Siis vaan landelainen sanoo Sokkari
Kommentit (56)
:) tuota en ole kuullutkaan.
Ihanaa tämä äidinkielemme kaikissa vivahteissaan.
terv. savolainen
Mutta meidän kylällä se on myöskin Osuka ;D
ja kyllä täällä on Sokkari.
Mutta ehkä Suomessa ei helsinkiläisen mielestä ole kuin yksi kaupunki. Yksi syy lisää asua Tampereella, vaikka pientä jäynää Turun suuntaan onkin niin ei siellä sentään maailman napoja vielä olla.
No tiedämpä nut, että sokos. niinkun täällä on tapana sanoa. Mut eipä siinä mitään, jos kerran paremmin tiiätte.
Sokkari on täällä Tampereella. Jos oululainen ja tamperelainen on maalaisia niin sittenpähän ollaan. Ja Sokkarilla käydään.
Sokkari on täällä Tampereella. Jos oululainen ja tamperelainen on maalaisia niin sittenpähän ollaan. Ja Sokkarilla käydään.
Ja oon palijasjalakane Oululaine jo ties kuinka monesa polovesa.
Taitaa nuo tullista tulleet sanua Oulusa, että Sokkari:-). Ite oon aina sanonu, että Sokos:-)
(Ja miten kirjoitatte sen?)
Minun mielestäni kun se on ehdottomasti vain Stocka, mutta olen kuullut myös versiot Stokis ja Stokka.
ja omassa lähipiirissäni puhutaan ass-marketista.
on aikaa perehtyä muiden sanomisiin tai sanomatta jättämisiin..
Mee vaikka töihin, jooko. Koita päteä elämän isoissa asioissa. Tienaa. Kehitä itseäsi ja itsetuntoasi.
pohjanmaalainen oon ja pirun ylpee siitä. Hesaan en muuttas ja valitettavasti täälä ei enää oo sokkaria.
mitä pahaa on landelaisuudessa. Minua ei saisi Helsingin ruuhkaan, saasteisiin ja epäystävälliseen ilmapiiriin kirveelläkään.
Sokos vai? miten siitä saa väännettyä tollaisen nimen?
mutta ei täällä Hesassa/Stadissa/Helsingissä/pääkaupungissa oo mitenkään erityisen epäystävällinen ilmapiiri! Nih :)
nostaa hattua kaikille murteille. Nämä naurattaa kyllä kun junantuomat alkaa puhua stadia. No jokainen tyylillään.
Meillä puhuttiin kyllä kotona Sokkarista. Täällä siitä ei puhuta kun meidän kylässä sitä ei ole. Osuka on ja siitä puhun myös itse. Kuten Apsista :D