Olen asunut Helsingissä 17 vuotta ja inhoan tätä kaupunkia
Olen myös työskennellyt vuoden etelä-Euroopassa ja rakastin jokaista päivää siellä. Olen kotoisin muualta Suomesta.
Ja näiden kaikkien vuosien jälkeen todellakin tiedän että inhoan tätä kaupunkia.
Muuttaisin täältä heti ulkomaille, sille on useita esteitä:
1. Työni liittyy suomen kieleen
2. Minulla on 50-vuotiaana jo niin paljon tavaraa että en voisi kuljettaa kaikkea ulkomaille ja varastointi Suomessa maksaa kauheasti
3. Kielitaito on suomi-englanti niin kuin suurimmalla osalla suomalaisista
Joten älkää tuoko sanomaan että "muuta, se on helppoa"
Kommentit (68)
Helsinki on Suomen ankeimpia paikkoja ja siellä on ikävimmät ihmiset.
Mä olen asunut tässä huoneessa jo 30 vuotta ja elän omassa fantasiamaailmassani.
Olen samaa mieltä ihmisistä. Ja kun tänne muutetaan muualta, ihmisistä tulee ikäviä. Voin sanoa itsestäni jopa samaa.
Ap
Minä olen asunut lahdessa 30 v ja sama homma. Vihaan tätä paikkaa, ainoa positiivinen asia on että tää on lähellä Helsinkiä.
Olen monesti miettinyt, että mikä siinä paikassa on vialla.
Itse asuin siellä vuosikausia, ja kun lähti lomalla pois sieltä, se oli kuin olisi saanut lisähappea. Takaisin paluu masensi joka kerran.
Jotkut tykkää kuin hullu puurosta, joillekin maailman ahdistavin paikka.
Onhan sulla lomia ja mene sinne . Itse viihdyn oikein hyvin . Oin asunut uljomailla lähes vuoden ja paljon matkustellut. Oma maa mansikka.
Ei ole kauheudessa mitään Espooseen verrattuna. Jukuripäiset Insinööriukot...
Valivali. Minäpä olen asunut saman ajan Tampereella. Eilen meinasin itkeä kun taas oli revitty auki pari tienpätkää juuri sillä välillä, josta minun olisi pitänyt päästä kulkemaan. Helsinki on vielä hieno kaupunki Suomen mittakaavassa.
Mä rakastan Helsinkiä etenkin kesäisin.
Täällä on suku ja ystävät, ja mieletön luonto kunhan vaanntietää minne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla lomia ja mene sinne . Itse viihdyn oikein hyvin . Oin asunut uljomailla lähes vuoden ja paljon matkustellut. Oma maa mansikka.
Ja 47 viikkoa vuodesta suljen silmät, korvat ja nenän??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa korostaa luontoa paikassa jossa sitä on koko Suomessa kaikkein vähiten :)))
Minäkin vihaisin Helsinkiä jos asuisin vaikka Kontulassa. Rakastan Helsinkiä kun asun meren rannassa Skattala. Niin hiljaista ja vehreää.
Mitä ap sitten inhoat?
Missä kaupunginosissa olet asunut ja missä asut nyt?
Taas tää sama aloitus, kannattaisiko keksiä jo jotain muuta valitettavaa?
Käy tosiaankin päiväseltään Tampereella. Helsinki alkaa välittömästi tuntua varsin siedettävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa korostaa luontoa paikassa jossa sitä on koko Suomessa kaikkein vähiten :)))
Niin, arvostan luontoa näes silloin eniten kun sieltä pääsee puolessa tunnissa leffateatteriin ;-*
Taidat olla ulkopaikkakuntalaisia kun et selvästikään tiedä minne katsoa.
Ja sille skattalaiselle: kiva pussinperä sulla siellä, vai onko huvivenekin jolla pääset liikkeelle kun huvittaa?
Ei kannata vastata tähän, tää sama aloitus on ollut ennenkin ja mikään ehdotus ei käy, ap haluaa vaan huomiota ja valittaa!
5/5