Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Ei olis enää mun ystäväni jos menisi kertomaan mun puolisolle että olen pettänyt. Vasikointia ei hyvällä katsota.
Mua ei haittaisi. En halua olla mukana viattoman ihmisen kusetuksessa ja elämän pilaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei olis enää mun ystäväni jos menisi kertomaan mun puolisolle että olen pettänyt. Vasikointia ei hyvällä katsota.
Jos sun on pakko pett,niin voitko tehdä sen edes niin, että et asialla leveile ympäriinsä?
Jos pettäjä tulee käytetyksi, niin se on vaan pettäjän vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun on pakko pett,niin voitko tehdä sen edes niin, että et asialla leveile ympäriinsä?
Jos pettäjä tulee käytetyksi, niin se on vaan pettäjän vika.
Jätetyksi, ei käytetyksi.
Villeistä vuosista ei saa puhua!
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten kovalla kiireellä nämä petoksiin taipuvaiset ihmiset kommentoivat aloittajalle, kuinka hänen ei kuulu muka kertoa asiasta kenellekään.
Aloittaja, mikäli asia oikeasti häiritsee sinua ja koet tarpeelliseksi kertoa puolisollesi tai jopa ystäväsi puolisolle , niin sinulla on siihen täysi oikeus. Ystäväsi asetti sinut toiminnallaan todella kurjaan tilanteeseen, ja sinun tulee toimia nyt juuri niinkuin itsellesi sopii parhaiten.
Joo, oikeus voi olla, mutta kertomalla ystäväsi puolisolle et ihan varmasti voita mitään. Kukaan ei pidä vasikoita ystävinään, joten voit ystäväsi laskea ihan sataprosenttisen varmasti entiseksi ystäväksi kertomisen jälkeen.
Kyllä se on nyt vain niin, että ystävä ei vasikoi, jos oikeasti ystävästä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi itsellenikin täysin päivänselvää. Kavereista ei vasikoida. Se on minulle itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.
Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.
Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää.
Tämä.
Suuttuisin tuttavaan kunnolla, jos minulle lavertelisi mieheni mahdollisista panoista tai suuteluista. Olen mieluummin tietämätön näistä, koska en kaipaa mitään lapsellisia kriisejä mitä tietämisestä voi seurata. Ollaan sovittu miehen kanssa, että uskollisuus on lähtökohta, mutta jos joskus mokaa niin a) tekee sen tyylillä eli hienostuneesti salassa ulkopuolisilta ja kumppanilta ja b) huolehtii ehkäisystä.Kaveripiiristä sellainen tyyppi saisi liueta kokonaan pois, joka tulee minulle jotain mieheni tekemisiä juoruamaan. Meillä kun luotto pelaa - myös mahdollisten mokailujen suhteen.
Siis hetkinen. Olette sopineet, että pettäminen tehdään salassa muilta, mutta sitten kuitenkin suutut jollekin ulkopuoliselle, joka on joutunut tahtomattaan todistajaksi miehesi säädöille ja on täysin tietämätön teidän sopimuksistanne etkä miehellesi, joka ei tuota teidän "hienoestuneesti salassa vaan petetään eiks juu" sopimustanne viitsinyt nusauttelun himoissaan kunnioittaa? Olette te kyllä ihan hemmetin loogisia. Vaaditte enemmän sitoumusta ja velvoitteita täysin suhteenne ulkkopuolisilta henkilöiltä kuin omilta kumppaneiltanne, joiden kanssa näitä sopimuksianne teette.
Kyllä sitä voi ihan aineesta suuttua ihmiselle, joka työntää nokkansa asioihin, jotka eivät hänelle mitenkään kuulu. Ja toisten petipuuhat ovat varmasti yksi niistä asioista, jotka eivät ole sinun asioitasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi kertoa kenellekään.
Idiootti.
tuo idotti keksii kaiken päivää mitä kumalisimpia juttuja,ystävä tuttava. Nyt on ollut hijaa jonkin aikaa meidän teini, haitaako jos kaksi riemukaaren alla ymm.soopaa
Ihan naurettavaa noitavainoa, omistushalua ja katkeruutta, et pitäisi mennä sörkkimään soihduilla ja talikoilla ulkopuolisten. Muutenkin meillä on ihan liikaa horinaa "pettämisestä", kun voidaan 2000-luvulla elää avoimissa suhteissa yms. Koko "pettämisen" ja "uskottomuuden" konsepti on patriarkaatin ja papiston kuolinkorahduksia. Avoimessa suhteessa on myös pieni kilpailu päällä, ja tekee vain etenkin monille naisille hyvää oppia, etteivät ole niin ainutlaatuisia.
Naurattaa nää noita-akat, joiden mielestä pitäisi vasikoida. Ja juuri kukaan irl ei ikinä jää kiinni fyi. :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.
Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.
Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää.
Tämä.
Suuttuisin tuttavaan kunnolla, jos minulle lavertelisi mieheni mahdollisista panoista tai suuteluista. Olen mieluummin tietämätön näistä, koska en kaipaa mitään lapsellisia kriisejä mitä tietämisestä voi seurata. Ollaan sovittu miehen kanssa, että uskollisuus on lähtökohta, mutta jos joskus mokaa niin a) tekee sen tyylillä eli hienostuneesti salassa ulkopuolisilta ja kumppanilta ja b) huolehtii ehkäisystä.Kaveripiiristä sellainen tyyppi saisi liueta kokonaan pois, joka tulee minulle jotain mieheni tekemisiä juoruamaan. Meillä kun luotto pelaa - myös mahdollisten mokailujen suhteen.
Siis hetkinen. Olette sopineet, että pettäminen tehdään salassa muilta, mutta sitten kuitenkin suutut jollekin ulkopuoliselle, joka on joutunut tahtomattaan todistajaksi miehesi säädöille ja on täysin tietämätön teidän sopimuksistanne etkä miehellesi, joka ei tuota teidän "hienoestuneesti salassa vaan petetään eiks juu" sopimustanne viitsinyt nusauttelun himoissaan kunnioittaa? Olette te kyllä ihan hemmetin loogisia. Vaaditte enemmän sitoumusta ja velvoitteita täysin suhteenne ulkkopuolisilta henkilöiltä kuin omilta kumppaneiltanne, joiden kanssa näitä sopimuksianne teette.
Kyllä sitä voi ihan aineesta suuttua ihmiselle, joka työntää nokkansa asioihin, jotka eivät hänelle mitenkään kuulu. Ja toisten petipuuhat ovat varmasti yksi niistä asioista, jotka eivät ole sinun asioitasi.
Mä ainakin sanoin kaverille, että saa itse kertoa miehelleen, muuten en halua olla enää tekemisissä. Kertoi, katui ja saivat onneksi sovittua.
Itseä on petetty ja kusetettu tosi pahasti ja jos olisin saanut heti tietää, niin en ois hukannut itse vuosia turhaan suhteessa ja olis mielenterveyskin tasapainosempi. Ei siitä oikein ikinä toivu.
En osallistuisi valehteluun. Ne asiat tulee yleensä kuitenkin jotain kautta ilmi.
Tai jos sun on pakko pettää, niin pidä tosiaan turpas siitä kiinni, äläkä itse sekoita ulkopuolisia siihen.
Voi teitä, ketkä kuvittelee, että pettäminen olisi jotenkin harvinaista. Sinkkuunnuin 35-vuotiaana ja voin sanoa, että en kyllä enää koskaan tule kuvittelemaan, että joku mies olisi vain minun kanssani.
Perheelliset miehet, joilla ei ole aikomustakaan jättää vaimojaan, eli ihan elämäänsä tyytyväisiltä varmasti vaikuttavat vaimonsa suuntaan, on ihan valmiita seksiin kaiken maailman juhlissa, laskettelureissuilla ja kaiken maailman muilla reissuilla. Ihan joka ikinen.
Ja ei naiset tietenkään tässä kakkoseksi jää. Myös hyvät ystäväni kyllä lähtevät noihin juttuihin mukaan. Hyvin usein itse asiassa pettämistä tapahtuu kahden varatun kesken. Siinä ei ole edes riskiä, että toinen soittelisi perään, kun molemmilla on puoliso kotona.
Tämä minun otanta lähinnä korkeastikoulutettujen ja yritysmaailmassa pärjäävien keskuudesta.
Kaksi suhdetta on loppunut naisen pettämiseen. Vuosienkin jälkeen nämä ottavat yhteyttä ja kertovat katuvansa, eivätkä ymmärtöneet kuinka hyvin heillä asiat todellisuudessa olikaan. Miksi naisten tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa olla tyytyväisiä siihen mitä on? Aina pitää saada enemmän kaikkea. Johtuuko se heikosta itsetunnosta, jonka pönkittämiseen haetaan vahvistusta ulkopuolelta? Tiedän että provosoin ja että miehetkin tekevät tätä, mutta ei samassa mittakaavassa.
Minä en voi olla ystävä sellaisen kanssa jonka moraali on niin alhainen että pettää.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi suhdetta on loppunut naisen pettämiseen. Vuosienkin jälkeen nämä ottavat yhteyttä ja kertovat katuvansa, eivätkä ymmärtöneet kuinka hyvin heillä asiat todellisuudessa olikaan. Miksi naisten tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa olla tyytyväisiä siihen mitä on? Aina pitää saada enemmän kaikkea. Johtuuko se heikosta itsetunnosta, jonka pönkittämiseen haetaan vahvistusta ulkopuolelta? Tiedän että provosoin ja että miehetkin tekevät tätä, mutta ei samassa mittakaavassa.
Mä uskon, että hyvin usein kyse on vain siitä, että tilaisuus tekee varkaan. Eli kun sitä seksiä jonkun vieraan naisen tai miehen kanssa on kerran tarjolla, riski jäädä puolisolle kiinni, on pieni jne., niin vaikka kaikki olisi varsin hyvin puolison kanssa, niin saattaa silti tarttua tilaisuuteen sen vieraan kanssa. Sellaista hetkessä elämistä ja varmaan vähän suuruudenhulluutta, että ajattelee, että voi sen hyvän elämänsä lisäksi saada vielä tuollaista jännitystäkin. Ja siis kyllähän se onnistuukin, jos ei jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että hyvin usein kyse on vain siitä, että tilaisuus tekee varkaan. Eli kun sitä seksiä jonkun vieraan naisen tai miehen kanssa on kerran tarjolla, riski jäädä puolisolle kiinni, on pieni jne., niin vaikka kaikki olisi varsin hyvin puolison kanssa, niin saattaa silti tarttua tilaisuuteen sen vieraan kanssa. Sellaista hetkessä elämistä ja varmaan vähän suuruudenhulluutta, että ajattelee, että voi sen hyvän elämänsä lisäksi saada vielä tuollaista jännitystäkin. Ja siis kyllähän se onnistuukin, jos ei jää kiinni.
Niin aina halutaan enemmän, koska ei osata olla tyytyväisiä siihen mitä on, silloin riskinä on menettää kaikki. Musta toi on vaan järjetöntä. Etsit sopivaa kumppania, rakennat hänen kanssaan yhteistä elämää ja sitten petät. Pitää olla todella huono ymmärrys omasta osuudesta siihen vallitsevaan tilanteeseen jos pettää. On rakentanut sellaisen elämän jossa ei ole tyytyväinen, tai sitä ei arvosta koska pitää ahnehtia enemmän. Eniten ihmettelen ymmärrystä parisuhteesta. Miten voi olla tyytyväinen parisuhteessa jos ei välitä siitä toisesta ihmisestä sen vertaa ettei petä? Se ei ole lisää, vaan vähemmän.
Itsekunnioitus on vääjämättä huono jos pettää. Tuhlaa aikaa suhteessa missä tarvitsee pettää. Täysin yksinkertainen asia.
En vaivais päätäni tuolla asialla enkä kertoisi kenellekään. Ystävälleni sanoisin kyllä, että miten sitä tuli nyt tuolla tavalla sekoiltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaavassa tilanteessa joitakin vuosia sitten kysyin ystävältäni seuraavana aamuna rauhallisesti, että haluaako hän itse kertoa puolisolleen ja vai kerronko minä. Hän valitsi sen vaihtoehdon, että kertoi itse. Heidän suhteensa jatkui vielä jonkin aikaa, meidän ystävyytemme edelleen.
Oisit keräillyt hampaitasi lattialta jos minulle tulisit ”ystävänä” esittämään tuollaista paskaa.
Jos väkivalta kuuluu sinun ihmissuhteisiinsa, tuskimpa olisimme ystäviä muutenkaan. Minä en ole kenenkään moraalinvartija, jokainen tekee mitä tekee ja itse kantaa niistä vastuun, mutta siihen en suostu, että minun täytyy osallistua jonkun toisen tekemisten salailuun. Tämän ymmärsi myös ystäväni.
Mulle olisit ollut entinen ystävä tuossa tilanteessa. Ällöttävä moraalinvartija.
Eri