Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitat monta puhelua, mutta et laita viestiä mistä on kysymys. MIKSI?

Vierailija
10.06.2019 |

Laita viesti, niin ei tarvitse arvailla että onko kyse kiireellisestä vai jostain joka voi odottaa! Viestiin on myös helpompi vastata jos on tilanteessa jossa ei voi puhua tai jos on vaikka masentunut.

Eli kysymys: miksi pommitat puhelimella etkä selitä mistä on kyse?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun moni uhkailee sillä, että jos et vastaa niin se asia sitten menee ohi! No daa-a, sillähän se on ratkaistu. Jos on kuormitettu liiallisilla yhteydenotoilla niin tuo on oikein hyvä tapa karsia ne turhat - turha yhteydenotto on se, jonka toistelevasti soittelija osaakin sitten itse ratkaista ilman mun apua ;) 

Vierailija
42/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ASIAA. En ala juurtajaksain 1000 sivua kirjoittamaan jollain vatun puhelimella.

Sinccis

Tajuaa kai tämän jo tyhmempikin tekemättä tästä aloituksia. Pyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan yritäppä myydä esim. Autoa ja ilmoitukseen laitat vain puhelut. Alkaa sekopäinen textarihorina....

Vierailija
44/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että varsinkin omassa sukupolvessa kammoksutaan puhelimessa puhumista. Mieluummin näpytellään viestejä tuntitolkulla kun samat asiat voisi huomattavasti lyhyempään aikaan käydä läpi keskustellen. Sosiaalinen media ja muu tehnyt ihmisistä lähinnä epäsosiaalisimpia. 

Asiat taitavat olla vielä huonommin asian suhteen tuoreemmalla (z-) sukupolvella.

Vierailija
45/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan yritäppä myydä esim. Autoa ja ilmoitukseen laitat vain puhelut. Alkaa sekopäinen textarihorina....

Niin. Vain sähköposti. Puheluihin/textareihin en vastaa.

Sinccis

Myin mitä tahansa.

Vierailija
46/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun moni uhkailee sillä, että jos et vastaa niin se asia sitten menee ohi! No daa-a, sillähän se on ratkaistu. Jos on kuormitettu liiallisilla yhteydenotoilla niin tuo on oikein hyvä tapa karsia ne turhat - turha yhteydenotto on se, jonka toistelevasti soittelija osaakin sitten itse ratkaista ilman mun apua ;) 

Et halua tietoa vaikka siitä, että äitisi/lapsesi on kiidätetty sairaalaan?

Ok, no hienoa jos pärjäät ilman sitäkin tietoa.

Vierailija
47/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, puhelimeen on kohteliasta vastata kun se soi. Jos laittaisin viestin, niin sen sisältö olisi: soitatko.

Minusta jokaisen pitäisi soittaa takaisin, jos ei pysty vastaamaan.

Miksi? 

Miksi on kohteliasta vastata vai? No se nyt vaan kuuluu peruskohteliaisuustapoihin. Ja nyt minä voisin kysyä miksi et soita takaisin, jos näet että joku on sinua kaivannut ja et ole päässyt vastaamaan.

Mulla menisi helposti pari tuntia päivässä jos soittaisin takaisin kaikille rimputtelijoille, vaikka suurimman osan asioista voisi hoitaa hetkessä viestillä. Näillä pakonomaisilla soittelijoilla kun on harvoin myöskään kykyä esittää asiansa lyhyesti, vaan sitä ihan simppeliä asiaa vatvotaan sitten vartti. Tarina aloitetaan kivikaudelta asti ja samaan syssyyn käydään läoi mummun kuulumiset ja säätilanne. Ja sepä vasta loukkauksena otetaan, jos sitten sanot että hei kuule olisi vähän kiire, voitko tiivistää? Viesti pakottaa tiivistämään ja miettimään mitä oikeasti olen kysymässä ja siksi säästää usein aikaa. Toki sooitan takaisin, jos asia oikeasti oon sellainen että vaatii keskustelemista.

Ok, vietän niin erilaista elämää, että vaikea tuollaista on edes ajatella. Suurimmalla osalla ihmisistä ei varmasti ole niin paljon vientiä, että soittaminen olis joku riesa. Siksi sun pitää puhua ajatuksesi ääneen, kun ei ihmiset muuten voi tietää.

Siksi mä laitan niille usein sen viestin, että pistätkö asiasi lyhyesti viestillä niin palaan siihen kun ehdin. Mutta eipä suurin osa silti ymmärrä. Ihan sama minulle oikeastaan. Ja jos luulet että mun tilanne on harvinainen, niin et vaan tunne kovin paljon erilaisissa töissä ja elämäntilanteissa olevia ihmisiä - itse tunnen monia, joilla sama tilanne :)

Vierailija
48/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritän soittaa ensin ja katsoa kuka mahdollisesti vastaa. Tälläisiä tilanteita on oikeastaan vaan jos esimerkiksi auto hajoaa ja jättää minut tien poskeen. En minä rupea siinä tilanteessa naputtelemaan tekstiviestiä että soitatko kun pääset kokouksesta :D

Vierailija
49/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Saatana minkälaiseksi elämä on mennyt, tämmöistäkin asiaa täällä vatvotaan.

Maailmanloppu joutaa tulla huomenna, tämä ihmiskuntakokeilu on tullut tiensä päähän.

Vierailija
50/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että tässä nyt puhutaan jostakin aivan eri asioista. Toiset miettii henkilökohtaisia puheluita läheisille ihmisille ja joku miettii tyyliin jotain bisnespuheluita tai niiden sadan tuttavan puheluita, koska viettää niin sosiaalista elämää, että soittelijoita on suorastaan riesaksi asti.

Mulla on niin pienet piirit, että ei varmaan ole ihan verrannollisia nämä tilanteet ap:n ongelmaan.

Vierailija
51/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa, että osa ihmisistä ei tajua millaista on kun on töissä jossa yhteydenottoja tulee loputtomasti ja kun kaveripiiri on laaja. Yhteydenottoja todella tulee niin paljon, että jos kaikkiin aina vastaisi, elämä olisi pelkkää puhelimessa oloa.

Koettakaa nyt ihmiset ymmärtää. En itse IKINÄ kehtaisi pommittaa kun tiedän, että ihmisillä on vaikka mitä asioita hoidettavana ja viestitulvaan hukkuu. Kaikkia helpottaa kun kertoo lyhyesti viestissä että miksi haluaa yhteyden. Tai jos voi niin selvittää asian suoraan viestissä.

Vierailija
52/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, puhelimeen on kohteliasta vastata kun se soi. Jos laittaisin viestin, niin sen sisältö olisi: soitatko.

Minä en ainakaan soita takaisin vaan laitan viestin, että olet soitellut. Silloin se soittaja voi soittaa uudelleen halutessaan. 

Vierailija
53/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi viranomaisilla yms on yleensä sen verran tolkkua, että löytävät muitakin tapoja tavoitella - mä myös teen niin paljon töitä mm poliisin ja terveydenhuollon kanssa, että aika hyvin arvaan numersta tai sen puutteesta milloin kyseessä todella on viranomainen jolla todella on yleensä kiireellistä asiaa. Poliisi esimerkiksi soittaa lähes aina kokonaan tuntemattomasta numerosta, ellei sitten ole jooku jo käsitteillä olevan asian jatkohoito jolloin tutkijat soittavat tunnistettavasta numerosta.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin useimmiten se saanko tiedon läheisen sairaalaan joutumisesta nyt vai 3 h päästä ei muuta mitään. 

Vierailija
54/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että tässä nyt puhutaan jostakin aivan eri asioista. Toiset miettii henkilökohtaisia puheluita läheisille ihmisille ja joku miettii tyyliin jotain bisnespuheluita tai niiden sadan tuttavan puheluita, koska viettää niin sosiaalista elämää, että soittelijoita on suorastaan riesaksi asti.

Mulla on niin pienet piirit, että ei varmaan ole ihan verrannollisia nämä tilanteet ap:n ongelmaan.

Minulla ainakin kuormitus on yhdistelmä työhön liittyviä, pääosin turhia puheluita, ja suuren ystävä/läheispiirin aiheuttamaa kuormitusta.

Vierailija
55/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on sitten sellainen asia, josta ei voi ja ehdi laittaa viestiä?

Vierailija
56/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista tilannetta ole.

Jos yritän soittaa enemmän kuin kahdesti laitan viestin perään mitä asia koskee, tai pyynnön soittaa mahdollisimman pian takaisin jos asia on tärkeä ja viestissä hankala selvittää.

Samoin, viestiin laittaisin ainoastaan soitatko. En todellakaan ala selvittämään mitään pitkää / hankalaa asiaa viestissä.

Nämä "soitatko" on kaikista pahimpia. Saadaan naputeltua viesti mutta informaatioarvo täysi nolla. Ei sitä asiaa tarvi kokonaan selittää viestissä jos ei kykene. Voi laittaa parilla sanalla että mitä asia koskee!!!

Aina ei ole aikaa, mahdollisutta tai jaksamista soitella takaisin joten haluan tiedon mitä asia koskee jotta tiedän keiden yhteydenottoja priorisoida ja kuinka nopeasti. Että pitääkö kesken kokouksen juosta ulos tai ruokaa syödessä samalla puhua vai voinko suorittaa rauhassa päivän loppuun ja vastata huomenna tai vaikka kätevästi sillä viestillä sitten kun ehdin.

En nykyään enää vastaa näille pommittajille, odotan kunnes tajuavat laittaa viestin että miksi pommittavat. Tämän takia on pari ihmistä jäänyt pois tuttavapiiristä ja hyvä niin.

Eiköhän jokainen fiksu ihminen tiedä, että esim. työpäivän aikana ei voi odottaa kenenkään vastaavan puhelimeen. Muutenkin jos ei vastaa, niin kyllä jokainen ehtii sen päivän aikana takaisin soittamaan. Täytyy sanoa, että jos ei koskaan soita takaisin, niin jää kyllä kaveripiiristä aika äkkiä ulos.

Vierailija
57/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla sivulla vastasin kysymykseen, en tiennyt silloin taustoja ap:n ongelmalle. En tunne yhtäkään ihmistä joka olisi tuollaisessa työssä että puheluita tulee jatkuvasti, tai ehkä isäni, mutta vähän luulen että oman lapsen asiat on kuitenkin sen verran tärkeitä, ettein niitä ohita siksi, että on niin rasittavaa kun puhelin soi.

Vierailija
58/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole typerä. Pommittaminen tuossa tilanteessa on ihan järkevää. Tosin vain idiootti ei laita tuota tietoa myös viestinä. Mutta kun osa pommittaa vaikka asia on joku aivan turha. Mieti sitten siinä kesken kokouksen että onko joku kuollut vai haluaako joku kysellä kakkureseptiä.

Vierailija
59/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yritän soittaa ensin ja katsoa kuka mahdollisesti vastaa. Tälläisiä tilanteita on oikeastaan vaan jos esimerkiksi auto hajoaa ja jättää minut tien poskeen. En minä rupea siinä tilanteessa naputtelemaan tekstiviestiä että soitatko kun pääset kokouksesta :D

Eikä tarvitsekkaan. Soita ihmeessä seuraavalle ja hienoa, jos asia hoituu! Pointti on se, että soitatko sille samalle ihmiselle 10 kertaa sen sijaan, että joko siirryt vaihtoehtoon b tai laitat viestin, että toinen voi nopeammin arvioida asiasi kiireellisyyden ja vastaamisen tarpeen? Jompi kumpi riittää.

Vierailija
60/151 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan soita takaisin vaan laitan viestin, että olet soitellut. Silloin se soittaja voi soittaa uudelleen halutessaan. 

Köyhän elämä on vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme