Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen asunut Helsingissä 17 vuotta ja inhoan tätä kaupunkia

Vierailija
12.06.2019 |

Olen myös työskennellyt vuoden etelä-Euroopassa ja rakastin jokaista päivää siellä. Olen kotoisin muualta Suomesta.

Ja näiden kaikkien vuosien jälkeen todellakin tiedän että inhoan tätä kaupunkia.

Muuttaisin täältä heti ulkomaille, sille on useita esteitä:

1. Työni liittyy suomen kieleen
2. Minulla on 50-vuotiaana jo niin paljon tavaraa että en voisi kuljettaa kaikkea ulkomaille ja varastointi Suomessa maksaa kauheasti
3. Kielitaito on suomi-englanti niin kuin suurimmalla osalla suomalaisista

Joten älkää tuoko sanomaan että "muuta, se on helppoa"

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei suomen kieltä tarvita missään muualla Suomessa, jotta ap voisi muuttaa pois Helsingistä. 

Vierailija
62/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tyhmää porukkaa, kun asuu vihaamassaan kaupungissa. Muuttaminen on helppoa, mutta niin on myös tekosyiden ja esteiden keksiminen. Hohhoijaa. 

Oisko sitä samaa porukkaa, jolle aina osuu v-mäiset naapurit, vaikka miten monta kertaa muuttaisivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä minäkään en viihdy Helsingissä. Ilmapiiri on ahdistava? En löydä parempaa sanaa sille nyt. Sama olo tulee Seinäjoella. Aikoinaan rakastin Turkua, nyt se ei herätä mitään oloja. En viihdy nykyiselläkään paikkakunnallani. Muutan pois joskus vielä, nyt en voi velvollisuuksien takia. Sen tuntee sisällään kun ei ole oikeassa paikassa. Tavaraa en siksi ole kerännyt ja heitän jatkuvasti pois että joku päivä muuttoni olisi kohtuullisesti hoidettavissa.

Juu olen huomannut että jotkut ihmiset eivät viihdy oikein missään ja muuttavat usein. Näissä tapauksissa se vika ei useimmiten ole siinä paikkakunnassa vaan sen muuttajan korvien välissä.

Minä olen todellakin täällä vaan hoitamassa velvollisuuteni. Minä olen kyllä kotiutunut sinne minne kaipaan takaisin joka ikinen päivä. Elämä ei täällä ole niin laadukasta, ei yhtään ystäviä, en pääse harrastamaan lempiharrastustani, elämä kutistunut kotiin ja sen velvollisuuteni hoitamiseen sekä pariin harrastukseeni. Se näkyy sitten painon nousuna ja henkisenäkin väsymisenä. Muutos on ollut niin selvä ulkonäössäkin että jo muutaman kuukauden jälkeen tuli huomautuksia miten olen päässyt vanhenemaan ja rupsahtamaan yhtäkkiä.

Vierailija
64/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista muuttaa vain kauemmas, jos kaupunki tuottaa inhon tunteita? Se olisi vähän helpompaa kuin täydellinen irtiotto, jossa koko elämä pitää järjestää uusiksi.

Itselleni Helsinki oli ihan paras opiskelukaupunki ja senkin jälkeen muutaman vuoden hyvä paikka elää. Sitten kyllästyttiin miehen kanssa pieneen asuntoon. Valitettavasti Hgissä asuntojen hinnat olivat (ovat) poskettomat, eikä ollut varaa ostaa isompaa sellaiselta alueelta, jossa haluttiin asua, vaan oli pakko alkaa katsella kämppää muualta. Elelemme nyt tyytyväisinä vajaan tunnin bussimatkan päässä Hgin keskustasta, jossa käyn töissä.

Minä en siis inhoa Helsinkiä, mutta joistakin asioista, joihin lähes päivittäin törmää, en kieltämättä pidä keskusta-alueella (pätee tosin mihin tahansa kaupunkiin):

- feissarit, kauppakeskusten käytävillä tuotteitaan/palveluitaan tyrkyttävät myyjät, kerjäläiset ja muut rahaa haluavat; kävelyreittini keskustan alueella ovat tarkkaan harkitut

- juopot ja nistit ja syljeskelevät hengailijat

- henkilöautot ja niistä lähtevä melu + jalankulkijana liikennevaloissa seisominen

- jatkuvasti läsnä oleva kulutuskulttuuri

- joskus ruuhkat, jonottaminen

Monista asioista kyllä pidän ja voisin asuakin Helsingissä. Kaipaan näitä asioita:

- kunnolliset puistot hyvin hoidettuine istutuksineen

- lähes vuorokauden ympäri toimiva joukkoliikenne ja nopea pääsy satamiin/lentokentälle

- kulttuuripaikat (monta kirjastoa, museota ym.)

- ravintolat, mutta ehkä siksi, ettei niitä nykyisellä kotipaikkakunnalla juuri ole

- Stockmann (vielä kun se on)

Vierailija
65/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Minä olen asunut Vantaalla 35 vuotta ja vihaan sekä Vantaata että koko pääkaupunkiseutua.

Vierailija
66/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaisin Helsinkiä jos asuisin vaikka Kontulassa. Rakastan Helsinkiä kun asun meren rannassa Skattala. Niin hiljaista ja vehreää. 

Onneksi pääsin pois Katajanokalta. Alue rakennetaan täyteen kerrostaloja ja risteilyturistit mölisevät kaljakärryjensä kanssa aamusta iltaan. Viheralueita minimaalisesti ja loputkin jäävät kerrostalojen alle.

Asuit siis ns. huonolla puolella etkä jugend-alueella. En minäkään sinne muuttaisi. 

Sillä puolella vasta kolkkoa onkin. Ei pienintäkään viheraluetta. "Huonolla puolella" oli sentään vielä silloin puisto.

Ei pienintäkään viheraluetta? Meidän vieressä on puisto!

Vierailija
67/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin Helsingissä asuneena ja nyt poismuuttaneena voin sanoa, että minua ahdisti se ilmapiiri. Ihmiset ovat pinnallisia, omaan napaan tuijottajia. Toisinaan vihaisia ja töykeitä. Asuminen on kallista, enkä pysty asumaan postimerkin kokoisessa kämpässä. Muuten Helsinki olisi ihan kiva kaupunki tapahtumineen kaikkineen.

Vierailija
68/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne tavaras helkuttiin. Mitä iloa sinulle on roinasta joka tekee sinut olemassaolollaan onnettomaksi.