Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
12.06.2019 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (342)

Vierailija
261/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa pitkä suhde. Kaikkea olemme yhdessä kokeneet ja niistä selvinneet.

Jos mies kävisi kerran yhdenillan juttuna panemassa jotain vosua, olisin rehellisesti sanottuna mielummin tietämättä. Se ei muuttaisi mitään, tieto vain aiheuttaisi pahaa mieltä.

"Jotain vosua".... Semmoset defenssit siellä. Taidatkin sisimmässäsi tietää, että se ukkosi on totta tosiaan käynyt vieraissa.

Mitkähän defenssit sulla menee päälle? Jos joku ei halua tietää, niin miksi sinun ottaa noin koville hyväksyä asiaa?

Vierailija
262/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee aina toisille niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän.

Tämä. Oikea ystävä ei ole tuhoisan käytöksen, kuten pettämisen, mahdollistaja, vaan rehellisesti osoittaa, ettei arvosta eikä hyväksy moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerro mitään mun ystävien asioita toisille, täys luottamus pitää olla.  No, okei, poliisille ehkä jos ois joku tosi paha juttu. Jos se mies kysyis, niin voisin sanoa mistä kannattais keskustella. Tekisin näin, koska itse haluaisin niin. Ketuttaa, jos ihmiset tulee kertomaan, että toinen pettää, kun tietää jo mikä sika se on (hän on jo exä). 

Vierailija
264/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät mammat puuttuko toisten asioihin! Me olemme se ystäväporukkamme ihannepariskunta, 25+ vuotta yhdessä ja nautimme täysillä elämästämme, lapsistamme , vaativista töistämme (opiskelijoita jo kaikki kolme) ja harrastuksistamme - joista yksi on se, että voimme käydä vieraissa jos siltä tuntuu. Meillä  on tällainen sopimus, mutta kummankaan ei tarvitse kertoa saatikka selittää yksityiskohtia. Ja tämä jos mikä piristää seksielämää! Arjesta nyt puhumattakaan.....

Ystäväni sitten näki minun tulevan ulos hotellista kesken vapaapäivän - jossa olinkin juuri harrastanut huikeaa seksiä tuntien ajan oman FB:ni kanssa.  Tämän jälkeen hän soitti heti miehelleen, mutta sekään ei riittänyt: tämä moraalinvartija meni suoraan mieheni työpaikalle  heti maanantaina informoimaan asiasta (onneksi sentään miehen työhuoneessa koska olemme molemmat johtavassa asemassa.....kuulemma silmät kiiluen  ja heltta heiluen....) . Valitettavasti mieheni ei vaan pystynyt pidättälemään nauruaan....

Miehen näkemys oli että kuinka ihmeessä olin voinut pitää tuota ihmistä ystävänä, koska kukaan hänen ystävistään ei koskaan edes ajattelisi tekevänsä moista?

No, kun tämä pariskunta jäi sitten kutsumatta perinteisille yhteisille purjehdus- ja laskettelureissuille, tuli tämän ystävän mieheltä viesti miehelleni että miksi heitä ei enää kutsuta, vai häpeääkö hän vaimoaan (eli minua)? 

Voitte vain kuvitella kenelle tässä naurettiin mutta hyvä ettei tarvinnut moraalinvartijamukaystävän yöuniansa menettää. 

Vierailija
265/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi etukäteen tunnustella maaperää, haluaisiko ystävä tietää tai miten haluaisi tietää jos puoliso pettää. Ja ennen kuin käy läväyttämässä huhunsa tai faktansa pöytään.

Vierailija
266/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä haluaisi pitää tollaista moraalinvartijaa omassa kaveripiirissäni. Joku jolle tulisi kauhea moraalinen tarve tunnustaa ja levittää juttuja jos jotain -ihan mitä vaan- poikkipuolista tapahtuisi. Ei kiitos meidän porukkaan.

Kukaan meistä ei petä, mutta vaikka niin sattuisikin, niin meillä mikä tapahtuu tyttöjen juhlissa jää myös tyttöjen juhliin.

Mitä puhutaan tyttöjen kesken myös jää tyttöjen keskeiseksi.

Puolisoille ei ole tarvetta kertoa, enkä edes tunne heitä kuin ’moi’-tasolla. Ei ole mitään tilitettävää heille, olen kavereideni puolella kaikessa 100%. Miehiä saa aina uusia jos niikseen tulee ja tytöille olen aina lojaali kaikessa.

Vierailija
267/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin ystävän kanssa alas ja kysyisin mitä meinaa tehdä. Ei ole minun asiani kertoa ystäväni yksityisasioita kenellekään. Enkä ikinä painostaisi ystävää näin herkällä asialla. Ja jos tällainen pettäminen tapahtuisi, se tarkottaisi ongelmia avioliitossa ja minun roolini olisi kuunnella ja tukea ystävääni. Ja varmasti sen keskustelun päätteeksi ystäväni tulisi ihan itse päätökseen kertoako vaiko eikö. Minä en kertoisi puolisolleen ja jos tuo puolisonsa saisi joskus tietää ja purkaisi vihansa minuun kun en kertonut, niin antaa mennä vaan kunhan ei käy käsiksi. Sisters before misters.

Vierailija
268/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan jotkut samantien juoruavat ja käräyttävät, jos hyvä ystävä yhden kerran kännissä sekoilee?

En kyllä voisi  tehdä noin ystävälle. 

Ihanko oikeasti joillakin on vaikea olla pettämättä? Sattuu ja tapahtuu, upsista keikkaa, älkää vaan kertoko kenellekään? Noloja lette. Aikuisen elämään kuuluu se, että aina ei voi toimia kaikkien halujensa mukaan. Pidätyskyvyttömiä kakaroitahan te pettäjät olette.

Vierailija
269/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suhteeni on myös siinä pisteessä, että jos saisin mahdollisuuden pettää erään tietyn miehen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, todellakin tekisin sen. Mieheni ja minä olemme lähinnä kämppä kavereita. Ei seksiä, ei läheisyyttä.

Vierailija
270/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suhteeni on myös siinä pisteessä, että jos saisin mahdollisuuden pettää erään tietyn miehen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, todellakin tekisin sen. Mieheni ja minä olemme lähinnä kämppä kavereita. Ei seksiä, ei läheisyyttä.

Niin ja mikä estää ottamasta asiaa puheeksi miehen kanssa? Ihan kuin pettäminen olisi ainut vaihtoehto. Säälittävää itsesääliä tihkuvaa selittelyä taas.

a) Haluan avoimen suhteen.

b) Haluan erota. 

Vierailija
271/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä haluaisi pitää tollaista moraalinvartijaa omassa kaveripiirissäni. Joku jolle tulisi kauhea moraalinen tarve tunnustaa ja levittää juttuja jos jotain -ihan mitä vaan- poikkipuolista tapahtuisi. Ei kiitos meidän porukkaan.

Kukaan meistä ei petä, mutta vaikka niin sattuisikin, niin meillä mikä tapahtuu tyttöjen juhlissa jää myös tyttöjen juhliin.

Mitä puhutaan tyttöjen kesken myös jää tyttöjen keskeiseksi.

Puolisoille ei ole tarvetta kertoa, enkä edes tunne heitä kuin ’moi’-tasolla. Ei ole mitään tilitettävää heille, olen kavereideni puolella kaikessa 100%. Miehiä saa aina uusia jos niikseen tulee ja tytöille olen aina lojaali kaikessa.

Kivoja ihmisiä varmaan ootte, ja ne teidän "miehet" nyt ei näköjään oo ees ihmisiä - ei kunnioitettavia, ei arvostettavia, ei ihmisen arvoisia.

Tällaista on kiusaamiskuvio. Noi jotka on jotain toisii ei oo sillai ihmisii ko me, ne on jotain muita eiksje, ei ne oo samanlaisii ko me, ei niit kannata kohdella niinko ihmisii kohdellaan...

Sellasii ootte  te.

Vierailija
272/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mikä estää ottamasta asiaa puheeksi miehen kanssa? Ihan kuin pettäminen olisi ainut vaihtoehto. Säälittävää itsesääliä tihkuvaa selittelyä taas.

b) Haluan erota. 

Olemme sopineet että eri teille lähdetään kunhan lapsi on vähän vanhempi, ehkä 2-3v. Tällä hetkellä siis 1v.

Vierailija
273/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan jotkut samantien juoruavat ja käräyttävät, jos hyvä ystävä yhden kerran kännissä sekoilee?

En kyllä voisi  tehdä noin ystävälle. 

Hyvät ystävät eivät aseta ystäviään tuollaiseen asemaan.

Vierailija
274/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet ole trolli niin ihan oikea vastaus on että muitten asioihin ei sekaannuta jollei petetyksi tullut osapuoli ole sinulle äärimmäisen paljon tärkeä. Paljon tärkeämpi kuin pettäjä siis.

Koita jutella ystäväsi kanssa.

Ystävä veti jo ap:n tähän mukaan.

Vierailija
275/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs on se syy että et anna mennä?

Joku syy siihenkin on.

Vierailija
276/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

b) Haluan erota. 

Olemme sopineet että eri teille lähdetään kunhan lapsi on vähän vanhempi, ehkä 2-3v. Tällä hetkellä siis 1v.

Lapselle olisi ehkä parempi, että tekisitte sen eron nyt mahdollisimman äkkiä. 

Pidätte lapsen ikää syynä vitkutteluunne. Oikeasti haluatte vältellä sitä vaikeutta, mitä edessä on, kun eroatte. 

Vierailija
277/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät mammat puuttuko toisten asioihin! Me olemme se ystäväporukkamme ihannepariskunta, 25+ vuotta yhdessä ja nautimme täysillä elämästämme, lapsistamme , vaativista töistämme (opiskelijoita jo kaikki kolme) ja harrastuksistamme - joista yksi on se, että voimme käydä vieraissa jos siltä tuntuu. Meillä  on tällainen sopimus, mutta kummankaan ei tarvitse kertoa saatikka selittää yksityiskohtia. Ja tämä jos mikä piristää seksielämää! Arjesta nyt puhumattakaan.....

Ystäväni sitten näki minun tulevan ulos hotellista kesken vapaapäivän - jossa olinkin juuri harrastanut huikeaa seksiä tuntien ajan oman FB:ni kanssa.  Tämän jälkeen hän soitti heti miehelleen, mutta sekään ei riittänyt: tämä moraalinvartija meni suoraan mieheni työpaikalle  heti maanantaina informoimaan asiasta (onneksi sentään miehen työhuoneessa koska olemme molemmat johtavassa asemassa.....kuulemma silmät kiiluen  ja heltta heiluen....) . Valitettavasti mieheni ei vaan pystynyt pidättälemään nauruaan....

Miehen näkemys oli että kuinka ihmeessä olin voinut pitää tuota ihmistä ystävänä, koska kukaan hänen ystävistään ei koskaan edes ajattelisi tekevänsä moista?

No, kun tämä pariskunta jäi sitten kutsumatta perinteisille yhteisille purjehdus- ja laskettelureissuille, tuli tämän ystävän mieheltä viesti miehelleni että miksi heitä ei enää kutsuta, vai häpeääkö hän vaimoaan (eli minua)? 

Voitte vain kuvitella kenelle tässä naurettiin mutta hyvä ettei tarvinnut moraalinvartijamukaystävän yöuniansa menettää. 

0/5

Vierailija
278/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaverin ongelma. Mutta hänen puolison pitää tietää asiasta jollain tavoin. Itse en vois luottaa enää tuohon ihmiseen.

Vierailija
279/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno stoori hermis. :)

Vierailija
280/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.

Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.

Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää. 

Tämä.

Suuttuisin tuttavaan kunnolla, jos minulle lavertelisi mieheni mahdollisista panoista tai suuteluista. Olen mieluummin tietämätön näistä, koska en kaipaa mitään lapsellisia kriisejä mitä tietämisestä voi seurata. Ollaan sovittu miehen kanssa, että uskollisuus on lähtökohta, mutta jos joskus mokaa niin a) tekee sen tyylillä eli hienostuneesti salassa ulkopuolisilta ja kumppanilta ja b) huolehtii ehkäisystä.

Kaveripiiristä sellainen tyyppi saisi liueta kokonaan pois, joka tulee minulle jotain mieheni tekemisiä juoruamaan. Meillä kun luotto pelaa - myös mahdollisten mokailujen suhteen.