Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän avoimessa suhteessa, mutta kukaan muu ei tiedä koska mielestämme se on meidän parisuhteen välinen asia, ei muiden. Näin eläviä on muitakin, tiedän ja kokemusta on useista "pettäjistä" tai joksi heitä kutsutaan, koska ei tiedetä, että elävätkin avoimessa suhteessa.
Kaikille seksi ei ole niin intiimiä ja vai yhteen parisuhteeseen kuuluva asia vaan sitä voi ilolla harrastaa muidenkin kanssa. Näin meilläkin ja tärkein kuitenkin on puolisoni, näin sen sydämessäni tunnen. Nautin siitä myös että puolisoni saa nauttia seksistä myös muiden kanssa. Mikä ilmainen nautinto meille aikuisille tässä elämässä!
Ja meillä avoimissa suhteissa elävillä ei ole mitään vastuuta kertoa muille tavastamme elää näin.
Itselläni on myös avoin suhde. Se on minun ja mieheni erittäin yksityinen sopimus, mistä emme ystävillekään puhu. Kumpikin meistä kokisi taatusti ikävänä sen, että joku kaveri tulisi omantunnontuskissa avaamaan sieluaan siitä, mitä onkaan kuullut/nähnyt toisen meistä tekevän. Eli suosittelen, ettei oleteta mitään normatiivista toisten suhteista.
avoin suhde on kätevä jos käyttää säännöllisesti alkoholia, niin väistämättä joutuu seksikkäänä miehenä tilanteisiin, jossa pitää harrastaa seksiä ja olisihan se hölmöä jättää seksit väliin.
Ei tule sitten paha mieli kenellekään kun ei sitä selvinpäin kuitenkaan seksiä kehtaisi tuntemattomien kanssa harrastaa. Kännijuttuja ja ei kännijuttujen takia tarvitse eroja ottaa.
T: 38v Deivid
Vierailija kirjoitti:
Käyt tietenkin tositstävänä kertomassa ja antamassa korvauspil lua tämän lumppukaverisi miehelle.
Hö.
Ihan selkeään toimintamalliin täällä apuja kyselet.
Daaaaa-aaaa.
Tämä 😅 tarjoat olkapäätä ja kuuntelua ja lohdutusta. Siitä se lähtee 🤣 sulla kumminkin korkea moraali ja olet parempi kuin muut, kuinka voisit kieltäytyä auttamasta hädässä olevaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma suhteeni on myös siinä pisteessä, että jos saisin mahdollisuuden pettää erään tietyn miehen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, todellakin tekisin sen. Mieheni ja minä olemme lähinnä kämppä kavereita. Ei seksiä, ei läheisyyttä.
Ja mikäs on se syy että et anna mennä?
Joku syy siihenkin on.
Hän on tapailee erästä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän avoimessa suhteessa, mutta kukaan muu ei tiedä koska mielestämme se on meidän parisuhteen välinen asia, ei muiden. Näin eläviä on muitakin, tiedän ja kokemusta on useista "pettäjistä" tai joksi heitä kutsutaan, koska ei tiedetä, että elävätkin avoimessa suhteessa.
Kaikille seksi ei ole niin intiimiä ja vai yhteen parisuhteeseen kuuluva asia vaan sitä voi ilolla harrastaa muidenkin kanssa. Näin meilläkin ja tärkein kuitenkin on puolisoni, näin sen sydämessäni tunnen. Nautin siitä myös että puolisoni saa nauttia seksistä myös muiden kanssa. Mikä ilmainen nautinto meille aikuisille tässä elämässä!
Ja meillä avoimissa suhteissa elävillä ei ole mitään vastuuta kertoa muille tavastamme elää näin.
Itselläni on myös avoin suhde. Se on minun ja mieheni erittäin yksityinen sopimus, mistä emme ystävillekään puhu. Kumpikin meistä kokisi taatusti ikävänä sen, että joku kaveri tulisi omantunnontuskissa avaamaan sieluaan siitä, mitä onkaan kuullut/nähnyt toisen meistä tekevän. Eli suosittelen, ettei oleteta mitään normatiivista toisten suhteista.
Avoimet suhteet ovat oikeasti harvinaisia. Ja paljon pahempi olisi jättää kertomatta ihmiselle, joka pettämisestä haluaisi tietää kuin kertoa ihmiselle, joka suhteen ulkopuolisista suhteista jo tietää ja ne hyväksyy. Miksi kiukutella, jos asia on itselle täysin ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma suhteeni on myös siinä pisteessä, että jos saisin mahdollisuuden pettää erään tietyn miehen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, todellakin tekisin sen. Mieheni ja minä olemme lähinnä kämppä kavereita. Ei seksiä, ei läheisyyttä.
Niin ja mikä estää ottamasta asiaa puheeksi miehen kanssa? Ihan kuin pettäminen olisi ainut vaihtoehto. Säälittävää itsesääliä tihkuvaa selittelyä taas.
a) Haluan avoimen suhteen.
b) Haluan erota.
Olemme sopineet että eri teille lähdetään kunhan lapsi on vähän vanhempi, ehkä 2-3v. Tällä hetkellä siis 1v.
Lapselle olisi ehkä parempi, että tekisitte sen eron nyt mahdollisimman äkkiä.
Pidätte lapsen ikää syynä vitkutteluunne. Oikeasti haluatte vältellä sitä vaikeutta, mitä edessä on, kun eroatte.
Minulla ei ole rahaa hoitaa lasta yksin. En halua elää kädestä suuhun. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttuako sitten kavereiden edessä pitää paneskella, jos se niin salaista on!
Nämä pettäjät, salailijat ja puolustelijat ovat ihan samaa kastia. Toki, jos minäkin pettäisin puolisoani, niin en tietenkään halua, että joku menisi siitä lavertelemaan ;) kauheaahan se kiinnijääminen on... Pettäjä myös yleensä on se, joka suuttuu sille viestintuojalle ja kieroilee ja manipuloi kumppaninsa tätä viestintuojaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se mikään yksityinen sopimus ole, jos säädätte todistajien edessä. Jos joku kuulee/näkee, niin siinä vaiheessa asia on avoin keskustelun aihe. Ei sulla ole siihen enää mitään sanomista, jos julkisesti olet muiden kanssa. Ei se niin mene, että itse teet ensin yksityisestä julkista ja sitten syyttelet muita, kun he sitä julkisena asiana luonnollisesti pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.
Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.
Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää.
Tämä.
Suuttuisin tuttavaan kunnolla, jos minulle lavertelisi mieheni mahdollisista panoista tai suuteluista. Olen mieluummin tietämätön näistä, koska en kaipaa mitään lapsellisia kriisejä mitä tietämisestä voi seurata. Ollaan sovittu miehen kanssa, että uskollisuus on lähtökohta, mutta jos joskus mokaa niin a) tekee sen tyylillä eli hienostuneesti salassa ulkopuolisilta ja kumppanilta ja b) huolehtii ehkäisystä.Kaveripiiristä sellainen tyyppi saisi liueta kokonaan pois, joka tulee minulle jotain mieheni tekemisiä juoruamaan. Meillä kun luotto pelaa - myös mahdollisten mokailujen suhteen.
No mikä estää leikkimästä tyhmää? Sanot vaan, ettet usko ja sillä sipuli. Mutta useimmat muut haluavat moisesta suhteesta eroon eivätkä halua olla tieten tahtoen typeriä, joten sinun päätöstesi mukaan ei muiden tarvitse elellä. Laita vaikka lappu kaulaan, "etten halua tietää, jos mieheni pettää", niin kukaan ei tule vahingossakaan kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.
Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.
Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää.
Tämä.
Suuttuisin tuttavaan kunnolla, jos minulle lavertelisi mieheni mahdollisista panoista tai suuteluista. Olen mieluummin tietämätön näistä, koska en kaipaa mitään lapsellisia kriisejä mitä tietämisestä voi seurata. Ollaan sovittu miehen kanssa, että uskollisuus on lähtökohta, mutta jos joskus mokaa niin a) tekee sen tyylillä eli hienostuneesti salassa ulkopuolisilta ja kumppanilta ja b) huolehtii ehkäisystä.Kaveripiiristä sellainen tyyppi saisi liueta kokonaan pois, joka tulee minulle jotain mieheni tekemisiä juoruamaan. Meillä kun luotto pelaa - myös mahdollisten mokailujen suhteen.
