Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko karenssia jos kieltäytyy työhaastattelussa töistä liian huonon palkan johdosta?

Vierailija
10.06.2019 |

Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on helppoa, niin mikset menisi? Enemmän tuostakin saa, kun kotona makaamisesta. Sitä paitsi töissä ollessa on paljon helpompaa työllistyä muualle

Vierailija
42/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustaja tienaa 12 €/tunti. Ei paljoa enemmän. Tällaisia paskapalkkoja Suomessa maksetaan.

Ja koulutuksen pitää olla just eikä melkein, alan paperit on esitettävä tai ei saa tuotakaan. Ihmisiä pidetään täällä oppimiskyvyttöminä idareina. Joku valtion tai kunnan IT-järjestelmä koetaan niin hiton vaikeaksi, että sen hallinnasta on huikeaa hyötyä työnhaussa. M2, Kosti ja Kieku. Voi jessus, että on vaikeita, ei niitä ihminen opi.

Ei ihme, että itketään, että tekijöistä on pulaa. No on kai, kun ei tuolla palkalla elä meidän yhteiskunnassamme! Sitten tuotetaan jostakin kehitysmaasta porukkaa tekemään, he kun saavat tukiaisia yhteiskunnalta palkkansa päälle. Ja työnantaja saa jotakin hyväntekijän lisää palkanmaksuunsa, kun palkkaa luku- ja kirjoitustaidottoman tyypin.

On se niin omituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani ei halunnut erästä työpaikkaa ja oli mennyt haastatteluun viinalta haisten. Puoli tuntia haastattelun jälkeen työkkäristä oli tullut puhelu että tule käymään työkkärissä samantien. Siellä tuttavani oli puhallutettu työnantajan ilmoitettua haastateltavan olleen kännissä haastattelussa. Mittari näytti onneksi nollas eikä sanktioita tullut.

Työkkärissä ei ole alkometria. Siellä ei ole ketään puhalluttamassa eikä kenelläkään velvollisuutta siellä puhaltaa. Tarinasi ontuu tältä osin pahasti.

Vierailija
44/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.

Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.

Laske itse jos et usko.

Mitä oikein sekoilet, minäkin tunnen monta ihmistä, jotka tekevät 9e/pvä, lyhennettyä viikkoa tosin = 16 h /vk

Minäkin olin ministeriössä yksikön päällikön sihteerinä 9€/pvä -palkalla. Päivien pituus oli ihan normaali 8h ma-pe. Ei mitään etuja, omalla kustannuksella kuljin töissä bussilla.

Vierailija
45/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin ketju selkee osoitus siitä että työttömien tukia olis varaa vielä leikata, kun varaa miettiä että onko pakko ottaa vastaan huonommin palkattua aivot narikassa hommaa..

Ei ihme et mis jamas tää maa on kun tämmösiä punikkiloisia tuntuu riittävän.

Vierailija
46/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti karenssi tulee.

Täytyy olla todella vahvat perusteet, jos palkan takia kieltäytyy vastaanottamasta työtä.

Mutta tokihan tuossakin on perusjutut, joita pitäisi noudattaa.

Ihmisen tulee elää saamallaan palkalla.

Moni elää toimeentulotuella, eli toisten rahoilla. En yhtään ihmettele aktiivimalleja, seuraava on kyllä tulossa.

Vierailija
47/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tääkin ketju selkee osoitus siitä että työttömien tukia olis varaa vielä leikata, kun varaa miettiä että onko pakko ottaa vastaan huonommin palkattua aivot narikassa hommaa..

Ei ihme et mis jamas tää maa on kun tämmösiä punikkiloisia tuntuu riittävän.

Tääkin ketju on selekä osoitus siitä miten poskettoman huonoja palkkoja voidaan maksaa ja samalla kompensoida niitä asumistukina.

Vierailija
48/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.

Laske itse jos et usko.

Mitä oikein sekoilet, minäkin tunnen monta ihmistä, jotka tekevät 9e/pvä, lyhennettyä viikkoa tosin = 16 h /vk

Niin varmaan, että joku muka tekee duunia niin että jää käteen 180 euroa rahaa kuussa?  :DD

Kuka tässä sekoilee.

Vierailija
49/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Itse sain kyllä 5h/päivä viitenä päivänä viikossa tuntitaksaksi 6,5 ja tuosta pitää vielä maksaa kulkeminenkin.

1500e/kk ja käteen jäisi noin 1300e. Yli tuplasti mitä harjoittelussa käydessä ja seuraavina vuosina saisi luultavasti jo jotain lisiä. Mutta onhan tuo nyt silti ihan älyttömän huono palkka.

Ai, että sait kaikki tuet mukaan laskettuna mukamas hiukan yli 600 euroa kuussa? Älä viitsi puhua p*skaa. En saisi edes työttömänä ollessa noin vähän aktiivimallin purressakaan.

Vierailija
50/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuun kanankakkaa minigrip-pussissa. Tämä sitten napsautetaan auki kättelyn jälkeen. Tuoksun annetaan levitä haastatteluhuoneeseen. Valitellaan arkielämän haasteellisuutta nykypäivänä aina kun ehtii.

Vierailija
51/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole ollut koskaan työttömänä, mutta aika monta työhaastattelutilannetta olen käynyt läpi kummallakin puolella pöytää. Jotenkin minua ihmetyttää nämä kysymykset että saako työstä kieltäytyä "sen ja sen syyn takia". Työhaastattelu on aina työnantajan ja työntekijän välinen haastattelutilanne ja nimenomaan molemmin puolisesti. Siinä selvitetaan toisesta osapuolesta sellaisia asioita joita ei tiedetä mutta jotka tarvitaan päätöksen tueksi että solmitaanko työsopimus. Ja totta ihmeessä kumpikin osapuoli saa kieltäytyä työhaastattelussa tai haastattelun jälkeen tekemästä työsopimusta! Olisihan se aika absurdi tilanne että sopimus olisi ikäänkuin jo allekirjoitettu vaikka ei asiasta edes oltaisi neuvoteltu. Monestihan työhaastattelussa ei edes tarkka palkka vielä selviä, vaan sitä neuvottelua jatketaan sitten kun nähdään onko päästy jatkoon.

Vierailija
52/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

no eipä tietenkään kiinnosta, mutta työttömyyskorvaukset pitäisi muiden rahoista silti saada. En tajua mitä unelmaduunia ihmiset työkkäristä etsivät. Työtä tehdään siksi että pystyy itse elättämään itsensä.

Vierailija
53/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

no eipä tietenkään kiinnosta, mutta työttömyyskorvaukset pitäisi muiden rahoista silti saada. En tajua mitä unelmaduunia ihmiset työkkäristä etsivät. Työtä tehdään siksi että pystyy itse elättämään itsensä.

Ei se voi silti niinkään mennä, että joku tekee niin arvotonta paskaduunia että saa siitä hyvästä rahaa niin vähän ettei voi viettää edes peruselämää. Tekisitkö itse duunia, josta saisit melkein saman käteen kuin työttömän tuet? Vähän epäilen. Helppoahan se on muille toivotella paskaa elämää.

Vierailija
54/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän rahat ei ole muiden rahoja. Ne on moni työtön tienannut työtä tekemällä ja veroja maksamalla.

Kelalle laskurit raksuttamaan kuka käyttää eniten yhteiskunnan tukia. Voidaan sitten osoittaa sormella sitä.

Vierailija
55/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Itse sain kyllä 5h/päivä viitenä päivänä viikossa tuntitaksaksi 6,5 ja tuosta pitää vielä maksaa kulkeminenkin.

1500e/kk ja käteen jäisi noin 1300e. Yli tuplasti mitä harjoittelussa käydessä ja seuraavina vuosina saisi luultavasti jo jotain lisiä. Mutta onhan tuo nyt silti ihan älyttömän huono palkka.

Ai, että sait kaikki tuet mukaan laskettuna mukamas hiukan yli 600 euroa kuussa? Älä viitsi puhua p*skaa. En saisi edes työttömänä ollessa noin vähän aktiivimallin purressakaan.

Älä itse puhu p*skaa. Sain vain työmarkkinatuen verran eli saman minkä muutenkin työttömänä ollessakin. Lisäksi tietenkin kulukorvauksen joka oli muutama kymmenen senttiä vähemmän kuin mitä meni edestakaisiin bussimatkoihin. Siinä oli kaikki tuet mitä sain. Tästä kokeilusta on jonkin aikaa.

Nykyisin tilanne olisi hieman parempi. Täällä on julkisen liikenteen maksuihin tullut muutoksia ja kuukauden bussikortti maksaisi muistaakseni 70e eli ylijäävän osan kulukorvauksesta voisin käyttää muihin kuluihin.

Viimeksi olin töissä hivenen lyhennetyllä työajalla ja käteen jäi 1300e (miinus bussikortti 70e) eli yli tuplasti siihen mitä jää käteen pelkästä työmarkkinatuesta. Vaihtoehtoisesti olisin saanut esim. työkokeilussa työmarkkinatuen noin 500e + aktivointilisän 76e (verojen jälkeen) ja kulukorvauksen 180 (mistä matkoihin 70e) eli käteen olisi jäänyt noin 686e. Otan mieluummin tuon edellisen palkan eli käteen jää 1230e. Ei ihan puolta enemmän mutta melkein.

Vierailija
56/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Et ilmeisesti ole ollut pelkällä työmarkkinatuella ja kulukorvauksella joka tosiaan kuluu matkoihin? 

Vierailija
57/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Älä itse puhu p*skaa. Sain vain työmarkkinatuen verran eli saman minkä muutenkin työttömänä ollessakin. Lisäksi tietenkin kulukorvauksen joka oli muutama kymmenen senttiä vähemmän kuin mitä meni edestakaisiin bussimatkoihin. Siinä oli kaikki tuet mitä sain. Tästä kokeilusta on jonkin aikaa.

Nykyisin tilanne olisi hieman parempi. Täällä on julkisen liikenteen maksuihin tullut muutoksia ja kuukauden bussikortti maksaisi muistaakseni 70e eli ylijäävän osan kulukorvauksesta voisin käyttää muihin kuluihin.

Viimeksi olin töissä hivenen lyhennetyllä työajalla ja käteen jäi 1300e (miinus bussikortti 70e) eli yli tuplasti siihen mitä jää käteen pelkästä työmarkkinatuesta. Vaihtoehtoisesti olisin saanut esim. työkokeilussa työmarkkinatuen noin 500e + aktivointilisän 76e (verojen jälkeen) ja kulukorvauksen 180 (mistä matkoihin 70e) eli käteen olisi jäänyt noin 686e. Otan mieluummin tuon edellisen palkan eli käteen jää 1230e. Ei ihan puolta enemmän mutta melkein.

Ai että et mukama saanut toimeentulotukea tai asumistukea sen 9e/pv + työmarkkinatuen lisäksi?? Älä viitsi jauhaa p*skaa.

Vierailija
58/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Et ilmeisesti ole ollut pelkällä työmarkkinatuella ja kulukorvauksella joka tosiaan kuluu matkoihin? 

No en tosiaankaan ole. Asumistuki ja toimeentulotuki kuuluivat myös mukaan. Ja maksusitoomus lääkkeisiin päälle.

Vierailija
59/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

Ai että et mukama saanut toimeentulotukea tai asumistukea sen 9e/pv + työmarkkinatuen lisäksi?? Älä viitsi jauhaa p*skaa.

Mihin minä asumistukea olisin saanut kun en vuokralla asunut? Toimeentulotuki on harkinnavarainen ja tuloni ylittivät sen alarajan.

Varsinkin vanhemmissa ikäluokissa on paljon työttömiä pariskuntia tai työtön ja pineeläkeläinen pariskuntia jotka asuvat omistusasunnossaan ja eivät saa asumis- eikä toimeentulotukea. Olet p*askajauhaja joka ei osaa katsoa asiaa muuten kuin omalta kannaltaan.

Vierailija
60/68 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske itse jos et usko.

No en tosiaankaan ole. Asumistuki ja toimeentulotuki kuuluivat myös mukaan. Ja maksusitoomus lääkkeisiin päälle.

Mulla ei kuulunut. Nyt tosin tilanne on muuttunut kaikki kolme tukea kuuluu eikä siksi tarvitse mennä työkokeiluihin koska karenssin saatuasni tulot eivät putoa nollaan vaan saan edelleen asumistukea ja toimeentulotukea joko täytenä tai alennettuna. Eli tulot eivät välttämättä putoa ollenkaan. Lisäksi voin keskittyä täysin palkallisten töiden hakuun. Elämäni paras päätös sanoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä