Tuleeko karenssia jos kieltäytyy työhaastattelussa töistä liian huonon palkan johdosta?
Kommentit (68)
No parempi olisi. Huonokin palkka on yhteiskunnan kannalta todella paljon parempi kuin työttömyyskorvaus, silloin henkilö on töissä, valtio saa verotuloja ja ei ole niin suurta riskiä kyseisen ihmisen syrjäytymisestä sekä mahdollisuus että palkka myöhemmin kasvaa ja veroja tulee maksettua lisää.
Annat ymmätää että saikkua pukkaa suht runsaasti ja keitto maistuu
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi huono palkka?
alle 4000€ kuukaudessa brutto
"Tuleeko karenssia" nämä kysymykset ovat aina niin typeriä
ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.
Käyttäkää sitä järkeä.
Työkkärin sivulta, pätevä syy kieltäytyä tarjotusta työstä on jos kyseessä on:
Osa-aikatyö, jossa ansiosi jäisivät pienemmäksi kuin työttömyysturvasi, kun olet kokonaan työttömänä: Kun työstä maksettava palkka ja soviteltu työttömyysetuus lasketaan yhteen ja summasta vähennetään työsuhteesta aiheutuvat kustannukset.
Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin.
AP
Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin.
AP
Mikä on koulutuksesi?
Laitoin työkkärin sivuille rastin ruutuun kohtaan työantajat saavat nähdä CV:ni ja työnantaja soitti itse minulle tänään ja kutsui haastatteluun. Kyseessä ei ollut minkäänlainen työhönosoitus työkkäriltä. Työ on niin simppeliä, että todennäköisesti haastattelussa minulta lähinnä kysytään työvaatteiden kokoa ja toivotetaan tervetulleeksi firmaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tuleeko karenssia" nämä kysymykset ovat aina niin typeriä
ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.
Käyttäkää sitä järkeä.
Älä paljasta että haet töitä karenssin uhalla. Ole vaan tavallinen hakija ja kieltäydy. Ei ne työnantajat jokaikisestä epäonnistuneesta haastattelusta ala käräyttelemään kun eihän ne edes tiedä onko työkkärin kirjoilla vai ei.
Ravintola-alan koulutus. Varastoalan töitä olen tehnyt vajaa 10 vuotta. Kyseinen työ on kuormalavojen tekemistä eli töitä jossa ei tarvitse muuta pätevyyttä kuin sahan ja naulapyssyn käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä on koulutuksesi?
jos on työhönosoitus joka on tullut te toimistolta, ei saa kieltäytyä palkan takia. Toki kortteja ei kannata paljastaa haastattelussa, vaan vasta sitten jos tulee valituksi. Aina on mahdollisuus ettei valita. Eli vasta sitten ottaa karenssin kun on pakko jos ei suostu töihin.
Tulee, vaikka kieltäytyisi palkattomasta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.
Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.
Laske itse jos et usko.
No mulle ei tullut kun kieltäydyin, palkka oli reilusti työttömyyskorvausta pienempi ja lisäksi mun olisi pitänyt hankkia auto päästäkseni kyseiseen työpaikkaan. Toki tämä kokemus on ajalta ennen aktiivimallia, joten voi olla muuttunut sen vuoksi. Työnantaja muuten haukkui mut lyttyyn kun sanoin, ettei talouteni kestä ottaa vastaan tätä työpaikkaa.
Onneksi sain töitä pian tuon kokemuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
AP
Tervetuloa reaalimaailmaan!
Mikä on ikäsi ja koulutuksesi?
Ja kännykkään äänitysohjelma jonka laittaa nauhoittamaan ennenkuin menee haastatteluun jos tulee jälkeenpäin jotain sanomista.Eiköhän työnantajatkin nauhoita haastattelut.
Vierailija kirjoitti:
AP
Onko sulla jotain alan kokemusta tai koulutusta, vai onko työkkäri ihan randomisti työntänyt tuollaisen tarjouksen? En tiedä onko kauheasti mahdollisuuksia tulla valituksi, jos et ole ennestään alalta. Ja jos olet, tiedät palkkatason ja sen, millaista neuvotteluvaraa siinä on tai ei ole.
Kyllä tulee. Ei ole asiallinen syy.