Siis hetkinen. Olette sopineet, että pettäminen tehdään salassa muilta, mutta sitten kuitenkin suutut jollekin ulkopuoliselle, joka on joutunut tahtomattaan todistajaksi miehesi säädöille ja on täysin tietämätön teidän sopimuksistanne etkä miehellesi, joka ei tuota teidän "hienoestuneesti salassa vaan petetään eiks juu" sopimustanne viitsinyt nusauttelun himoissaan kunnioittaa? Olette te kyllä ihan hemmetin loogisia. Vaaditte enemmän sitoumusta ja velvoitteita täysin suhteenne ulkkopuolisilta henkilöiltä kuin omilta kumppaneiltanne, joiden kanssa näitä sopimuksianne teette.
Varmasti suurin osa ihmisistä haluaa tietää, jos kumppani pettää. En minä ainakaan haluaisi elää valheessa ja kuvitella, että kaikki on hyvin. Saattaa myös olla entinen ystävä sellainen, joka tietää, mutta ei kerro minulle asiasta.
Näiden tietämättömien kannattaisi kuvata sellainen video kumppanilleen, jonka tämä pettäjä voi sitten mahdollisille todistajille tarpeen vaatiessa näyttää. "Hei, minä Siiri täysissä sielun ja ruumiin voimissa vakuutan, että olen sopinut mieheni Jessen kanssa, että hän saa panna vaikka naapurin Riittaa tämän takapihalla, kunhan varmistaa, että kukaan ei siitä tule minulle kasvotusten mussuttamaan. Toivon, että kunnioitatte tätä meidän sopimustanne, vaikka täysin itsestänne riippumattomista syistä ja ihan vallan Jessen oman julkisen mokailun takia pettämisen todistajiksi jouduittekin. Jesse lupas pukin kontissa vähän ekstraa niille frendeille, jotka pystyvät parhaimpiin näyttelijäsuorituksiin minun tietämättömyyden ylläpitämiseksi.
Veikkaan, että tarinalle tulee muutaman kuukauden päästä jatkoa. AP:n ystävä on raskaana ja AP:n ystävän mies on kysellyt AP:lta vaivihkaa onko AP:n ystävällä ollut muita.
Huonolle ystävällesi voit sanoa terveisenä että joko hän kertoo itse tai sitten sinä kerrot hänen miehelleen. Jos katkoo välit sinuun siksi niin on joutomaaystävä muutoinkin ja joutaa lähteä mutta kerro siinäkin tapauksessa hänen miehelleen niin saavat selvitettävää parisuhteessaan.
Olin aikanaan suhteessa jossa kundi petti ja kun kerran juhlissa tuli asia puheeksi ja menin vessaan kuulin kuinka juhlaväki (yhteiset kaverimme) ääneen kauhisteli sitä että minä tiesinkin että olen joutunut petetyksi. Olivat joukolla päätyneet salaamaan asiaa mikä tuntui loukkaavalta enkä pidä heitä enää aitoina ystävinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs on se syy että et anna mennä?
Joku syy siihenkin on.
Hän on tapailee erästä naista.
Niin ja mikä oli syy, että ette sitten suoraan ja rehellisesti sovi avoimesta suhteesta, jos kumpikaan ei halua erota, mutta kumpikin haluaisi panna muita? Mitä järkeä tuota on salailla, jos kumpikin tiedostaa asian?
Mua aina välillä ahdistaa se kun varattu kaverini laittoi jatkuvasti flirttiviestejä yhdelle miehelle ja unelmoi tästä. Laittoi myös kuulemma bikini kuvia privana tälle. Tää nainen oli sen aikaisen miehensä kanssa vielä vuoden yhdessä, menivät kihloihin ja ostivat asunnon. No sitten yks päivä kun avaan facen niin näkyy että parisuhteessa tämän miehen kanssa kenen kanssa petti ja nyt esittää kuin heidän romanssinsa olisi vasta alkanut. Valehtelivat jopa kommenteissa kun joku kysyi miten tapasivat kun näin nopeasti vaihtui uuteen(oli eronnut edellisenä päivänä).
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suurin osa ihmisistä haluaa tietää, jos kumppani pettää. En minä ainakaan haluaisi elää valheessa ja kuvitella, että kaikki on hyvin. Saattaa myös olla entinen ystävä sellainen, joka tietää, mutta ei kerro minulle asiasta.
Voitko kuitenkin ymmärtää, että joku ei halua vai onko liian vaikea ajatus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kuitenkin ymmärtää, että joku ei halua vai onko liian vaikea ajatus?
Kyllä on. Kyllä sä haluat tietää, mamma on päättänyt sen.