Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Asian salaamisesta ei ole kenellekään muulle kuin pettäjälle hyötyä. Itse kertoisin ihan kaikille tuttavilleni, niin eiköhän se kulkeutuisi myös petetyn kumppanin korviin. Joka pettää , ottaa riskin, että kaikki saa tietää.
Tosi kiva sille petetylle, että kaikki tietää ja mahdollisesti ei itse saa sitä tietoonsa. Mieluummin kertoo suoraan tai ei ollenkaan.
Jos mua petettäisiin, niin en haluaisi, että on monen tiedossa oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suurin osa ihmisistä haluaa tietää, jos kumppani pettää. En minä ainakaan haluaisi elää valheessa ja kuvitella, että kaikki on hyvin. Saattaa myös olla entinen ystävä sellainen, joka tietää, mutta ei kerro minulle asiasta.
Voitko kuitenkin ymmärtää, että joku ei halua vai onko liian vaikea ajatus?
Kannattaa etukäteen kertoa ystävillesi tämä. Käske myös ukkoasi pettämään edes salassa eikä keskellä kyliä.
Vain pettäjä pettää. Se on pettänyt sinutkin esiintymällä muka luotettavana tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina välillä ahdistaa se kun varattu kaverini laittoi jatkuvasti flirttiviestejä yhdelle miehelle ja unelmoi tästä. Laittoi myös kuulemma bikini kuvia privana tälle. Tää nainen oli sen aikaisen miehensä kanssa vielä vuoden yhdessä, menivät kihloihin ja ostivat asunnon. No sitten yks päivä kun avaan facen niin näkyy että parisuhteessa tämän miehen kanssa kenen kanssa petti ja nyt esittää kuin heidän romanssinsa olisi vasta alkanut. Valehtelivat jopa kommenteissa kun joku kysyi miten tapasivat kun näin nopeasti vaihtui uuteen(oli eronnut edellisenä päivänä).
Kuinka hitossa tuo nyt niin sinua ahdistaa jos et ole millään tavalla osallisena? Kyllä nykyään ahdistutaan mitättömistä asioista, kuinkahan kävisi jos sattuisi jotain todella ahdistuksen arvoista? Jonkun toisen tekemisiä en sellaisina pitäisi
Olisin halunnut, että mulle olisi kerrottu exän salasuhteesta, koska noin 7 tuttavaamme asiasta tiesi. Katkaisin sitten välit näihin seitsemään samalla kun heitin miehen ulos elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vain pettäjä pettää. Se on pettänyt sinutkin esiintymällä muka luotettavana tähän asti.
”Vain pettäjä pettää”. Nyt tuli sellanen elämänviisaus, että oletko kenties Matti Nykäsen reinkarnaatio? 😂
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut, että mulle olisi kerrottu exän salasuhteesta, koska noin 7 tuttavaamme asiasta tiesi. Katkaisin sitten välit näihin seitsemään samalla kun heitin miehen ulos elämästäni.
Jep. Ihmisiä, joihin olet vuosien aikana tutustunut, istunut heidän kanssa iltaa, kertonut henkilökohtaisia asioita ja luottanut kavereina. Sitten kehtaavat tulla istumaan teidän ruokapöytään ystävinä ja samalla tietävät hirveitä asioita miehestäsi, mutta kaikki esittää kaiken olevan kunnossa... Minulle on käynyt noin ja kyllä mies lensi myös ulos elämästä ja samoin nuo "kaverit". Osa näistä kavereista olivat alunperin minun kavereitani eikä miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suurin osa ihmisistä haluaa tietää, jos kumppani pettää. En minä ainakaan haluaisi elää valheessa ja kuvitella, että kaikki on hyvin. Saattaa myös olla entinen ystävä sellainen, joka tietää, mutta ei kerro minulle asiasta.
Kannattaa etukäteen kertoa ystävillesi tämä. Käske myös ukkoasi pettämään edes salassa eikä keskellä kyliä.
Sinua ahdistaa jostain syystä tämä ajatus , että toiset katsovat elämäänsä toisella tapaa kuin sinä. Oletko ajatellut miksi?
Vierailija kirjoitti:
Näiden tietämättömien kannattaisi kuvata sellainen video kumppanilleen, jonka tämä pettäjä voi sitten mahdollisille todistajille tarpeen vaatiessa näyttää. "Hei, minä Siiri täysissä sielun ja ruumiin voimissa vakuutan, että olen sopinut mieheni Jessen kanssa, että hän saa panna vaikka naapurin Riittaa tämän takapihalla, kunhan varmistaa, että kukaan ei siitä tule minulle kasvotusten mussuttamaan. Toivon, että kunnioitatte tätä meidän sopimustanne, vaikka täysin itsestänne riippumattomista syistä ja ihan vallan Jessen oman julkisen mokailun takia pettämisen todistajiksi jouduittekin. Jesse lupas pukin kontissa vähän ekstraa niille frendeille, jotka pystyvät parhaimpiin näyttelijäsuorituksiin minun tietämättömyyden ylläpitämiseksi.
Miksi pitää muille jotain todistella. Ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vedit nyt yhtäläisyysmerkit sen suhteen, että mies pettää jos puoliso ei halua tietää. Yhtä lailla se mies pettää jos on pettääkseen vaikka puoliso haluaa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vedit nyt yhtäläisyysmerkit sen suhteen, että mies pettää jos puoliso ei halua tietää. Yhtä lailla se mies pettää jos on pettääkseen vaikka puoliso haluaa tietää.
Itse vedit yhtäläisyysmerkit, että mies pettää joka tapauksessa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden tietämättömien kannattaisi kuvata sellainen video kumppanilleen, jonka tämä pettäjä voi sitten mahdollisille todistajille tarpeen vaatiessa näyttää. "Hei, minä Siiri täysissä sielun ja ruumiin voimissa vakuutan, että olen sopinut mieheni Jessen kanssa, että hän saa panna vaikka naapurin Riittaa tämän takapihalla, kunhan varmistaa, että kukaan ei siitä tule minulle kasvotusten mussuttamaan. Toivon, että kunnioitatte tätä meidän sopimustanne, vaikka täysin itsestänne riippumattomista syistä ja ihan vallan Jessen oman julkisen mokailun takia pettämisen todistajiksi jouduittekin. Jesse lupas pukin kontissa vähän ekstraa niille frendeille, jotka pystyvät parhaimpiin näyttelijäsuorituksiin minun tietämättömyyden ylläpitämiseksi.
Miksi pitää muille jotain todistella. Ei kuulu muille.
Kuuluu se, koska pettäjät ja pettäjien puolisot olettavat, että muiden pitää osallistua heidän pelleilyynsä. Tuossakin joku yllä kertoi, että hänellä on salainen sopimus miehensä kanssa, että saa pettää kunhan tekee sen salassa ja rouvalle itselleen ei kukaan tule asiasta sanomaan. Mutta kuitenkin tämä vaimo syyttäisi muita ihmisiä, jos hänen miehensä ei salassa petäkään ja joku sen sitten huomaa. Jos julkisesti säätää, niin eihän se silloin enää salaista ja yksityistä ole. Mitkään salaiset pariskunnanväliset sopimukset eivät ulkopuolisia ihmisiä sido. Eli jos haluaa ulkopuolisten ihmisten osallistuvan tällaiseen ihmeelliseen teeskentelyyn, niin sitten pitää kertoa näistä salaisista sopimuksista myös muille ja kysyä, haluavatko he tällaiseen pelleilyyn sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ahdistaa jostain syystä tämä ajatus , että toiset katsovat elämäänsä toisella tapaa kuin sinä. Oletko ajatellut miksi?
Ahdistaa typerän epäloogiset vaatimukset, jotka kohdistetaan aivan väärille kohteille. Hoitakaa salaisuutenne niin, että ne pysyvät salaisuuksina ja ottakaa itse vastuu keskinäisistä sopimuksistanne.
En ole ikinä kuullut, että joku petetty olisi suuttunut sille, joka on kertonut. Ellei sitten ole kyse valheista ja tahallisesta mustamaalaamisesta ja suhteen pilaamisesta. Kyllä se pettäjä on aina ollut se, joka suuttuu, kun jää kiinni ja saattaa ehkä yrittää manipuloida kumppaniaan luulemaan, että koko juttu on valhetta... Itse olisin ainakin kiitollinen, jos joku kertoisi mieheni puuhista, joista minä en tiedä. Ja harvoinpa jutut mitään tuulesta temmattuja on... En minä esimerkiksi halua, että mieheni lääppisi muita tai vetelisi jotain kielareita vaikka baarissa toisen naisen kanssa ja haluaisin kyllä kuulla, jos hän tekee jotain sellaista, kun minä en ole paikalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ihmisiä, joihin olet vuosien aikana tutustunut, istunut heidän kanssa iltaa, kertonut henkilökohtaisia asioita ja luottanut kavereina. Sitten kehtaavat tulla istumaan teidän ruokapöytään ystävinä ja samalla tietävät hirveitä asioita miehestäsi, mutta kaikki esittää kaiken olevan kunnossa... Minulle on käynyt noin ja kyllä mies lensi myös ulos elämästä ja samoin nuo "kaverit". Osa näistä kavereista olivat alunperin minun kavereitani eikä miehen.
Täytyy kyllä miettiä mitä helvettiä tällaisten ihmisten päässä oikein liikkuu. Mutta hei, eivätpähän sotkeentuneet toisten (ystävien!) yksityisiin asioihin, mitkä ei tietnkään voi olla molemmin puolisia yksityisiä asioita, koska toinen osapuoli ei edes tiedä niistä. Kaikilla hyvä mieli, pettäjä logiikka!
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että joku petetty olisi suuttunut sille, joka on kertonut. Ellei sitten ole kyse valheista ja tahallisesta mustamaalaamisesta ja suhteen pilaamisesta. Kyllä se pettäjä on aina ollut se, joka suuttuu, kun jää kiinni ja saattaa ehkä yrittää manipuloida kumppaniaan luulemaan, että koko juttu on valhetta... Itse olisin ainakin kiitollinen, jos joku kertoisi mieheni puuhista, joista minä en tiedä. Ja harvoinpa jutut mitään tuulesta temmattuja on... En minä esimerkiksi halua, että mieheni lääppisi muita tai vetelisi jotain kielareita vaikka baarissa toisen naisen kanssa ja haluaisin kyllä kuulla, jos hän tekee jotain sellaista, kun minä en ole paikalla...
Tältä palstalta olen lukenut tapauksesta, jossa nainen sai ystävänsä miehen kiinni pettämisestä ja kun meni kertomaan ystävälleen, meni välit poikki, koska nainen kuulema valehteli ja oli kateellinen ystävän onnesta.
Itse varmaan tekisin ns pelkuriratkaisun ja lähettäisin miehelle anonyymin kirjeen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän ystävän puolia pidetään tilanteessa kuin tilanteessa.
Lavertelijat eivät ole oikeita ystäviä.
Hyvä ystävä estäisi ystäväänsä tekemästä tyhmiä eikä vain katsoisi vierestä kuinka toinen tuhoaa parisuhdettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä pettäjät, salailijat ja puolustelijat ovat ihan samaa kastia. Toki, jos minäkin pettäisin puolisoani, niin en tietenkään halua, että joku menisi siitä lavertelemaan ;) kauheaahan se kiinnijääminen on... Pettäjä myös yleensä on se, joka suuttuu sille viestintuojalle ja kieroilee ja manipuloi kumppaninsa tätä viestintuojaa vastaan.
En ole ikinä pettänyt enkä petä, mutta en sanonut mitään, kun kaveri kerran sekoili kännissä. Hänellä oli ihan mieletön morkkis asiasta. Nyt he ovat olleet yhdessä jo 20 vuotta.
Se on aina hienoa kun pitkä parisuhde rakennetaan valheilla.
En ole ikinä pettänyt enkä petä, mutta en sanonut mitään, kun kaveri kerran sekoili kännissä. Hänellä oli ihan mieletön morkkis asiasta. Nyt he ovat olleet yhdessä jo 20 vuotta.