Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko karenssia jos kieltäytyy työhaastattelussa töistä liian huonon palkan johdosta?

Vierailija
10.06.2019 |

Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. Ei ole asiallinen syy.

Vierailija
2/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi olisi. Huonokin palkka on yhteiskunnan kannalta todella paljon parempi kuin työttömyyskorvaus, silloin henkilö on töissä, valtio saa verotuloja ja ei ole niin suurta riskiä kyseisen ihmisen syrjäytymisestä sekä mahdollisuus että palkka myöhemmin kasvaa ja veroja tulee maksettua lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi huono palkka?

Vierailija
4/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ymmätää että saikkua pukkaa suht runsaasti ja keitto maistuu

Vierailija
5/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi huono palkka?

alle 4000€ kuukaudessa brutto

Vierailija
6/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuleeko karenssia" nämä kysymykset ovat aina niin typeriä

ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.

Käyttäkää sitä järkeä.

Vierailija
7/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin sivulta, pätevä syy kieltäytyä tarjotusta työstä on jos kyseessä on:

Osa-aikatyö, jossa ansiosi jäisivät pienemmäksi kuin työttömyysturvasi, kun olet kokonaan työttömänä: Kun työstä maksettava palkka ja soviteltu työttömyysetuus lasketaan yhteen ja summasta vähennetään työsuhteesta aiheutuvat kustannukset.

Vierailija
8/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

Vierailija
9/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.

Vierailija
10/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
11/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin työkkärin sivuille rastin ruutuun kohtaan työantajat saavat nähdä CV:ni ja työnantaja soitti itse minulle tänään ja kutsui haastatteluun. Kyseessä ei ollut minkäänlainen työhönosoitus työkkäriltä. Työ on niin simppeliä, että todennäköisesti haastattelussa minulta lähinnä kysytään työvaatteiden kokoa ja toivotetaan tervetulleeksi firmaan. 

Vierailija kirjoitti:

"Tuleeko karenssia" nämä kysymykset ovat aina niin typeriä

ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.

Käyttäkää sitä järkeä.

Vierailija
12/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä paljasta että haet töitä karenssin uhalla. Ole vaan tavallinen hakija ja kieltäydy. Ei ne työnantajat jokaikisestä epäonnistuneesta haastattelusta ala käräyttelemään kun eihän ne edes tiedä onko työkkärin kirjoilla vai ei.

Vierailija
13/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alan koulutus. Varastoalan töitä olen tehnyt vajaa 10 vuotta. Kyseinen työ on kuormalavojen tekemistä eli töitä jossa ei tarvitse muuta pätevyyttä kuin sahan ja naulapyssyn käyttö.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
14/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on työhönosoitus joka on tullut te toimistolta, ei saa kieltäytyä palkan takia. Toki kortteja ei kannata paljastaa  haastattelussa, vaan vasta sitten jos tulee valituksi. Aina on mahdollisuus ettei valita. Eli vasta sitten ottaa karenssin kun on pakko jos ei suostu töihin.

Vierailija
15/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, vaikka kieltäytyisi palkattomasta työstä.

Vierailija
16/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.

Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.

Laske itse jos et usko.

Vierailija
17/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei tullut kun kieltäydyin, palkka oli reilusti työttömyyskorvausta pienempi ja lisäksi mun olisi pitänyt hankkia auto päästäkseni kyseiseen työpaikkaan. Toki tämä kokemus on ajalta ennen aktiivimallia, joten voi olla muuttunut sen vuoksi. Työnantaja muuten haukkui mut lyttyyn kun sanoin, ettei talouteni kestä ottaa vastaan tätä työpaikkaa.

Onneksi sain töitä pian tuon kokemuksen jälkeen.

Vierailija
18/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Tervetuloa reaalimaailmaan!

Mikä on ikäsi ja koulutuksesi?

Vierailija
19/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kännykkään äänitysohjelma jonka laittaa nauhoittamaan ennenkuin menee haastatteluun jos tulee jälkeenpäin jotain sanomista.Eiköhän työnantajatkin nauhoita haastattelut.

Vierailija
20/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko sulla jotain alan kokemusta tai koulutusta, vai onko työkkäri ihan randomisti työntänyt tuollaisen tarjouksen? En tiedä onko kauheasti mahdollisuuksia tulla valituksi, jos et ole ennestään alalta. Ja jos olet, tiedät palkkatason ja sen, millaista neuvotteluvaraa siinä on tai ei ole.