Pitääkö parisuhteessa myös vaimon päästä matkustelemaan vaikka ei olisi maksukykyä?
Jos vaimolla ei ole omaa maksukykyä tarpeeksi esimerkiksi kunnon ulkomaanmatkaan niin onko mielestänne OK, että matkalle menee vain mies tai ehkä mies ja lapset? Vaimo jää yksin kotiin.
Entä jos mies maksaakin matkan myös vaimolle niin pitääkö miehen vastavuoroisesti päästä 200:n euron kampaamokäyneille ja munakarvojen vahaukseen? Helpostihan siinä käy naisilla niin ”ettei ole varaa yli tonnin matkaan”...
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Luulen että aloittajan todellinen ongelma on se, että vaimo käyttää kuukausittain omaa rahaa 200 eur kampaamoihin ja kaikenmaailman vahauksiin, ja ostelee lisäksi vaatteita ja kalliita laukkuja. Sitten ei pysty laittamaan tuhatta euroa matkaan, ja kitisee miehelleen (joka ei omiaan tuhlaa turhuuteen) että tämän tulee maksaa.
Näin olin ymmärtävinäni ap:n viesteistä, ei vaan perusjamppana saanut puettua sitä kunnolla sanoiksi.
Näin ollen sanoisin, että koko perhe ei matkusta minnekään ennen kuin vaimokin onnistuu vähän säästämään. Toinen vaihtoehto on, että matkalle lähdetään ja mies maksaa vaimonkin matkan. Vaimon kotiinjättäminen olisi aikamoinen karhunpalvelus avioliitolle.
Opetus se olisi, toki sellaista ei aikuiselle luulisi tarvitsevan, mutta onhan niitä jotka oppivat säästämään vasta kun ovat käyneet ulosotossa tai vähän näpäytetty pikkuvaimoa jättämällä hänet kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän syystä vaimolla ei ole varaa matkusteluun, kun lähes kaikki naiset Suomessa on työelämässä mukana.
Vai menevätkö vaimon rahat ruokaan, lasten haalareihin ja kenkiin?
Jos nainen hoitovapaalla työstä, hoitamassa yhteisiä lapsia kotona, kantaako hän heistä myös taloudellisen vastuun yksin, eikä isä maksa puolisolleen perhevapaan aikana ansionmenetystä ja muita etuja, mitä etuja työssäkäynnin aikana menettää
Tämä on yleistä, jos palstaan on uskominen, kun naiset kertovat, kuinka perhevapaan aikana kuinka ovat käyttäneet säästönsä, jotkut jopa ottaneet lainaa, kun mies ei kanna perheestään vastuuta, kun se on muualla maailmassa ja ennen myös Suomessa ihan kunnia-asia miehelle.
Ja eihån silloin pääse vaimo matkustelemaan, kun elää kädestä suuhun ja kantaa lähes yksin vastuun lapsista.
Jep ja jotkut naiset ihan tosissaan selittävät miten ovat YLPEITÄ siitä että maksavat hoitovapaallakin omista säästöistään puolet menoista. Ihan oikeasti. Miten alistettu piika voi ihminen olla? Ei mitään oman arvon tuntoa.
Hoitovapaa on ainutkertainen vapaa pienen lapsen kanssa, poissa työelämän paineista. Kuin vapaa kedon perhonen, saat nauttia ajasta lapsesi kanssa.
Mutta takakireä suomifemakko haluaa tästäkin palkkaa maksettavan!
Ei se tarkoita, että raha-asiat hoidetaanyhdessä niin ei voi olla molemmilla omaa tiliä, usein niin onkin.
On tottakai omat tilit. Meneehän sinne oma palkka tai eläke tms. Voi lisäksi olla yhteinen taloustili jonne kumpikin siirtää sovitusti rahaa tai sitten sovitaan mitä kumpikin maksaa omalta tilillään yhteisen talouden menoja.
Nämä lomamatkat ja muut vastaavat sitten sovitaan erikseen ja se miten matkat ja missä suhteessa maksetaan.
En usko, että nämä ihmiset, jotka puhuvat yhteisistä rahoista tarkoittavat, että taloudessa olisi silloin vain yksi tili.
Vaan niin, että parisuhteessa rahan talouteen menevän rahan käyttö sovitaan yhdessä, että se on tasapuolista ja silti kumpikin saa myös käyttää rahaa omiin menoihinsa.
Järjenkäyttö on sallittu, myös tätä ketjua lukiessa ja kommentoidessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matka pitää vaan mitoittaa niin, että siihen on kummallakin varaa.
Jos toinen tuhlaa rahansa kaikenlaiseen humpuukiin, niin todellako hänelle pitää vielä matkat maksaa?
Jättää vaan kotiin, niin eiköhän opi vähän säästämään.
Eikö miehet sitten "tuhlaa" rahojaan? Ainakin meillä mies käy muutaman viikon väleinen parturissa, ostaa hygienia-tuotteita, vaatteita, harrastuksiin menee kuukaudessa melkoinen siivu jne.
Niin? Jos jää matkaan varaa niin mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö parisuhteessa miehen päästä matkustelemaan, vaikka ei ole maksukykyä? Jos miehellä ei ole omaa maksukykyä tarpeeksi esimerkiksi kunnon ulkomaanmatkaan niin onko mielestänne OK, että matkalle menee vain vaimo tai ehkä vaimo ja lapset? Mies jää yksin kotiin.
Ei mielestäni ole ok. Tai siis on, jos pariskunnan osapuolet eivät välitä toisitaan ja he ovat yhdessä jostain muusta syystä. Mutta jos rakastaa toista ja välittää hänestä, ei ole vaihtoehtona se, että jättää tämän matkalta pois.
Ei ole mitenkään mahdollista ettei miehellä olisi maksukykyä lomamatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt puhua että mies menisi vahaukseen. Varsinkin selkäkarvat saisi mielestäni hoitaa pois ihan säännöllisesti.
Miksi et poista ite häneltä karvoja, niin säästyy rahaa? Minä ainakin poistin eksän karvat ihan mielelläni.
Ai vahalla? Oma mies kirkuisi jo pelkästä ajatuksesta, sehän on kivuliasta.
No miksi helvetissä pitäisi poistaa karvat? Sinun mieleksi pitää kestää kipua jotta saa jopa selän karvat pois? Ja siitä vielä maksaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän syystä vaimolla ei ole varaa matkusteluun, kun lähes kaikki naiset Suomessa on työelämässä mukana.
Jos nainen hoitovapaalla työstä, hoitamassa yhteisiä lapsia kotona, kantaako hän heistä myös taloudellisen vastuun yksin, eikä isä maksa puolisolleen perhevapaan aikana ansionmenetystä ja muita etuja, mitä etuja työssäkäynnin aikana menettää
Tämä on yleistä, jos palstaan on uskominen, kun naiset kertovat, kuinka perhevapaan aikana kuinka ovat käyttäneet säästönsä, jotkut jopa ottaneet lainaa, kun mies ei kanna perheestään vastuuta, kun se on muualla maailmassa ja ennen myös Suomessa ihan kunnia-asia miehelle.
Ja eihån silloin pääse vaimo matkustelemaan, kun elää kädestä suuhun ja kantaa lähes yksin vastuun lapsista.
Jep ja jotkut naiset ihan tosissaan selittävät miten ovat YLPEITÄ siitä että maksavat hoitovapaallakin omista säästöistään puolet menoista. Ihan oikeasti. Miten alistettu piika voi ihminen olla? Ei mitään oman arvon tuntoa.
Hoitovapaa on ainutkertainen vapaa pienen lapsen kanssa, poissa työelämän paineista. Kuin vapaa kedon perhonen, saat nauttia ajasta lapsesi kanssa.
Ja miehen ei tarvitse osallistua millään tavalla rahallisesti sen lapsen kasvatukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt puhua että mies menisi vahaukseen. Varsinkin selkäkarvat saisi mielestäni hoitaa pois ihan säännöllisesti.
Miksi et poista ite häneltä karvoja, niin säästyy rahaa? Minä ainakin poistin eksän karvat ihan mielelläni.
Ai vahalla? Oma mies kirkuisi jo pelkästä ajatuksesta, sehän on kivuliasta.
No miksi helvetissä pitäisi poistaa karvat? Sinun mieleksi pitää kestää kipua jotta saa jopa selän karvat pois? Ja siitä vielä maksaa rahaa?
Kas tässä on tästä ketjusta viesti nro 36, joka on oletettavasti miehen kirjoittama:
Mutta eikö sekin kivempaa olisi jos miehellekin tehtäisiin maksulliset 200:n euron kampaamokäynnit ja munakarvavahaukset? Miksi sinä et maksa miehelle niitä?
Joten kyllä mielelläni maksaisin miehelle vahaukset ja kampaamokäynnit, koska sehän ilahduttaa muita miehiä. Ainakin tuo viestin 36 kirjoittaja tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies säästää puolet lapsen hoitomaksuista. Miehen ei tarvitse hoitaa lapsen hoitoon viemisiä ja hakemisia, ei kiiruhtaa kesken työkiireiden hakemaan lasta hoidosta tai viedä lasta lääkäriin, olemaan pois töistä lapsen sairauden vuoksi tai kieltytyä ylitöistä tai työmatkoista, koska vaimo on työreissuillaan. Miehen ei tarvitse sumplia lomia vaimon ja päiväkodin kanssa. Jos vaimo on töissä ja päiväkoti kiinni, mies viettää lomansa lapsen kanssa, joten heihei kavereiden kanssa suunnitelluille kalastusmatkoille.
Entäs pitääkö miehen päästä syömään naisen kokkaamia sapuskoja, vaikka miehellä ei itsellään ole osaamista ruoanlaittoon?
Kyllä ihmettelen miksi se vaimo on alunalkaen otettu. Että pitääkö sen kanssa nyt muka viihtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö parisuhteessa miehen päästä matkustelemaan, vaikka ei ole maksukykyä? Jos miehellä ei ole omaa maksukykyä tarpeeksi esimerkiksi kunnon ulkomaanmatkaan niin onko mielestänne OK, että matkalle menee vain vaimo tai ehkä vaimo ja lapset? Mies jää yksin kotiin.
Ei mielestäni ole ok. Tai siis on, jos pariskunnan osapuolet eivät välitä toisitaan ja he ovat yhdessä jostain muusta syystä. Mutta jos rakastaa toista ja välittää hänestä, ei ole vaihtoehtona se, että jättää tämän matkalta pois.
Ei vai? Nykyisen mieheni kanssa tavattiin noin 15 vuotta sitten. Silloin olin hyväpalkkaisessa työssä ja olin perinyt vähän rahaa. Mieheni oli ulosotossa. Koska rakastan häntä ja olen aina viihtynyt hänen kanssaan (miksi muuten olisin hänen kanssaan??), halusin myös matkustella yhdessä. Joten maksoin hänet lukemattomille matkoille.
Nyt olen itse melko persaukinen (toivottavasti väliaikaista) ja mieheni nykyään menestynyt yrittäjä. Joten tällä hetkellä mieheni maksaa myös minun matkani, jotta pääsemme yhdessä reissuun.
Pitkässä liitossa voi tilanteet muuttua nääs.
Käytän vuodessa lomamatkan verran kampaamoon.
Hiukset ovat ohuet ..nyt pitkät kiiltävät ja paksut, kiitos laadukkaiden pidennysten.
Haluaisin ulkomaille..mutta
2 viikkoo ulkomailla ri hyvitä kaljupää kekkosena oloa.
Mua ei varmaan sit kukaan huoli....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vai? Nykyisen mieheni kanssa tavattiin noin 15 vuotta sitten. Silloin olin hyväpalkkaisessa työssä ja olin perinyt vähän rahaa. Mieheni oli ulosotossa. Koska rakastan häntä ja olen aina viihtynyt hänen kanssaan (miksi muuten olisin hänen kanssaan??), halusin myös matkustella yhdessä. Joten maksoin hänet lukemattomille matkoille.
Nyt olen itse melko persaukinen (toivottavasti väliaikaista) ja mieheni nykyään menestynyt yrittäjä. Joten tällä hetkellä mieheni maksaa myös minun matkani, jotta pääsemme yhdessä reissuun.
Mies voi myös erota susta..rikkaalla yrittäjällä on varmaan ottajia?
Sinä olet köyhä vanha akka.
No eihän lapsillakaan omia rahoja eli lapsethan pitäis jättää myös ottamatta mukaan. Jos minä olen vaimosi niin ero ois vireil ja sinun kamat ulkona kun oot takas
Jos mulla olis enemmän rahaa kun puolisolla, veisin sen lomalle, koska se on mun puoliso ja kaikkein tärkein. Musta on ihanaa saada antaa rakkaalleen.
Tällä hetkellä meillä on aika samat tulot joten lomat sen mukaan ja maksetaan puoliksi. Mutta jos joskus mulla olis enemmän, ensimmäisenä miettisin miten voin antaa puolisolle. En miettis, että pitääkö toi köyhä nyt ottaa kans mukaan.
Onko ap ihan rakkausliitossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ihan itse päättää ketä pitää elämässään tärkeänä ja millaista mallia haluaa lapsilleen näyttää. Mitään velvollisuutta ei olle kelleen maksaa mitään matkoja.
Mutta naisella on kaikki oikeus käyttää palkkansa kalliisiin kampaamo käynteihin, vaatteisiin, laukkuihin ja pillukarvavahauksiin? Sehän on hieno esimerkki lapsille vai mitä?
Ketä mahdat vihata eniten, miehiä, naisia vai kenties ITSEÄSI?
Esität todella typeriä ideoitasi jonain totuuksina ja rinnastat asioita, joita ei voi rinnastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi myös erota susta..rikkaalla yrittäjällä on varmaan ottajia?
Sinä olet köyhä vanha akka.
Heh, onhan tietysti kaikki mahdollista. Mutta mieheni jaksaa aina muistaa kuinka autoin häntä aikoinaan jaloilleen. Hän on vanhan kansan mies, rehellinen ja uskollinen ja viihtyy kotona vapaa-ajat. Meillä on yhteisiä harrastuksiakin. Mutta toki olen realisti ja tässä kultaisessa keski-iässä tiedän minkä vain voivan olla mahdollista. Avioehtoa meillä ei koskaan ole ollut, joten ihan köyhäksi vanhaksi akaksi en jäisi näppejä nuolemaan erotilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja näitä itsekkäitä lapsellisia miehia ja epätasa-arvoisia parisuhteita. Jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen eli minulla ei olisi varaa kalliiseen ulkomaanmatkaa ja mies ei sitä minulle kustantaisi, niin saisi mies mennä itse, mutta olisi kyllä hyvä myös varautua siihen, että kun herra palaa thaikuista, niin avain ei jostain syystä enää sovikaan lukkoon. Katsokaas, kun hyvän parisuhteen perusta on toisensa kunnioittamisen lisäksi tasa-arvoisuus kaikilla elämän osa-alueilla, siis myös taloudessa.
Miksi miehen pitäisi kustantaa sinulle kallis lomamatka, jos sinä itse tuhlaat rahasi kampaamoon ja vahauksiin ja muuhun hömpötykseen etkä edes yritä säästää lomamatkaa varten?
Toisekseen lukkoja ei noin vain vaihdeta, jos toinen on asunnossa kirjoilla.
No ihan vain siksi, kun suurin osa, myös miehistä tuntevat empatiaa ja antaessaan saa myös itselleen mielihyvää ja iloa, olisi se matka, jonka maksaa, ostaa vaimolle perjantaisin kukat jne.
Ja jos perheessä lapsia, se antaa esimerkin myös lapsille, huomioida läheiset ja muut.
Jo pienet lapset tuntevat toista kohtaan empatiaa ja mielyttämisen tarvetta ja hyvään kasvatukseen kuuluu sitä myös vanhempien tukea. Jos lapsella on oma karkkipussi, se jaetaan kavereiden kanssa, eikä yksin syödä.
Minusta aloitus kertoo mielenhäiriöstä ja empatiakyvyn puutteesta, eikä ap. pysty menemään vaimon asemaan, vaikka kysymys on omasta rakkaasta puolisosta.
Tänään uutisoitiin, kuinka pelastuslaitos - palomiehet, poliisit ovat lahjoittaneet pehmoleluja lapsille kriisitilanteessa ja tuomaan lohtua ventovieraillee lapsille ja nyt haastoivat muutkin mukaan ja tavoite oli 1000 pehmolelua, mutta hyväntahtoiset ja empatiakyiset ihmiset lahjoityivat omastaan monin kertaisen määrän, kun ihmisellä oli hyvää tahtoa ja empatiakykyä ja halu auttaa heikompiosaisia.
Ja ihan samasta nyt on aloituksessa kysymys, mutta ap. ei tunnu löytyvän auttamisen tahtoa ja empatiaa rakkaitaan kohtaan.
En itse voisi elää yhteisten rahojen taloudessa, mutta yksi konkreettinen vaihtoehto sellaisessa olisi varmaan, että molemmille annetaan pakollisten menojen/yhteisen säästötilin/whatever jälkeen xxx euroa omaa rahaa. Tämän summan voisi sitten kokonaan tai osaksi säästää yhteisiä matkoja varten TAI käyttää johonkin muuhun.