Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajunnan hämärtyminen vessakäyntien yhteydessä

Vierailija
23.09.2026 |

Mistä voisi olla kysymys ja onko tämä tavallista? Minulla on aika korkea kynnys lähteä terveyskeskukseen näyttämään alapäätä, ja yksityiselle ei ole varaa.

Kipu ulostaessa on niin kovaa, että tulee kylmänhiki ja syke hidastuu, tulee tunne pyörtymisestä. Olen monta kertaa itkenyt ja puristanut kättä nyrkkiin. Kipua on muutenkin, ja esimerkiksi istuessa on vältettävä takapuolella olemista.

Peräaukon suulla on arka patti, joka välillä myös katoaa eli ilmeisesti kääntyy sisäänpäin. 

Minulla on aiemmin todettu endometrioosi, mutta hieman epäilen yhteyttä, koska ulostamiskipua ei ole juurikaan kuukautisten aikaan, joka on minulle yleensä se pahin endokipujen kannalta.

Kiitos

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat.

Vierailija
2/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräpukamat.

Olin pitkään tästä ihan varma, mutta kun ainakaan Scheriproct ei ole juurikaan auttanut vaivaa. Välillä se puuduttaa aukkoa aavistuksen, välillä kirvelee kamalasti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistuspäänsärky? 

Vierailija
4/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sekin on yksi huomioitava seikka, että ulosteeni on aina pehmeää. Eli ei johdu ummetuksesta tämä vaiva. Juon paljon vettä ja syön paljon kasviksia.

Ap

Vierailija
5/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan sekin on yksi huomioitava seikka, että ulosteeni on aina pehmeää. Eli ei johdu ummetuksesta tämä vaiva. Juon paljon vettä ja syön paljon kasviksia.

Ap

Ummetuksen yksi tavallinen seuraus on muuten, että ulos asti tulee vain pehmeää ja vetistä ulostetta, mutta se kova jää sisäön. Siellå se kärääntyy oeräsuoleen ja painaa sitä. Ja kun suoli yrittää päästä eroon sisällöstään, se koko ajan pumppaa sitä vähän - mikå voi aiheuttaa myös sitä että se pehmeä uloste tulee välistä ja tuhrii vaikkei olisi vessassakaan. Voi hyvinkin aiheuttaa kuvaamasi kaltaista kipua.

Toinen on että eihän ole kihomatoja? 

Vierailija
6/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut verenpainetta?

Vierailija
7/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino,liikkumattomuus,ruokavalio...

Kai sulla nuo asiat mallikkaasti kunnossa?

Vierailija
8/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostamisen pitäisi olla nopea ja kivuton toimitus, siitä lähdetään. Nyt vaan pitäis ylittää se kynnys, että saat apua etkä joudu kärsimään toistuvasta kivusta. Terveyskeskus on juuri sitä varten, että sinne mennään näyttämään kipeitä kohtia, oli ne sitten ylä- tai alapäässä. 

Vierailija
9/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt voimakkaan yskänpuuskan yhteydessä. Voi kuulemma tapahtua, kun tulee painetta rintakehälle. Että kaikenlaista. Mainittakoon, että en ole ylipainoinen ja verenpaine on normaali. Tuota ylipainoa kun tarjotaan selitykseksi vähän joka vaivaan.

Vierailija
10/10 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin peräpukamat. Joskus kirkasta verta. Mutta ulostamaan pystyn kun maha sopivalla.

Kyllä menisin lääkäriin jos noin pahat oireet. Peräsuolisyöpäkin yleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme