Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko karenssia jos kieltäytyy työhaastattelussa töistä liian huonon palkan johdosta?

Vierailija
10.06.2019 |

Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tulla. Eihän rinnekään tee pääministerinhommia kuin 13 % palkan korotuksen voimin. 

Vierailija
22/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet sitten ennemmin 9€ päiväkorvauksella kuin 9€ tuntipalkalla? Just.

Aika samoinin menee rahat 1500 miinus verot ja 1000 ja siihen 180 verotonta, eli aika saman verran molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alan koulutus. Varastoalan töitä olen tehnyt vajaa 10 vuotta. Kyseinen työ on kuormalavojen tekemistä eli töitä jossa ei tarvitse muuta pätevyyttä kuin sahan ja naulapyssyn käyttö.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

Mikä on koulutuksesi?

Muistaakseni ravintola-alalla on työntekijöistä pulaa

Vierailija
24/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuleeko karenssia" nämä kysymykset ovat aina niin typeriä

ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.

Käyttäkää sitä järkeä.

Niin, siis luit otsakkeen liian nopeasti - Ap kysyi siinä  että tuleeko karenssia, jos sanoo potentiaaliselle työnantajalle työhaastattelussa, ettei ota paikkaa liian huonon palkan vuoksi?

Jos EI halua työhön, on 100 + 1 keinoa vakuuttaa työnantaja siten, ettei tule varmastu valituksi töihin.

Toisaalta, jos taas haluaakin töihin, mutta on liian ahne rahalle - jää takuulla nuolemaan näppejään.

Vierailija
25/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäis valita ite menisin ennemmin 9€ päivä hommiin koska noissa ei joudu tekeen niin hirveesti, tulot on kuitenkin loppupeleissä samat. Itseasiassa 9€ päivä voittaa tossakin kun ei tarvi odotella kelan soviteltua päivärahaa

Vierailija
26/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alan koulutus. Varastoalan töitä olen tehnyt vajaa 10 vuotta. Kyseinen työ on kuormalavojen tekemistä eli töitä jossa ei tarvitse muuta pätevyyttä kuin sahan ja naulapyssyn käyttö.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin puualan töitä ja tes mukainen palkka on vähän yli 9 euroa tunnilta. Huomenna olisi työhaastattelu. Ei kiinnostaisi pätkääkään mennä tuollaisella palkalla töihin. 

AP

Mikä on koulutuksesi?

Sanoisin, että tuolla koulutuksella ja työkokemuksella tuntipalkkasi tulee tuskin paljon kympin yli olemaan.

Kiinteistöhuoltofirmojen ukoilla jne tuntuu 10€/h olevan melko tavallinen palkka.

Vierailija
27/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ILMOITTAKAA SINNE TYÖKKÄRILLE ETTÄ KYLLÄ, HAIN PAIKKAA MUTTA MINUA EI VALITTU. KÄVIN HAASTATTELUSSA, MUTTA MINUA EI VALITTU.

Käyttäkää sitä järkeä.

Niin, siis luit otsakkeen liian nopeasti - Ap kysyi siinä  että tuleeko karenssia, jos sanoo potentiaaliselle työnantajalle työhaastattelussa, ettei ota paikkaa liian huonon palkan vuoksi?

Jos EI halua työhön, on 100 + 1 keinoa vakuuttaa työnantaja siten, ettei tule varmastu valituksi töihin.

Toisaalta, jos taas haluaakin töihin, mutta on liian ahne rahalle - jää takuulla nuolemaan näppejään.

Ja edelleenkin sinne työkkäriin ilmoitetaan ettei tullut valituksi, mikä tässä on vaikeeta?

Vierailija
28/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä on koulutuksesi?

Totta kai kaikkialla on pulaa työntekijöistä - mutta kun vakansseja ei ole eikä siis maksajia, niin ketään ylimääräistä ei voi palkata, kun "ei ole rahaa".

Vierailija
29/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja oli nähnyt työkkärin sivujen kautta cv:ni ja soitti itse minut haastatteluun. Alalta ei ole mitään kokemusta mutta työ on kuormalavojen tekoa. Samaa työtä jota mm. parik-säätiön kehitysvammaiset tekee joten pitäisi onnistua ilman koulutustakin. Työ on niin simppeliä ja huonosti palkattua, että eiköhän sinne oteta lähes kuka tahansa joka tulee ovesta sisään haastatteluun.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko sulla jotain alan kokemusta tai koulutusta, vai onko työkkäri ihan randomisti työntänyt tuollaisen tarjouksen? En tiedä onko kauheasti mahdollisuuksia tulla valituksi, jos et ole ennestään alalta. Ja jos olet, tiedät palkkatason ja sen, millaista neuvotteluvaraa siinä on tai ei ole.

Vierailija
30/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää sitä järkeä.

Ja edelleenkin sinne työkkäriin ilmoitetaan ettei tullut valituksi, mikä tässä on vaikeeta?

Niin mikäs sulla on vaikeeta?

Jos työnantaja tarjoaa työtä, mutta työnhakija ei ota työtä, koska palkka on liian surkea - sitten Te-toimisto soittaa perään ja kysyy syytä työnantajalta miksei valinnut ko. henkilöä?

Vierailija
31/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta sitten käydystä ravintola-alan koulutuksesta ei ihan hirveästi ole jäänyt päähän. :D

AP

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
32/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä paljasta että haet töitä karenssin uhalla. Ole vaan tavallinen hakija ja kieltäydy. Ei ne työnantajat jokaikisestä epäonnistuneesta haastattelusta ala käräyttelemään kun eihän ne edes tiedä onko työkkärin kirjoilla vai ei.

Tiesitkö, että myös Te-toimisto voi soittaa perään, jos epäilee jotain?

Vierailija
33/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti karenssi tulee.

Täytyy olla todella vahvat perusteet, jos palkan takia kieltäytyy vastaanottamasta työtä.

Mutta tokihan tuossakin on perusjutut, joita pitäisi noudattaa.

Ihmisen tulee elää saamallaan palkalla.

Vierailija
34/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yllätyin kerran haastattelussa, kun palkka olikin ihan naurettava, alta kahden tonnin (on AMK tutkinto). En sanonut "surkea palkka, en huoli". Mutta ihmettelin kovaan ääneen, että eipä ole noin pientä palkkaa ollut sitten opiskeluaikojen. En saanut paikkaa. Aika epeli työnantaja olisi jos ottaisi silminnähden epämotivoituneen töihin.

Vierailija
35/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se työhaastattelu on neuvottelutilanne molemmin puolin.

Voit siinä todeta, kun palkka tulee puheeksi, että onhan se vähän pienempi kuin oletitkaan. Että onko siinä tarkistamisen varaa, jos/kun on kyntensä työssä näyttänyt.

Jos ei ole, niin toteat vaan, että tää olis sit tässä, tattista vaan. Maksakaa kehitysvammaiselle, joka voi tienata eläkkeensä päälle, sitä tuollainen palkka hyödyttää.

Vierailija
36/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.

Laske itse jos et usko.

Mitä oikein sekoilet, minäkin tunnen monta ihmistä, jotka tekevät 9e/pvä, lyhennettyä viikkoa tosin = 16 h /vk

Vierailija
37/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä paljasta että haet töitä karenssin uhalla. Ole vaan tavallinen hakija ja kieltäydy. Ei ne työnantajat jokaikisestä epäonnistuneesta haastattelusta ala käräyttelemään kun eihän ne edes tiedä onko työkkärin kirjoilla vai ei.

No jos hakee sitä työpaikkaa työkkärin työhönosoituksen vuoksi, niin silloin aivan varmasti tietävät, että henkilö on työkkärin kirjoilla. Usein kun työhonosoituksessa työnantaja soittaa ensin sille työhönosoitetulle henkilölle.

Vierailija
38/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yllätyin kerran haastattelussa, kun palkka olikin ihan naurettava, alta kahden tonnin (on AMK tutkinto). En sanonut "surkea palkka, en huoli". Mutta ihmettelin kovaan ääneen, että eipä ole noin pientä palkkaa ollut sitten opiskeluaikojen. En saanut paikkaa. Aika epeli työnantaja olisi jos ottaisi silminnähden epämotivoituneen töihin.

Minä päivitteli tuolla tavalla asiaa sekä vuokrafirmalle että yritykselle. Ottivat silti. Epätoivoinen firma. En ollut kauaa.

Vierailija
39/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "9 euron päiväpalkkoja". Tekemällä viisituntista työharjoitteluviikkoa tekee tuntitaksassa laskettuna paljon parempaa palkkaa kuin 9 euron tuntipalkalla täyttä päivää viikossa painava.

Laske itse jos et usko.

Itse sain kyllä 5h/päivä viitenä päivänä viikossa tuntitaksaksi 6,5 ja tuosta pitää vielä maksaa kulkeminenkin.

1500e/kk ja käteen jäisi noin 1300e. Yli tuplasti mitä harjoittelussa käydessä ja seuraavina vuosina saisi luultavasti jo jotain lisiä. Mutta onhan tuo nyt silti ihan älyttömän huono palkka.

Vierailija
40/68 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei halunnut erästä työpaikkaa ja oli mennyt haastatteluun viinalta haisten. Puoli tuntia haastattelun jälkeen työkkäristä oli tullut puhelu että tule käymään työkkärissä samantien. Siellä tuttavani oli puhallutettu työnantajan ilmoitettua haastateltavan olleen kännissä haastattelussa. Mittari näytti onneksi nollas eikä sanktioita tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi