Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
12.06.2019 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (342)

Vierailija
241/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pettäjät ja muut vaikenemista vaativat ette voi sanella muille heidän moraalikäsityksistään tai jaella heille toimintakäskyjä. Olette menettäneet sen pelin, kun olette tuoneet touhunne heidän nähtävikseen.

Pitäkää ITSE niistä omista asioistanne huoli ja hoitakaa hommanne sen verran yksityisesti, ettei tarvitse vinkua muita vaikenemaan ja valehtelemaan puolestanne.

Vierailija
242/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Puhut sen pettäjä ystäväsi kanssa asiasta, millä tavalla asia sinuun vaikutti ja sen jälkeen vaadit häntä kertomaan miehelleen mitä on tehnyt.

Näissä tilanteissa tulee tvssä aina murhatuksi. Mitä useampi tietää, sen parempi.

Tarkoitatko, että avaus on fiktiota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.

Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.

Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää. 

Puhupa vaan ihan kuule omasta puolestasi. Mun ex jäi kiinni juurikin kännisekoiluistaan baarissa ja olen edelleen kiitollinen sille minulle entuudestaan tuntemattomalle naiselle, että käräytti miehen minulle. Siitä myöhemmin miehellä olikin sitten vakavampi salasuhde toiseen naiseen enkä välttämättä olisi osannut ottaa varoitusmerkkejä niin vakavasti jos en olisi ollut tietoinen miehen taipumuksista. Jos nykyinen kumppanini "vain" säheltäisi kännissä ja esimerkiksi lääppisi muita naisia, todellakin haluaisin tietää asiasta. Sekin on ainakin meidän suhteessamme pettämistä ja usein nämä "se oli kännin syytä"- tyyppiset pers eilijät ovat niitä otollisia pettäjiä.

Vierailija
244/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te pettäjät ja muut vaikenemista vaativat ette voi sanella muille heidän moraalikäsityksistään tai jaella heille toimintakäskyjä. Olette menettäneet sen pelin, kun olette tuoneet touhunne heidän nähtävikseen.

Pitäkää ITSE niistä omista asioistanne huoli ja hoitakaa hommanne sen verran yksityisesti, ettei tarvitse vinkua muita vaikenemaan ja valehtelemaan puolestanne.

Joo hyvin mielenkiintoista narista jostain moraalinvartijana toimimisesta, jos ahdistaa tämä tieto mikä on väkisin heitetty naamalle. Samalla tavallahan nämä julkipettäjät tyrkyttävät omaa likaista moraaliaan väkisin muille, koska luulevat voivansa päättää mitä toinen annetulla tiedolla tekee. Jos moraali on toisten pettäminen, niin älä sotke siihen muita.

Vierailija
245/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon näitäkin tapauksia on, kun ammutaan viestintuoja ja annetaan sille pettävälle paskiaiselle anteeksi ja kas kummaa hetken päästä taas itketään ja porataan, että mitä teen, kun toinen pettää koko ajan eikä pysty luottamaan...

Minä sain tietää exäni puuhista exäni kaverin tyttöystävältä, joka oli minun kaverini (ei mikään läheinen ystävä). Eipä tullut mieleenkään syyttää häntä mistään, vaan kiitin tiedosta ja tein sitten omat johtopäätökseni.

Tuo tyttöystävä sai kyllä miehensä vihat päälleen ja myös exäni suuttui, kun hänen lojaalin ystävänsä tyttöystävä on tuollainen "juoruämmä". Kyllä nuo pettäjät ja niiden puolustelijat ovat aina sitä mieltä, että vika on vain muissa ja omassa toiminnassa ei mitään väärää. Muistan, kuinka nauroin päin näköä exälleni, että miten hän kehtaa haukkua ja syytellä muita, kun itse teki mitä teki.

Vierailija
246/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ystävällä on puolison kanssa avoin suhde? Tunnen monia, joilla on, koska seksuaaliset tarpeet vaihtelevat ja on toisenkin laisia ihmisiä kuin seksuaalikielteiset ja -foobiset av-mammat.

Moralisointi sujuu tyhmiltä hyvin, mutta omien motiivien analyysi heikosti. Ollaanko vähän siihen ystävän puolisoon päin kallellaan, kun on itse jääty ilman? Haistan ilmiselvää KATEUTTA.

Jos joku avoimesti on useiden kumppanien kanssa, niin silloin hän altistaa itsensä avoimelle keskustelulle näistä muista suhteistaan. Jos haluat pitää muut suhteesi salassa, niin älä sitten harrasta niitä muiden nähden. Tosi yksinkertaista. 

Vierailija
247/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole millään tasolla sinun asiasi.Edes terapeutit eivät suosittele pettämisen kertomista puolisolle,vaan syyllisyyden kantamista itse.Ts.ei ole sinun päätettävissä toisten parisuhteet.

Onko teille tosiaan yllätys,että pettäminen on yleistä.Minulle lirkuttelee kaikista eniten perheelliset miehet,ei se sitä kyllä katso.Itsellä ei ole mitään erityistä luottoa miehiin enää.

Vierailija
248/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa pitkä suhde. Kaikkea olemme yhdessä kokeneet ja niistä selvinneet.

Jos mies kävisi kerran yhdenillan juttuna panemassa jotain vosua, olisin rehellisesti sanottuna mielummin tietämättä. Se ei muuttaisi mitään, tieto vain aiheuttaisi pahaa mieltä.

"Jotain vosua".... Semmoset defenssit siellä. Taidatkin sisimmässäsi tietää, että se ukkosi on totta tosiaan käynyt vieraissa.

Vierailija
249/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesporukoissa on aika tavallista, että ollaan lojaaleita eikä puututa toisten asioihin. Tuntuu myös, että monille miehille se pettäminenkin on vaan ihan läpihuutojuttu ja se on ihan ok ja hyväksyttävää.

Vierailija
250/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne, jotka valehtelevat toisen pettäneen esimerkiksi siinä toivossa, että haluavat toisen kumppanin itselleen tai ovat katkeria.

Paljon yleisempää on se, että ihmiset oikeasti pettävät ja monet tekevät sitä ihan avoimesti kaveriporukkansa edessä ja luottavat siihen, että kukaan ei kerro. Kuitenkin aika usein joku lipsauttaa jotain ja asia tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin...

Ihmettelen millainen ihminen suuttuu sellaiselle ihmiselle, joka tulee kertomaan kumppaninsa pettämisestä? Jos on avoin suhde, niin ei silloinkaan ole mitään aihetta suuttua. Ehkä on sitten olemassa ihmisiä, jotka haluavat elää laput silmillä ja ovat niin reppanoita, etteivät kykenisi esimerkiksi elämään itsekseen, jos pettäminen tulisi ilmi eikä voisi enää suhdetta jatkaa?

Vierailija
251/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Moni pettäjä ei tunnu ajattelevan (tai ei vain yksinkertaisesti välitä) että kun pettävät toisen, ehkä ystävän nähden, asettavat siinä samalla toisenkin ikävään ja kiusalliseen tilanteeseen. Etenkin jos myös petetty on tuttu tai läheinen. Silloin on oikeasti normaalin moraalikäsityksen omaavalla vaikea paikka, kun toisaalta haluaisi olla lojaali ystävälleen mutta toisaalta haluaisi kertoa pettämisestä sillä sellaisen asian salaaminen tuntuu raskaalta ja pahalta.

Vierailija
252/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suuttuu kertojalle? Onko näitä tapauksia edes olemassa?

Itse olen ikikiitollinen sille tuttavalle joka lopulta kertoi. Ei ole kiva kun koko kaupunki tietää mua ennen... 

Ja joo, olinhan tiennyt, että meidän parisuhteessa on ongelmia. Olin yrittänyt korjata niitä monella tavalla. Mutta eihän se onnistu kun toinen juoksee vieraissa. Kertominen vapautti minut eroamaan, päästi vapaaksi kahdenkymmenen vuoden suhteesta, jossa toinen oli teini-ikäisten lapseni toinen vanhempi. Ja vapautti minut yrittämästä ja yrittämästä. Liitossa siis oli paljon kiinni, mutta olin ajatellut kaiken olevan korjattavissa. Kun en koskaan ollut mustasukkaista sorttia, en pettämistä edes ollut ymmärtänyt epäillä, ennen kuin mulle se kerrottiin. Se oli sitten soromnoo. Mies putosi tyhjän päälle mutta minä ja lapset voidaan paljon paremmin. 

Vierailija
253/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jotkut samantien juoruavat ja käräyttävät, jos hyvä ystävä yhden kerran kännissä sekoilee?

En kyllä voisi  tehdä noin ystävälle. 

Vierailija
254/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina lojaali ystävilleni ja pidän ystävien salaisuudet itselläni, en ole mikään juorukello. En kerro ystävieni salaisuuksia edes puolisolleni. Jos ystävä nussii muita, niin sitten nussii. Sitten sovitaan, että millainen yhteneväinen tarina kerrotaan. En halua valehdella, mutta voin jättää valikoitua osia kertomatta.

Sinun puolison miesporukka silkasta kohteliaisuudesta sinua kohtaan salaa puolisosi nussimiset myös eli win-win.

Vierailija
255/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä mölyt mahassa. Älä sekaannu toisten elämään.

Tähän voisi todeta myös, että pidä ne asiat oikeasti salassa, jotka haluat pitää salassa. Älä sotke toisia ihmisiä elämääsi, eikä varsinkaan salaisuuksiisi.

Jos on salainen asia ei kannata kertoa kenellekään

Vierailija
256/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina lojaali ystävilleni ja pidän ystävien salaisuudet itselläni, en ole mikään juorukello. En kerro ystävieni salaisuuksia edes puolisolleni. Jos ystävä nussii muita, niin sitten nussii. Sitten sovitaan, että millainen yhteneväinen tarina kerrotaan. En halua valehdella, mutta voin jättää valikoitua osia kertomatta.

Sinun puolison miesporukka silkasta kohteliaisuudesta sinua kohtaan salaa puolisosi nussimiset myös eli win-win.

No tuo on ihan itsestäänselvyys. Harva mies käräyttää kaveriaan, todennäköisesti lupautuu alibiksi 

Vierailija
257/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt tietenkin tositstävänä kertomassa ja antamassa korvauspil lua tämän lumppukaverisi miehelle.

Hö.

Ihan selkeään toimintamalliin täällä apuja kyselet.

Daaaaa-aaaa.

Vierailija
258/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesporukoissa on aika tavallista, että ollaan lojaaleita eikä puututa toisten asioihin. Tuntuu myös, että monille miehille se pettäminenkin on vaan ihan läpihuutojuttu ja se on ihan ok ja hyväksyttävää.

Joo, tuttua omasta kokemuksesta. Kun ex-mies petti kourimalla ja lääppimällä entistä kaveriaan baarissa, yritin kysellä asiasta yhteisiltä (miespuolisilta) kavereiltamme asiasta jotka olivat paikalla kun tuo tapahtui. Olinpa naiivi, eivät tietenkään mitään myöntäneet vaan valehtelivat miehen puolesta ettei mitään muka tapahtunut. Tiesin, että mies on läheisempi kyseisten miesten kanssa kuin minä, mutta pidin heitä oikeasti fiksuina ja selkärangan omaavina tyyppeinä. 

Vierailija
259/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoja on sankari.

Vierailija
260/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan miehen kaverit eivät useimmiten kerro pettämisestä petetylle. Niistä tulee vain miesporukan keskinäisiä juttuja, ehkä niitä jopa hävetään tai sitten jopa vähän ylpeillään. Pääasia on ettei juttu tule kenenkään porukan vaimon korviin. Nimittäin silloin siitä saa kuulla aivan kaikki.