikkakunnilla on omat murteensa ja vielä hienompaa että nuoriso alkaa olla ylpeitä kehä-3 ulkopuolisista juuristaan. Jos joku kehuu olevansa stadista se on lähinnä vitsin aihe.

T: Maalaistunut 4 polven stadilainen.

Vierailija
38/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja landelainen sanoo "Hesa".

Vierailija
39/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nii ja sanoo "stadi" kun tarkoittaa Hesaa"

Vierailija
40/56 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paljastaa sisäisen junttiutensa 6-0.

Epäilen jos ryhdytään pamlaamaan slangia niin ap on huulipyöreenä niin kun fogelit sjungaa.

Hienoa, että eri paikkakunnilla on omat murteensa ja vielä hienompaa että nuoriso alkaa olla ylpeitä kehä-3 ulkopuolisista juuristaan. Jos joku kehuu olevansa stadista se on lähinnä vitsin aihe.

T: Maalaistunut 4 polven stadilainen.

Ja sitten tajusin, että minähän olen maalaistunut 4 polven stadilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan