Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
12.06.2019 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (342)

Vierailija
81/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää millainen suhde on oikeasti puolisonsa kanssa etkä sinä saa kirkkaampaa kruunua kertomisesta. Eiköhän he hoida oman elämänsä ja sinä omasi.

Nuorena menin kertomaan kaverin poikaystävän touhuista toiseen naiseen, luulin tekeväni oikein, olisi ollut järkevämpää ummistaa vaan silmäni. Kyllä se suhde loppuu, jos merkityksellistä oli. Unohda.

Vierailija
82/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs palstalla on paljon pettäjiä jotka pelkää kärähtämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaavassa tilanteessa joitakin vuosia sitten kysyin ystävältäni seuraavana aamuna rauhallisesti, että haluaako hän itse kertoa puolisolleen ja vai kerronko minä. Hän valitsi sen vaihtoehdon, että kertoi itse. Heidän suhteensa jatkui vielä jonkin aikaa, meidän ystävyytemme edelleen.

Mikä ihmeen moraalinvartija sinä luulit olevasi? Mitä se sulle kuuluu, mitä ystäväsi teki. Ihmettelen, että kaveri on vielä ystäväsi. Todennäköisesti joku läheisriippuvainen. 

Jos joku kavereistani alkaisi sanella samalla tavalla, niin kyllä olisi entinen kaveri. 

Totta kai voi sanoa, että mitä ihmettä menit töpeksimää eikä tuo ole hyvää käytöstä, mutta tuollaisten vaihtoehtojen antaminen menee yli ymmärryksen. Huolehdi vain omista asioistasi. 

Vierailija
84/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska kuulla se päättelyketju jonka lopputulemana päädyit tuohon lopputulokseen

Vierailija
85/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia vaivaa jokin ihme jumaluusharha, he kuvittelevat voivansa oikoa kaikki maailman vääryydet ja tietävänsä muidenkin puolesta näitä paremmin, mikä on oikea, siis ainut oikea, tapa toimia, olla ja elää. Nämä ihmiset yleensä ovat suurin syypää ihmiskunnan pahimpiin murheisiin. 

Vierailija
86/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaavassa tilanteessa joitakin vuosia sitten kysyin ystävältäni seuraavana aamuna rauhallisesti, että haluaako hän itse kertoa puolisolleen ja vai kerronko minä. Hän valitsi sen vaihtoehdon, että kertoi itse. Heidän suhteensa jatkui vielä jonkin aikaa, meidän ystävyytemme edelleen.

Oisit keräillyt hampaitasi lattialta jos minulle tulisit ”ystävänä” esittämään tuollaista paskaa.

Vierailija
87/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska kuulla se päättelyketju jonka lopputulemana päädyit tuohon lopputulokseen

1. Taivas on sininen

2. Minulla on pissaa housuissa

3. Palstalla on paljon pettäjiä jotka pelkää kärähtämistä

Varmaan jotain tuollaista.

Vierailija
88/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa. Pettäjät usein kusettavat muistakin asioista. Ystävän poikaystävä kun jäi pettämisestä kiinni, niin eron jälkeen selvisi, että oli tyyppi li varastellut häneltä rahaakin. Ties mitä muuta olisi ehtinyt tehdä selän takana, jos pettäminen ei olisi tullut esille. Pettäjät ovat epärehellisiä ihmisiä ja taidokkaita valehtelijoita, joilla on matala kynnys käyttää muita törkeästi hyväkseen. 

Vierailija
89/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kännipäissään petti ja tiedät tapahtuneen, miksi et estänyt??? Mielestäni ystävän pitää suojella ja estää mokia, jos on ns pelipaikalla. Et kai vain katsonut vieressä ja nyt täällä kauhistelet? Kun ystävä meinaa kännissä mokailla, se viedään tilanteesta pois. Niin tekee oikea ystävä.

Voi jestas mitä projisointia taas. Mistä sinä tiedät, mikä on tämän ystävän aie ja elämäntilanne? Mistä tietäisit omasta ystävästäsikään? Ehkä ystävän parisuhde on jo loppunut ja hän on juuri kohdannut elämänsä rakkauden, sen oikean? Sitten sinä tampio menet ja revit hänet väkisin pois oikeamielisyyttä säteillen, tietämättäsi pilanneena hänen loppuelämänsä? Argh. Eikö se nyt pitäisi uskoa, että ystävän puolesta ei pidä ajatella eikä sekaantua hänen parisuhdeasioihinsa, suuntaan eikä toiseen. Ystävää pitää arvostaa ja kunnioittaa, antaa tehdä omat ratkaisunsa, eikä yrittää olla holhooja. Tukea sitten, jos menee pieleen. Ei syyllistää ja yrittää kasvattaa omien arvojensa mukaiseksi. Tosi outoa sakkia täällä kommentoi, hohhoijaa. 

Vierailija
90/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen moraalinvartija sinä luulit olevasi? Mitä se sulle kuuluu, mitä ystäväsi teki. Ihmettelen, että kaveri on vielä ystäväsi. Todennäköisesti joku läheisriippuvainen. 

Jos joku kavereistani alkaisi sanella samalla tavalla, niin kyllä olisi entinen kaveri. 

Totta kai voi sanoa, että mitä ihmettä menit töpeksimää eikä tuo ole hyvää käytöstä, mutta tuollaisten vaihtoehtojen antaminen menee yli ymmärryksen. Huolehdi vain omista asioistasi. 

Myös se puoliso on minun ystäväni. Ja tottakai se kuuluu myös minulle, jos minusta yritetään tehdä jonkun toisen väärintekemisen salailijaa ja salaisuuden vartijaa. Millä oikeudella ystäväni olisi voinut vaatia minua elämään valheessa hänen töppinsä takia? En valehtele omalle puolisolleni (enkä muille) omista tekemisistänikään, miksi minun pitäisi valehdella jonkun muun puolesta? 

Vierailija
91/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit keräillyt hampaitasi lattialta jos minulle tulisit ”ystävänä” esittämään tuollaista paskaa.

Jos väkivalta kuuluu sinun ihmissuhteisiinsa, tuskimpa olisimme ystäviä muutenkaan. Minä en ole kenenkään moraalinvartija, jokainen tekee mitä tekee ja itse kantaa niistä vastuun, mutta siihen en suostu, että minun täytyy osallistua jonkun toisen tekemisten salailuun. Tämän ymmärsi myös ystäväni.

Vierailija
92/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös se puoliso on minun ystäväni. Ja tottakai se kuuluu myös minulle, jos minusta yritetään tehdä jonkun toisen väärintekemisen salailijaa ja salaisuuden vartijaa. Millä oikeudella ystäväni olisi voinut vaatia minua elämään valheessa hänen töppinsä takia? En valehtele omalle puolisolleni (enkä muille) omista tekemisistänikään, miksi minun pitäisi valehdella jonkun muun puolesta? 

En siltikään sotkeutuisi toisten asioihin vaan pitäisin etäisyyttä molempiin. En koe olevani sellaisessa asemassa, että voisin uhkailla kaveria antamalla vaihtoehtoja hänelle. 

Anteeksi vaan, mutta mikä ihmeen ylijumalatar sinä luulet olevasi. 

Vierailija
93/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa järjestää ystävä tälläiseen välikäteen.Jos kerrot tai vaikenet,niin pieleen menee joka tapauksessa.Erityisen inhottava on tilanne jos kyseessä ovat  esim tuttu kaveripariskunta/perhetutut ja molemmat ovat tärkeitä.

Mietin usein samankaltaista tilannetta omalle kohdalleni.Mieheni kärsii haluuttomuudesta ja erektio-ongelmista. Seksiä ei ole harrastettu enää 5 vuoteen.Parisuhteessa paljon ongelmia. Yhteiset lapset,isot velat ja yksin ei pärjää. Mies ei haluaisi millään erota.En varmaan enää koskaan saa seksiä tässä parisuhteessa.Pohdin eroa. Pohdin rakastajan hankkimista. Jos jään pettämisestä kiinni,kuinka minuun suhtaudutaan sen jälkeen? Olenko minä syyllinen?

Tiedätkö sinä ,mitä ystäväsi seinien sisällä tapahtuu? 

Vierailija
94/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Pettämistä on niin paljon, että omassakin lähipiirissä ihan jokaisen suhteessa on ollut vipinää sivuun. Siis ihan kunnollista, ei mitään viatonta viesteilyä vaan ihan sitä kunnon actionia. Omassa nykyisessä suhteessa ei ollut minun puoleltani, miehestä ei voi olla 100%, mutta aika fakiiri pitäisi olla, jos tässä elämäntyylissä siihen ehtisi/pystyisi. Itse petin eksääni useasti. Yksi kaveri joutui miehensä pettämäksi, mutta avioliitto jatkui.. Yhdellä petti ensin mies kroonisesti ja sitten alkoi kaverikin pettää. He erosivat. Kolmas kaveri muhinoi ehkä 3 vuotta sivuun rakastuneena, mutta toinen mies ei halunnut jättää perhettä ja suhde kuivui. Aviomies ei koskaan saanut tietää. Ja nämä ihan lähimpiä ystäviä, paljon tiedän muitakin ja enhän mä tietystikään kaikkea tiedä.

Vierailija
95/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän teki sinusta osallisen tuohon koska joudut valehtelemaan hänen perheelleen nyt. Itsekästä.

Ei multa ainakaan ole kukaan ystävieni perheistä ikinä kysellyt mitään meidän satunnaisista baarireissuista, joten jos joku nyt sellaisen aikana pettäisi (niin ei ole ikinä tapahunut), niin ei mun tarvisi kenellekään mitään valehdella.

Ja toisaalta ei ole myöskään mitään velvollisuutta olla kertomatta.

Vierailija
96/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat ovat ystäviäsi, niin se on tietenkin hankala tilanne. Ikävää että sellaiseen olet joutunut. Nyt sinun tulee tehdä valinta. Joko olet lojaali toiselle ja hylkäät ystävyyden toisen kanssa, tai pysyt puolueettomana ja kannat hitusen maailman epätäydellisyyden ja pahuuden tuskaa säilyttäen välisi molempiin. Sinä joudut ottamaan vastuun heidän suhteensa jatkosta joka tapauksessa omalta osaltasi. Mieti, arvostatko enemmän sitä, että he ehkä selviävät ongelmistaan ja jatkavat yhdessä vai haluatko koettaa suhteen rasituskestävyyttä, tai jopa näetkö heidän paremmaksi erota. Muista, että sinä vastaat heille ratkaisustasi sitten lopun ikääsi. Tieto tosiaan lisää tuskaa. On silti harhaluulo, että tuskasta pääsee eroon levittämällä tietonsa eteenpäin. 

Vierailija
97/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys yleisesti kaikille: käräytättekö ystävänne, jos esim. tiedätte hänen tekevän pimeitä töitä? Siinähän on kyse oikeasti rikollisesta toiminnasta, toisin kuin pettämisessä.

Oma vastaukseni: pimeiden töiden tekemisestä käräyttäisin varmasti, mutta pettämisen osalta harkitsisin tapauskohtaisesti. Onneksi ei ole tullut kumpaakaan tilannetta vastaan.

Vierailija
98/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa järjestää ystävä tälläiseen välikäteen.Jos kerrot tai vaikenet,niin pieleen menee joka tapauksessa.Erityisen inhottava on tilanne jos kyseessä ovat  esim tuttu kaveripariskunta/perhetutut ja molemmat ovat tärkeitä.

Mietin usein samankaltaista tilannetta omalle kohdalleni.Mieheni kärsii haluuttomuudesta ja erektio-ongelmista. Seksiä ei ole harrastettu enää 5 vuoteen.Parisuhteessa paljon ongelmia. Yhteiset lapset,isot velat ja yksin ei pärjää. Mies ei haluaisi millään erota.En varmaan enää koskaan saa seksiä tässä parisuhteessa.Pohdin eroa. Pohdin rakastajan hankkimista. Jos jään pettämisestä kiinni,kuinka minuun suhtaudutaan sen jälkeen? Olenko minä syyllinen?

Tiedätkö sinä ,mitä ystäväsi seinien sisällä tapahtuu? 

No jos oikein suunnittelet pettäväsi niin varmasti olet syyllinen. Ei toisen haluttomuus oikeuta paneskelemaan selän takana. Voit ihan rehdisti ottaa asian puheeksi. Toki siihen sisältyy riski, että liitto loppuu siihen.

Vierailija
99/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi puoliso on sinulle tärkeämpi kuin ystäväsi, sitten ymmärrän asian. Se ystävän puoliso on ystävääsi tärkeämpi, mutta muuten en ymmärrä tuollaisia ukaaseja ystävää kohtaan. 

Vierailija
100/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju jossa ap haihtuu kuin tuhka tuuleen? Hmm. Onkos tämä joku testi ihmisten asenteista, tositarinoiden kalastelua vai mitäs nyt taas ihmettä?

Ei ole sattunut kohdalle vastaavaa. Mutta voisin kuvitella tapahtuvan seuraavaa: välit ystävään viilenisivät, sillä arvomme eivät enää kohtaisi. En myöskään haluaisi tulla sekoitetuksi perheen sisäisiin asioihin, joista väistämättä tapahtuneen jälkeen tulisi kiusallisia kannaltani. Minua voitaisiin myös syyttää vaikka mistä, mihin en edes ole mitenkään syyllinen (”et kertonut vaikka tiesit” ym.).

Enpä koskisi pitkällä tikullakaan. Tuossa on pelkkiä häviäjiä, jollei pariskunta itse keskenään selvitä asiaa, syitä ja seurauksia. Oli miten oli, ystävyys viilenisi. Sorry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme