Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (342)
köh köh
entä kun teidän mies pettää ja kaverisi on hiljaa
sitten itketään MIKSI MINÄ OLEN VIIMEINEN JOKA TIETÄÄÄÄÄÄÄ
En kertoisi mutta toisaalta kukaan ei ole pettänyt ketään niin että seksiä olisivat harrastaneet. Tai mistäs sen tietää kun en voi kavereita vahtia. Yökerhossa voi käydä vessassa panemassa.
Mitään pussailuja ja tanssimista en pettämiseksi laske.
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi mitään. Mun ystävät on mun ystäviä ja olen ”heidän puolella”, vaikka he tekisivätkin jotain mikä minun mielestäni on väärin. Rikokset toki eri asia.
Kyllä. Ystävyyssuhteessa lojaalius on vähintään yhtä tärkeää kuin parisuhteessa. Jos on valmis menettämään ystävänsä, ottakoon sitten riskin pettämällä tämän luottamuksen. Parhaimmillaan lopputulos on, että menee sekä ystävyyssuhde, että sen ystävän parisuhde. Reilua? Kannattaa todella miettiä kuinka kovasti niitä omia arvoja, mielipiteitä ja tulkintoja pitää yrittää ylemmyydentunnossaan muille tuputtaa.
Miksi ihmiset yleensä on niin kiinnostuneita muiden elämästä että pähkäilee miten MINUN pitäisi toimia kun kaveri teki jotain mikä ei liity minuun? Ainoa tilanne missä pitäisi kenenkään panemiseen puuttua on jos kaveri panisi minun mieheni kanssa. Kaikki muut tilanteet on pelkkää vahingoniloista kostoa tai ilkeyttä. Jokainen vastaa itse omasta moraalistaan, jos tuntuu ettei halua olla pettäjän kaveri nii katkaisee välit mutta ei siitä tartte mennä huutelemaan miehelle eikä kelleen muullekaan
Minä en voi jatkaa ystävyyttä ihmisen kanssa joka olettaa minun kantavan hänen valheitaan ja teeskentelevän petetyn puolison edessä, ettei mitään ole tapahtunut.
En ole valehtelija ja tuollainen kertomatta jättäminen ja teeskentely on valehtelua ja epärehellistä.
Jos en voi kunnioitaa ja luottaa ystävääni, niin hän ei ole ystävyyden arvoinen.
Ylipäätään jos huomaan jonkun ihmisen sellaiseksi että hänen on luonnollista ja mutkatonta valehdella muille pienistäkin asioista, niin enpä luota, että hän nyt juuri minulle olisi sitten rehellinen.
Säälittävää ja alhaista alkaa kenenkään tehdä pahista ja väärän tekijää siitä joka petetylle kertoo totuuden, kun AINOA pahantekijä on pettäjä.
Pääpaskiainen on aina pettäjä, ja toinen melkein yhtä iso paskpers on se joka tietoisesti harrastaa seksiä varatun kanssa. Kolmanneksi tulevat salaisuuden pitäjät ja petettyä seläntakana säälijät.
Neljänneksi tulee palstan idiootit.
Tuskaisaa varmasti olla virheetön ihminen tavisten idioot ien keskellä.
Tämä aloitus vain vahvistaa käsitystäni siitä etten kerro juuri mitään omia asioitani kellekään ”hyvälle kaverille”. Naiset katsoo asiakseen pähkäillä isolla porukalla toisten tekemisiä ja asioita. Pahin on tilanne jossa toivoo että älä nyt kerro kenellekään mutta.. se on ihan varma että asia pitää jollekin mennä kertomaan. Parempi pitää kaikki asiat itsellään, on sitten kyse pettämisestä tai vaikka avioerosta, niin hyvää kaveria ei ole joka ei asiaa ruodi kolmansien osapuolien kanssa
Hyvänä esimerkkinä kun vuosi sitten ilmoitin esimiehelleni että isäni menehtyi äkillisesti ja olen loppuviikon poissa. Se perkeleen kotka oli mennyt sanomaan koko porukalle mitä tapahtui vaikka hyvin olisi riittänyt tieto että olen poissa.
Itselläni ei ole mitään halua olla valehtelevan huo-ran ystävä. Eli itse tuossa tilanteessa kertoisin ex-ystävän puolisolle tietämäni asiat, hän sitten toki itse toimii kuten haluaa. Onpahan kaikilla asianosaisilla tarvittavat tiedot.
Jos petät, otat tietoisen riskin siitä, että jäät kiinni. Ei ole tilanteen todistajan vika, etteivät petolliset pysy pöksyissään.
Tietysti kerrot. Jos mun nainen pettäisi minua niin ehdottomasti haluaisin tietää. Jos mulle pettämisestä kertoisit, niin arvostaisin tekoasi suunnattomasti. Pidätän itselläni oikeuden valita puolisoksi ihmisen joka kunnioittaa ja arvostaa minua. Ja kyllä, ero tulisi välittömästi. M47
Vierailija kirjoitti:
Toisten parisuhteisiin ei todellakaan kenelläkään ole syytä mennä sörkkimään. Intopinkeenä muiden moraalia vahtiva ilmiantaja pahimmillaan laukaisee tapahtumakejun, jossa toimiva suhde katkeaa ja jäljelle jää kaksi onnetonta plus ehkä lapsia. Pahimmillaan kyse on vielä moraalinvartijan omista likaisen mielikuvituksen tuottamista tulkinnoista, eikä mitään sellaista edes tapahtunut, kuin hän kuvittelee. Sille kaverille itselleen voi puhua tulkinnoistaanbja tunteistaan ja kenties koettaa neuvoa tätä toimimaan viisaammin jatkossa. Jos oma moraali ei kestä, ystävyyden voi katkaista. Mutta toisen parisuhdetta ei saa tuhota. Se on pahempaa kuin pettäminen.
No mitäs tökkimistä se sitten on jos toisen naista kuksii?sitähän se juuri on!
Itse vastaavassa tilanteessa joitakin vuosia sitten kysyin ystävältäni seuraavana aamuna rauhallisesti, että haluaako hän itse kertoa puolisolleen ja vai kerronko minä. Hän valitsi sen vaihtoehdon, että kertoi itse. Heidän suhteensa jatkui vielä jonkin aikaa, meidän ystävyytemme edelleen.
Jos kännipäissään petti ja tiedät tapahtuneen, miksi et estänyt??? Mielestäni ystävän pitää suojella ja estää mokia, jos on ns pelipaikalla. Et kai vain katsonut vieressä ja nyt täällä kauhistelet? Kun ystävä meinaa kännissä mokailla, se viedään tilanteesta pois. Niin tekee oikea ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten kovalla kiireellä nämä petoksiin taipuvaiset ihmiset kommentoivat aloittajalle, kuinka hänen ei kuulu muka kertoa asiasta kenellekään.
Aloittaja, mikäli asia oikeasti häiritsee sinua ja koet tarpeelliseksi kertoa puolisollesi tai jopa ystäväsi puolisolle , niin sinulla on siihen täysi oikeus. Ystäväsi asetti sinut toiminnallaan todella kurjaan tilanteeseen, ja sinun tulee toimia nyt juuri niinkuin itsellesi sopii parhaiten.
Ei tarvitse olla "pettämiseen taipuva" ollakseen sitä mieltä, että ei pidä sekaantua ystävien parisuhteisiin, tai ne on pian entisiä ystäviä.
Tietysti jos ei ole hyvä ystävä, niin sillä ei liene väliä.
Minulla on ystäviä jotka olen tuntenut ekaluokalta, heidän asiat ei minulta leviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ystäväsi puolisolla on oikeus tietää tapahtuneesta! Ajattele omalle kohdallesi..
Minulla ystävyys menee heidän välisen suhteensa edelle.
En halua menettää ystävääni hänen mahdollisen kännisekoilun takia, kun muuten on aivan mahtava ystävä.
Eli kylmästi jätän hänen puolisolle kertomatta. Hänen omat ystävät kertokoot, jos luulevat jotain.
Eli pelkkää luuloa ehkä. Mahdollinen kännisekoilu ja jos luulevat jotain???? Ja näillä perusteilla oltais valmiita tuhoamaan parisuhde???? Ihan oikeasti. Kuka on ja kenen YSTÄVÄ?
Pitäiskö mun sitten kertoa anopille että appiukko pettää mennen tullen? Minusta ei.
Itse käräytin ystäväni miehen puolivuotta sitten pettämisestä. Satuin olemaan viihteellä ja menemään baariin, josta löysin ystäväni miehen kiihkeästi nuoleskelemasta toista naista. Nainen istui haarat levällään miehen sylissä. Otin nopeasti kuvan heistä ja marssin miehen ja tämän toisen naisen luokse. Mies heivasi nopeasti naisen sylistään ja pyyteli anteeksi ja soperi jotain epämääräisiä selityksiä, että "tämä ei ole sitä miltä näyttää". Annoin miehelle viikon aikaa kertoa itse vaimolleen tapahtuneesta tai muuten kertoisin itse.
Viikko meni eikä mies ollut kertonut, vaan päinvastoin. Ystäväni hehkutti kuinka mies olis ostellut hänelle kukkia ym ja oli varannut heille ravintola illan.
Menin tämän viikon määrä ajan jälkeen ystäväni luokse kahville ja pyysin häntä istumaan alas, sillä minulla olisi ikävää kerrottavaa. Kerroin tapahtuneesta ja näytin ottamani kuvan todisteeksi. Ystäväni tietenkin järkyttyi asiasta ja pyysi, että lähetän kuvan hänelle.
Lopputulos oli, että mies oli myöntänyt monet muutkin pettämiset, kun ystäväni oli ottanut asian esille. Erohan siinä tietenkin tuli. Ystäväni on jälkikäteen kiitellyt minua siitä, kun kerroin. Hän sanoi, että kaikki merkit pettämisestä oli ilmassa, mutta hän ei vaan nähnyt niitä. Nyt jälkikäteen oli kuulemma ne tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi kertoa kenellekään.
Idiootti.
Kun on pakko kertoa jollekulle.
Vierailija kirjoitti:
Itse käräytin ystäväni miehen puolivuotta sitten pettämisestä. Satuin olemaan viihteellä ja menemään baariin, josta löysin ystäväni miehen kiihkeästi nuoleskelemasta toista naista. Nainen istui haarat levällään miehen sylissä. Otin nopeasti kuvan heistä ja marssin miehen ja tämän toisen naisen luokse. Mies heivasi nopeasti naisen sylistään ja pyyteli anteeksi ja soperi jotain epämääräisiä selityksiä, että "tämä ei ole sitä miltä näyttää". Annoin miehelle viikon aikaa kertoa itse vaimolleen tapahtuneesta tai muuten kertoisin itse.
Viikko meni eikä mies ollut kertonut, vaan päinvastoin. Ystäväni hehkutti kuinka mies olis ostellut hänelle kukkia ym ja oli varannut heille ravintola illan.
Menin tämän viikon määrä ajan jälkeen ystäväni luokse kahville ja pyysin häntä istumaan alas, sillä minulla olisi ikävää kerrottavaa. Kerroin tapahtuneesta ja näytin ottamani kuvan todisteeksi. Ystäväni tietenkin järkyttyi asiasta ja pyysi, että lähetän kuvan hänelle.
Lopputulos oli, että mies oli myöntänyt monet muutkin pettämiset, kun ystäväni oli ottanut asian esille. Erohan siinä tietenkin tuli. Ystäväni on jälkikäteen kiitellyt minua siitä, kun kerroin. Hän sanoi, että kaikki merkit pettämisestä oli ilmassa, mutta hän ei vaan nähnyt niitä. Nyt jälkikäteen oli kuulemma ne tajunnut.
Ae että olit reipas. Ja nyt hykertelet omahyväisyyttä ja sädekehäsi loistaa avaruuteen asti
Vierailija kirjoitti:
köh köh
entä kun teidän mies pettää ja kaverisi on hiljaa
sitten itketään MIKSI MINÄ OLEN VIIMEINEN JOKA TIETÄÄÄÄÄÄÄ
Jos ystävää petetään, niin totta kai siitä kerrotaa ystävälle. Samoin ystävä kertoo minulle, jos mieheni pettäisi. Ystävälle ollaan lojaaleja, ei sille puolisolle.
Samoin toimin minäkin. Ei ole mun asiani tuhota ystäväni perhettä.